Eerste Divisie Algemeen

Mentos

Winnaar Leukste niet-PSV'er 2021
Dat denk ik niet. Als je als verdedigende partij een speler voorin houdt, heb je als verdegendige partij een speler minder om te verdedigen, zeer nadelig als de aanvallende partij hoog druk zet. En de hoge ballen naar die ene speler zijn zo lang onderweg dat een diep staande keeper of de laatste man nog voldoende tijd heeft om te reageren.
Ik zou tegen een tegenstander die hoog druk gewoon 4-4-2 spelen en je twee spitsen altijd voorin houden. De tegenstander moet dan wel 2 of 3 spelers achterin houden anders ben je gezien.

Je gaat wedstrijden als Ajax - Manchester United in 2017 krijgen, maar dan nog een graadje erger.

Antenor

Grootste PSV-kenner 1e Editie
Ik betwijfel het. Bij hockey kun je ook niet zo makkelijk de bal over het hele veld spelen.

Wat betreft de frustraties over de uitvoering, daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens. Ik zou nog steeds gewoon een marge aanhouden van 30 cm ofzo. Ja, de discussie verplaatst zich, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het buitenspel is.
Ook bij een marge van 30 cm blijven de discutabele en foutieve beslissingen schering en inslag.
En zoals ik al vaker heb gezegd is de buitenspelregel ooit in de 19e eeuw ingevoerd om de keeper te helpen toen er 9-1-1 gespeeld werd.
Met 9 niet zachtzinnige aanvallers wel te verstaan en slechts eén hulpje als verdediger.
Ook het bij twijfel voordeel aan de verdedigende partij geven stamt uit die tijd. De beginjaren van de in 1863 opgerichte FA.
En het niet mogen aanvallen van de doelman in zijn keepersgebied hoort ook in diezelfde categorie.

Buitenspel is een volledig achterhaalde en onzinnige regel en je ziet ook zelf blijkbaar hoe er met het millimetergeneuk constant herrie in de tent wordt veroorzaakt.
Hockey was nooit om aan te zien als toeschouwer.
Tegenwoordig is het een zeer aantrekkelijk spel.
Regelaanpassing kan -soms- nuttig zijn.

En om dichter bij een ander interessant onderwerp terug te keren; de salarissen zijn daar niet zo onbeschoft a-sociaal als in het topvoetbal. ;)

Laatst bewerkt:

robpsv11

Grammatifaler
Ik zag net een foto voorbij komen van een oud teamgenoot op Facebook. Destijds die hard Twente supporter, moest niets van Heracles hebben. Blijkt tegenwoordig seizoenskaarthouder van Heracles te zijn. Wat denken jullie, even verlinken bij Vak P? :maniac:

aalstroodwit

Invaller
Ik zag net een foto voorbij komen van een oud teamgenoot op Facebook. Destijds die hard Twente supporter, moest niets van Heracles hebben. Blijkt tegenwoordig seizoenskaarthouder van Heracles te zijn. Wat denken jullie, even verlinken bij Vak P? :maniac:

Waarschijnlijk heeft hij vriendin die voor heracles is.

Mikasa

Internationale Legende
Ik zit ADO tegen Den Bosch te kijken. Dat lijkt nergens op. Hand Kuijt nog nergens in te ontdekken.

Junior is ballenjongen. Nog weinig te doen gehad.

Penalty

Internationale Legende
Ik zit ADO tegen Den Bosch te kijken. Dat lijkt nergens op. Hand Kuijt nog nergens in te ontdekken.

Junior is ballenjongen. Nog weinig te doen gehad.
0-2 achter bij rust in een leeg stadion. :FP: :zien:
Kuitenbijter Dirk zal snel weg zijn bij Den Haag. :bye:

Penalty

Internationale Legende
ADO Den Haag - FC Den Bosch 0-2

ADO Den Haag 0 punten uit 2 wedstrijden 0 goals voor en 6 tegen.
Dirk Kuijt is de Erik ten Hag van Den Haag. :geek:

Bovenaan Onderaan