Europees Kampioenschap 2024

Penalty

Forum Hall of Fame Inductee
Kwalificatie Europees Kampioenschap 2024 wedstrijden en nieuws.

Edit: Titel gewijzigd naar Europees Kampioenschap 2024
 
Laatst bewerkt:
2-0 verliezen van Schotland als Spanje?

Het lijkt alsof grote voetballanden tegenwoordig vaker een slippertje hebben of is dat maar schijn? In m'n jeugd keek ik op tegen de voetbal reuzen, maar tegenwoordig vind ik het maar geen en weer geschuif. Komt misschien omdat ik toen jong was of misschien is het echt wat minder met de voetbal reuzen van nu?
 
2-0 verliezen van Schotland als Spanje?

Het lijkt alsof grote voetballanden tegenwoordig vaker een slippertje hebben of is dat maar schijn? In m'n jeugd keek ik op tegen de voetbal reuzen, maar tegenwoordig vind ik het maar geen en weer geschuif. Komt misschien omdat ik toen jong was of misschien is het echt wat minder met de voetbal reuzen van nu?
Mjaw denk eerlijk gezegd dat dit altijd al was. Nederland verloor ooit in 2001/2002 van Ierland of Schotland. Toen stonden er namen in waarvan de huidige selectie alleen maar van komen. Toen was ik een jaar of 8. In 2004 won Griekenland het EK.

Volgensmij is het van alle tijden dat goede landen een slippertje maken tegen een zwakker land. Zeker wanneer er nog niet zoveel op het spel staat. En ik moet zeggen dat een Spanje ook wat minder dominant is dan een aantal jaren geleden. De selecties wisselen ook regelmatig.
 
2-0 verliezen van Schotland als Spanje?

Het lijkt alsof grote voetballanden tegenwoordig vaker een slippertje hebben of is dat maar schijn? In m'n jeugd keek ik op tegen de voetbal reuzen, maar tegenwoordig vind ik het maar geen en weer geschuif. Komt misschien omdat ik toen jong was of misschien is het echt wat minder met de voetbal reuzen van nu?

De Spanjaarden hebben hun excuses al klaar: tijdrekken en het gras was te lang. Nog even en ze zeiken over de RAL kleur van de lijnen en dat het RAL 9010 (zuiver wit) moet zijn ipv RAL 9016 (verkeerswit).
 
Noord-Macedonië - Italië 1-1
Italië na het missen van het WK nu alweer in de problemen. Dinsdag is de cruciale thuiswedstrijd tegen Oekraïne.
 
Slovenie wint 2-1 van Kazachstan en staat voor het eerst sinds 2010 weer op een eindtoernooi. Het laatste EK dateert alweer uit 2000. Leuke wedstrijd gezien van laag niveau, met veel hotseknots voetbal, maar vermakelijk was het zeker. Speciaal gekeken omdat een Sloveense vriend van mij in het publiek zat. Hij heeft alleen 2010 bewust meegemaakt.
 
Italië enorm gematst door de VAR in de extra tijd tegen Oekraïne.

Leek mij toch een penalty.
Inderdaad komt Italië hier heel goed weg. Was volgens de regels een Penalty.
:unsure: Zouden scheidsrechter en VAR vooraf instructies hebben gekregen van de UEFA? :cautious: :sneaky:
 
Jammer dat Frankrijk niet mee heeft gewerkt aan het vervolmaken van een unieke eindstand in de poule:
1. wint van iedereen.
2. Van iedereen behalve 1.
3. Van iedereen behalve 1 en 2
Etc.

Maar nee, ze moesten zo nodig gelijkspelen
 

Wedstrijden Nederland

Zo. 16 juni 2024 nnb Hamburg Play-Off Winner Path A - Nederland
Vr. 21 juni 2024 Leipzig Nederland - Frankrijk
Ma. 24 juni 2024 Berlijn Nederland Oostenrijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan