Ergernis waar ik me steeds meer over begin te ergeren. Dat hele non-binair gedoe, wat een verschrikking. Valt me ook op dat degene die zich non-binair voelen, meestal wat minder goed in de maatschappij lagen voordat dit hele circus steeds meer en meer op de voorgrond kwam. Dan bedoel ik dus mensen die gepest werden, niet de meest aantrekkelijke "features" hebben etc. en daarom dit maar aangrijpen om toch ff lekker aandacht te kunnen krijgen en interessant te kunnen doen. Ik ga pas meedoen aan heel dat gedoe zodra mensen zich ook veranderen naar hoe ze zich voelen. Dan geloof ik je pas. Dus voel je je non-binair, verwijder je geslachtsdeel en alle dingen die daarbij komen kijken en ga voortaan als paspop door het leven. Dan ben je pas echt geloofwaardig. Onzin allemaal zeg.
Ik snap niet dat het zo opgelegd moet worden. Als ik (en gelukkig meerdere mensen) niet iemand willen aanspreken met welke woorden ze zichzelf graag aangemeten krijgen, dan ben je meteen bekrompen en heb je geen respect voor andere mensen. Oftewel wie is er nou bekrompen en niet respectvol? Ik respecteer alles en iedereen, maar niet of je je een keukendoek voelt of een snoepketting. Dat is mij te subjectief. En natuurlijk er zijn een hoop mensen die zich niet lekker voelen in hun eigen lichaam, maar om er dan maar een label aan te hangen zorgt ervoor dat je je wel goed voelt?
Nog een ergernis; mensen die zich trots voelen om hun gewicht (in de negatieve zin, dus, veel te dik of te zwaar) en dit dan ook iedereen willen vertellen dat ze zich goed voelen om dik te zijn. Dit dan vervolgens "breeduit" (ha-ha) op instagram gooien waar volgens mij niemand op zit te wachten. Behalve dan de mensen die ook dik zijn en er geen ene reet voor willen uitvoeren om gezond te zijn/worden. Nee, er is werkelijk waar geen enkele reden om trots te zijn dat je te dik bent. Die hele "trots" is er om andere mensen ook dik te laten blijven die makkelijk beïnvloedbaar zijn, zodat jezelf geen flikker hoeft uit te voeren om af te vallen en gezond te worden. Zo kan je jezelf een goed gevoel geven en trek je andere mee hierin. Want ja, ik wil net zo trots op mijn lichaam zijn als iemand die er wel heel veel moeite voor doet.
This world is f**ck*d.