Dirk Marcellis

EXCLUSIEF - Ajax-coach Marco van Basten denkt dat Gregory van der Wiel (foto) een grote toekomst tegemoet gaat mits hij zich blijft ontwikkelen tijdens de trainingen en de wedstrijden. Dat zegt hij in Sportweek. ‘Hij heeft alles in huis om snel international te worden. Ik heb tegen hem gezegd: “Jij bent sneller dan Marcellis, kunt beter koppen dan Marcellis, hebt een betere pass dan Marcellis dus dan is het eigenlijk gek dat Marcellis in Oranje staat en jij niet.” Ik vind Marcellis een goede verdediger hoor, hij maakt weinig fouten. Maar ik denk dat de potentie van Gregory groter is.’

:D Grapjas...

Van een tijdje geleden... had Marco toch gelijk.
 
Van een tijdje geleden... had Marco toch gelijk.
Nee, natuurlijk niet. Dat geeft aan hoe slecht v.d. Wiel eigenlijk is. ;)

Maar, idd. De waan van de dag regeert. Zo ook bij mij.
Destijds draaide Marcellis gewoon heel aardig (wellicht geaccentueerd door het slechte presteren van de rest der verdedigers) en vond ik hem beter dan V.d. Wiel.
 
Marco had niet gelijk. Marco vond van der Wiel een geweldige centrale verdediger, en dat is de grootste bullshit mogelijk. Verdedigen kan hij namelijk niet.

Klopt, en v/d Wiel wordt ook de zwakke schakel op het WK. Aardig meelopen en een goeie voorzet geven kan hij, maar verdedigen? Dzsudzsak draaide hem dol, en hij zit "slechts" bij Hongarije. Imagine Spanje, Argentinië of Duitsland.
 
Klopt, en v/d Wiel wordt ook de zwakke schakel op het WK. Aardig meelopen en een goeie voorzet geven kan hij, maar verdedigen? Dzsudzsak draaide hem dol, en hij zit "slechts" bij Hongarije. Imagine Spanje, Argentinië of Duitsland.

Omdat je denkt een glazen bol te hebben ga ik hier een weddenschap met je aan: indien Oranje ver komt, speelt van der Wiel na het Wk voor een grote Europese club. Let maar op.
Kom op zeg: van der Wiel als de zwakste schakel... wat dacht je van Gio:rolleyes: Bayern laat zien dat je met twee aanvallende backs en goeie mensen voorin en een van Bommel, zo ver kan komen, ondanks die twee zwakkelingen in het centrum en een achterlijke keeper. Nederland speelt aanvallend en de backs spelen een grote rol hierin. Van der Wiel past prima in dat plaatje.

Ontopic: jammer dat Dirk weg is. Ik was gecharmeerd van hem als speler en als persoon. Ik hoop dat hij bij AZ het ongelijk van Rutten kan bewijzen.
 
Klopt, en v/d Wiel wordt ook de zwakke schakel op het WK. Aardig meelopen en een goeie voorzet geven kan hij, maar verdedigen? Dzsudzsak draaide hem dol, en hij zit "slechts" bij Hongarije. Imagine Spanje, Argentinië of Duitsland.

Mwaa ik denk dat hij Guitierrez en Di Maria wel tegen kan houden hoor:D


Jammer dat Dirk zo ontzettend zwak presteerde de laatste 2 jaar. We doen hem echter op het juiste moment weg. Nu was hij nog iets waard. Niet alleen omdat zn contract niet verlengt zou worden door hemzelf, maar ook omdat mensen nou nog de goede beelden op het netvlies hebben staan. Dirk, bedankt en succes!
 
Omdat je denkt een glazen bol te hebben ga ik hier een weddenschap met je aan: indien Oranje ver komt, speelt van der Wiel na het Wk voor een grote Europese club. Let maar op.
Kom op zeg: van der Wiel als de zwakste schakel... wat dacht je van Gio:rolleyes: Bayern laat zien dat je met twee aanvallende backs en goeie mensen voorin en een van Bommel, zo ver kan komen, ondanks die twee zwakkelingen in het centrum en een achterlijke keeper. Nederland speelt aanvallend en de backs spelen een grote rol hierin. Van der Wiel past prima in dat plaatje.

Ontopic: jammer dat Dirk weg is. Ik was gecharmeerd van hem als speler en als persoon. Ik hoop dat hij bij AZ het ongelijk van Rutten kan bewijzen.

Dat v/d Wiel bij een grote Europese club komt binnen korte tijd, betwijfel ik ook niet echt. Maar verdedigend heeft hij nog niet écht laten zien. ;)
 
Marcellis gaat zich richten op rechtsbackpositie bij AZ

Dirk Marcellis probeert in het nieuwe seizoen een basisplaats bij AZ te veroveren als rechtsback. De 22-jarige verdediger speelde in zijn PSV-jaren vaker centraal in de verdediging dan aan de rechterflank, maar begeeft zich in de voorbereiding van de Alkmaarders vooral op zijn ‘nieuwe’ positie. “Dat bevalt goed”, luidt zijn conclusie.

Volgens Marcellis, die PSV noodgedwongen verliet als onderdeel van de komst van Jeremain Lens naar Eindhoven, zit er schwung in het elftal van Gertjan Verbeek. “Spelen zonder El Hamdaoui en Dembélé is een verschil”, zegt hij, terugkijkend op de oefenduels die AZ achter de rug heeft tegen Fenerbahçe (2-0) en Anderlecht (2-1). “We moeten het nu met name van de teamgeest hebben. We hebben hard getraind in de voorbereiding.”

“Het is een ploeg met een goede basis, een vaste organisatie en een snelle omschakeling. We spelen in principe 4-3-3, met veel beweging”, legt Marcellis uit in gesprek met de Sports Entertainment Group. “Met mij persoonlijk ging het tegen Anderlecht ook goed. Ik heb de eerste zestig minuten rechtsback gespeeld en daarna nog een halfuur centraal. Tegen Fenerbahçe deed ik de eerste 65 minuten mee.”

Over tien dagen moet AZ, dat nog wacht op de transfers van Mounir El Hamdaoui, Moussa Dembélé en Sergio Romero, in de derde voorronde van de Europa League aantreden tegen IFK Göteborg. Of de ploeg dan en daarna de huidige lijn doorzet, is nog afwachten. “Tot nu toe gaat het goed, maar we moeten afwachten wat er gaat gebeuren. Er zijn een paar spelers die mogelijk vertrekken. Die onduidelijkheid blijft nog wel even”, aldus Marcellis.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar liggen nou niet bepaald zijn kwaliteiten, lijkt me.
Maar goed, ben benieuwd, hoop dat ie het daar goed gaat doen.
 
Dirk is een fantastische jongen. Qua karakter, een echte psvér.
Veel succes bij AZ:)
 
Voetbalinfo.nl zei:
Voor de verdediger was het laatste jaar in Eindhoven niet prettig en was hij blij dat hij ergens anders een nieuwe start kon maken. "In Brabant kom ik in ieder geval nooit meer. Ik had daar alleen PSV", sloot de mandekker af.

Jammer dat je dan met dat Brabantse accentje in Amsterdam blijft zitten Dirk.
Vinden ze daar prachtig! ;)
 
Barcelona verkoopt spelers volgens mij vaak met terugkoop-clausules. Misschien hadden wij dat ook met Marcellis moeten doen. Geweldige wedstrijd van Dirk vandaag, met een aantal heerlijk krullende voorzetten. En wij hebben Manolev lopen. :(
 
Barcelona verkoopt spelers volgens mij vaak met terugkoop-clausules. Misschien hadden wij dat ook met Marcellis moeten doen. Geweldige wedstrijd van Dirk vandaag, met een aantal heerlijk krullende voorzetten. En wij hebben Manolev lopen. :(

En allebei hebben we aan Rutten te danken.
 
En allebei hebben we aan Rutten te danken.

Da's ook weer een beetje kort door de bocht. Volgens mij stonden wij hier niet met z'n allen te protesteren toen hij naar AZ ging. Achteraf blijkt het echter wellicht toch niet zo slim te zijn geweest. Men vond hem te klein als centrale verdediger. Dat vindt Verbeek blijkbaar ook, maar als back doet hij het prima. Voetbalde vandaag lekker mee, en liet zien dat hij ondertussen ook een goede voorzet kan geven.
 
Da's ook weer een beetje kort door de bocht. Volgens mij stonden wij hier niet met z'n allen te protesteren toen hij naar AZ ging. Achteraf blijkt het echter wellicht toch niet zo slim te zijn geweest. Men vond hem te klein als centrale verdediger. Dat vindt Verbeek blijkbaar ook, maar als back doet hij het prima. Voetbalde vandaag lekker mee, en liet zien dat hij ondertussen ook een goede voorzet kan geven.

ik vond hem altijd wel een goeie verdediger, ook als CV. Hij was klein idd, maar hij speelde met durf, maakte vaak goeie tackles en kon die ook goed timen, kon erg goed opbouwen, had een goeie pass in de benen. Toen hij vertrouwen kreeg van de coach speelde hij gewoon top en werd zelfs geselecteerd voor oranje. Fredje kwam en het vertrouwen sijpelde weg, en daarmee ook het goede spel.
 
ik vond hem altijd wel een goeie verdediger, ook als CV. Hij was klein idd, maar hij speelde met durf, maakte vaak goeie tackles en kon die ook goed timen, kon erg goed opbouwen, had een goeie pass in de benen. Toen hij vertrouwen kreeg van de coach speelde hij gewoon top en werd zelfs geselecteerd voor oranje. Fredje kwam en het vertrouwen sijpelde weg, en daarmee ook het goede spel.

Dat te klein-excuus gaat ook niet altijd op, vind ik. Zit wel wat in, ik zie liever ook een lange CV die goed in de lucht is. Maar nu staat daar bij ons Engelaar. Ik denk eerlijk gezegd dat Marcellis een betere kopper dan Orlando is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan