Denzel Dumfries (V)


Bijzonder wel, gezien hij buiten die prima pot tegen Bologna voornamelijk op de bank heeft gezeten. Beetje geduld kan geen kwaad, lijkt mij. Een een concurrent is er al volgens mij, gezien Darmian daar speelt als Dumfries niet speelt. Mocht dit waar zijn, dan zou het zomaar kunnen dat ie in Oranje ook op de bank komt. Bij Roma staat Karsdorp nu inmiddels een tijd basis en doet het prima. Bij Leverkusen heb je Frimpong, waar men daar ook helemaal weg van is. Er valt gelukkig wat te kiezen in Oranje.
 
Italiaans maatje van mij zei dat men in Italie best prima tevreden was over hem.
Geen Inter fan tho, dus berichtgeving kan anders zijn.
 
Ik plak uiteindelijk slechts een linkje, ik heb de avonturen van Denzel helemaal niet gevolgd. Wat PSV'ers betreft is het bij mij meestal uit het oog, uit het hart.
Als hij daar net zo oeverloos aan de achterlijn blijft frommelen, snap ik wel dat ze niet lyrisch zijn.
 
Ik plak uiteindelijk slechts een linkje, ik heb de avonturen van Denzel helemaal niet gevolgd. Wat PSV'ers betreft is het bij mij meestal uit het oog, uit het hart.
Als hij daar net zo oeverloos aan de achterlijn blijft frommelen, snap ik wel dat ze niet lyrisch zijn.

Ik volg de Nederlandse ex-PSV'ers nog wel, omdat ik ook Oranje fan ben en met het oog daarop altijd benieuwd ben hoe de rest van de carrière verloopt. Ik heb een paar keer gekeken, en het lijkt mij sterk en ook gewoon sneu als Inter er nu al klaar mee zou zijn. Heeft prima dingen laten zien tot dusver. Er moet nog wel het e.e.a. beter, maar hij is er pas net. Laat zo'n jongen wennen. Zoals gezegd staat hij meestal niet eens basis.
 
Ik plak uiteindelijk slechts een linkje, ik heb de avonturen van Denzel helemaal niet gevolgd. Wat PSV'ers betreft is het bij mij meestal uit het oog, uit het hart.
Als hij daar net zo oeverloos aan de achterlijn blijft frommelen, snap ik wel dat ze niet lyrisch zijn.
Denzel is gewoon een eindbaas, en zal hem waarschijnlijk blijven volgen tot het einde van zijn loopbaan.
 
Denzel is gewoon een eindbaas, en zal hem waarschijnlijk blijven volgen tot het einde van zijn loopbaan.
Ik gun Denzel ook alle goeds hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik volg ex PSV'ers eigenlijk nooit. Andere clubs (en hun resultaten en werknemers) boeien me gewoon niet.
 
Denzel weer met een mooie assist tegen Udinese. Hij speelde 90 minuten. :biceps:

Kanttekening wel dat hij waarschijnlijk weer gaat banken voor Darmian in de CL. Ook De Vrij zat bijvoorbeeld op de bank, hoewel er voor de rest wel redelijk wat eerste keus spelers speelden. Maar goed, dan is het alsnog alleen maar mooi dat hij zich wel laat zien nu. Zijn techniek is, zoals iedereen wel zag aankomen, wel een puntje en daardoor is Dumfries vrij eendimensionaal: je speelt hem aan en hij kaatst kort terug of je stuurt hem weg en hij zet zijn bulldozer modus aan. Je zult geen steekpasses of cross-passes zien. Zijn voorzetten zijn hard en niet echt op de medespeler gericht, maar eerder op een gebied waar hij verwacht dat de medespeler uitkomt als deze de loopactie maakt. Dat werkt op zich wel, maar betekent wel dat de medespeler de loopactie goed moet timen. De grote kracht van Dumfries blijft echter wel dat als je hem eenmaal wegstuurt hij heel moeilijk te stoppen is en je als verdediger een blessure of kaart riskeert als je het wel probeert. Hij is ook pijlsnijl en ik zie hem dan regelmatig sprints trekken waarbij hij nog behoorlijk wat afstand moet goed maken- maar het lukt wel. Vraag blijft of dit voor Inter genoeg is, of dat ze een wat meer technische en meevoetballende back willen. In dat laatste geval zal Dumfries nooit voldoen. Dumfries is een sloper die blijft gaan en de verdediging ontregelt met zijn fysiek en dynamiek.
 
Ik zou m graag hebben behouden overigens, jammer toch dat de verschillen in Salaris zou groot zijn dat zelfs wisselspelers daar meer verdienen dan sterkhouders en aanvoerders in de eredivisie. Ergens denk ik dat gewaardeerde topper in de eredivisie perfekt bij m past qua niveau.
 
Terug
Bovenaan Onderaan