Donyell Malen (A)

Klopt wat betreft de bedragen die naar Ajax en Arsenal gaan. En fors lager naar Raiola is wellicht waar maar geeft geen kijkje in de keuken nog. Laten we er van uit gaan dat het geen 9 is maar 6. Ik lees dat Malen zelf ook iets overhoudt aan dat bedrag… Dat compenseert weer enigszins het lagere bedrag naar Raiola. Dan houdt PSV misschien geen 20 miljoen over aan deze transfer maar 22-23 miljoen. Nog altijd een belachelijk laag bedrag en wat mij betreft helemaal niet zo prettig om te lezen… Die 4 miljien aan bonussen moet ik nog zien. Dat is veel te afhankelijk van te veel factoren.
kosten,afdrachten,doorverkoop percentages en gespreide betaling zijn normaal bij elke transfer. dik 30 miljoen is een prima prijs en is een 1/3 van onze begroting. Daarnaast vind ik Malen geen enorm gemis is redelijk makkelijk vervangbaar. En oja als je exact de bedragen wil weten even geduld en check de jaarrekening van Dortmund en PSV.
 
kosten,afdrachten,doorverkoop percentages en gespreide betaling zijn normaal bij elke transfer. dik 30 miljoen is een prima prijs en is een 1/3 van onze begroting. Daarnaast vind ik Malen geen enorm gemis is redelijk makkelijk vervangbaar. En oja als je exact de bedragen wil weten even geduld en check de jaarrekening van Dortmund en PSV.
Opzich wel mee eens. Ook als je het vergelijkt met een Sancho. Sancho is een jaar jonger, heeft zich bewezen in de top van duitsland en is Engelstalig. Dat levert Dordmund 85 miljoen op. Wat natuurlijk een harstikke hoog bedrag is. Maar Dordmund is ook een handelshuis. Als Malen meer dan 50 miljoen had gekost dan was de kans klein dat ze er in de toekomst winst op pakken. Of hij moet het extreem goed doen.

Daarnaast is Malen wel één van de duurste inkomende transfers voor Dordmund. Alleen Dembéle en Hummels hebben ze volgensmij meer voor betaald gekregen.

Ik ben het eens, met de mensen die vinden, dat het ergens wat magertjes voelt. Maar het is denk ik geen verkeerd bedrag voor Malen (die zich op top niveau (NL-efltal, champiions league) nog niet heeft bewezen). Maar wel een dikke winst (minder dan een miljoen aangekocht) behaald.
 
Opzich wel mee eens. Ook als je het vergelijkt met een Sancho. Sancho is een jaar jonger, heeft zich bewezen in de top van duitsland en is Engelstalig. Dat levert Dordmund 85 miljoen op. Wat natuurlijk een harstikke hoog bedrag is. Maar Dordmund is ook een handelshuis. Als Malen meer dan 50 miljoen had gekost dan was de kans klein dat ze er in de toekomst winst op pakken. Of hij moet het extreem goed doen.
Dortmund houdt ook "maar" 55 miljoen oid over aan Sancho, plus die kostte 8 miljoen drie jaar terug om te halen plus n flink salaris. Malen was voor minder dan n half miljoen en voor een heel andere salariscategorie gehaald. En is nog maar de vraag of hij in de BL de stats van n Sancho kan benaderen? Tuurlijk wil men altijd meer, dat snap ik wel, maar ik ben er best blij mee. Hopelijk maakt hij het waar en trekt dit ook toekomstige jonge talenten sneller over de streep om voor hun kans bij PSV te gaan ipv n grotere club met veel minder kansen op speeltijd (e.g. Madueke).
 
Dortmund houdt ook "maar" 55 miljoen oid over aan Sancho, plus die kostte 8 miljoen drie jaar terug om te halen plus n flink salaris. Malen was voor minder dan n half miljoen en voor een heel andere salariscategorie gehaald. En is nog maar de vraag of hij in de BL de stats van n Sancho kan benaderen? Tuurlijk wil men altijd meer, dat snap ik wel, maar ik ben er best blij mee. Hopelijk maakt hij het waar en trekt dit ook toekomstige jonge talenten sneller over de streep om voor hun kans bij PSV te gaan ipv n grotere club met veel minder kansen op speeltijd (e.g. Madueke).
Eens. Sierlijke voetballer, te laag rendement voor een spits. En dan nog, dit is onze plek in de keten. We verkopen talenten met veelal slechts eredivisie-ervaring (en niet eens kampioen) en een handjevol EL-wedstrijden. Hopelijk krijgen onze spelers gauw weer CL-ervaring en doen we weer echt mee om het kampioenschap.
 
Inmiddels zn contract getekend volgens Fabrizio Romano; zal dan vast straks aangekondigd worden door PSV! Mooi voor de club en Malen
 
Inmiddels zn contract getekend volgens Fabrizio Romano; zal dan vast straks aangekondigd worden door PSV! Mooi voor de club en Malen
En dan voor het weekend graag zijn vervanger die niet reageert op de naam Luuk.
 
Eens. Sierlijke voetballer, te laag rendement voor een spits. En dan nog, dit is onze plek in de keten. We verkopen talenten met veelal slechts eredivisie-ervaring (en niet eens kampioen) en een handjevol EL-wedstrijden. Hopelijk krijgen onze spelers gauw weer CL-ervaring en doen we weer echt mee om het kampioenschap.
Wat mij een beetje stoort aan deze transfer is dat het kennelijk voor iedereen een A-B-C'tje is dat hij dit seizoen vertrekt. Hij is pas het vorige seizoen doorgebroken en zit pas aan het begin van zijn groeicurve. Mogen wij eindelijk ook een keer de vruchten plukken aan de volgende fase in de groeicurve van een speler? Zelfs toen Ronaldo in zijn eerste seizoen er 30 inprikte in de eredivisie bleef hij bij PSV. Malen staat nog 3 jaar onder contract bij PSV en de kans dat hij volgende zomer meer oplevert is aanzienlijk groot.
 
Wat mij een beetje stoort aan deze transfer is dat het kennelijk voor iedereen een A-B-C'tje is dat hij dit seizoen vertrekt. Hij is pas het vorige seizoen doorgebroken en zit pas aan het begin van zijn groeicurve. Mogen wij eindelijk ook een keer de vruchten plukken aan de volgende fase in de groeicurve van een speler? Zelfs toen Ronaldo in zijn eerste seizoen er 30 inprikte in de eredivisie bleef hij bij PSV. Malen staat nog 3 jaar onder contract bij PSV en de kans dat hij volgende zomer meer oplevert is aanzienlijk groot.
Volgens mij wil hij zelf gewoon graag weg.
 
Wat mij een beetje stoort aan deze transfer is dat het kennelijk voor iedereen een A-B-C'tje is dat hij dit seizoen vertrekt. Hij is pas het vorige seizoen doorgebroken en zit pas aan het begin van zijn groeicurve. Mogen wij eindelijk ook een keer de vruchten plukken aan de volgende fase in de groeicurve van een speler? Zelfs toen Ronaldo in zijn eerste seizoen er 30 inprikte in de eredivisie bleef hij bij PSV. Malen staat nog 3 jaar onder contract bij PSV en de kans dat hij volgende zomer meer oplevert is aanzienlijk groot.
Eens, maar vrees dat die tijd voorbij is, tenzij de UEFA weer met een max x-aantal buitenlanders in het veld gaat opnemen. Anderzijds, wij begonnen vorige week ook met slechts 2 Nederlanders op het veld.
 
Volgens mij wil hij zelf gewoon graag weg.
Eens, maar vrees dat die tijd voorbij is, tenzij de UEFA weer met een max x-aantal buitenlanders in het veld gaat opnemen. Anderzijds, wij begonnen vorige week ook met slechts 2 Nederlanders op het veld.

Hij heeft toch met zijn volle verstand t/m 2024? Is toch raar om van PSV te eisen om al 3(!) jaar voor het verstrijken de rode loper uit te leggen naar de exit? Denk dat je als TD gerust daar een gesprek over kunt voeren met zo'n speler. Je bent pas afgelopen seizoen doorgebroken. Ruikt net aan Oranje. Bij PSV nog lang niet uitgeleerd. Neem een voorbeeld aan Memphis. En tegen Mino zou ik zeggen: jij mag ervoor kiezen om niet te verlengen met Mo zoals wij ervoor mogen kiezen om contracten te respecteren met andere spelers. Ben bang als jullie het stokje moeten overnemen van John dat het niet veel anders zou gaan met het goede werkgeverschapsbeleid :S:
 
Wat mij een beetje stoort aan deze transfer is dat het kennelijk voor iedereen een A-B-C'tje is dat hij dit seizoen vertrekt. Hij is pas het vorige seizoen doorgebroken en zit pas aan het begin van zijn groeicurve. Mogen wij eindelijk ook een keer de vruchten plukken aan de volgende fase in de groeicurve van een speler? Zelfs toen Ronaldo in zijn eerste seizoen er 30 inprikte in de eredivisie bleef hij bij PSV. Malen staat nog 3 jaar onder contract bij PSV en de kans dat hij volgende zomer meer oplevert is aanzienlijk groot.

Andere tijden.
 
Hij heeft toch met zijn volle verstand t/m 2024? Is toch raar om van PSV te eisen om al 3(!) jaar voor het verstrijken de rode loper uit te leggen naar de exit? Denk dat je als TD gerust daar een gesprek over kunt voeren met zo'n speler. Je bent pas afgelopen seizoen doorgebroken. Ruikt net aan Oranje. Bij PSV nog lang niet uitgeleerd. Neem een voorbeeld aan Memphis. En tegen Mino zou ik zeggen: jij mag ervoor kiezen om niet te verlengen met Mo zoals wij ervoor mogen kiezen om contracten te respecteren met andere spelers. Ben bang als jullie het stokje moeten overnemen van John dat het niet veel anders zou gaan met het goede werkgeverschapsbeleid :S:
Je hebt zeker een punt. Toch ben ik wel blij dat ie gaat. Vraag me niet waarom.
 
Ja, maar vergeet niet dat die dat ook bewust deed met het oog op speeltijd op een eindtoernooi en (gevoelsmatig) wel iets meer een jongen van de club was.
Dit is wat Memphis erover zei:
'Er was volop interesse', zegt Depay. 'Maar ik heb naar mijn gevoel geluisterd en besloten om bij PSV te blijven. Ik sta hier pas één seizoen in de basis, dat is best weinig eigenlijk. Ik ben ook erg blij dat Georginio Wijnaludm vorige week heeft bijgetekend.'

'Ik heb de laatste tijd veel adviezen gekregen over mijn loopbaan. Maar zelf heb ik geen stappenplan. Als ik ooit wegga bij PSV, dan is dat omdat de club en ik het daar samen over eens zijn. Ik heb het gevoel dat we hier iets moois aan het opbouwen zijn. Ik ben nog nooit kampioen geworden in Nederland, dat heeft ook meegespeeld in mijn keuze om hier te blijven.'

Voor Malen hadden deze twee argumenten net zo hard goed meewegen om een seizoen langer te blijven. Ik denk dat PSV niet hard hun best heeft gedaan om hem hier te houden.
Je hebt zeker een punt. Toch ben ik wel blij dat ie gaat. Vraag me niet waarom.
Waarom?

Klopt, maar denk dat PSV dit soort biedingen gewoon niet meer kan weigeren.
Dat kan PSV juist wel met die kapitaalinjectie van 50 miljoen. Het is niet dat het water tot aan de lippen staat bij PSV.
 
Memphis heeft wel echt veel meegemaakt met onze club. Als kind hier neergestreken, was een moeilijke jongen maar is goed begeleid. In het eerste elftal hele pijnlijke momenten meegemaakt met als dieptepunt dat seizoen met Cocu waarin niks lukte voor de winterstop. Huilende jonkies die naar de fans troost zochten met Memphis die niet eens getroost kon worden. Hij was na alles echt dankbaar en had veel liefde voor PSV. Hij noemt nu nog af en toe PSV als hij praat over goede momenten van zijn carrière. De vergelijking tussen Memphis en Malen is ook een beetje gevoelsmens versus zakelijk persoon. Malen, tsja, hij is ook bij Ajax vroeg weggegaan laten we dat niet vergeten. Zijn recht natuurlijk, maar van hem verwachten dat hij bij ons wel langer blijft is niet logisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan