Zahavi past nu net niet in het systeem wat PSV lijkt te willen spelen, met twee naar binnen trekkende vleugelspelers (Gakpo en Madueke) en opkomende back die eigenlijk geen van allen een hele goeie voorzet hebben (misschien Max in zijn eerste periode). Voor zo'n spel zou je eigenlijk een type kapstok willen hebben die de bal vasthoudt totdat de vleugelspelers of backs opgestoomd zijn. Volgens mij had PSV van Vinicius gehoopt dat ie dat zou zijn, maar dat valt tegen. Zahavi staat óf de bal op te wachten óf zakt terug naar het middenveld en is dus niet effectief in het systeem dat PSV wil spelen.
 
Zahavi past nu net niet in het systeem wat PSV lijkt te willen spelen, met twee naar binnen trekkende vleugelspelers (Gakpo en Madueke) en opkomende back die eigenlijk geen van allen een hele goeie voorzet hebben (misschien Max in zijn eerste periode). Voor zo'n spel zou je eigenlijk een type kapstok willen hebben die de bal vasthoudt totdat de vleugelspelers of backs opgestoomd zijn. Volgens mij had PSV van Vinicius gehoopt dat ie dat zou zijn, maar dat valt tegen. Zahavi staat óf de bal op te wachten óf zakt terug naar het middenveld en is dus niet effectief in het systeem dat PSV wil spelen.
Dan is de vraag, in welk systeem kan hij dan wel spelen en moet dat dan veranderen om hem wel te laten renderen?
 
Dan is de vraag, in welk systeem kan hij dan wel spelen en moet dat dan veranderen om hem wel te laten renderen?
Ik kan me eigenlijk alleen iets voorstellen met een schaduwspits of zo in een 4-4-2 combinatie, maar om nou heel het elftal te veranderen voor een speler als Zahavi?
 
Dan is de vraag, in welk systeem kan hij dan wel spelen en moet dat dan veranderen om hem wel te laten renderen?

Ik denk niet dat je dat moet veranderen, want ik vraag me ergens af of Madueke en Gakpo in zo'n systeem passen (of, misschien beter gezegd, zich snel in zo'n systeem kunnen inpassen). Ik blijf wel van mening dat een veelscorende spits bij ons niet gaat werken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een Zahavi, die overal de ene na de andere bal binnen trapte (dat lage niveau van die andere competities argument kan ik niks mee, in de Eredivisie renderen zoveel spitsen die het nergens anders kunnen laten zien), en Vini die zelfs topscoorder was van Benfica er ineens niets meer van kunnen. Ik denk dat Luuk en zelfs Haller ook in dit systeem niet hadden gerendeerd. Het is voorin soms veel te veel de voetballende oplossing zoeken. Dit soort spitsen moeten die bal panklaar in de 16 krijgen.
 
Ik kan me eigenlijk alleen iets voorstellen met een schaduwspits of zo in een 4-4-2 combinatie, maar om nou heel het elftal te veranderen voor een speler als Zahavi?

En anders gewoon 4-4-2 met een ruit op het middenveld, gotze op 10 en Noni en gakpo als voorste jongens
 
Maar het zou wel leuk zijn als we een systeem hebben waarin een spits ook rendeert. Met 4-4-2 (met Gakpo en Madueke) gaan we het echt niet redden
Ik heb het te vaak gezegd hier (val in herhaling) maar ik zou juist met die twee voorin gaan spelen. Geen 4-3-3 maar gewoon zonder echte spits. Of anders Vini (bij gebrek aan een spits)
 
Ik heb het te vaak gezegd hier (val in herhaling) maar ik zou juist met die twee voorin gaan spelen. Geen 4-3-3 maar gewoon zonder echte spits. Of anders Vini (bij gebrek aan een spits)

Het lastige is dat dan de backs naar voren moeten komen om het veld breed te houden. Helaas is dat niet het sterkste punt van de backs. Je ziet nu dat ze heel vaak een aanval door het midden proberen. Dat is vaak weinig effectief.
 
Ik heb het te vaak gezegd hier (val in herhaling) maar ik zou juist met die twee voorin gaan spelen. Geen 4-3-3 maar gewoon zonder echte spits. Of anders Vini (bij gebrek aan een spits)

Ik ben er geen fan van, maar dat komt omdat het vorig jaar te vaak misging. Ik blijf ook hopen dat een Vini weer zijn ritme gaat vinden zodra hij meer speelt. We hebben gewoon echt een spits nodig die de balletjes binnen gaat tikken, en dat zijn Gakpo en Madueke niet
 
Jij bent vast niet de enige met dit beeld, maar jouw algehele beoordeling kan dan toch niet kloppen? Je zei eerder dat Götze niet het probleem was omdat niemand ziet wat hij met z'n passes bedoelt en nu is je verdediging voor Zahavi dat de voorzetten niet op maat zijn. Dan moet er toch minimaal een van hun ondermaats spelen? De goal tegen Maccabi spreekt boekdelen. Zahavi en Götze waren weer nergens te bekennen. Mauro met de assist in plaats van Götze, Gakpo weer met de goal in plaats van Zahavi.
Ik snap je redenering niet.
Dit seizoen zeg ik en jij praat nu over deze ene wedstrijd.
Bovendien zie ik niet waarom een van de twee volgens jou dan ondermaats zou moeten spelen.
Ik beweer - ook nu nog - dat Zahavi beter zou kunnen presteren maar dat hij ook te weinig goede ballen krijgt.
En dat Gotze ook meer rendement zou kunnen hebben maar dat zijn slimme passes lang niet altijd begrepen worden.

Overigens verwacht ik een eerzuchtig , dus hopelijk scherp optreden van Zahavi donderdag aanstaande in zijn eigen land.
Waar hij mateloos populair is in het ongetwijfeld volle stadion.
Misschien schiet hij ons daar persoonlijk naar de volgende ronde. :)
 
Het lastige is dat dan de backs naar voren moeten komen om het veld breed te houden. Helaas is dat niet het sterkste punt van de backs. Je ziet nu dat ze heel vaak een aanval door het midden proberen. Dat is vaak weinig effectief.
Dat komt door het perfecte aankoopbeleid. Backs pfff. Who needs them. John toch zeker niet..
 
Ik snap je redenering niet.
Dit seizoen zeg ik en jij praat nu over deze ene wedstrijd.
Ik praat ook over dit seizoen, die wedstrijd noem ik gewoon omdat het fungeert als het toonbeeld voor het seizoen van beide spelers.
Bovendien zie ik niet waarom een van de twee volgens jou dan ondermaats zou moeten spelen.
Ik beweer - ook nu nog - dat Zahavi beter zou kunnen presteren maar dat hij ook te weinig goede ballen krijgt.
En dat Gotze ook meer rendement zou kunnen hebben maar dat zijn
Omdat Zahavi een spits is en Götze een aanvallende middenvelder. De eerste moet veel scoren en de 2de moet een grote productie hebben in goals+assists. Beide hebben dat niet. Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Als Götze z'n passes niet begrepen worden door Zahavi, en Zahavi weinig bruikbare ballen krijgt van Götze, dan doet minimaal een van beiden iets verkeerds. Beide doen iets verkeerds in mijn ogen.

Fun fact voor iedereen: Götze heeft dit seizoen in de eredivisie een mindere productie dan Ihattaren vorig seizoen. Ihattaren had wat meer wedstrijden maar ook minder basisplekken als ik me niet vergis. Van Ihattaren werd door haast iedereen gezegd dat hij nog niet goed genoeg was voor de basis, de mooie dingen die hij met de bal deed waren niet voldoende, het eindproduct was het belangrijkst. Diezelfde berichten verschijnen niet zo vaak over Götze. Make of that what you will..:speechless:
 
Ik praat ook over dit seizoen, die wedstrijd noem ik gewoon omdat het fungeert als het toonbeeld voor het seizoen van beide spelers.

Omdat Zahavi een spits is en Götze een aanvallende middenvelder. De eerste moet veel scoren en de 2de moet een grote productie hebben in goals+assists. Beide hebben dat niet. Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Als Götze z'n passes niet begrepen worden door Zahavi, en Zahavi weinig bruikbare ballen krijgt van Götze, dan doet minimaal een van beiden iets verkeerds. Beide doen iets verkeerds in mijn ogen.

Fun fact voor iedereen: Götze heeft dit seizoen in de eredivisie een mindere productie dan Ihattaren vorig seizoen. Ihattaren had wat meer wedstrijden maar ook minder basisplekken als ik me niet vergis. Van Ihattaren werd door haast iedereen gezegd dat hij nog niet goed genoeg was voor de basis, de mooie dingen die hij met de bal deed waren niet voldoende, het eindproduct was het belangrijkst. Diezelfde berichten verschijnen niet zo vaak over Götze. Make of that what you will..:speechless:

Kunnen we die lamme kut kwal aub niet met Götze vergelijken, dankjewel. Intereseert me echt geen zak wat die vent doet, Mario heeft meer motivatie in z'n kleine teen dan zielige Mootje ooit zal hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan