Engels voetbal

Iedereen en zeker een publiek figuur die zich met het bedrijven van "liefde" bezig houdt, moet zich de vraag stellen hoe oud zijn scharreltje is. Als je zo dom bent om die vraag niet eens te stellen of dat te achterhalen voordat je met iemand in bed duikt, dan verdien je het gewoon om weggestuurd te worden. Seks met minderjarige is verboden en de bewijslast ligt in dat geval bij de dader. Niet geweten hebben van dit of dat is geen argument voor de rechter.

Tja ik vind het toch altijd een beetje een lastige discussie. Toen ik zestien was had ik ook seks met mijn eerste vriendje die toen bijna 20 was. Als je een puber bent loop je over van de hormonen. Dat meisje misschien ook wel.
Het was geen verkrachting maar gewoon seks met toestemming. Natuurlijk was het verkeerd om dat te doen met een vijftienjarig meisje, maar ik betwijfel of hij dat geweten heeft.

Lullig als je carrière daarom mislukt. Terecht, vast wel aangezien het van de wet niet mag.
Maar meiden liegen veel hoor, ze kan ook gezegd hebben dat ze achttien was.
 
Tja ik vind het toch altijd een beetje een lastige discussie. Toen ik zestien was had ik ook seks met mijn eerste vriendje die toen bijna 20 was. Als je een puber bent loop je over van de hormonen. Dat meisje misschien ook wel.
Het was geen verkrachting maar gewoon seks met toestemming. Natuurlijk was het verkeerd om dat te doen met een vijftienjarig meisje, maar ik betwijfel of hij dat geweten heeft.

Lullig als je carrière daarom mislukt. Terecht, vast wel aangezien het van de wet niet mag.
Maar meiden liegen veel hoor, ze kan ook gezegd hebben dat ze achttien was.
Pedofielen zeggen ook vaak dat het seks met toestemming was en soms wordt dat ook bevestigd door de minderjarige zelf. Desondanks is dat verboden. Juist omdat het vaak om gevallen gaat waar het niet echt vrijwillig gebeurt, of dat een minderjarige gemanipuleerd en/of misleid wordt etc.
En wat ik al zei: het weten of niet is geen argument, omdat iedereen dat zou aanvoeren bij zo een aanklacht.

@mikasa: de wet zegt dat je je er van "moet vergewissen".
 
Pedofielen zeggen ook vaak dat het seks met toestemming was en soms wordt dat ook bevestigd door de minderjarige zelf. Desondanks is dat verboden. Juist omdat het vaak om gevallen gaat waar het niet echt vrijwillig gebeurt, of dat een minderjarige gemanipuleerd en/of misleid wordt etc.
En wat ik al zei: het weten of niet is geen argument, omdat iedereen dat zou aanvoeren bij zo een aanklacht.

@mikasa: de wet zegt dat je je er van "moet vergewissen".

Terechte opmerking en ook mee eens. Minderjarig betekend in feite te jong om verstandige beslissingen te nemen dus bepaalde beslissingen weg genomen worden. Niet eens met je eerdere opmerking dat hij een publiek figuur is en zich daarom zich meer bewust moet zijn van de leeftijd. Ik ben van mening dat zijn publieke status hier buiten zou moeten vallen en zou dan benieuwd zijn wat er dan voor een uitspraak was geweest.

Ook is het niet zo zwart wit en vind ik zelf 15 best een grensgeval om te kunnen beoordelen of het minderjarig is en kan ik me voorstellen dat je het "in the heat of the moment" niet gaat vragen. Het blijft natuurlijk fout, maar wellicht was het niet makkelijk te beoordelen. (Ik vind het zelf overigens behoorlijk fout dat iemand van bijna dertig naar bed gaat met een tiener of zelfs gaat stappen in een kroeg waar blijkbaar zo een jong publiek komt)
 
Nou ik ben dus toevallig vorige week vrijdag uit geweest in mijn favoriete dans cafe in Amsterdam waar ik tot mijn grote schrik wederom leerlingen van mijn oude school rond zag lopen, die veertien, misschien vijftien zijn. Hoe komen die binnen? er staat een man bij de deur maar die checkt duidelijk geen id bewijzen.
Heb hem er even op gewezen en de kinderen werden eruit gezet. Ze zagen er trouwens uit als volwassenen. Zoals de meeste meiden van rond de 15 jaar tegenwoordig.

Ja die speler had misschien om een id bewijs moeten vragen, maar ik kan me voorstellen dat hij dat niet gedaan heeft.
Niet slim.
 
Terechte opmerking en ook mee eens. Minderjarig betekend in feite te jong om verstandige beslissingen te nemen dus bepaalde beslissingen weg genomen worden. Niet eens met je eerdere opmerking dat hij een publiek figuur is en zich daarom zich meer bewust moet zijn van de leeftijd. Ik ben van mening dat zijn publieke status hier buiten zou moeten vallen en zou dan benieuwd zijn wat er dan voor een uitspraak was geweest.

Ook is het niet zo zwart wit en vind ik zelf 15 best een grensgeval om te kunnen beoordelen of het minderjarig is en kan ik me voorstellen dat je het "in the heat of the moment" niet gaat vragen. Het blijft natuurlijk fout, maar wellicht was het niet makkelijk te beoordelen. (Ik vind het zelf overigens behoorlijk fout dat iemand van bijna dertig naar bed gaat met een tiener of zelfs gaat stappen in een kroeg waar blijkbaar zo een jong publiek komt)

Ik bedoelde eerder dat een publiek figuur moet weten dat zijn verhaal hel snel op straat terecht kan komen en dat de publieke consequenties voor hem veel groter zouden zijn dan voor jou en ik, dus ook eigen belang etc.
Beoordeling blijft altijd lastig inderdaad. Maar we hebben niet voor niets ook een leeftijdsgrens voor bijv. trouwen. Als je 16 bent en zwanger dan kun je bijv. met toestemming van je ouders toch trouwen. Heb je dat niet dan moet je een verzoek indienen bij Justitie en moet de minister je dan een ontheffing verlenen. Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat de wet hier heel streng op is. Dat de praktijk allerlei voorbeelden laat zien die de toepassing van de wet lastig maken, is inherent aan wetgeving: het zal nooit alle gevallen tegemoet komen.
 
Pedofielen zeggen ook vaak dat het seks met toestemming was en soms wordt dat ook bevestigd door de minderjarige zelf. Desondanks is dat verboden. Juist omdat het vaak om gevallen gaat waar het niet echt vrijwillig gebeurt, of dat een minderjarige gemanipuleerd en/of misleid wordt etc.
En wat ik al zei: het weten of niet is geen argument, omdat iedereen dat zou aanvoeren bij zo een aanklacht.

@mikasa: de wet zegt dat je je er van "moet vergewissen".

De wet mag dan wel duidelijk zijn, er zit nogal een verschil tussen wettekst en realiteit. Ga je in een pub een ID-vragen voor elke zoen? In dit geval vind ik juist dat soort omstandigheden belangrijk. Hebben we het over een volwassene die bewust op zoek gaat naar kinderen om ze te misbruiken, of naar iemand die een jongedame tegenkomt die zegt dat ze 18 is (en ook zo er uit ziet), en er wordt wat geflikflooid met wederzijdse toestemming?

@Mohr: sorry, maar je hebt best genoeg gelegenheden waarbij heel gevarieerd publiek komt, laten we zeggen tussen de 20-50. Als je dan als 28-jarige een dame ziet met een pils in de handen...
 
Memphis valt in bij Manchester United op zijn verjaardag.
In de 63e minuut tegen Sunderland bij een 1-1 stand.
 
Memphis valt in bij Manchester United op zijn verjaardag.
In de 63e minuut tegen Sunderland bij een 1-1 stand.

Toch vreemd om hem te zien voetballen met zo weinig vertrouwen. Je merkt aan alles dat hij niet vrij in zijn hoofd is.
En terwijl ik dit typ valt de 2-1, niet eens onterecht.
 
Ook een naam uit de oude doos: Ola Toivonen in het veld bij Sunderland.....: oeps...je was me net voor....
 
Laatst bewerkt:
En Depay speelt nu bijna een half uur en werkelijk onzichtbaar....nota bene op z'n verjaardag...terecht een bankzitter !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan