Erik Pieters

Hij speelt zeer degelijk en een oproep voor het Nederlands elftal is wat mij betreft niet ver weg. Zeker omdat van Bronckhorst toch echt te oud aan het worden is.
 
Inderdaad D.C, de linksback-positie is toch wel een positie waarop NL weinig mogelijkheden heeft. Na v. Bronckhorst en Braafheid lijkt Pieters mij de nummer 3 die op die positie kan spelen. Maar hij ontwikkelt zich erg goed. Het lijkt mij niet gek dat bij een oefenwedstrijd Pieters opgeroepen wordt. Ik verwacht niet dat hij mee zal gaan naar het WK (of hij moet zich echt zo goed ontwikkelen dat hij boven van Bronckhorst en/of Braafheid in de pikorde komt) maar zo nu en dan een oproep lijkt mij niet gek. Ook aangezien hij bij Jong Oranje altijd erg goed presteert.
 
Inderdaad D.C, de linksback-positie is toch wel een positie waarop NL weinig mogelijkheden heeft. Na v. Bronckhorst en Braafheid lijkt Pieters mij de nummer 3 die op die positie kan spelen. Maar hij ontwikkelt zich erg goed. Het lijkt mij niet gek dat bij een oefenwedstrijd Pieters opgeroepen wordt. Ik verwacht niet dat hij mee zal gaan naar het WK (of hij moet zich echt zo goed ontwikkelen dat hij boven van Bronckhorst en/of Braafheid in de pikorde komt) maar zo nu en dan een oproep lijkt mij niet gek. Ook aangezien hij bij Jong Oranje altijd erg goed presteert.

In veel opzichten vind ik hem voorbij v. Bronckhorst. Alleen v. Bronckhorst's ervaring torent er natuurlijk hoog bovenuit. Maar het absolute omslagpunt zal niet ver in de toekomst zijn denk ik, inderdaad. En dus een oproep hier en daar, bij een blessure ofzo, zou al helemaal neit gek zijn.
 
eigenlijk leuk om te zien dat hij zich toch vrij goed ontwikkelt, als je de reacties tijdens deze zomerstop terugleest in deze thread.....
 
eigenlijk leuk om te zien dat hij zich toch vrij goed ontwikkelt, als je de reacties tijdens deze zomerstop terugleest in deze thread.....

Ach, meestal is het wel grappig om threads over spelers na te lezen na een tijdje. De aankoop van Gomes werd met groot onbegrip begroet op het forum, een (behoorlijk) aantal mensen had liever Dennis Gentenaar gezien... :D

On topic: Pieters gaat beter en beter spelen. Ik ben benieuwd of hij het vol blijft houden, zich blijft ontwikkelen en wanneer hij voor het Nederlands elftal opgeroepen wordt. Van Bronckhorst is nu niet bepaald een ideale LB (meer?)...
 
Overigens is Pieters officieel gestoord.
Liep gister tegen Cluj nog met korte mouwtjes rond. :eek:
 
Mag ik hieruit concluderen dat jij nu ook in korte mouwtjes rondloopt?:D

Tijdens een sportwedstrijd in de winter? Ze zouden het eens moeten verplichten. Met de hockey merk ik het ook regelmatig, al die watjes die handschoenen en lange mouwen dragen gaan gewoon slechter spelen, als je het wat kouder hebt heb je automatisch meer inzet om er vol voor te gaan. Daarnaast als je het lekker warm hebt zonder dat je nog maar een meter hebt gelopen geraak je gauw versuft :D
 
PSV'er Erik Pieters: 'Ik wil nog belangrijker worden'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 14-dec-2009 10:39

Door Mark van den Heuvel

Met zijn eerste assist van het seizoen onderstreepte Erik Pieters (foto, links) zaterdag tegen AZ (1-0) zijn goede vorm. De linksback van PSV en Jong Oranje voldoet ook steeds meer aan zijn eigen doelstelling. “Ik wil niet alleen in defensief opzicht belangrijk zijn voor de ploeg, maar ook aanvallend,” zei hij tegen Sportweek.

De ontlading in het Eindhovense kamp was groot, constateerde Pieters. “Als je de betere ploeg bent geweest dan is dat logisch. Helemaal als je het bevrijdende doelpunt vlak voor tijd maakt. AZ wilde zich bewijzen, het is vaak zo dat de ogen van een nieuwe trainer kunnen dwingen. Maar wij zijn gewoon geduldig gebleven.”

Dat het bevrijdende doelpunt werd gemaakt door invaller Toivonen, maakt de slagkracht van PSV er alleen maar groter op meent trainer Rutten. Ook international Ooijer en spits Koevermans begonnen tegen AZ vanaf de bank. “Als de acceptatie in onze kleedkamer zo sterk blijft, dan worden we steeds stabieler,” zei Rutten

Volgens Pieters moet PSV in het resterende competitieprogramma vooral naar zichzelf kijken en niet naar koploper FC Twente. “Als Twente vanaf dit moment, net als wij, alle wedstrijden wint, dan zijn zij de terechte kampioen. Maar zo ver is het nog lang niet.”
 
*knip* Volgens Pieters moet PSV in het resterende competitieprogramma vooral naar zichzelf kijken en niet naar koploper FC Twente. “Als Twente vanaf dit moment, net als wij, alle wedstrijden wint, dan zijn zij de terechte kampioen. Maar zo ver is het nog lang niet.”

Slimme jongen die Pieters....

Technisch onmogelijk dat zowel PSV als Twente alle wedstrijden (vanaf dit moment) winnen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan