Eredivisie Algemeen

Helemaal schrappen lijkt me het best. En gewoon de stand van mei 2019 aanhouden? En anders na 17 wedstrijden dan maar.
 
Alle clubs zijn uit Europa dus theoretisch kunnen we 2x per week spelen. Competitie moet 30 juni klaar zijn vanwege Europese voorrondes, maar alleen plaats 2 en 4 hoeven die te spelen, vanaf ronde 2 dacht ik. Dus er is mogelijkheid om 30 juni te rekken.

Hoe het zit met contracten en regelingen van UEFA, FIFA, KNVB en andere betrokken partijen weet ik niet. Denk dat het probleem hem niet zit in de tijd, maar meer het sluiten van een compromis :confused:.
 
ADO en RKC zijn wel duidelijke nummers 17 en 18. De Graafschap en Cambuur zijn duidelijke nummers 1 en 2 van de KKD, dus die kunnen gewoon promoveren. Er is geen duidelijke nummer 3 in KKD en geen duidelijk nummer 16 in ED, dus daar kun je voor kiezen om dit jaar alleen nummers 17 en 18 te laten degraderen. Of play-offs met meerdere ED clubs en KKD clubs. Voor de nummer 3 positie een play-off tussen PSV en Feyenoord en voor de nummer 1 een play off tussen AZ en Ajax. Voor nummer 5 een play off tussen Vitesse, Willem II en FC Utrecht.
 

In dit artikel staat oa
" Na overleg met het Ministerie van Sport meldt de KNVB dat er niets is veranderd aan de datum van 6 april. Wel is duidelijk dat er vóór 1 juni geen wedstrijden met publiek kunnen worden gespeeld."

Hoe past het voetballen zonder publiek vóór 1 juni binnen de gisteren afgekondigde maatregelen?
Je mag wel gaan voetballen met 21 anderen, maar enkel als prof zijnde? Alle andere sportuitingen zijn verboden, tenzij je alleen of met 2 sport?

Lijkt me lastig verkoopbaar aan een deel van onze maatschappijgenoten.
 
Ik hoop dat men zo snel mogelijk weer gaat spelen zonder publiek. Wellicht dat men alle wedstrijden strict achter de betaalmuur moeten gooien, dus ook geen samenvattingen, tenzij je dokt. Uiteraard moeten seizoenkaarthouders gratis toegang tot de wedstrijden krijgen.

Wat ik ook niet snap is, dat als we weer kunnen gaan spelen er 3 weken nodig zijn om weer op te trainen. Dat lijkt me echt onzin. Profvoetballers werken nu thuis, dus hun conditie zou tip-top moeten zijn. Dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, is toch niet zo'n probleem? Daarbij geldt, dat dat voor alle teams gelijk is, niemand is wedstrijdfit getraind. Profvoetballers zijn watjes.
 
Ik hoop dat men zo snel mogelijk weer gaat spelen zonder publiek. Wellicht dat men alle wedstrijden strict achter de betaalmuur moeten gooien, dus ook geen samenvattingen, tenzij je dokt. Uiteraard moeten seizoenkaarthouders gratis toegang tot de wedstrijden krijgen.

Wat ik ook niet snap is, dat als we weer kunnen gaan spelen er 3 weken nodig zijn om weer op te trainen. Dat lijkt me echt onzin. Profvoetballers werken nu thuis, dus hun conditie zou tip-top moeten zijn. Dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, is toch niet zo'n probleem? Daarbij geldt, dat dat voor alle teams gelijk is, niemand is wedstrijdfit getraind. Profvoetballers zijn watjes.

Toch is het zonder publiek ook lastig. Aangezien er duidelijk sprake is van contact tijdens een wedstrijd moet je accepteren dat 1 besmette speler tientallen spelers kan besmetten. Of men moet iedereen voorafgaand aan de wedstrijd testen. In Nederland worden per dag 2000 zware gevallen getest, en dan moet er voor het profvoetbal circa 1000 man getest worden. Dat kan ook niet.
 
Toch is het zonder publiek ook lastig. Aangezien er duidelijk sprake is van contact tijdens een wedstrijd moet je accepteren dat 1 besmette speler tientallen spelers kan besmetten. Of men moet iedereen voorafgaand aan de wedstrijd testen. In Nederland worden per dag 2000 zware gevallen getest, en dan moet er voor het profvoetbal circa 1000 man getest worden. Dat kan ook niet.
Had ik nog niet echt aan gedacht, maar tegen 1 Juni moet het testen toch wat makkelijker zijn. Tegen die tijd zou de antstoffen test toch redelijk ingeburgerd moeten zijn, die hoeft iedere profvoetballer maar 1 x te doen en daarna zijn ze vrij om te spelen (net als alle overige 17 miljoen nederlanders, die dan langzamerhand weer in de maatschappij losgelaten gaan worden). Blijft natuurlijk over de spelers zonder antistoffen, die moeten inderdaad voor iedere wedstrijd getest worden, maar dat gaat dan om een mannetje of 300. Enige prioriteit mag het voetbal wel hebben wat mij betreft.
 
Ik hoop dat men zo snel mogelijk weer gaat spelen zonder publiek. Wellicht dat men alle wedstrijden strict achter de betaalmuur moeten gooien, dus ook geen samenvattingen, tenzij je dokt. Uiteraard moeten seizoenkaarthouders gratis toegang tot de wedstrijden krijgen.

Wat ik ook niet snap is, dat als we weer kunnen gaan spelen er 3 weken nodig zijn om weer op te trainen. Dat lijkt me echt onzin. Profvoetballers werken nu thuis, dus hun conditie zou tip-top moeten zijn. Dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, is toch niet zo'n probleem? Daarbij geldt, dat dat voor alle teams gelijk is, niemand is wedstrijdfit getraind. Profvoetballers zijn watjes.
Ik denk niet dat er echt goed getraind kan worden, dus de kans op blessures wordt dan zeker groter.
 
Ik denk niet dat er echt goed getraind kan worden, dus de kans op blessures wordt dan zeker groter.
Tja, dat moeten we maar op de koop toenemen dan. Het voetbal zal er inderdaad niet veel beter op worden, alhoewel dat voor PSV wel mee zal vallen, maar laten we in vredesnaam proberen die competitie uit te spelen.
 
Tja, dat moeten we maar op de koop toenemen dan. Het voetbal zal er inderdaad niet veel beter op worden, alhoewel dat voor PSV wel mee zal vallen, maar laten we in vredesnaam proberen die competitie uit te spelen.

Ik denk dat voetbal nu heel bijkomstig en een nietig pietleutig detail is als je ziet dat Europa plat ligt ......................
 
Ik denk dat voetbal nu heel bijkomstig en een nietig pietleutig detail is als je ziet dat Europa plat ligt ......................
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar voetbal kan wel een hele belangrijke rol spelen in het terugkeren naar iets van de normale wereld. Net zoals GTST en weet ik wat vrouwen allemaal leuk vinden :sneaky:
 
Meen je dit serieus?

Ik ben het wel met rico eens. Op termijn spelen er allerlei zaken die een rol gaan spelen in het welbevinden - naast de strijd tegen het virus. Het is nog nauwelijks voorspelbaar, maar de sociale en psychische gevolgen van het isolement gaan de komende weken steeds zwaarder wegen. Voetbal zou wel eens meer noodzakelijk kunnen zijn dan alleen een verzetje. Zelfs zonder publiek.
Ik ben er wel aan toe, in ieder geval.
 
Ik ben het wel met rico eens. Op termijn spelen er allerlei zaken die een rol gaan spelen in het welbevinden - naast de strijd tegen het virus. Het is nog nauwelijks voorspelbaar, maar de sociale en psychische gevolgen van het isolement gaan de komende weken steeds zwaarder wegen. Voetbal zou wel eens meer noodzakelijk kunnen zijn dan alleen een verzetje. Zelfs zonder publiek.
Ik ben er wel aan toe, in ieder geval.
Exact, brood en spelen heeft het volk nodig. Brood zorgt de regering nu voor, dat is geen enkel probleem. Het grote probleem gaat de verveling worden, en die moet niet omslaan in baldadigheid. Voetbal kan daar sterk aan bijdragen
 
Paar opties.

Op basis van huidige stand
Op basis van stand vorig jaar
Op basis van stand na round-robin (plsmns winsterstop)
Op basis van EU punten de afgelopen 5 jaar

Zelf zou ik het meeste voelen voor optie 4.

1&3 zou niet het seizoen schrappen zijn, maar gewoon het seizoen nu beëindigen.
 
Ik hoop dat men zo snel mogelijk weer gaat spelen zonder publiek. Wellicht dat men alle wedstrijden strict achter de betaalmuur moeten gooien, dus ook geen samenvattingen, tenzij je dokt. Uiteraard moeten seizoenkaarthouders gratis toegang tot de wedstrijden krijgen.

Wat ik ook niet snap is, dat als we weer kunnen gaan spelen er 3 weken nodig zijn om weer op te trainen. Dat lijkt me echt onzin. Profvoetballers werken nu thuis, dus hun conditie zou tip-top moeten zijn. Dat ze iets minder op elkaar ingespeeld zijn, is toch niet zo'n probleem? Daarbij geldt, dat dat voor alle teams gelijk is, niemand is wedstrijdfit getraind. Profvoetballers zijn watjes.
Zal nooit en te nimmer gebeuren. Als je wedstrijden alleen betaald op Fox gaat aanbieden dan gaan mensen bij elkaar zitten om de wedstrijden te bekijken. Ook niet seizoenkaarthouders willen de wedstrijd van hun club zien en dat doen ze met anderen. En dan wordt de conclusie al snel: er mag gesport worden, dus het valt wel mee met het virus. Fox is gewoon een commercieel bedrijf en die zal een prijs vragen voor het aansluiten van alle seizoenkaarthouders.
Het gaat er niet om dat ze minder op elkaar zijn ingespeeld. Een wedstrijd spelen is heel wat anders dan trainen, veel intenser en veel meer kort en hevig loopwerk dan dat je in je tuin kunt doen. Maar deze discussie kunnen we net zo goed sluiten, want ondanks alle woorden van deze en gene kan ik zo wel zeggen dat er dit seizoen niet meer gespeeld gaat worden. Dit zal alleen anders zijn indien het virus binnen 2 maanden verdwenen is uit Europa en dat zal niet gebeuren.
 
Zal nooit en te nimmer gebeuren, omdat het virus niet binnen 2 maanden verdwenen is uit Europa. [...] Maar deze discussie kunnen we net zo goed sluiten, want ondanks alle woorden van deze en gene kan ik zo wel zeggen dat er dit seizoen niet meer gespeeld gaat worden.

Ik heb je bericht even voor je verbeterd. Deze discussie kunnen we inderdaad net zo goed sluiten, want je argumenten baseren op een aanname vanuit onderbuikgevoel is geen discussie te noemen. Mag ik je erop wijzen dat Buitenspelgoal gisteren een hele mooie wetenschappelijke analyse heeft geplaatst waarin duidelijk werd dat bepaalde landen met de 'Hammer' methode het virus in minder dan 2 maanden onder controle hadden? Sommige landen zelfs minder dan 1 maand. Onze lichte versie van de 'Hammer' is al een weekje ingezet en andere landen van Europa hebben deze 'Hammer' al veel eerder en zwaarder gehandhaafd.

Je hebt gelijk dat het virus niet zal verdwijnen binnen 2 maanden. Dat wetenschappelijk artikel stelt zelfs voor dat het nooit zal verdwijnen, dat de mensheid het naar alle waarschijnlijkheid voor de rest van hun leven er mee zal rondlopen - uitgaande van geen vaccin. Maar het leven weer grotendeels oppakken hoeft geen maanden te duren, eerder weken.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar wel dat het kan. Laten we hopen dat het ook gaat gebeuren.
 
Kap er gewoon mee en dan is de huidige stand lekker definitief en felicitaties aan iedereen die er blij mee is.
 
Zal nooit en te nimmer gebeuren. Als je wedstrijden alleen betaald op Fox gaat aanbieden dan gaan mensen bij elkaar zitten om de wedstrijden te bekijken. Ook niet seizoenkaarthouders willen de wedstrijd van hun club zien en dat doen ze met anderen. En dan wordt de conclusie al snel: er mag gesport worden, dus het valt wel mee met het virus. Fox is gewoon een commercieel bedrijf en die zal een prijs vragen voor het aansluiten van alle seizoenkaarthouders.
Het gaat er niet om dat ze minder op elkaar zijn ingespeeld. Een wedstrijd spelen is heel wat anders dan trainen, veel intenser en veel meer kort en hevig loopwerk dan dat je in je tuin kunt doen. Maar deze discussie kunnen we net zo goed sluiten, want ondanks alle woorden van deze en gene kan ik zo wel zeggen dat er dit seizoen niet meer gespeeld gaat worden. Dit zal alleen anders zijn indien het virus binnen 2 maanden verdwenen is uit Europa en dat zal niet gebeuren.
Dus jij denkt dat profvoetballers, die iedere dag voor zichzelf trainen, noiet een paar potjes voetbal kunnen spelen, zonder eerts 3 weken met de groep te trainen. Dat lukt zelfs de oud-internationals en BNers nog. Als je zegt dat het allemaal kwalitatief wat minder zal zijn, ben ik het met je eens natuurlijk, maar dat geldt voor alle teams, dus dat hoeft niet zo'n probleem te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan