Donyell Malen (A)

ja blijven Duitsers alle 4 die je noemt mislukt en tikken maximaal sub top Europa aan. Malen gaat daar snel de bank warm houden.
Die halve miljard voor deze spelers bij elkaar als transfer van Haaland doorgang gaat vinden zal de bank van Dortmund zeker warmhouden
 
Wat? Haaland mislukt? Haaland maximaal subtop Europa? Als je zulke dingen zegt is het moeilijk om je serieus te nemen. Malen heeft in principe alle kwaliteiten om een topspits te worden, het enige wat vorig jaar ontbrak was de afronding, iets waar hij juist toen hij vaak inviel erg goed in was.
De afronding is de enige voorbehoud die ik maakte om hem een spits van wereldklasse te noemen. Wel een hele belangrijke factor, daar niet van. Maar sneeuwvlokje ziet alles vanuit een winterse depressiebril
 
De afronding is de enige voorbehoud die ik maakte om hem een spits van wereldklasse te noemen. Wel een hele belangrijke factor, daar niet van. Maar sneeuwvlokje ziet alles vanuit een winterse depressiebril
Realisme. Afronding is echt niet zijn enige zwakte. Een spits die geen pingel durft te nemen is sowieso absurdst. Daarnaast rekent hij nooit op het onverwachte een kluts bal of anticiperen op een evt mogelijkheid heeft hij zijn inzet gestopt. Kennelijk zien we het anders en over 6 maanden majken we de balans op.
 
Realisme. Afronding is echt niet zijn enige zwakte. Een spits die geen pingel durft te nemen is sowieso absurdst. Daarnaast rekent hij nooit op het onverwachte een kluts bal of anticiperen op een evt mogelijkheid heeft hij zijn inzet gestopt. Kennelijk zien we het anders en over 6 maanden majken we de balans op.
Over 6 maanden staat hij op de nominatie om naar Wolfsburg te gaan.
 
Realisme. Afronding is echt niet zijn enige zwakte. Een spits die geen pingel durft te nemen is sowieso absurdst. Daarnaast rekent hij nooit op het onverwachte een kluts bal of anticiperen op een evt mogelijkheid heeft hij zijn inzet gestopt. Kennelijk zien we het anders en over 6 maanden majken we de balans op.

Zeg maar wat een Makaay of RvN meer hadden
 
Ik kan me ergens wel in de woorden van Sneeuwvlok vinden hoor. Het ding is alleen dat Malen wordt beoordeeld als spits, maar dat heb ik hem nooit gevonden. Ik zie in hem ook veel meer een buitenspeler, daar is hij perfect voor. En ik verwacht eigenlijk ook dat hij bij Dortmund die rol gaat krijgen.
 
Natuurlijk wel een perfecte tussenstap voor hem. Perfecte club voor de talentontwikkeling. En daarbij is het makkelijk wennen, want aan Dortmund kun je je qua wisselvalligheid net zo dood ergeren als aan PSV.

Ben ook wel benieuwd hoe het daar gaat werken samen met Haaland. Hoop dat hij iets minder voor zichzelf gaat werken en meer de rol van Sancho over gaat nemen.

Nou, Dortmund is juist wisselvallig. De hoofdreden dat ze Bayern elk jaar weer niet kunnen bijbenen is omdat hoe goed ze ook in vorm lijken, ze lopen elk seizoen wel tegen die willekeurige reeksen aan van onnodig puntenverlies. Net als PSV.

Ik denk dat Malen bij Dortmund wel een stuk nederiger zal zijn. Bij PSV is ie natuurlijk een sterspeler- een speler die de meeste goals moet maken. Dat geeft status en hij kan het dus ook maken zelfzuchtig te zijn. Bij Dortmund begint ie op een hoger niveau op 0. Meevoetballen kan hij wel, dus ik zie hem die rol ook wel oppakken.
 
Nou, Dortmund is juist wisselvallig. De hoofdreden dat ze Bayern elk jaar weer niet kunnen bijbenen is omdat hoe goed ze ook in vorm lijken, ze lopen elk seizoen wel tegen die willekeurige reeksen aan van onnodig puntenverlies. Net als PSV.

Ik denk dat Malen bij Dortmund wel een stuk nederiger zal zijn. Bij PSV is ie natuurlijk een sterspeler- een speler die de meeste goals moet maken. Dat geeft status en hij kan het dus ook maken zelfzuchtig te zijn. Bij Dortmund begint ie op een hoger niveau op 0. Meevoetballen kan hij wel, dus ik zie hem die rol ook wel oppakken.

Lees mijn zin nog een keer zou ik zeggen ;P
 
Ik kan me ergens wel in de woorden van Sneeuwvlok vinden hoor. Het ding is alleen dat Malen wordt beoordeeld als spits, maar dat heb ik hem nooit gevonden. Ik zie in hem ook veel meer een buitenspeler, daar is hij perfect voor. En ik verwacht eigenlijk ook dat hij bij Dortmund die rol gaat krijgen.
Ik vind hem meer een spits in een 2-spitsen systeem, zoals Oranje speelde.
 
BILD maakt salaris en contractduur Malen bekend, 'transfer zondag definitief'

30-Mio-Mann in BVB-
Trainingslager eingetroffen


link

Contract tot medio 2026. Salaris ongeveer € 6 miljoen per jaar.
 
PSV houdt hier 20 miljoen aan over. 7 miljoen naar Raiola en 3 miljoen te verdelen tussen Ajax en Arsenal. Echt een schandalig bedrag wat PSV overhoudt aan de verkoop van zo een enorm talent. BvB weet altijd wie ze kopen en zeker de aanvallers. Ze kopen de aanvallers die bij hun spel passen. Over 2 jaar verkopen ze hem voor 70 miljoen. Let maar op.
 
PSV houdt hier 20 miljoen aan over. 7 miljoen naar Raiola en 3 miljoen te verdelen tussen Ajax en Arsenal. Echt een schandalig bedrag wat PSV overhoudt aan de verkoop van zo een enorm talent. BvB weet altijd wie ze kopen en zeker de aanvallers. Ze kopen de aanvallers die bij hun spel passen. Over 2 jaar verkopen ze hem voor 70 miljoen. Let maar op.
Ach ze zitten er ook wel eens naast hoor. Snap deze aankoop echt niet. Je verkoopt voor 90 miljoen en de fans krijgen dit terug. Het is geen Haaland die ze binnen halen.

 
PSV houdt hier 20 miljoen aan over. 7 miljoen naar Raiola en 3 miljoen te verdelen tussen Ajax en Arsenal. Echt een schandalig bedrag wat PSV overhoudt aan de verkoop van zo een enorm talent. BvB weet altijd wie ze kopen en zeker de aanvallers. Ze kopen de aanvallers die bij hun spel passen. Over 2 jaar verkopen ze hem voor 70 miljoen. Let maar op.
Zoveel krijgen Ajax en Arsenal niet. Ze krijgen respectievelijk 1,5% en 1% van de transfersom.
Bij een transfersom van € 30 miljoen is dat € 450.000,= en € 300.000,=
 
Ach ze zitten er ook wel eens naast hoor. Snap deze aankoop echt niet. Je verkoopt voor 90 miljoen en de fans krijgen dit terug. Het is geen Haaland die ze binnen halen.

Klopt maar Sancho was in zijn eerste jaar ook niet zo goed daar.. Haaland is buiten categorie. Dortmund heeft een bepaalde speelstijl net als Ajax dat ook heeft. Ongeacht de trainer. Daarom kopen ze ook vaak raak. Miskopen zal je altijd houden maar kijk hoeveel spelers zij aan andere clubs hebben kunnen verkopen en met welke bedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan