Engels voetbal

Jürgen Klopp en Pep Guardiola is een waar theater langs de lijn . Wat een overdreven geacteerd gedrag.
Peppie en Kloppie :clown: & :clown:
 
Wijnaldum trouwens ook weer een sterke wedstrijd. Is toch wel een cultspeler daar, speelt bijna altijd sterk in grote en belangrijke wedstrijden en heeft al behoorlijk wat beslissende momenten op zijn naam staan of daaraan bijgedragen. Hij heeft als speler ook de ''Klopp revolutie'' bijna vanaf het begin meegemaakt en ondanks dat er regelmatig kritiek op hem was, zit hij er nu nog steeds en staat gewoon nog steeds bijna altijd basis.
 
Laatst bewerkt:
Och, hoe vaak City al niet gematst is. Die hebben de afgelopen twee seizoenen zelden hoeven te klagen. Liverpool was sterker en effectiever. Ik hoop dat ze het vasthouden. Ik vind Pep maar een verwend kind die lekker van topclub naar topclub hopt en zich opzichtig aanstelt als zijn selectie van een miljard (de duurste op aarde momenteel) niet alles krijgt wat hij denkt dat het toekomt. Plastic club die loopt op oliedollars. Nee, geef het dan maar aan al die gepassioneerde fans die al jaren trouw naar Anfield gaan, het YNWA zingen en zo smachten naar 1 titel. Geef het maar aan Klopp, die weliswaar zich ook wel eens laat kennen, maar veel meer bereikt heeft in mijn ogen door met gerichte aankopen en een duidelijke visie een subtopper (veel meer was LFC destijds echt niet) heeft getransformeerd tot Champions League-winnaar en topclub/titelkandidaat in Engeland.
 
Och, hoe vaak City al niet gematst is. Die hebben de afgelopen twee seizoenen zelden hoeven te klagen. Liverpool was sterker en effectiever. Ik hoop dat ze het vasthouden. Ik vind Pep maar een verwend kind die lekker van topclub naar topclub hopt en zich opzichtig aanstelt als zijn selectie van een miljard (de duurste op aarde momenteel) niet alles krijgt wat hij denkt dat het toekomt. Plastic club die loopt op oliedollars. Nee, geef het dan maar aan al die gepassioneerde fans die al jaren trouw naar Anfield gaan, het YNWA zingen en zo smachten naar 1 titel. Geef het maar aan Klopp, die weliswaar zich ook wel eens laat kennen, maar veel meer bereikt heeft in mijn ogen door met gerichte aankopen en een duidelijke visie een subtopper (veel meer was LFC destijds echt niet) heeft getransformeerd tot Champions League-winnaar en topclub/titelkandidaat in Engeland.
Maar daar zit dan weer geen oliegeld, maar Amerikaans geld in. Toch? Pot, ketel.....
 
Maar daar zit dan weer geen oliegeld, maar Amerikaans geld in. Toch? Pot, ketel.....

Klopt, maar dat geldt in die zin voor veel topclubs. Echter, bij City gaat het om een club die zich met bakken geld in sneltreinvaart naar de top heeft gekocht, terwijl de herkomst van dat geld ook nog een discutabel regime is in het midden-oosten. Liverpool heeft veel minder gespendeerd. Ondanks dat City in zijn huidige vorm nog geen tien jaar bestaat, heeft het al veel meer uitgegeven dan menig Europese topclub. Liverpool kon enkele van de sleutelaankopen, zoals Alisson en Van Dijk ook alleen maar betalen omdat o.a. Coutinho verkocht werd voor veel geld. Daarnaast heb ik dus meer respect voor wat Klopp heeft neergezet. Die heeft met hele gerichte aankopen een kwakkelend Liverpool terug naar de absolute top gebracht. Sommige aankopen, zoals dus Alisson en Van Dijk waren duur, maar dus onder andere te betalen dankzij een grote uitgaande transfer. Voor de rest heeft hij zeker voor een grote PL club gewoon heel netjes en gericht ingekocht: Mane, Salah, Wijnaldum, Fabinho. Allemaal werden ze voor 40m of minder aangetrokken. Wijnaldum zelfs onder de 30 volgens mij. Robertson, die super linksback van ze, voor maar 8m en Trent is gewoon eigen jeugd terwijl Henderson al tot het meubilair behoorde. Vergelijk dat met City, die eigenlijk bijna niks verkocht hebben in al die jaren, maar wel honderden miljoenen hebben uitgegeven. Klopp heeft een team opgebouwd dat nu aan de mondiale top staat met dus betrekkelijk modale middelen voor zo'n grote club, met spelers die zeker op voorhand niet de allures van wereldsterren hadden (Robertson kwam van Hull, Wijnaldum was een degelijke middenvelder van Newcastle, Henderson een doorsnee Engelse middenvelder, Salah een leuke speler van Roma etc). Dat vind ik veel knapper dan het gespreide bedje waar Pep in belandde.
 
Hoe kun je uberhaupt iemand schorsen om zoiets, kom op zeg. Iemand maakt een grapje over een persoon, die het zelf nog eens grappig vind ook. Maar die sneeuwvlok elite gaat dan voor een ander bepalen dat het racistisch is, wat een ontzettende treurnis is deze wereld soms toch ook :FP:
 

Pochettino ontslagen, Mourinho nieuwe trainer van Tottenham.

Jammer, ik had gehoopt dat die galbak nooit meer aan een club zou komen.

Goh, dat zag ik niet aankomen. Ten eerste niet dat Pocchettino zou worden ontslagen (heeft Tottenham tot een doorgaans beter presterende club dan Arsenal gemaakt) en ten tweede niet dat Mourinho hem zou opvolgen (gezien zijn Chelsea-verleden).
 
Goh, dat zag ik niet aankomen. Ten eerste niet dat Pocchettino zou worden ontslagen (heeft Tottenham tot een doorgaans beter presterende club dan Arsenal gemaakt) en ten tweede niet dat Mourinho hem zou opvolgen (gezien zijn Chelsea-verleden).
Tottenham is door de historie heen een beter presterende club geweest dan Arsenal, alleen in de Henry - Bergkamp jaren steeg Arsenal bovenzichzelf uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan