Darts

Als v Gerwen zo gooit in de finale zal dat ook gebeuren. Hoewel v Gerwen wel t voordeel heeft dat de vorige 11 finales door hem werden gewonnen.

Als je de gemiddelden van Wright en Van Gerwen naast elkaar zet in de halve finale dan scheelt het niet zoveel.
Wright 98,39 Van Gerwen 96,17. Op de checkouts heeft Van Gerwen een betere score:
Wright 36,07% Van Gerwen 40,38%.

Het kan een spannende finale worden.
 
Als je de gemiddelden van Wright en Van Gerwen naast elkaar zet in de halve finale dan scheelt het niet zoveel.
Wright 98,39 Van Gerwen 96,17. Op de checkouts heeft Van Gerwen een betere score:
Wright 36,07% Van Gerwen 40,38%.

Het kan een spannende finale worden.
Dat is het gewoon. Van Gerwen hoeft dat fantastische niveau van 2 (?) jaar geleden niet te halen om toch een aantal grote titels te winnen.
 
Price vond het geintje van Wright heel ongepast. Het geintje van Wright was overduidelijk gewoon effe z'n gelijk halen bij Price, die had gezegd dat Wright nog geen set zou winnen.

Maar volgens Price hoort dat soort gedrag niet thuis on stage en deed ie dat alleen om hem uit z'n concentratie te halen.

Mag ik dan zeggen dat ik het heel ironisch vind dat Price zich beklaagt over ongepast gedrag. De man die, bewust, iedere 100+ beurt viert als een wereldtitel, om z'n tegenstanders te irriteren.
 
Price vond het geintje van Wright heel ongepast. Het geintje van Wright was overduidelijk gewoon effe z'n gelijk halen bij Price, die had gezegd dat Wright nog geen set zou winnen.

Maar volgens Price hoort dat soort gedrag niet thuis on stage en deed ie dat alleen om hem uit z'n concentratie te halen.

Mag ik dan zeggen dat ik het heel ironisch vind dat Price zich beklaagt over ongepast gedrag. De man die, bewust, iedere 100+ beurt viert als een wereldtitel, om z'n tegenstanders te irriteren.
Toch grappig dat het voorval na de 1e leg plaatsvond. Price daarna op een 2-1 voorsprong komt en tot de 3-3 gewoon meedeed. Vanaf leg 7 ging het fout, die begon een klein uur na het voorval?! Kortom op mij komt t over als kortzichtig gejank van een slecht verliezer die zijn eigen gepruts niet onder ogen wil komen.
 
Price gooide zijn pijlen al terwijl Wright nog niet eens van de oche af was. Dat noem ik pas ongepast.
 
Price gooide zijn pijlen al terwijl Wright nog niet eens van de oche af was. Dat noem ik pas ongepast.
Ja die gingen straks achter die kale kop langs. Vraag mij af in hoeverre je pijlen daar zelf geen last van krijgen ivm (zeer lichte) wervelingen in de lucht.
 
Kan nauwelijks geloven dat dat het enige was. Bij een stand. Van 4-3 had Price nog alle kans op de winst maar vanaf dat moment gooide hij er met de pet naar. Het was niet eens slecht spel maar totale desinteresse, geen enkele moeite meer doen. De beleving was weg bij hem en hij deed niet eens meer een poging om te mikken.
 
Price diep door het stof vanwege gedrag tegen Wright in halve finale WK

link

Gerwyn Price is alsnog door het stof gegaan voor zijn gedrag tijdens de halve finale op het WK darts in Londen. De Welshman vindt dat hij zich maandagavond van zijn slechtste kant heeft laten zien tegen Peter Wright.

"Ik heb mezelf, mijn fans en mijn familie in de steek gelaten in de grootste wedstrijd uit mijn carrière", schrijft Price dinsdag in een verklaring op Twitter. "Ik reageerde overdreven op wat Peter deed na de eerste set. Iedereen maakt fouten en ik zal hiervan leren."

link
 
Van Gerwen over WK-finale: 'Weet zeker dat ik in het hoofd zit van Wright'

link

De arrogantie viert weer hoogtij. Het spreekwoord "Hoogmoed komt voor de val" zal niet bekend zijn bij Van Gerwen.
Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Van Gerwen kan winnen, maar hij kan ook flink en genadeloos op zijn bek gaan. :cautious:
 
Van Gerwen over WK-finale: 'Weet zeker dat ik in het hoofd zit van Wright'

link

De arrogantie viert weer hoogtij. Het spreekwoord "Hoogmoed komt voor de val" zal niet bekend zijn bij Van Gerwen.
Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Van Gerwen kan winnen, maar hij kan ook flink en genadeloos op zijn bek gaan. :cautious:
Laat het maar een mooie 7-1 worden voor Peter Wright.
 
Van Gerwen over WK-finale: 'Weet zeker dat ik in het hoofd zit van Wright'

link

De arrogantie viert weer hoogtij. Het spreekwoord "Hoogmoed komt voor de val" zal niet bekend zijn bij Van Gerwen.
Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Van Gerwen kan winnen, maar hij kan ook flink en genadeloos op zijn bek gaan. :cautious:
Dat v Gerwen in dat hoofd zit was vorige finale al meer dan duidelijk. 11 verloren finales zitten gewoonweg in je hoofd. Zeker als je aan de 12e gaat beginnen op t hoogste podium van pijlen kijlen.
 
Van Gerwen over WK-finale: 'Weet zeker dat ik in het hoofd zit van Wright'

link

De arrogantie viert weer hoogtij. Het spreekwoord "Hoogmoed komt voor de val" zal niet bekend zijn bij Van Gerwen.
Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Van Gerwen kan winnen, maar hij kan ook flink en genadeloos op zijn bek gaan. :cautious:

Ach.. Ali was er ook niet vies van. Maar het is On-Nederlands wellicht. Ik vind t prachtig en het is gezien zijn status in elk geval geen misplaatste arrogantie. Hij is topsporter, dan mag je best wat boude uitspraken doen.
 
Er is al veel gezegd over de wedstrijd van eergisteren tussen Price en Wright. Blijkbaar zijn ze toch nu wel vriendjes geworden van wat ik heb gezien op social media en met name op Twitter van Price.

Was een lekkere pot om te zien trouwens en ik zat best te genieten. Veel vuurwerk tussen beide heren. Maar blijkbaar kon Price het tikje van Wright, toen Wright de eerste set won niet waarderen en daar begon het meteen. Het probleem met Price is dat die heel goed is in uitdelen, maar zodra die moet incasseren, is het net een kleine jongen. Vond het best opvallend hoe makkelijk Wright in het hoofd van Price zat. Verder terecht dat Wright won. Stond erg goed te spelen.

Van Gerwen is ook duidelijk verhaal. Erg matig weer tegen Aspinall. Heeft echt het geluk dat die amper getest is richting de finale. Tegen Labanauskas en Aspinall kreeg die veel cadeautjes. 4-0 en 4-0 tegen Evans en Bunting was dan wel oké, maar ook niet groots aangezien de tegenstander's al met 2-0 achterstand het podium opkwamen.

Als Van Gerwen vanavond zo speelt zoals die het hele WK speelt, de zogehete ' B-game '. Dan gaat die kansloos verliezen van Wright, want tegen Wright krijgt die echt geen cadeautjes.
 
Dat dacht ik dus ook. Nauwelijks echt getest dit WK en overall minder gespeeld dan Wright. Ik moet het nog zien.
 
Er is al veel gezegd over de wedstrijd van eergisteren tussen Price en Wright. Blijkbaar zijn ze toch nu wel vriendjes geworden van wat ik heb gezien op social media en met name op Twitter van Price.

Was een lekkere pot om te zien trouwens en ik zat best te genieten. Veel vuurwerk tussen beide heren. Maar blijkbaar kon Price het tikje van Wright, toen Wright de eerste set won niet waarderen en daar begon het meteen. Het probleem met Price is dat die heel goed is in uitdelen, maar zodra die moet incasseren, is het net een kleine jongen. Vond het best opvallend hoe makkelijk Wright in het hoofd van Price zat. Verder terecht dat Wright won. Stond erg goed te spelen.

Van Gerwen is ook duidelijk verhaal. Erg matig weer tegen Aspinall. Heeft echt het geluk dat die amper getest is richting de finale. Tegen Labanauskas en Aspinall kreeg die veel cadeautjes. 4-0 en 4-0 tegen Evans en Bunting was dan wel oké, maar ook niet groots aangezien de tegenstander's al met 2-0 achterstand het podium opkwamen.

Als Van Gerwen vanavond zo speelt zoals die het hele WK speelt, de zogehete ' B-game '. Dan gaat die kansloos verliezen van Wright, want tegen Wright krijgt die echt geen cadeautjes.

Dat dacht ik dus ook. Nauwelijks echt getest dit WK en overall minder gespeeld dan Wright. Ik moet het nog zien.

Nu heeft Wright wel z'n tegenstanders dit WK al meerdere keren onnodig laten terugkomen. Laat MvG voor Wright nou net de verkeerde tegenstander zijn om dat nog eens tegen te laten gebeuren. Gegarandeerd dat de twijfel dan in de arm en de kop komt bij 'm. Maar eerlijk is eerlijk, het is inderdaad geen zekerheidje voor Van Gerwen vanavond. Op zich kan ik daar dan waarschijnlijk wel mee leven, al is het maar omdat ik die natte onderbroeken van de commentators zat ben als MvG eens een keertje speelt.
 
Wright is 2 x door het oog van de naald gekropen dit WK. Tegen Malicdem heeft hij een matchdart tegen gehad en tegen De Zwaan verspeelde hij een 3-0 voorsprong en leek De Zwaan ook de 7e set te winnen. Wright won ternauwernood met 5-3 de laatste set. Van Gerwen lijkt niet in vorm te zijn , maar is niet of nauwelijks in de problemen gekomen op dit WK.

De finale is meestal een wedstrijd op zich, waarin het niet alleen aankomt op vorm, maar ook hoe je met de spanning en de druk om kan gaan. Wie op het mentale vlak het meest weerbaar is heeft de grootste kans om te winnen.
Darten kunnen ze allebei wel. Scoringspercentages en check out percentages zullen waarschijnlijk niet ver uit elkaar liggen. Hopelijk wordt het wel een finale met darts van hoog niveau met veel 180's en hoge finishes. En wie weet een 9-darter.
:unsure: Uiteindelijk gaat het maar om 1 pijl en dat is de laatste pijl in de beslissende dubbel. ;)
 
Wright scoort wel in de 1e leg, maar mist al direct 3 pijlen op de dubbel 16. Van Gerwen slaat direct toe en gooit 88 uit.
Vervolgens breekt Wright direct terug.
 
Wright wint de 1e set met 3-2. Van Gerwen mist op een haar na de bullseye voor een 170 finish.
 
Wright wint ook de 2e set. Van Gerwen zal beter moeten gaan scoren.
Gemiddelden 105,02 tegen 98,98
Checkouts 46,15% - 37,5 %
 
Terug
Bovenaan Onderaan