Engels voetbal

Mourinho verliest met Spurs met 2-1 bij United, dat moet pijn doen.

Liverpool wint de Merseyside Derby (tegen Everton) in eigen huis met 5-2, laatste Liverpool goal gescoord door Wijnaldum :DANCE: Liverpool heeft nu 32 PL wedstrijden niet verloren, dit is een nieuw clubrecord :eek:

:unsure: Het zou veel meer pijn doen als Tottenham gewonnen zou hebben. ;)
 
Origi ook 2x gescoord. Wat een heerlijke speler vind ik dat.
Te traag voor dat niveau en nooit constant. Zijn handelingssnelheid past bij een club die lager geklasseerd is. Daarom is hij bij Liverpool ook eigenlijk nooit een basisspeler geworden. Het is bijna alleen maar kracht en te weinig technische bagage. Hij doet er goed aan om volgend seizoen elders gaan spelen waar hij wekelijks in actie komt, een West Ham of zo.
 
Te traag voor dat niveau en nooit constant. Zijn handelingssnelheid past bij een club die lager geklasseerd is. Daarom is hij bij Liverpool ook eigenlijk nooit een basisspeler geworden. Het is bijna alleen maar kracht en te weinig technische bagage. Hij doet er goed aan om volgend seizoen elders gaan spelen waar hij wekelijks in actie komt, een West Ham of zo.

Hmm, zijn aanname bij z’n tweede goal en de manier waarop hij ‘m vervolgens beheerst over de keeper heen binnen schiet, verraden toch wel wat technische bagage. De manier waarop hij in één beweging de keeper uitspeelde bij de eerste goal overigens ook.

Ik ben ook niet zo kapot van Origi maar elke keer dat ik hem zie spelen verrast hij toch wel in positieve zin, dus ik begin steeds meer te denken dat het aan mij ligt🤔
 
Hmm, zijn aanname bij z’n tweede goal en de manier waarop hij ‘m vervolgens beheerst over de keeper heen binnen schiet, verraden toch wel wat technische bagage. De manier waarop hij in één beweging de keeper uitspeelde bij de eerste goal overigens ook.

Ik ben ook niet zo kapot van Origi maar elke keer dat ik hem zie spelen verrast hij toch wel in positieve zin, dus ik begin steeds meer te denken dat het aan mij ligt🤔
Oké de meningen kunnen verschillen natuurlijk. Hij doet af en toe idd goede dingen. Alleen vind ik dat hij het een niveautje lager moet zoeken dan bij een Liverpool: wat hij af en toe laat zien is niet goed genoeg voor een topclub want daar moet je het iedere week laten zien. Ik heb te vaak wedstrijden van hem gezien waarbij hij technisch en kwa spelinzicht volledig door de mand viel. En dat was vaak nadat hij de week er voor als invaller goede dingen had laten zien. Wat mij betreft is hij de slechte versie van Lukaku en als je ziet dat Lukaku al niet bij de echte top zit, dan heeft zijn mindere versie daar helemaal weinig te zoeken. Het is ook niet voor niets dat hij al sinds 4 jaar bij Liverpool zit maar nog altijd geen basisspeler is geworden. Maar goed, dat vind ik en wie ben ik? :)
 
Oké de meningen kunnen verschillen natuurlijk. Hij doet af en toe idd goede dingen. Alleen vind ik dat hij het een niveautje lager moet zoeken dan bij een Liverpool: wat hij af en toe laat zien is niet goed genoeg voor een topclub want daar moet je het iedere week laten zien. Ik heb te vaak wedstrijden van hem gezien waarbij hij technisch en kwa spelinzicht volledig door de mand viel. En dat was vaak nadat hij de week er voor als invaller goede dingen had laten zien. Wat mij betreft is hij de slechte versie van Lukaku en als je ziet dat Lukaku al niet bij de echte top zit, dan heeft zijn mindere versie daar helemaal weinig te zoeken. Het is ook niet voor niets dat hij al sinds 4 jaar bij Liverpool zit maar nog altijd geen basisspeler is geworden. Maar goed, dat vind ik en wie ben ik? :)

Jij bent IPF!

Mee eens echter. Hij is daar natuurlijk een cultheld door zijn belangrijke goals die weinig fout kan doen bij de fans, maar men vergeet dat zeker vorig jaar een aantal van die goals echt niet zo bijzonder waren. Zijn winnende tegen Everton vorig seizoen was een kwestie van een mispeer van Van Dijk die de keeper vervolgens compleet verkeerd inschatte even over het lijntje tikken. Wanneer het over die Barcelona wedstrijd gaat wordt hij ook vaak genoemd over Wijnaldum, terwijl de goals van Wijnaldum veel meer klasse om het lijf hadden. Origis eerste was een bal die voor zijn voeten viel en hij in een leeg doel kon tikken nadat Ster Stegen nog had gered op een schot van Henderson of een andere speler. De infameuze tweede goal was natuurlijk vooral te denken aan Alexander-Arnold, waardoor niemand Origi liep te dekken en hij van een meter of twee vrij kon inschieten. Zijn CL-finale goal was dan wel weer mooi goed ingeschoten. Hij geeft echter ook genoeg wedstrijden niet thuis. Prima speler voor de subtop, maar niet voor de top. Als wissel en rotatiespeler is hij voor Liverpool echter prima.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Bournemouth 0 - 1 Liverpool :BALL: '35

Oxlade-Chamberlain scoort.

Niet veel later ('44) ook de 0-2, van Naby Keita dit keer.
 
Laatst bewerkt:
Geweldige Manchester-derby aan het kijken. United komt op 0-2 voorsprong. Eigenlijk heeft United enkel een goed middenveld nodig om weer structureel mee te doen om de bovenste plaatsen. Anders is de plek waar ze nu staan (6e) wel het maximale schat ik zo in.
 
Liverpool - Watford 2-0 :)
Chelsea - Bournemouth 0-1 :D :p
Leicester City - Norwich 1-1

Liverpool loopt verder uit op Leicester City

Morgen: Arsenal - Manchester City
 
Liverpool moet nu wel een historische inzinking hebben willen ze dit nog uit handen geven. 10 punten los van nummer 2 Leicester, minimaal 14 voor op City en 20 op nummer 4 Chelsea. Ik denk nog steeds dat City uiteindelijk hoger gaat eindigen dan Leicester, die in vorm zijn maar denk ik niet de kwaliteit hebben om zo'n reeks lang vol te houden. Als Liverpool dit nog weg geeft kun je gerust stellen dat ze vervloekt zijn.

Overigens een slechte pot van Liverpool. Het zal wel vermoeidheid zijn en wellicht toch de druk van de titelrace voelen (na zo lang zonder titel kan ik mij ergens wel voorstellen dat hoe dichter bij je komt, de druk toch enigszins verlammend kan werken). Ik lees overal dat Liverpool matig speelde en bij het zien van de samenvatting heb ik geen team recentelijk zoveel grote kansen zien krijgen (en missen) op Anfield dan de nummer laatst van dit PL seizoen die slechts 9 punten hebben.

Wijnaldum viel overigens geblesseerd uit met ogenschijnlijk een hamstringblessure. Slecht nieuws dus. Hopelijk valt het mee.
 
Laatst bewerkt:
Wijnaldum heeft een knieblessure. Volgens Jürgen Klopp is de blessure waarschijnlijk te ernstig om Wijnaldum mee te nemen naar het EK voor clubteams in Qatar.
Klopp acht de kans op een WK-deelname klein. Hij zei tegen de BBC: "Als hij niet met de groep kan trainen en aan zijn herstel moet werken, dan blijft hij hier. En dat is op dit moment wel het meest waarschijnlijke scenario"
 
Terug
Bovenaan Onderaan