Darts

Dramatische wedstrijd weer van Van Gerwen. Had een makkelijke loting richting de halve finale, won daar goed van Anderson in een vermakelijke pot. Maar daarna in de finale tegen Gurney, sloeg het helemaal nergens op. Heel lang wordt er niet gebroken, maar telkens had je het gevoel dat Van Gerwen hem wel zou gaan plaatsen. Nou, dan breekt die Gurney twee keer, maar dan werd die weer heel simpel teruggebroken in de volgende leg die die mocht beginnen door Gurney. Verliezen van een Gurney die 95 gemiddeld stond te gooien. Het zegt veel over de huidige vorm van Van Gerwen. Wel knap dat Gurney de bullseye gooit met zijn laatste pijl voor de overwinning, dat had ik ook weer niet verwacht.

Als Van Gerwen dit meeneemt naar het WK. Dan kan die vroeg naar huis. Zo gigantisch kwetsbaar geworden sinds de zomer.
 
Dramatische wedstrijd weer van Van Gerwen. Had een makkelijke loting richting de halve finale, won daar goed van Anderson in een vermakelijke pot. Maar daarna in de finale tegen Gurney, sloeg het helemaal nergens op. Heel lang wordt er niet gebroken, maar telkens had je het gevoel dat Van Gerwen hem wel zou gaan plaatsen. Nou, dan breekt die Gurney twee keer, maar dan werd die weer heel simpel teruggebroken in de volgende leg die die mocht beginnen door Gurney. Verliezen van een Gurney die 95 gemiddeld stond te gooien. Het zegt veel over de huidige vorm van Van Gerwen. Wel knap dat Gurney de bullseye gooit met zijn laatste pijl voor de overwinning, dat had ik ook weer niet verwacht.

Als Van Gerwen dit meeneemt naar het WK. Dan kan die vroeg naar huis. Zo gigantisch kwetsbaar geworden sinds de zomer.
Verwacht jij (verwachten wij) niet te veel van Van Gerwen? Hij is ook maar een mens.
 
Verwacht jij (verwachten wij) niet te veel van Van Gerwen? Hij is ook maar een mens.
Van Gerwen mist meer dubbels dan voorheen. Voorheen had hij aan een halve kans genoeg, nu moet hij er vier hebben. Het zit 'm wat mij betreft wel degelijk in de prestatiecurve
 
Van Gerwen mist meer dubbels dan voorheen. Voorheen had hij aan een halve kans genoeg, nu moet hij er vier hebben. Het zit 'm wat mij betreft wel degelijk in de prestatiecurve

Is hij verzadigd? Niet zo vreemd na jaren van successen. Het gaat meer moeite kosten je op te laden.
 
Ja en genetisch ook... :geek::zien:

Ook dat nog. En wonder dat de beste man niet door z'n hoeven zakt.

Van Gerwen belt de afhaalchinees: "mag ik 4 loempia's, 3 x babi pangang, 2 poties sate met extra satesaus, een haaienvinnensoep, 2 x loe loy yuk en een litertje ijs graag". "Tuurlijk meneer, met 5 of 6 setjes eetstokjes erbij". "Nee gewon 1 setje, m'neer de chinees".
 
Ook dat nog. En wonder dat de beste man niet door z'n hoeven zakt.

Van Gerwen belt de afhaalchinees: "mag ik 4 loempia's, 3 x babi pangang, 2 poties sate met extra satesaus, een haaienvinnensoep, 2 x loe loy yuk en een litertje ijs graag". "Tuurlijk meneer, met 5 of 6 setjes eetstokjes erbij". "Nee gewon 1 setje, m'neer de chinees".
Ooit een interview met 'm gezien (of gelezen, ik durf het niet te zeggen) waarin hij vertelde dat hij het vroeger altijd héél erg vond dat hij wat dikker was. Op zijn zeventiende was hij al veel te dik, maar zijn lievelings eten was McDonalds...:FP:
En niet vergeten, hij vond het erg om te dik te zijn....
Maar at Mcdonalds.
Maar ondertussen was het wel heel erg allemaal...net na een stapel hamburgers.:drool:
 
Van Gerwen mist meer dubbels dan voorheen. Voorheen had hij aan een halve kans genoeg, nu moet hij er vier hebben. Het zit 'm wat mij betreft wel degelijk in de prestatiecurve
Is dat ook cijfermatig onderbouwd of gewoon een gevoel?
 
Is dat ook cijfermatig onderbouwd of gewoon een gevoel?
Dat gaf hij onlangs zelf aan in een interview. Dus ik ga er dan maar van uit dat hij dat zelf beter weet dan ik. (In de studio werd e.e.a. vervolgens bevestigd door de analisten.)
 
Atleten zijn 't. Allemaal... ;)

5d474264d0111e2654a8f23a2403120c.gif
 
Verwacht jij (verwachten wij) niet te veel van Van Gerwen? Hij is ook maar een mens.

Het is ook maar een mens, tis geen robot natuurlijk. Maar het valt wel op dat die laatste tijd zeer kwetsbaar is geworden. Het kost hem nu meer moeite om zijn dubbels te raken, en scorendvermogen is het ook allemaal minder geworden. De ene keer begint die zonder triple aan de leg, of de ander keer gooit die weer een 1 of een 5 of een 7. Ook dat gebeurt te vaak de laatste tijd.

Maar goed, het grappige is dat dit misschien wel zijn minste jaar is sinds die nummer 1 van de wereld is, en alsnog kan die zeggen dat die de Premier League en de World Grand Prix heeft gewonnen. En hij kan zomaar pieken op het WK, maar dan moet die wel een stuk beter spelen. Hij kan al in de derde ronde Adrian Lewis of Raymond van Barneveld krijgen als er niks geks gebeurt onderweg. Ook kan die Danny Noppert krijgen in de tweede ronde al, en die staat niet verkeerd te spelen. Halve finale onlangs gehaald afgelopen weekend. Dus het wordt geen makkie voor Van Gerwen om de finale te halen.
 
Is dit een gemengd WK? Jan Dekker tegen Lisa Ashton.
 
Is dit een gemengd WK? Jan Dekker tegen Lisa Ashton.
Ja,
nu.nl zei:
De PDC maakte in juni van dit jaar al bekend dat er voor het eerst twee vrouwen meedoen aan het WK. De andere vrouwelijke deelnemer, Anastasia Dobromyslova uit Rusland, treft de Engelsman Ryan Joyce en staat bij winst tegenover Simon Whitlock.

hele bericht

Zie ook niet in waarom deze sport niet gemengd zou kunnen zijn.
 
Ja,


hele bericht

Zie ook niet in waarom deze sport niet gemengd zou kunnen zijn.
Geeft misschien wel aan waarom dit eigenlijk geen sport is (net als autoracen (a)), maar een machtig mooi spel.

Ik vond de finale wel spannend. MvG zit een beetje in een dip, maar je ziet ook dat er een nieuwe generatie aan zit te komen, die MvG binnenkort nog regelmatiger gaat verslaan. Ik vond onze Belgische vriend in de jeugdfinale ook mooi (Dimitri van den Berg), wat gooit die jongen mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan