Ergernissen

Aan de collega naast mij die het nodig vindt om overduidelijk ziekig toch naar werk te komen waardoor nu heel onze afdeling proestend achter het bureau zit en ik vanochtend ook wakker ben geworden met een zeer gevoelige keel:

Fuck. You.
 
Aan de collega naast mij die het nodig vindt om overduidelijk ziekig toch naar werk te komen waardoor nu heel onze afdeling proestend achter het bureau zit en ik vanochtend ook wakker ben geworden met een zeer gevoelige keel:

Fuck. You.
Heb je dat ook tegen hem gezegd toen hij ziek naar kantoor kwam?
 
Ziek zijn = thuis blijven. Punt uit. Wat een loser.
Ligt er aan wat je onder ziek zijn verstaat en misschien hoe je bubbel er uit ziet, ik zie bij meerdere kringen met mensen soms iemand met een hoestje of alleen een kriebel in de keel dan hoor je in gesprekken dat de samenleving ook door moet gaan, het niet onoverkomelijk is of iets over weerstand.
 
Ligt er aan wat je onder ziek zijn verstaat en misschien hoe je bubbel er uit ziet, ik zie bij meerdere kringen met mensen soms iemand met een hoestje of alleen een kriebel in de keel dan hoor je in gesprekken dat de samenleving ook door moet gaan, het niet onoverkomelijk is of iets over weerstand.
Hier was het "ach... Je kunt beter nu ziek worden dan met kerst" en "het is maar een griepje joh je gaat er niet dood aan"

:D
 
Hier was het "ach... Je kunt beter nu ziek worden dan met kerst" en "het is maar een griepje joh je gaat er niet dood aan"

:D
Zo is het. Als je niet in het ziekenhuis ligt kun je werken. :cool:
Als het heerst en je bent niet resistent genoeg wordt je toch wel ziek.
 
Hier was het "ach... Je kunt beter nu ziek worden dan met kerst" en "het is maar een griepje joh je gaat er niet dood aan"

:D
Haha bijzonder om te horen dat ze het willen plannen.
Iemand had laatst een kriebel maar dat was waarschijnlijk door stof zei diegene, dan ben jk voorzichtig maar dit vind ik nog te doen. Als iemand met een rode kop, 3 velletjes aan wallen onder de ogen aankomt en jingle all the way snottebellen heeft hangen, vervolgens vlak voor je in de lucht hoest(of in het vuistje) en dan iets aan je geeft en klaagt dat zijn hoofd aanvoelt alsof er een kerstpakket op is gevallen vind ik minder fraai en neem ik stiekem toch wat meer afstand.
 
Zo is het. Als je niet in het ziekenhuis ligt kun je werken. :cool:
Als het heerst en je bent niet resistent genoeg wordt je toch wel ziek.
Als mensen gewoon het fatsoen krijgen om thuis te blijven wanneer ze weten dat ze besmettelijk zijn dan zal het best wel meevallen dat je toch wel ziek wordt...

Werk dan desnoods vanuit thuis als je perse wil werken. Dat kan op kantoor in de meeste gevallen gewoon
Haha bijzonder om te horen dat ze het willen plannen.
Iemand had laatst een kriebel maar dat was waarschijnlijk door stof zei diegene, dan ben jk voorzichtig maar dit vind ik nog te doen. Als iemand met een rode kop, 3 velletjes aan wallen onder de ogen aankomt en jingle all the way snottebellen heeft hangen, vervolgens in de lucht hoest(of in het vuistje) en dan iets aan je geeft en klaagt dat zijn hoofd aanvoelt alsof er een kerstpakket op is gevallen vind ik minder fraai en neem ik stiekem toch wat meer afstand.
Ja dan zou ik ook vriendelijk bedanken. Hier was het zo dat de collega ziek thuis was gebleven op dag 1. Dag 2 was ie gewoon weer op kantoor omdat we 's avonds een bedrijfsfeest hadden wat 'ie echt niet wilde missen. Stond ie 's avonds doodleuk tussen de menigte te snotteren. Ik vind het bijzonder asociaal
 
Als mensen gewoon het fatsoen krijgen om thuis te blijven wanneer ze weten dat ze besmettelijk zijn dan zal het best wel meevallen dat je toch wel ziek wordt...

Werk dan desnoods vanuit thuis als je perse wil werken. Dat kan op kantoor in de meeste gevallen gewoon

Ja dan zou ik ook vriendelijk bedanken. Hier was het zo dat de collega ziek thuis was gebleven op dag 1. Dag 2 was ie gewoon weer op kantoor omdat we 's avonds een bedrijfsfeest hadden wat 'ie echt niet wilde missen. Stond ie 's avonds doodleuk tussen de menigte te snotteren. Ik vind het bijzonder asociaal
Ach staat of valt allemaal met de mate. Als mijn dochter vanwege horsten thuis had moeten blijven, was ze nu al sinds oktober thuis geweest. En snotteren; als persoon met allergie had ik dan mijn halve leven „ziek“ thuis kunnen blijven.
Overigens werd er op mijn afdeling vrijwel nooit iemand ziek, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat we dat ons niet konden veroorloven.
 
Ach staat of valt allemaal met de mate. Als mijn dochter vanwege horsten thuis had moeten blijven, was ze nu al sinds oktober thuis geweest. En snotteren; als persoon met allergie had ik dan mijn halve leven „ziek“ thuis kunnen blijven.
Overigens werd er op mijn afdeling vrijwel nooit iemand ziek, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat we dat ons niet konden veroorloven.
Je insinueert met de aanhalingstekens en je verhaal over je snotterende dochter dat je het aanstelgedrag vindt, niet? Feit dat heel de afdeling ineens aan het proesten en snotteren is nadat onze zieke collega op werk kwam geeft aan dat het niet om "ziek" zijn gaat. Met de oplopende besmettingen en waarschuwingen om erger te voorkomen vind ik het knap asociaal.
 
Ach staat of valt allemaal met de mate. Als mijn dochter vanwege horsten thuis had moeten blijven, was ze nu al sinds oktober thuis geweest. En snotteren; als persoon met allergie had ik dan mijn halve leven „ziek“ thuis kunnen blijven.
Overigens werd er op mijn afdeling vrijwel nooit iemand ziek, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat we dat ons niet konden veroorloven.
Een allergie is toch niet besmettelijk? Daar hebben anderen dus geen last van. En natuurlijk blijf je niet bij ieder hoestje thuis, maar als je echt grieperig bent, is het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf veel verstandiger om even thuis te blijven.
 
Een allergie is toch niet besmettelijk? Daar hebben anderen dus geen last van. En natuurlijk blijf je niet bij ieder hoestje thuis, maar als je echt grieperig bent, is het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf veel verstandiger om even thuis te blijven.
Toch denk ik ook dat een beetje weerstand opbouwen ook wel lekker is. Maar goed, ik zit dus ziek thuis.
 
Ligt er aan wat je onder ziek zijn verstaat en misschien hoe je bubbel er uit ziet, ik zie bij meerdere kringen met mensen soms iemand met een hoestje of alleen een kriebel in de keel dan hoor je in gesprekken dat de samenleving ook door moet gaan, het niet onoverkomelijk is of iets over weerstand.
Natte klachten, thuisblijven. Gros kan ook vanuit huis werken. Ziek daar lekker uit. Ipv jouw probleem ieders probleem te maken en ja dit roep ik al heel lang. Voordeel is dat laatste jaren thuiswerken meer in zwang is gekomen waardoor dit ook makkelijker kan.

Messiascomplex van sommige werknemers is echt te triest voor woorden, ook zonder jou draait t door
 
Toch denk ik ook dat een beetje weerstand opbouwen ook wel lekker is. Maar goed, ik zit dus ziek thuis.
Oh absoluut. Het feit dat ik al 3x ziek ben geweest dit jaar wijt ik ook echt aan verminderde weerstand door de coronaperiode waarbij je met niemand in aanraking kwam die ook maar een beetje verkouden was. Bij een verkoudheid hoef je ook echt niet thuis te blijven, dat zou een beetje problematisch worden. Als ik verkouden ben, dan ben ik dat meteen twee weken. Behoorlijk kut als ik dan nergens naartoe kan.

Maar als je echt ziek bent, vind ik het een ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan