Engels voetbal

Klopp heeft blijkbaar die vd Berg in de basis gezet voor de carabao cup tegen arsenal, 5-5 inmiddels vast een maffe wedstrijd om te debuteren.
 
Die vd Berg heeft daar uiteindelijk niets te zoeken. Vrijwel elk nieuw talent wat er in stond toonde zijn klasse behalve meneer PEC. Te traag en ook te bescheiden en niet zelfverzekerd voor dat niveau. Straks wordt ie nog verhuurd aan een Black pool of zo.
 
Die vd Berg heeft daar uiteindelijk niets te zoeken. Vrijwel elk nieuw talent wat er in stond toonde zijn klasse behalve meneer PEC. Te traag en ook te bescheiden en niet zelfverzekerd voor dat niveau. Straks wordt ie nog verhuurd aan een Black pool of zo.

Het is ook een beetje een vreemde overstap, zo van een nietszeggend clubje naar een topclub in de PL. Ze hebben zich nog niet eens bewezen in hun eigen competitie op het hoogste niveau en dan gaan ze ineens naar het hoogste niveau van een competitie met een veel hoger niveau. Snap daarom ook niet zo goed waarom dat soort clubs dat doen. Hopen dat ze er een keer een voltreffer tussen hebben zitten en dan slechts een schijntje hebben betaald is het enige wat ik me kan bedenken, maar die clubs zijn zo rijk dat het ronduit beschamend is als dat de reden zou zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het is ook een beetje een vreemde overstap, zo van een nietszeggend clubje naar een topclub in de PL. Ze hebben zich nog niet eens bewezen in hun eigen competitie op het hoogste niveau en dan gaan ze ineens naar het hoogste niveau van een competitie met een veel hoger niveau. Snap daarom ook niet zo goed waarom dat soort clubs dat doen. Hopen dat ze er een keer een voltreffer tussen hebben zitten en dan slechts een schijntje hebben betaald is het enige wat ik me kan bedenken, maar die clubs zijn zo rijk dat het ronduit beschamend is als dat de reden zou zijn.

Dat is precies de reden. 8 x mis, 2 x raak.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat is precies de reden. 8 x mis, 2 x raak.

Niet Engels voetbal maar wel gelateerd aan dit soort transfers; hoe heet die jongen die uit t niks van Groningen naar Barca going ookalweer? En al een glimp waarom die dat in godsnaam waar zou kunnen maken?
 
Niet Engels voetbal maar wel gelateerd aan dit soort transfers; hoe heet die jongen die uit t niks van Groningen naar Barca going ookalweer? En al een glimp waarom die dat in godsnaam waar zou kunnen maken?

Ludovit Reis of zoiets. Ook al zo'n voorbeeld inderdaad.
 
Niet Engels voetbal maar wel gelateerd aan dit soort transfers; hoe heet die jongen die uit t niks van Groningen naar Barca going ookalweer? En al een glimp waarom die dat in godsnaam waar zou kunnen maken?

Ludovit Reis, en die zit nu bij Barca B op het derde niveau van Spanje te ballen... Tja. Van wat ik gehoord heb van mensen (lees: Nederlanders die Barca wat nauwer volgen) valt hij niet in het bijzonder op daar. Die zal op een gegeven moment verhuurd worden en op den duur verkocht.

Dat geldt dus ook voor Van den Berg. Al blijkt hij uiteindelijk maar een aardige speler voor de Championship, dan verkopen ze hem alsnog voor een miljoen of 5. Men maakt als (Engelse) topclub nagenoeg geen verlies op dat soort spelers die ze telkens voor 1-2 miljoen oppikken. En inderdaad, eens in de zoveel tijd zit er een voltreffer tussen. Het is een beetje Football Manager spelen in het echte leven waar je voor 1-2 miljoen van die computer-gegenereerde talenten koopt die net bij hun clubs zijn verschenen. De meeste schrijf je af en verkoop je, en af en toe zit er een pareltje tussen die je of voor heel veel verkoopt of een wezenlijk deel wordt van je eerste team.
 
Link: Guardian (Arsenal home support). Mooi stuk over Xhaka (captain arsenal) en de moeielijke relatie met de fans. Deed me wat aan Rosario denken.

Vooropgesteld, ik volg arsenal niet. Maar ik vond het wel een prachtig stukje opinie en het raakt precies de goede snaar bij mij.
Gevoelsmatig zijn er ook wel wat parallelen te trekken met onze (PSV's) huidige vorm en vertrouwensdip, zowel qua team maar ook voor Rosario.
 
Link: Guardian (Arsenal home support). Mooi stuk over Xhaka (captain arsenal) en de moeielijke relatie met de fans. Deed me wat aan Rosario denken.

Vooropgesteld, ik volg arsenal niet. Maar ik vond het wel een prachtig stukje opinie en het raakt precies de goede snaar bij mij.
Gevoelsmatig zijn er ook wel wat parallelen te trekken met onze (PSV's) huidige vorm en vertrouwensdip, zowel qua team maar ook voor Rosario.

Lachwekkend stuk. Xhaka is een schande voor Arsenal. En Hector Bellerin is echt zo'n softie barbiepop, totaal niet serieus te nemen. Alle normale gozers lachen zo'n idioot uit.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan