Onthielden de mensen maar eens wat een leugenaar Rutte is. Helaas onthouden mensen niet zoveel. Zahavi is gewoon een goalgetter die op de plaats van Haller allang Europees en nationaal topscorer was nu. Met een egoist als Madueke en een blind paard als Max ga je gewoonweg weinig scoren en ga je zelf geforceerd meedoen met het spel met als resultaat dat het PSV forum jou af gaat branden in plaats van het onvermogen dat om jou heen loopt.
Men onthoudt inderdaad niet veel. Zo hebben jij en anderen die weer zo lovend zijn over Zahavi blijkbaar vergeten dat Zahavi een paar wedstrijden terug letterlijk de tegenstander een handje had geholpen door schoten van andere PSVers tegen te houden, door de makkelijkste ballen te verliezen, door recht tegen de keeper te schieten. Nog steeds niet onder de indruk hoor. Ik heb de samenvatting van de wedstrijd in Kopenhagen gezien. Eerste Zahavi goal was letterlijk tegen de keeper aan, daar had hij geluk dat het hun 2de keeper was die niet weet hoe hij een bal goed moet tegenhouden. De bal gaat als het ware door de keeper heen en rolt slappetjes achter de doellijn. Zijn 2de goal was een intikker. Die moet je ook gewoon maken, maar meer werk ging erin bij de voorbereiding dan bij de goal.
 
Laatst bewerkt:
Onthielden de mensen maar eens wat een leugenaar Rutte is. Helaas onthouden mensen niet zoveel. Zahavi is gewoon een goalgetter die op de plaats van Haller allang Europees en nationaal topscorer was nu. Met een egoist als Madueke en een blind paard als Max ga je gewoonweg weinig scoren en ga je zelf geforceerd meedoen met het spel met als resultaat dat het PSV forum jou af gaat branden in plaats van het onvermogen dat om jou heen loopt.
Als hij zelf ook gewoon net als Haller in de spits blijft staan en niet constant de nummer 10 te willen uithangen, dan waren we nu ook een stap verder… Wat doet ie constant rondom de middenlijn? Aan wie moeten ze de voorzetten kwijt? Ja dan gaan ze natuurlijk ook zelf schieten. Nu hij gewoon op zijn eigen plek blijft, krijgt ie ook de bal vaker daar, ook van Max.
 
Als hij zelf ook gewoon net als Haller in de spits blijft staan en niet constant de nummer 10 te willen uithangen, dan waren we nu ook een stap verder… Wat doet ie constant rondom de middenlijn? Aan wie moeten ze de voorzetten kwijt? Ja dan gaan ze natuurlijk ook zelf schieten. Nu hij gewoon op zijn eigen plek blijft, krijgt ie ook de bal vaker daar, ook van Max.
Omdat het team nu ook beter staat blijft hij daar. Uiteraard is het geen wereldspits maar zeker niet zo slecht als velen denken.
 
Men onthoudt inderdaad niet veel. Zo hebben jij en anderen die weer zo lovend zijn over Zahavi blijkbaar vergeten dat Zahavi een paar wedstrijden terug letterlijk de tegenstander een handje had geholpen door schoten van andere PSVers tegen te houden, door de makkelijkste ballen te verliezen, door recht tegen de keeper te schieten. Nog steeds niet onder de indruk hoor. Ik heb de samenvatting van de wedstrijd in Kopenhagen gezien. Eerste Zahavi goal was letterlijk tegen de keeper aan, daar had hij geluk dat het hun 2de keeper was die niet weet hoe hij een bal goed moet tegenhouden. De bal gaat als het ware door de keeper heen en rolt slappetjes achter de doellijn. Zijn 2de goal was een intikker. Die moet je ook gewoon maken, maar meer werk ging erin bij de voorbereiding dan bij de goal.
Hij heeft ook zeker mindere/slechte periodes. Zeker waar.
 
Over intikkers. Je moet telkens op de goede positie staan. Anders hadden ze in plaats van een Kezman (die daarnaast ook de mooiste goals maakte) net zo goed de spits van FC Debalisalweerlek 3 kunnen contracteren.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het team nu ook beter staat blijft hij daar. Uiteraard is het geen wereldspits maar zeker niet zo slecht als velen denken.
Ik heb het niet over wereldspits of niet. Ik had het over positie kiezen als spits waardoor je teamgenoten automatisch de bal naar je toe spelen. Hij is geen snelle heel goed technische spits maar loopt continu Götze en Gakpo in de weg terwijl hij nodig is voorin. Die plek is vrijwel altijd leeg bij PSV. Omdat hij dat de laatste twee wedstrijden minder vaak doet, brengt ie zichzelf ook in scorende positie.
 
Met een iets andere speelwijze, misschien andere spelers om zich heen (type Dzsudzsak of Rommedahl op de flank.), COVID perikelen, blessures?, PSV inderdaad langdurig in vorm en zonder dat hij en zijn gezin walgelijke dingen hebben meegemaakt dan denk ik dat Zahavi best in de top 5 van de topscorerslijst had kunnen mee draaien. Maar dan moet je het hele team op hem afstellen en dat past niet bij onze tactiek vind ik.

Hij heeft "iets" maar ik vind Zahavi voor Eredivisie begrippen uiteindelijk gewoon een standaard spits. Niet het snelle type maar ook geen Frank Demouge. Ik heb het een paar keer in de wedstrijd chat aangegeven wanneer hij er met een sprint niet zo traag uit zag. Dat kan iets zeggen maar hiermee bedoel ik ook weer niet dat hij heel snel is alleen dat het misschien best mee kan vallen met traagheid.
Tot en met nu vind ik hem niet van PSV niveau en ik denk dat hij daar net te kort voor komt maar wie weet kan het nog anders gaan lopen.
Als een spits ook meer in een flow komt, dan gaat hij vaker op de juiste positie staan en scoren. Het is wat laat maar ik hoop dat dit bij Eran ook het geval is. We hebben dit seizoen nog een hoop belangrijke wedstrijden te spelen dus laat het maar zien dan Eran.
 
Als hij zelf ook gewoon net als Haller in de spits blijft staan en niet constant de nummer 10 te willen uithangen, dan waren we nu ook een stap verder… Wat doet ie constant rondom de middenlijn? Aan wie moeten ze de voorzetten kwijt? Ja dan gaan ze natuurlijk ook zelf schieten. Nu hij gewoon op zijn eigen plek blijft, krijgt ie ook de bal vaker daar, ook van Max.
Bovendien mag je toch ook van een spits wel verwachten dat-ie een béétje kan mee combineren. Of zelf iets kan creëren.
Zahavi is in/rond de 16 een makkelijk scorende spits. Dat is meteen ook alles wat-ie is.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bovendien mag je toch ook van een spits wel verwachten dat-ie een béétje kan mee combineren. Of zelf iets kan creëren.
Zahavi is in/rond de 16 een makkelijk scorende spits. Dat is meteen ook alles wat-ie is.
In de vorm waarin hij nu is lukt zelfs het kaatsen en bal vast houden. Zahavi piekt gewoon wat laat. Net als het gehele collectief eigenlijk. Ajax wat vroeg te gepiekt dit seizoen. 1 + 1 = kampioen op slotdag eredivisie.
 
In de vorm waarin hij nu is lukt zelfs het kaatsen en bal vast houden. Zahavi piekt gewoon wat laat. Net als het gehele collectief eigenlijk. Ajax wat vroeg te gepiekt dit seizoen. 1 + 1 = kampioen op slotdag eredivisie.
Inderdaad. Ik vond hem vandaag erg sterk spelen. Ook in het kaatsen en de loopacties.
 
Scoort 6 doelpunten in de laatste 7 wedstrijden dacht ik.
Alleen weinig belangrijke goals?
Alleen de openingsgoal tegen Kopenhaven was echt onderscheidend voor het verloop van de wedstrijd.
 
In de vorm waarin hij nu is lukt zelfs het kaatsen en bal vast houden. Zahavi piekt gewoon wat laat. Net als het gehele collectief eigenlijk. Ajax wat vroeg te gepiekt dit seizoen. 1 + 1 = kampioen op slotdag eredivisie.
De kaats op Doan bij de 2-0 was een mislukte aanname of iets degelijks. Het was alles maar geen bewuste kaats.

Hij is niet snel, niet technisch genoeg en als hij dan ook een tijdje op de verkeerde plek staat, blijft er weinig over. Gelukkig staat hij nu eventjes op de goede plek en heeft hij wat mazzel. Kortom een one-touch-voetballer. 1x raken, dan moet de bal zitten. Die hebben we al gehad en veel beter ook; speelt/bankt nu bij Barca.

Stel je toch eens een spits bij PSV voor die ook nog eens uit het niets een kans voor zichzelf zou kunnen creëren.
 
Laatst bewerkt:
Eran krijgt terecht meer waardering van de Eredivisie NV dan van de PSV fans.
 
PSV heeft het contract met Zahavi formeel opgezegd.

link

Alles wijst erop dat Eran Zahavi bezig is aan zijn laatste weken bij PSV. Het aflopende contract van de aanvaller is formeel opgezegd en het ziet er niet naar uit dat er nog een nieuwe verbintenis komt. PSV moest voor 1 mei aangeven of het de aflopende verbintenis van Zahavi formeel wilde opzeggen en heeft dat gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan