Ergernissen

Wat kan Vindicat hier nou weer aan doen. Zijn toch 15 individuen.
Ja, zo kan je ieder incident in die sociëteit wel wegwuiven. T was ook maar een individu die iemand op t hoofd stond, t waren maar een paar individuen die de chinees verbouwden etc. etc..
Jouw redenatie kan je laten gelden als t bij een van die gasten thuis was.
 
Ja, zo kan je ieder incident in die sociëteit wel wegwuiven. T was ook maar een individu die iemand op t hoofd stond, t waren maar een paar individuen die de chinees verbouwden etc. etc..
Jouw redenatie kan je laten gelden als t bij een van die gasten thuis was.
Als een paar idioten vuurwerk afsteken in het PSV stadion is dat toch ook niet de schuld van PSV? Maar het is wel in onze 'societeit'.
Ik praat echt niet alles goed daar, maar het is weer makkelijk om Vindicat te bashen. Ik wed dat en tientallen feestjes van 15 personen zijn geweest.
 
Als een paar idioten vuurwerk afsteken in het PSV stadion is dat toch ook niet de schuld van PSV? Maar het is wel in onze 'societeit'.
Ik praat echt niet alles goed daar, maar het is weer makkelijk om Vindicat te bashen. Ik wed dat en tientallen feestjes van 15 personen zijn geweest.
Ja, het inderdaad makkelijk om Vindicat te bashen. :grin:
 
Als een paar idioten vuurwerk afsteken in het PSV stadion is dat toch ook niet de schuld van PSV? Maar het is wel in onze 'societeit'.
Ik praat echt niet alles goed daar, maar het is weer makkelijk om Vindicat te bashen. Ik wed dat en tientallen feestjes van 15 personen zijn geweest.
Alsof iedere gewoon lid nu binnen kan komen, alsof ze allemaal de sleutel hebben, je vergelijking gaat best wel n beetje mank.
 
Alsof iedere gewoon lid nu binnen kan komen, alsof ze allemaal de sleutel hebben, je vergelijking gaat best wel n beetje mank.
Niet iedereen, maar wel een stuk of 50 man.

Als het bestuur een feest had gegeven, dan was dat stom van het bestuur. Maar als iemand zijn sleutel heeft misbruikt, (of die van zijn scharrel, huis of clubgenoot heeft 'verkregen'), is heel Vindicat dan stom?

In het geval van Vindicat blijkbaar wel. In alle andere gevallen is er te weinig informatie om te oordelen.
 
Niet iedereen, maar wel een stuk of 50 man.

Als het bestuur een feest had gegeven, dan was dat stom van het bestuur. Maar als iemand zijn sleutel heeft misbruikt, (of die van zijn scharrel, huis of clubgenoot heeft 'verkregen'), is heel Vindicat dan stom?

In het geval van Vindicat blijkbaar wel. In alle andere gevallen is er te weinig informatie om te oordelen.
Met de reeks van incidenten die vanuit de Vindicathoek komen, volmondig ja. Had vindicat niet die geschiedenis dan had ik hier ongetwijfeld anders naar gekeken.
 
Niet iedereen, maar wel een stuk of 50 man

Gebouw van vindicat, dus ze zijn verantwoordelijk, 1 sleutel of 1000 sleutels maakt geen fuck uit. Ik vind het wel om te kotsen dat dit soort universiteitsmensjes denken dat ze boven de wet staan.

Ik ben voor het geven van een strafblad bij het niet opvolgen van de quarantaine regels, dus geen verklaring van goed gedrag meer mogelijk. En dan voor de rest van het sneue leven van mensen die zich boven de algemene gezondheid plaatsen. En het liefst elk jaar publiekelijk deze mensen op de dam met een bord laten staan, een tekst als: ik ben een sneue lul die zichzelf belangrijker vind dan de gezondheid van anderen.
 
Wat de neuk boeit het waar ze een feestje houden. Alsof de situatie heel anders zou zijn geweest als ze een huisfeest in hun eigen woonkamer hielden. Als 100 individuen 'hamas hamas ...' beginnen te zingen op Stratumseind, dan veroordelen we toch die 100 individuen? Als het vervolgens in het stadion gebeurd, dan veroordelen we toch alsnog die 100 individuen? Snap niet waarom we dan ineens alle PSV'ers zouden moeten veroordelen.

Maar het zal wel. Vindicat is toch een meme (onder de studenten). Dus heb er niet zoveel moeite mee als ze worden gebasht :lmao:.
 
Gebouw van vindicat, dus ze zijn verantwoordelijk, 1 sleutel of 1000 sleutels maakt geen fuck uit. Ik vind het wel om te kotsen dat dit soort universiteitsmensjes denken dat ze boven de wet staan.

Ik ben voor het geven van een strafblad bij het niet opvolgen van de quarantaine regels, dus geen verklaring van goed gedrag meer mogelijk. En dan voor de rest van het sneue leven van mensen die zich boven de algemene gezondheid plaatsen. En het liefst elk jaar publiekelijk deze mensen op de dam met een bord laten staan, een tekst als: ik ben een sneue lul die zichzelf belangrijker vind dan de gezondheid van anderen.
Hoeven niet per se 'universiteitsmensjes'te zijn hoor. Zitten ongeveer net zoveel HBO'ers. En wat had Vindicat anders moeten doen dan? Ze hebben die 15 leden eruit geflikkerd en volgens mij geroyeerd. Van de politie de gebruikelijke boete gekregen. Prima toch, net als al die andere mensen die inmiddels een boete hebben gekregen (honderden? Duizenden?).
Kijk voor mij maalt het niet dat het 15 lui in het Vindicatpand, de plaatselijke sportclub of een keet op Kampereiland zijn. Het zijn idioten. Daarom vind ik juist dat Vindicat goed gehandeld heeft, door ze aan te pakken
 
Hoeven niet per se 'universiteitsmensjes'te zijn hoor. Zitten ongeveer net zoveel HBO'ers. En wat had Vindicat anders moeten doen dan? Ze hebben die 15 leden eruit geflikkerd en volgens mij geroyeerd. Van de politie de gebruikelijke boete gekregen. Prima toch, net als al die andere mensen die inmiddels een boete hebben gekregen (honderden? Duizenden?).
Kijk voor mij maalt het niet dat het 15 lui in het Vindicatpand, de plaatselijke sportclub of een keet op Kampereiland zijn. Het zijn idioten. Daarom vind ik juist dat Vindicat goed gehandeld heeft, door ze aan te pakken
Het klopt wat je zegt, maar er heerst toch een bepaalde cultuur binnen Vindicat, waardoor zij telkens met domme incidenten in het nieuws komen. Andere studentenverenigingen komen toch ook niet telkens in het nieuws met allerlei incidenten? Of weten die dat beter te verbergen?
 
Het klopt wat je zegt, maar er heerst toch een bepaalde cultuur binnen Vindicat, waardoor zij telkens met domme incidenten in het nieuws komen. Andere studentenverenigingen komen toch ook niet telkens in het nieuws met allerlei incidenten? Of weten die dat beter te verbergen?
Ik ken ook veel verhalen en incidenten van andere verenigingen, maar die halen jet nieuws niet. Niet omdat ze minder erg zijn, maar omdat Vindicat toch de naam al heeft. Mensen willen het ook lezen en daarna bashen. Als je had gelezen dat 15 studenten van Dizkartes of Unitas in Groningen een boete had gekregen, had je niet op of om gekeken. Kwestie van hoge bomen en wind, denk ik.
 
Het klopt wat je zegt, maar er heerst toch een bepaalde cultuur binnen Vindicat, waardoor zij telkens met domme incidenten in het nieuws komen. Andere studentenverenigingen komen toch ook niet telkens in het nieuws met allerlei incidenten? Of weten die dat beter te verbergen?

Ik kan hier niks tegenin brengen, maar wel iets toevoegen. Vindicat is een van de grootste studentenvereningen van Nederland. Blijkbaar zijn Albertus Magnus (ook Groningen) en A.S.C. (Amsterdam) groter (link). Ik weet niet of deze twee verenigingen minder erg zijn dan Vindicat - verwacht van niet, bevestiging zou fijn zijn - maar vermoed dat Vindicat gewoon een lekkere 'bashnaam' in de media heeft een meer clicks oplevert.
Stiekem vermoed ik dat die verenigingen uit 020 bewust uit het nieuws wordt gehouden. Maar die vermoedens laat ik graag bevestigen door onze kenner ronaldinho van PSV :maniac:;)
 
Laatst bewerkt:
Het klopt wat je zegt, maar er heerst toch een bepaalde cultuur binnen Vindicat, waardoor zij telkens met domme incidenten in het nieuws komen. Andere studentenverenigingen komen toch ook niet telkens in het nieuws met allerlei incidenten? Of weten die dat beter te verbergen?

Ik begon ook m'n antwoord te typen, maar zag dat je het al perfect verwoordde!
 
Ik ken ook veel verhalen en incidenten van andere verenigingen, maar die halen jet nieuws niet. Niet omdat ze minder erg zijn, maar omdat Vindicat toch de naam al heeft.

Zelfs in mijn tijd waren er maar 2 verenigingen die er met kop en schouders bovenuit staken, Vindicat en Minerva. Dus het nu goedpraten, met alle respect deze 15 (en alle mensen die ik hieronder aanhaal) verdienen het om levenslang de publieke schandpaal van Nederland te zijn.

Hoeven niet per se 'universiteitsmensjes'te zijn hoor.

Ze hebben meer herseninhoud dan een gemiddeld persoon en mogen dus harder aangepakt worden. Zowel een HOB als universiteit horen tot de hoger opgeleiden en mogen dus ook veel harder aangepakt worden dan een tokkie die he allemaal maar een beetje kan begrijpen wat Rutte allemaal verteld.
 
Dus het nu goedpraten, met alle respect deze 15 (en alle mensen die ik hieronder aanhaal) verdienen het om levenslang de publieke schandpaal van Nederland te zijn.

Nu ga ik even heel flauw zijn, maar volgens jouw redenatie verdienen Koning Beatrix, Koning Juliana en Koning Willem-Alexander het om aan de levenslange publieke schandpaal te worden verbonden.
 
Zelfs in mijn tijd waren er maar 2 verenigingen die er met kop en schouders bovenuit staken, Vindicat en Minerva. Dus het nu goedpraten, met alle respect deze 15 (en alle mensen die ik hieronder aanhaal) verdienen het om levenslang de publieke schandpaal van Nederland te zijn.

Ze hebben meer herseninhoud dan een gemiddeld persoon en mogen dus harder aangepakt worden. Zowel een HOB als universiteit horen tot de hoger opgeleiden en mogen dus ook veel harder aangepakt worden dan een tokkie die he allemaal maar een beetje kan begrijpen wat Rutte allemaal verteld.
Vind je dit echt? Zwaardere straffen op basis van opleidingsniveau?

Maar goed, laten we erover ophouden. Ik probeer het gedrag van die 15 lui juist niet goed te praten, maar wilde alleen aangeven dat ik vind dat Vindicat (als in, het bestuur) hier goed heeft gehandeld. Ze hebben zich meteen gedistantieerd van het gedrag en naast de wettelijke sanctie, zelf ook een (zwaardere) sanctie opgelegd. Als dit ook weer niet goed is, kunnen ze ook niks goed doen, dus dan heeft een gesprek hierover ook geen zin.
 
Ja, of voetbalsupporters van elke willekeurige club.
Heeft er natuurlijk ook mee van doen dat de leden van deze verenigingen zich vaak verheven voelen boven het plebs, en meestal pretenderen dat lid zijn van zo‘n vereniging het beste in mensen naar boven brengt. Als je dan gedrag vertoont wat van het laagste niveau is dan krijg je dat wat harder terug.
Net zoals misbruik door een pastoor net wat anders is dan misbruik door een lid van de postduivenvereniging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan