Eerste Divisie Algemeen

Sarcastisch hoop ik? Messi bij AZ is wat anders dan Hendrix bij Jong PSV.
NEC moet niet zo zeiken. Ze willen toch zo weer zo graag op Eredivisie niveau spelen, dan moet je ook niet gaan janken dat er een paar Eredivisie spelers meedoen.

Ze hebben wel een punt, toch? Er zijn regels en daar moet men zich aan houden.
 
Nu hoor je er toch niemand meer over. Maar goed ook dat ze hebben gewonnen, anders kreeg je weer dat: 'zie je wel'.
 
Een wonderschone goal uit de Topklasse (vanaf 1:23).
[video]https://youtu.be/1u7Yg4cQ3Mk?t=1m23s[/video]
 
NEC promoveert.

FC Eindhoven, Roda JC, FC Emmen, FC Oss, Almere City, FC Volendam, de Graafschap en VVV Venlo gaan de play-offs spelen.
 
Laatst bewerkt:
NEC promoveert.

FC Eindhoven, Roda JC, FC Emmen, FC Oss, Almere City, FC Volendam, de Graafschap en VVV Venlo gaan de play-offs spelen.
Ik volg dat geneuzen van de play offs normaal gesproken niet, maar ik vind het maar een vreemde opzet. Ook de periode kampioenen. Als FC Eindhoven de periode titel niet had gewonnen had MVV deze gewonnen en meegedaan in de play offs. Het is verstandiger om MVV (nr 11)mee te laten doen aan de nacompetitie dan de nummer 6 of 7 van de competitie.

Maar goed, er zijn nu 38 wedstrijden gespeeld. De nummers 1 t/m 20 zijn bekend en ongeveer de helft hiervan speelt nacompetitie.
Voor de volledigheid nog even het programma: http://nos.nl/teletekst#802_2
 
Je bent Almere City en je wint maar liefst 13 wedstrijden in de Jupiler League en je maakt "kans" op promotie naar de Eredivisie. Van die 13 wedstrijden hebben ze er 7 gewonnen in de 2e periode. Buiten de 2e periode heeft Almere City dus van de 29 wedstrijden slechts 6 keer gewonnen.

:unsure: Je moet er toch niet aan denken dat het ook nog lukt om te promoveren. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Je bent Almere City en je wint maar liefst 13 wedstrijden in de Jupiler League en je maakt "kans" op promotie naar de Eredivisie. Van die 13 wedstrijden hebben ze er 7 gewonnen in de 2e periode. Buiten de 2e periode heeft Almere City dus van de 29 wedstrijden slechts 6 keer gewonnen.

:unsure: Je moet er toch niet aan denken dat het ook nog lukt om te promoveren. :rolleyes:

Dat is inderdaad erg vreemd.
 
Ja eens. Gelijk die periodekampioenschappen afschaffen en de nummers 2-9 play-offs laten spelen.

Mee eens. Eigenlijk zou dat met een open competitie ook wel moeten.

Want stel nou dat je degradeert uit de JL, maar doordat je één goede periode hebt gedraaid, mag je toch nacompetitie spelen. Je hebt geluk in de nacompetitie en je verslaat de overige ploegen. Dan degradeer en promoveer je in hetzelfde seizoen.

Het zal niet snel voorkomen, maar het kan wel. Je moet met alle scenario's rekening houden.


Maar buiten dat vind ik play-offs sowieso onzin. Ook in de Eredivisie. Een competitie is lang genoeg om de beste ploeg te bepalen. Doe mij maar alleen promotie/degradatiewedstrijden: nummer 17 tegen nummer 2 en nummer 16 tegen nummer 3.
 
Ook eens. De beste ploegen op de ranglijst zouden het meeste aanspraak moeten maken. AZ is beter dan bijvoorbeeld PEC of Heerenveen maar een 4e plaats ten spijt (waar het hele seizoen voor is geknokt), de mindere ploeg kan er met de hoofdprijs vandoor gaan.
 
Moet je in België gaan wonen, daar is het nog lelijker. Daar komen de nummers 1 t/m 6 in competitie 1, die spelen om het kampioenschap (wat sowieso al scheef is). Daarnaast spelen de 8 teams, verdeeld in 2 poules, van plek 7 t/m 14 om een ticket van de Europa League. Terwijl de nummer 5 en 6 van competitie 1 geen Europa League krijgt, dus kan het zo zijn dat de nummer 14 van de reguliere competitie, Europa League kan spelen omdat ze een goede periode hebben.
Dan spelen de nummer 15 en 16 ook nog is 5 wedstrijden tegen elkaar om uit te maken wie er degradeert. De winnaar hiervan moet dan ook nog eens strijden met drie PERIODE kampioenen (dus ook iemand als Almere City) om een plek in de Jupiler League.
 
Ja eens. Gelijk die periodekampioenschappen afschaffen en de nummers 2-9 play-offs laten spelen.

Eens. En toch vind ik het nog veel eerlijker om het gewoon Engels te doen:

De laagste drie uit de Eredivisie wisselen met de bovenste drie uit de JL. Of eventueel play-offs tussen nr. 17 vs. nr 2 & nr. 16 vs. nr. 3.
 
Eens. En toch vind ik het nog veel eerlijker om het gewoon Engels te doen:

De laagste drie uit de Eredivisie wisselen met de bovenste drie uit de JL. Of eventueel play-offs tussen nr. 17 vs. nr 2 & nr. 16 vs. nr. 3.

In de Championship spelen de nummer 3 t/m 6 ook nog play-offs om de laatste plek in de Premier League ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan