Ergernissen

Ik ging van het terras af staan. "Ik moet naar buiten om te roken en jullie kunnen ook binnen gaan zitten" vind ik een erg vreemde uitspraak die ik wel vaker hoor van rokers. Nooit problemen gehad met mensen om mijn rookgedrag. Altijd op de hoogte geweest dat roken smerig is voor niet-rokers en het laatste wat ik wilde is mensen lastig vallen daarmee

Vergeleken met valt het tegenwoordig reuze mee in Nederland. Goede zaak vind ik
We lopen wat achter. Maar volgens mij wordt er in 2024 geen tabak meer verkocht bij de supermarkt?
 
Ik ging van het terras af staan. "Ik moet naar buiten om te roken en jullie kunnen ook binnen gaan zitten" vind ik een erg vreemde uitspraak die ik wel vaker hoor van rokers. Nooit problemen gehad met mensen om mijn rookgedrag. Altijd op de hoogte geweest dat roken smerig is voor niet-rokers en het laatste wat ik wilde is mensen lastig vallen daarmee
Prima, dan ben jij socialer dan ik. Ik zal nooit meer vergeten dat ik als student een keer in een 2e klas rookcoupe zat en dat er een mevrouw op leeftijd tegenover mij kwam zitten, terwijl een coupe verderop (2e klas rookvrij) ruimte genoeg was. Toen ik een sigaret opstak en zij daar commentaar op gaf, ben ik uit mijn slof geschoten. Sindsdien verdedig ik alle rokers die ongevraagd commentaar krijgen op hun gedrag.
 
Prima, dan ben jij socialer dan ik. Ik zal nooit meer vergeten dat ik als student een keer in een 2e klas rookcoupe zat en dat er een mevrouw op leeftijd tegenover mij kwam zitten, terwijl een coupe verderop (2e klas rookvrij) ruimte genoeg was. Toen ik een sigaret opstak en zij daar commentaar op gaf, ben ik uit mijn slof geschoten. Sindsdien verdedig ik alle rokers die ongevraagd commentaar krijgen op hun gedrag.
Ach commentaar mag op zijn beurt ook toch, zo lang het gesprek netjes verloopt. Ik snap wel dat het in jouw geval wat anders verliep.
 
Simpel. Roken is asociaal. Daar moet je geen anderen mee lastig vallen. En gewoon in je eigen huis doen. Zeker op die omheinde terrassen van tegenwoordig. Het is toch belachelijk dat wanneer je niet mee wilt roken dat je dan ‘s zomers binnen moet zitten in de horeca?
 
Simpel. Roken is asociaal. Daar moet je geen anderen mee lastig vallen. En gewoon in je eigen huis doen. Zeker op die omheinde terrassen van tegenwoordig. Het is toch belachelijk dat wanneer je niet mee wilt roken dat je dan ‘s zomers binnen moet zitten in de horeca?
Niet mee eens, ik vind het niet asociaal. Beide partijen hebben hun punten
 
Prima, maar wat deed jij dan als ze aan het tafeltje naast je gingen zitten en dan gingen klagen over de rook? Ik kan je wel vertellen dat ik dergelijke situaties vaak genoeg heb meegemaakt, op terrassen, in de trein. Dan vragen ze wat mij betreft om problemen, zeker als er ruimte genoeg is om ergens anders te zitten.
Daar heb je het hardlopen dus geleerd wanneer de problemen kwamen 😂
 
Appels en peren. Ik sluit me aan bij de eerder genoemde argumenten. En wat is het volgende wat verboden gaat worden?
We gaan er niet uitkomen. Fijn dat er in ieder geval bepaald is dat je binnen alleen nog in je eigen huis mag roken. Zo gingen de discussies altijd. Rokers zien niet in hoe schadelijk hun gedrag is en klagen dan over verboden.
 
We gaan er niet uitkomen. Fijn dat er in ieder geval bepaald is dat je binnen alleen nog in je eigen huis mag roken. Zo gingen de discussies altijd. Rokers zien niet in hoe schadelijk hun gedrag is en klagen dan over verboden.
Ik rook niet en het is nooit iets voor mij geweest maar ik denk inderdaad dat het een "agree to disagreetje" wordt.
 
Auto rijden is ook schadelijk voor de fietsers en wandelaars in de stad maar dat mag ook gewoon.

Ik vind het beleid zo ontzettend dubbel van onze overheid.
Auto rijden is een middel van vervoer, dat dat schoner kan (en ook wordt) is zo maar dat heeft toch niets te maken met roken? Buiten het feit dat het klote is om verslaafd te zijn aan iets wat je gezondheid en portemonnee verkloot belanden er ook nog eens enorm veel mensen in het ziekenhuis waardoor de zorgkosten onnodig worden verhoogd. Kunt ook moeilijk tegen rokers zeggen: "Jullie hebben ervoor gekozen om te gaan roken en daarmee bewust een zeer groot risico te nemen op ziektes dus zoek het nu ook maar uit met je longkanker". Auto rijden is niet per se schadelijk, het verbranden van brandstof daarentegen wel. En daar wordt net zo goed iets tegen gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan