Erik Pieters

idd dat is de club waar hij eigenlijk is doorgebroken en mss wel begonnen (nu KVSK united en binnenkort mss lommel united als lommel zijn zin krijgt)

(Weet ik, ik speel bij die club:))

OnTopic: Lijkt me een heel slimme jongen, die Pieters.
Verdedigend is hij heel sterk, aanvallend moet hij nog veel leren. Hij vindt vaak moeilijk de vrije man en heeft niet het loopvermogen van Manolev (wat bijna niemand heeft). Maar gewoon een heel degenlijke, jonge back:)!
 
(Weet ik, ik speel bij die club:))

OnTopic: Lijkt me een heel slimme jongen, die Pieters.
Verdedigend is hij heel sterk, aanvallend moet hij nog veel leren. Hij vindt vaak moeilijk de vrije man en heeft niet het loopvermogen van Manolev (wat bijna niemand heeft). Maar gewoon een heel degenlijke, jonge back:)!

Niet te vergeten, gewoon een Hollandse jongen, die daar even lekker staat te voetballen. Zou ik vaker willen zien.
 
(Weet ik, ik speel bij die club:))

OnTopic: Lijkt me een heel slimme jongen, die Pieters.
Verdedigend is hij heel sterk, aanvallend moet hij nog veel leren. Hij vindt vaak moeilijk de vrije man en heeft niet het loopvermogen van Manolev (wat bijna niemand heeft). Maar gewoon een heel degenlijke, jonge back:)!

Als hij meegaat naar voren dan komt er vaak een leuke voorzet. Bovendien is de aanval via links al gevaarlijk via Balasz. Pieters kan ook niet te vaak naar voren, met een aanvallend middenveld en Balsasz op die kant.
 
Als hij meegaat naar voren dan komt er vaak een leuke voorzet. Bovendien is de aanval via links al gevaarlijk via Balasz. Pieters kan ook niet te vaak naar voren, met een aanvallend middenveld en Balsasz op die kant.

Ik zeg niet dat hij de nieuwe Manolev moet worden. Maar zowat elke tegenstander laat Pieters als vrije man. Pieters heeft dan alle ruimte om met de bal over de middelijn te lopen, maar weet dan vaak niet wat hij met de bal moet doen. Zo speelt hij 70% van die ballen met een kort tikje op Dzsudzsák.
Maar verder is hij een prima back hoor:cool:!
 
Ik zeg niet dat hij de nieuwe Manolev moet worden. Maar zowat elke tegenstander laat Pieters als vrije man. Pieters heeft dan alle ruimte om met de bal over de middelijn te lopen, maar weet dan vaak niet wat hij met de bal moet doen. Zo speelt hij 70% van die ballen met een kort tikje op Dzsudzsák.
Maar verder is hij een prima back hoor:cool:!

Ik ben het helemaal met je eens. Pieters heeft niet de explosiviteit en snelheid van Manolev. Bovendien is hij minder creatief en technisch minder begaafd. Vandaar ook dat hij heel vaak niet weet wat ie met die ruimte moet doen. Je kan aan alles zien dat hij geen echte back is maar meer een centrale verdediger.
 
Nou, ik denk dat Pieters wel degelijk een goede links back is, zoals reeds geschreven, hij is geen grote gang maker, maar een solide speler, hij heeft zijn domme foutjes, maar die heeft Manolev ook, en niet te vergeten, Pieters is nog jong, gun hem dit ontwikkelingsjaar met Rutten en Co en hij stoomt door naar een redelijke topper als Back! Denk wel een goede inschatting van de scouts die hem hebben gescout, wie trouwens???
 
Nou, ik denk dat Pieters wel degelijk een goede links back is, zoals reeds geschreven, hij is geen grote gang maker, maar een solide speler, hij heeft zijn domme foutjes, maar die heeft Manolev ook, en niet te vergeten, Pieters is nog jong, gun hem dit ontwikkelingsjaar met Rutten en Co en hij stoomt door naar een redelijke topper als Back! Denk wel een goede inschatting van de scouts die hem hebben gescout, wie trouwens???

Nou gescout, gescout.... hij speelde zich gewoon in de picture bij Jong Oranje en Utrecht hoor.
Ik vind hem meer geschikt voor centraal achterin. Voor een back die zoveel ruimte krijgt, is hij gewoon niet snel en technisch genoeg, al zou hij nog 3 jaar de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Aan Manolev kan je gewoon zien dat ie vroeger een aanvaller(rechtsbuiten) is geweest, vandaar die techniek en snelheid. Bij Pieters is dat niet zo.
 
Nou gescout, gescout.... hij speelde zich gewoon in de picture bij Jong Oranje en Utrecht hoor.
Ik vind hem meer geschikt voor centraal achterin. Voor een back die zoveel ruimte krijgt, is hij gewoon niet snel en technisch genoeg, al zou hij nog 3 jaar de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Aan Manolev kan je gewoon zien dat ie vroeger een aanvaller(rechtsbuiten) is geweest, vandaar die techniek en snelheid. Bij Pieters is dat niet zo.

Pieters is géén Manolev
Manolev is inderdaad meer de actieman met ijzeren longen
Pieters is zeker niet sloom en ook gewoon creatief.

Pieters is even belangrijk maar heeft gewoon een andere speelstijl, meer een echte verdediger die erin klapt. Maar ook zeker niet te beroerd is om mee te gaan in de aanval.
Pieters probeert eerder verstandig te zijn door géén actie's te maken.
Manolev is anders.
We hebben 1 uitzonderlijke opkomende back en dat is Manolev
Wie heeft er nu een Back die op het middenveld en in de aanval uit de voeten kan, met zo'n gigantisch loopvermogen ??
Pieters heeft ook een goed loopvermorgen en is fysiek ook niet bepaald de zwakste.
Deze 2 backs delen beide een behoorlijke bijdrage mee aan het succes van PSV dit seizoen.
 
Pieters is géén Manolev
Manolev is inderdaad meer de actieman met ijzeren longen
Pieters is zeker niet sloom en ook gewoon creatief.

Pieters is even belangrijk maar heeft gewoon een andere speelstijl, meer een echte verdediger die erin klapt. Maar ook zeker niet te beroerd is om mee te gaan in de aanval.
Pieters probeert eerder verstandig te zijn door géén actie's te maken.
Manolev is anders.
We hebben 1 uitzonderlijke opkomende back en dat is Manolev
Wie heeft er nu een Back die op het middenveld en in de aanval uit de voeten kan, met zo'n gigantisch loopvermogen ??
Pieters heeft ook een goed loopvermorgen en is fysiek ook niet bepaald de zwakste.
Deze 2 backs delen beide een behoorlijke bijdrage mee aan het succes van PSV dit seizoen.


Pieters is goed!
Pieters is sterk!
Pieters is verstandig!
Pieters is slim!
Pieters is......??? Ik kom gewoon woorden te kort:cool:
 
'Ik weet dat Pieters in de gaten wordt gehouden door Van Marwijk'
Vrijdag, 15 januari 2010 om 08:11

Arthur Numan ziet in Erik Pieters de opvolger van Giovanni van Bronckhorst als linkervleugelverdediger van het Nederlands elftal. De voormalig linksback van onder andere Oranje en PSV en assistent-trainer van Jong Oranje denkt dat Pieters het in zich heeft om uit te groeien tot een vaste waarde in de ploeg van Bert van Marwijk, zo zegt hij in gesprek met Voetbalzone.


“Het is belangrijk dat Erik zijn basisplaats weet te behouden bij PSV”, legt Numan uit. “Dan alleen kan hij zich doorontwikkelen en uitgroeien tot een vaste Oranje-klant. Hij is momenteel op de goede weg, maar moet wel nog een aantal stappen maken. We hebben hem aanvoerder gemaakt van Jong Oranje met het doel dat hij zijn verantwoordelijkheid pakt. Zowel voor het team als individueel.”

Numan weet dat bondscoach Van Marwijk de PSV-verdediger volgt. “Ik weet dat Erik Pieters in de gaten wordt gehouden door Bert van Marwijk. Hij doet het goed, maar of hij klaar is voor het ‘grote’ Oranje? Het is erg belangrijk dat hij met zelfvertrouwen blijft spelen. Erik moet nog het initiatief durven te nemen door op de juiste momenten als vleugelverdediger op te komen en vervolgens zijn eindpass goed te verzorgen. Dat zijn belangrijke leerpunten voor hem.”

Dit is vrij logisch, veel Nederlandse linksbacks zijn er niet. Ik had vorig jaar al het idee dat Pieters er echt nog wel zou komen, dit jaar laat hij zich uitstekend zien. Ik heb er vertrouwen in dat 'ie zich blijft doorontwikkelen. Als Gio of Braafheid geblesseerd raken, of als Braafheid geen minuut meer speelt bij Bayern, zie ik hem zo naar het WK gaan.
 
Zou mooi voor hem zijn als hij meekan naar het WK, ookal speelt hij misschien geen minuut, zal toch een hele ervaring zijn waar hij een hoop kan leren. Op dit moment vind ik Gio ook niet echt het niveau hebben voor het Nederlands Elftal en Pieters wordt steeds beter. En wat je zegt, als Braafheid op de bank terecht komt bij Bayern lijkt me de kans groot dat Pieters meegaat. Plus het feit dat Pieters ook als centrale verdediger kan spelen, waardoor je daar ook weer een extra man hebt.
 
Ik had altijd veel respect voor twente maar ik word toch wel een beetje strontziek van die verheerlijking van eigen spelers.

Staat ditzelfde verhaal op vz krijg je allemaal reacties dat Tiendalli, Braafheid en zelfs kuipers meer aanspraak zouden maken. Dit is toch niet serieus te nemen??

Tiendalli: Volkomen mislukt bij feyenoord word nu na 4 redelijke potjes bij Twente opgehemeld tot en met.

Braafheid: Heeft die uberhaubt al eens een wedstrijd voor bayern gespeeld?

Kuipers: heeft een paar goede wedstrijden voor vitesse gespeeld en zit nu vooral op de bank bij Twente. Moet bovendien Pieters gewoon voor zich dulden bij Jong oranje...


Ik zeg niet dat Pieters klaar is voor oranje maar Pieters heeft toch als enige van deze 4 bewezen redelijk te presteren bij een top club....








-----------------------

NUFC_U2
15 januari 2010 om 10:16
#32

Pieters in Oranje ? Kom op zeg !

Het is een leuke voetballer voor de eredivisie, maar als linksback mist hij snelheid en dynamiek. Hij kan zich beter concentreren als linkercentrale verdediger en dan werken aan zijn snelheid.

Als toekomstig linksback in Oranje, zie ik eerder een rol voor Braafheid, Drenthe of Kuipers dan voor Pietertje !


Ook zo iets, ik denk dat geen een coach het in zijn hoofd haalt om voor Linksback positie Drenthe op te gaan stellen IPV Pieters, hebben we niet al lang al gezien dat drenthe uberhaubt niet kan verdedigen?? Ok beetje vastbijten en teren op werklust en conditie, maar daar blijft het mijn inziens toch bij..
 
Laatst bewerkt:
Eric is gewoon een degelijke voetballer die steeds verder groeit in zijn rol, volgens mij een speler die een leider in het veld kan worden, echter is hij daar nu nog te jong voor.
Belangrijkste punt is dat hij wat meer zelfvertrouwen krijgt hij komt soms wat onzeker over.
Maar dit wordt ongetwijfeld een leider links centraal in de verdediging in de toekomst.
Oranje volgt vanzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan