Eredivisie Algemeen

Het is meest nare van deze tijd is dat je nergens naar kunt uitkijken. Niet naar feesten, niet naar vakanties en zelfs niet naar voetbal. En dat lijkt me niet echt gezond.

Ik heb nog nooit zoveel uitgekeken naar een pot voetbal. Ik mis zelfs het gezeik om Pablo Rosario. Wie had dat ooit gedacht?
 
Het is meest nare van deze tijd is dat je nergens naar kunt uitkijken. Niet naar feesten, niet naar vakanties en zelfs niet naar voetbal. En dat lijkt me niet echt gezond.

Ik heb nog nooit zoveel uitgekeken naar een pot voetbal. Ik mis zelfs het gezeik om Pablo Rosario. Wie had dat ooit gedacht?

Inderdaad. Ik betrapte mij laatst op het kijken van oude PSV en Oranje samenvattingen van recent, om toch weer even het gevoel terug te halen. Ik had zelfs zin in die oefeninterlands, met mogelijk het debuut van Ihattaren. Blegh. Wat valt je wereld dan ineens stil. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik van 1-2 tabletop RPG sessies (Dungeons & Dragons, Pathfinder en Fate) naar 4 per week ben gegaan :p Je moet het weggevallen entertainment ergens compenseren.
 
Inderdaad. Ik betrapte mij laatst op het kijken van oude PSV en Oranje samenvattingen van recent, om toch weer even het gevoel terug te halen. Ik had zelfs zin in die oefeninterlands, met mogelijk het debuut van Ihattaren. Blegh. Wat valt je wereld dan ineens stil. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik van 1-2 tabletop RPG sessies (Dungeons & Dragons, Pathfinder en Fate) naar 4 per week ben gegaan :p Je moet het weggevallen entertainment ergens compenseren.
Ik kijk gewoon heel veel Netflix en we spelen rummikub.
 
Hey hier hetzelfde, hebben rummikub en Catan ook weer gevonden. Aanrader op Netflix is de Belgische serie eigen kweek.
Heb sinds enkele dagen een online account op de nintendo Switch, tetris 99 is behoorlijk verslavend. Catan en monopoly komen hier ondertussen ook weer met regelmaat voorbij.
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, los van de situatie nu, zou onderling resultaat zwaarder moeten tellen dan doelsaldo? Of is het zoals de weging nu is goed?
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, los van de situatie nu, zou onderling resultaat zwaarder moeten tellen dan doelsaldo? Of is het zoals de weging nu is goed?

Onderling resultaat vind ik eerlijker dan het doelsaldo en zou wat mij betreft zwaarder moeten wegen.
Bij gelijk aantal punten een beslissingswedstrijd op neutraal terrein of 2 wedstrijden (uit en thuis) zou ook mogelijk zijn
om te beslissen.
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, los van de situatie nu, zou onderling resultaat zwaarder moeten tellen dan doelsaldo? Of is het zoals de weging nu is goed?

Hangt er maar net vanaf wie van welk scenario de dupe is, op basis daarvan vel ik een oordeel :D
 
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden, los van de situatie nu, zou onderling resultaat zwaarder moeten tellen dan doelsaldo? Of is het zoals de weging nu is goed?
Ik ga toch voor doelsaldo. Doelsaldo zegt iets over het hele seizoen, terwijl onderling resultaat twee momentopnames zijn. In dit geval met Ajax en AZ: in beide wedstrijden had Ajax veel geblesseerden en daarom vind ik het geen goede afspiegeling.
 
Ik ga toch voor doelsaldo. Doelsaldo zegt iets over het hele seizoen, terwijl onderling resultaat twee momentopnames zijn. In dit geval met Ajax en AZ: in beide wedstrijden had Ajax veel geblesseerden en daarom vind ik het geen goede afspiegeling.
Aan de andere kant heb je in twee wedstrijden wel laten zien beter te zijn dan je tegenstander. Bij waterpolo (en overigens ook in de Europese voetbalpoules) gaat het wel op onderling resultaat.
 
Onderling resultaat lijkt me eerlijker, in plaats van hoeveel doelpunten je kan scoren tegen RKC.
 
Aan de andere kant heb je in twee wedstrijden wel laten zien beter te zijn dan je tegenstander. Bij waterpolo (en overigens ook in de Europese voetbalpoules) gaat het wel op onderling resultaat.
Mwah, hoeft niet. Als de een thuis wint met fantastisch spel, maar slechts 1-0 en de ander wint thuis met 2-0 door twee onterechte penalties, dan vind ik echt niet dat dat zwaarder moet tellen dan doelsaldo wat iets zegt over het hele seizoen.
 
Ik ga toch voor doelsaldo. Doelsaldo zegt iets over het hele seizoen, terwijl onderling resultaat twee momentopnames zijn. In dit geval met Ajax en AZ: in beide wedstrijden had Ajax veel geblesseerden en daarom vind ik het geen goede afspiegeling.

Geblesseerden als excuus opvoeren. o.O :zien:
 
Penalties als excuus :zien:. Zullen we maar zwijgen over de hoeveelheid onterechte penalties die stomme klup dit jaar heeft gekregen :zwijgen:. Of alle buitenspeldoelpunten.

Weet je laat ook maar. Wordt sowieso weer een heerlijk gekleurde discussie. Imma grap the popcorn :grin:.
 
Speeldagenkalender: vooralsnog geen duels op zondag 20.00 uur en play-offs ingekort

link

De KNVB heeft vrijdag de speeldagenkalender voor het nieuwe seizoen bekendgemaakt.

• Wedstrijden tegen topclubs worden waar mogelijk verspreid over het gehele seizoen. Daarnaast kunnen alle clubs aangeven wat voor hen twee mooie tegenstanders zijn voor uit- en thuisduels. Deze wedstrijden worden dan - net als de derby's en de wedstrijden die het afgelopen seizoen niet zijn gespeeld - zo veel mogelijk later in het competitieprogramma geplaatst, in de hoop dat er tegen die tijd weer met volle stadions mag worden gevoetbald. Om sportieve redenen wil de KNVB dat elke club minimaal 14 of 15 tegenstanders heeft getroffen voor het einde van de eerste seizoenshelft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan