Darts

Anderson wint met 6-3 en gaat naar de finale.
Chisnall heeft niet het niveau gehaald van gisteren tegen Van Gerwen.
 
Eigenlijk ongelofelijk. Van Gerwen staat al 7 jaar op de nummer 1 positie. Hij wint veruit de meeste toernooien.

Maar het WK heeft hij 'pas' 3 keer gewonnen.

Hij wordt vooralsnog niet de nieuwe Phil Taylor. Terug naar de tekentafel, zoals Scholten het gisteren zei.

Nouja, kom op. 16 keer wereldkampioen worden, zou die toch ook nooit worden? Ik geloof er ook niet in dat iemand het record van Phil Taylor kan afpakken. Onmogelijk ook omdat het niveau in darten iedere jaar omhoog gaat. Je ziet ook telkens dat spelers die tussen de top 10 en 20 van de wereld staat, de toppers het erg lastig kunnen maken. Kijk naar Cullen tegen Van Gerwen, kijk naar Chisnall die met 5-0 won van Van Gerwen, kijk naar Price die met geen mazzel eruit had kunnen liggen tegen Dolan, Gurney of Bunting. Van Gerwen heeft ook volgens mijn meermaals aangegeven dat die sowieso 5 WK's achter zijn naam wilt hebben, voordat die stopt met darten.

We zijn gewoon enorm verwend geraakt met Van Gerwen de laatste jaren. Ik ben het wel met je eens dat die in zijn 'prime' tijden, weinig WK's heeft gewonnen. Maar goed, 3 WK's gewonnen, 5 Premier Leagues en 30+ majors gewonnen op zijn 31e.. Daar kunnen mannen als Price en Wright bijvoorbeeld alleen nog maar van dromen.

Misschien is het wel goed dat Van Gerwen ff een jaar van die nummer 1 positie af is ( mocht Price het WK winnen ). Slechtste jaar uit zijn carriere en toch wint die 2 majors ( UK Open en Players Champs ). Helaas wordt dit WK niet het WK van Van Gerwen. Erg jammer want hij zag er heel sterk uit de eerste 2 ronde's en tegen Cullen, kwam die fantastisch terug van een 3-1 achterstand. Tegen Chisnall helaas kwam die nooit opdagen. Ik ben trouwens benieuwd of die nog door gaat spelen met zijn oude pijlen en of dat wel mag van zijn sponsor Winmau.

Finale trouwens Price en Anderson. Ik denk dat we met ze alle voor Anderson zijn? Kan die Price echt niet uitstaan.
 
Price heeft echt zo een Steven Berghuis hoofd.
Gun hem wel de overwinning. Je moet ook gewoon een lul zijn om te winnen.
 
Je ziet maar dat het van dag tot dag kan verschillen. Met name Chisnall en Anderson waren een stuk minder dan in de kwartfinale. Op basis van de wedstrijden van gisteren wordt het een makkie voor Price. Maar vandaag kan alles weer anders zijn.

Gisteren werd er op RTL7 ook gesproken over de 10 deelnemers aan de Premier League 2021. Wie denken we hier?

Top 3 van de wereld: Van Gerwen, Wright en Price
Halve finalisten van WK: Anderson, Chisnall en Bunting
Winnaars majors 2020: Durrant, van den Bergh en De Sousa
Een plekje over voor Aspinall. Die heeft (dacht ik) een beter jaar achter de rug dan Cross.

Dit is trouwens de bijgewerkte order of merit (x 1000 pond). De winnaar kan nog 300.000 pond bijschrijven.

Knipsel.JPG
 
4-1 ... Het lijkt nu al gespeeld.
Anderson heeft een gigantische ommekeer nodig om dit nog te kunnen winnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan