Elvio van Overbeek

Retro

Assistent Coach
PSV gaat volgende maand om de tafel met hattrickheld Van Overbeek
Donderdag, 7 februari 2013 om 20:40

Elvio van Overbeek kan spoedig een aanbieding van PSV tegemoet zien. De technische staf is zeer te spreken over de aanvaller van Jong PSV en zal volgende maand de mogelijkheden over een langer contract bespreken.

Volgens het Eindhovens Dagblad zitten Van Overbeek en technisch manager Marcel Brands in maart bij elkaar om te praten over contractverlenging. Het regionale dagblad claimt dat de jeugdinternational belangstelling geniet, maar tegelijkertijd niet onwelwillend staat tegenover een langer verblijf bij PSV.

Van Overbeek maakte donderdag in het competitieduel met Jong NAC (8-1 winst) een hattrick. De aanvaller hoopt dit jaar vaker mee te trainen met de A-selectie.

De snelheid heeft hij zeker om te slagen als buitenspeler. Zijn voorzet is ook redelijk. Technisch vind ik nog wel een en ander op zijn spel aan te merken. Maar prima dat PSV zo'n jongen de kans geeft.

Ik hoop overigens wel dat er snel een paar grote talenten op staan in de jeugd bij PSV. Lange tijd zijn Depay en Locadia de grote beloftes waar alles en iedereen het over had, maar die staan al op het punt om aansluiting te krijgen bij het eerste. Jongens als Sanoh, Alberto, Overbeek en Ozbozkürt zijn aardige talenten, maar wekken niet dezelfde verwachting als Locadia en Depay. Ik hoop dat Bakkali de nieuwe grote man wordt in de jeugd en dat er her en der wat nieuwe jongens opstaan.
 
De snelheid heeft hij zeker om te slagen als buitenspeler. Zijn voorzet is ook redelijk. Technisch vind ik nog wel een en ander op zijn spel aan te merken. Maar prima dat PSV zo'n jongen de kans geeft.

Ik hoop overigens wel dat er snel een paar grote talenten op staan in de jeugd bij PSV. Lange tijd zijn Depay en Locadia de grote beloftes waar alles en iedereen het over had, maar die staan al op het punt om aansluiting te krijgen bij het eerste. Jongens als Sanoh, Alberto, Overbeek en Ozbozkürt zijn aardige talenten, maar wekken niet dezelfde verwachting als Locadia en Depay. Ik hoop dat Bakkali de nieuwe grote man wordt in de jeugd en dat er her en der wat nieuwe jongens opstaan.

Om maar eens even het vaak geopperde idee van IPF te gebruiken, zou het niks zijn om die Sanoh om te scholen tot een rechtsback? Die jongen is werkelijk gigantisch snel en ziet er ook vrij sterk uit. hij is niet de grootste maar voor op de backpositie lijkt me dat niet zo'n probleem. Aanvallende impulsen, daar heeft ie dan ook gelijk kaas van gegeten aangezien hij nu vleugelspeler is.
 
Om maar eens even het vaak geopperde idee van IPF te gebruiken, zou het niks zijn om die Sanoh om te scholen tot een rechtsback? Die jongen is werkelijk gigantisch snel en ziet er ook vrij sterk uit. hij is niet de grootste maar voor op de backpositie lijkt me dat niet zo'n probleem. Aanvallende impulsen, daar heeft ie dan ook gelijk kaas van gegeten aangezien hij nu vleugelspeler is.

Je doelt neem ik aan op Overbeek? Sanoh is een beer van een spits. Die moet je vooral daar houden. Heb geloof ik vorig jaar ook een keer geopperd om Overbeek als rechtsback uit te proberen. Vanwege zijn snelheid lijkt het me zeker een experiment waard.
 
Je doelt neem ik aan op Overbeek? Sanoh is een beer van een spits. Die moet je vooral daar houden. Heb geloof ik vorig jaar ook een keer geopperd om Overbeek als rechtsback uit te proberen. Vanwege zijn snelheid lijkt het me zeker een experiment waard.

Nee ik bedoelde echt Sanoh.
663_moussa_sanoh.jpg


De keren dat ik hem gezien heb kwam hij telkens van de rechterkant; vandaar dus dat ik aannam dat het een vleugelspits was.
 
Nee ik bedoelde echt Sanoh. http://www.psvjeugd.nl/fotos/spelers/pasfotos/1213/663_moussa_sanoh.jpg

De keren dat ik hem gezien heb kwam hij telkens van de rechterkant; vandaar dus dat ik aannam dat het een vleugelspits was.

Klopt hij speelt regelmatig aan de rechterkant omdat Antonio vaak centraal staat. Maar ik vind Sanoh eigenlijk echt een spits. Van Overbeek is echt een klassieke buitenspeler die prima om te vormen is een back. Heb hem zelfs een keer als back zien voetballen waar die het heel goed deed.
 
klik

Naar het schijnt tekent Van Overbeek nu toch bij. Enkel en alleen doordat Cocu hoofdtrainer is geworden. Zegt toch wel iets. Positief
 
Goede ontwikkeling.
Vreemd dat zij er even niet bij zeggen dat hij al jaren in de jeugdopeiding van PSV zit. Het artikel doet vermoeden dat hij elders heeft gezeten en nu een contract tekent bij PSV.
 
Vreemd dat zij er even niet bij zeggen dat hij al jaren in de jeugdopeiding van PSV zit. Het artikel doet vermoeden dat hij elders heeft gezeten en nu een contract tekent bij PSV.

Ja, kwam inderdaad beetje vreemd over. Misschien doordat iedereen er van uit ging dat hij weg ging bij PSV.
 
Dat klinkt toch exotischer en beter!

Doet me denken aan Romario Sabejo ;) weet iemand trouwens ook wat er van die jongen is geworden????

Over Elvio, schijnt dat MVV hem een jaar wil huren en dat Cambuur heeft geinformeert bij PSV en ook Ajax en Feyenoord, welke spelers te huur zijn, dat zal denk ik na de voorbereiding bekent worden.
 
Doet me denken aan Romario Sabejo ;) weet iemand trouwens ook wat er van die jongen is geworden????

Over Elvio, schijnt dat MVV hem een jaar wil huren en dat Cambuur heeft geinformeert bij PSV en ook Ajax en Feyenoord, welke spelers te huur zijn, dat zal denk ik na de voorbereiding bekent worden.

Verhuur is wellicht geen slecht idee. Was die Romario niet naar Schotland vertrokken?
 
Doet me denken aan Romario Sabejo ;) weet iemand trouwens ook wat er van die jongen is geworden????

Over Elvio, schijnt dat MVV hem een jaar wil huren en dat Cambuur heeft geinformeert bij PSV en ook Ajax en Feyenoord, welke spelers te huur zijn, dat zal denk ik na de voorbereiding bekent worden.

Sabajo speelt nu op bij een amateur clubje.. wel een spelertje waarvoor je komt kijken, is alweer 24
 
PSV.nl:

Contractverlenging Van Overbeek en Horsten

31 mei 2013 13:00

PSV heeft vrijdag de contracten van twee jeugdspelers verlengd. Elvio van Overbeek (19) en Thomas Horsten (19), beiden spelers van Jong PSV, zetten hun handtekening onder een vernieuwde verbintenis met de club. Van Overbeek tekende voor twee seizoenen, Horsten voort één seizoen.

845880b6-996c-466d-a814-7dc34c18c871_Contractverlenging-VanOverbeek468.jpg

Elvio van Overbeek zet zijn handtekening onder zijn nieuwe contract.

Elvio van Overbeek
Elvio van Overbeek, geboren op 11 januari 1994, kwam in het seizoen 2006-2007 over van RKC Waalwijk naar PSV en ging in de C2 spelen. Via de C1, B1 en A1 kwam hij dit seizoen in Jong PSV te spelen. “Ik wil zo snel mogelijk de stap naar het eerste zetten”, verklaarde hij vrijdag aan PSV.nl. “Ik heb al een aantal keren mee mogen trainen, nu wil ook speelminuten maken. De kans die ik ga krijgen, ga ik met beide handen aanpakken.” Elvio van Overbeek tekende een contract voor twee seizoenen met een optie voor nog één seizoen.

b953e9ab-3905-494c-9bb7-c8ea9bce45fd_Contractverlenging-Horsten468.jpg

Marcel Brands feliciteert Thomas Horsten met zijn nieuwe contract.

Thomas Horsten
Naast Elvio van Overbeek verlengde ook Thomas Horsten vandaag zijn contract. Horsten tekende voor één seizoen met een optie voor nog twee seizoenen. Thomas Horsten is geboren op 5 januari 1994 en is al bezig aan zijn elfde seizoen in de jeugdopleiding van PSV. Horsten kwam in 2002 over van UNA naar PSV E2. Op De Herdgang doorliep hij alle jeugdelftallen om zich aan het begin van het seizoen 2012-2013 bij Jong PSV aan te sluiten. “Het is goed dat ik als A-junior afgelopen seizoen al zoveel wedstrijden met Jong PSV heb kunnen spelen en af en toe met het eerste mee mocht trainen. In de voorbereiding start ik bij het eerste en krijg ik de kans mezelf te bewijzen op het middenveld. Uiteindelijk hoop ik me natuurlijk te kunnen bewijzen hier op het veld van het Philips Stadion”, aldus Horsten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan