Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Dit elftal is Europees kampioen dus in haar tak van de sport hoor je dan bij de top, daar kan je niet over discussiëren.
Of had het WK 90 niet uitgezonden moeten worden omdat het Nederlands elftal daar bedroevend speelde na de EK winst in 88?

Tja wat is kansloos?
Ik zie liever carnavals en skihutpubliek die er een feestje van maken, dan hooligans die rellen of publiek dat bier gooit naar de burgemeester bij een huldiging. Maar dat is weer een persoonlijke voorkeur.

Precies, deze vrouwen kunnen het goed doen en mogelijk wereldkampioen worden.
Bij Tennis en ook bij hockey is er ook verschil tussen man en vrouw. De ballen worden minder hard geslagen. Dit komt omdat vrouwen nou eenmaal anders zijn dan mannen. Het voetbal bij vrouwen kan qua niveau stijgen, maar het voetbal zal altijd anders zijn als bij de mannen. Bij tennis en hockey zijn we al gewend aan vrouwen, en dat het spel anders is bij de vrouwen in vergelijking met de mannen, maar bij voetbal zijn we dat nog niet gewend. Maar dat zal komen.
 
Het niveau is drie keer niks inderdaad, maar als er zoveel mensen kijken, dan is de vraag wel beantwoord waarom het uit wordt gezonden. Veel van de "cabaretiers" vind ik ook totaal niet grappig, maar ze trekken wel kijkers.

Ben overigens wel van mening dat zo gauw als 'n commerciële omroep het uit wil zenden, dat het dan daar naar toe kan. Dat geldt ook voor het WK voor de mannen. Publieke omroep moet er zijn voor dingen die mensen wel willen/moeten zien, maar waar het commerciële aanbod niet voldoende in voorziet.

Vergelijkingen met andere sporten vind ik lastig. De vrouwelijke schaatsters schaatsen minder hard dan de mannen, maar technisch zijn ze vaak wel prima en ook kunnen ze een race indelen. Nationale top junioren komt bij het NK ook maar met moeite aan de tijden van Wüst en gros schaatst zelfs trager. Terwijl ik denk dat Nederlands dameselftal geen schijn van kans heeft tegen de A1 van bijvoorbeeld PSV.

Serena Williams werd van de baan geveegd door de nummer 203 bij de mannen. Die gaf aan dat ze geen kans had tegen top-500 spelers. Daar staan bv. 9 Nederlanders in. Gevoelsmatig is het verschil dan kleiner. Ook tennist Serena Williams vrij behoorlijk en vliegen bij wijze van niet elke game 3 ballen het stadion uit.
 
Het niveau is drie keer niks inderdaad, maar als er zoveel mensen kijken, dan is de vraag wel beantwoord waarom het uit wordt gezonden. Veel van de "cabaretiers" vind ik ook totaal niet grappig, maar ze trekken wel kijkers.

Ben overigens wel van mening dat zo gauw als 'n commerciële omroep het uit wil zenden, dat het dan daar naar toe kan. Dat geldt ook voor het WK voor de mannen. Publieke omroep moet er zijn voor dingen die mensen wel willen/moeten zien, maar waar het commerciële aanbod niet voldoende in voorziet.

Vergelijkingen met andere sporten vind ik lastig. De vrouwelijke schaatsters schaatsen minder hard dan de mannen, maar technisch zijn ze vaak wel prima en ook kunnen ze een race indelen. Nationale top junioren komt bij het NK ook maar met moeite aan de tijden van Wüst en gros schaatst zelfs trager. Terwijl ik denk dat Nederlands dameselftal geen schijn van kans heeft tegen de A1 van bijvoorbeeld PSV.

Serena Williams werd van de baan geveegd door de nummer 203 bij de mannen. Die gaf aan dat ze geen kans had tegen top-500 spelers. Daar staan bv. 9 Nederlanders in. Gevoelsmatig is het verschil dan kleiner. Ook tennist Serena Williams vrij behoorlijk en vliegen bij wijze van niet elke game 3 ballen het stadion uit.
Volgens mij is het bij wet vastgelegd dat zaken als EK, WK en OS bij de publieke omroep te zien moeten zijn?
 
Het niveau is drie keer niks inderdaad, maar als er zoveel mensen kijken, dan is de vraag wel beantwoord waarom het uit wordt gezonden. Veel van de "cabaretiers" vind ik ook totaal niet grappig, maar ze trekken wel kijkers.

Ben overigens wel van mening dat zo gauw als 'n commerciële omroep het uit wil zenden, dat het dan daar naar toe kan. Dat geldt ook voor het WK voor de mannen. Publieke omroep moet er zijn voor dingen die mensen wel willen/moeten zien, maar waar het commerciële aanbod niet voldoende in voorziet.

Vergelijkingen met andere sporten vind ik lastig. De vrouwelijke schaatsters schaatsen minder hard dan de mannen, maar technisch zijn ze vaak wel prima en ook kunnen ze een race indelen. Nationale top junioren komt bij het NK ook maar met moeite aan de tijden van Wüst en gros schaatst zelfs trager. Terwijl ik denk dat Nederlands dameselftal geen schijn van kans heeft tegen de A1 van bijvoorbeeld PSV.

Serena Williams werd van de baan geveegd door de nummer 203 bij de mannen. Die gaf aan dat ze geen kans had tegen top-500 spelers. Daar staan bv. 9 Nederlanders in. Gevoelsmatig is het verschil dan kleiner. Ook tennist Serena Williams vrij behoorlijk en vliegen bij wijze van niet elke game 3 ballen het stadion uit.

Dit vind ik wel een moeilijk vraagstuk.
Want wat willen mensen zien? Vraag je het aan een miljoen Nederlanders en je krijgt denk ik 900.000 verschillende antwoorden.

Wat moeten mensen zien?
Wie gaat dat bepalen want ik denk dat bijvoorbeeld iemand die aanhanger is van groen links een heel ander pakket samenstelt dan iemand die aanhanger is van de VVD en ga zo maar door.

Dit is natuurlijk een andere discussie.

Maar met 2,2 miljoen kijkers op zaterdagmiddag waar het weer ook nog eens redelijk was kunnen we concluderen dat de "mensen" dit willen zien.
 
Het gaat mij om het niveau. Dat is blijkbaar slechter dan buitenveldert o-17. En dan zit zo'n van Hooijdonck van mijn geld in Frankrijk over iets te praten wat kansloos niveau is. Echt te gek voor woorden!! Niveau Buitenveldert o-17 op de nationale tv. Te triest voor woorden. Een linksback die niet eens een bal over twee meter aan kan spelen. Een rechtsbuiten die niet eens weet wat voor schoenen ze aan moet trekken. Dat niveau wordt uitgezonden van mijn geld :lmao::lmao:

Hahahaha, helemaal mee eens. Ik zag Daphne Schoppers, of hoe heet dat kind, vandeweek op Papendal (daar kom ik vaak) sparren tegen Dirk van Driel en....ze verloor. Hahaha, wat sleeeeeecht. Dat er mensen fan van haar zijn. Die mensen zijn echt zielig.

Oh ja, Dirk van Driel is 17 jaar en woont toevallig in Buitenveldert.

Schoppers, een atlete met een A-status, belachelijk dat ze indirect door mij betaald wordt. Te triest voor woorden.
 
Laatst bewerkt:
2,2 miljoen kijkers is best aardig.

Maar als het echte oranje het goed doet, kijken er soms 9 miljoen mensen...

Dat gaan de dames niet halen.

Komt mede door voetbalfans zoals ik.

Want:
Ik kan het gewoon niet aanzien. Ik krijg het gevoel dat ik het nog best aardig zou doen als ik als centrale verdediger mocht opdraven in het vrouwen team.
Terwijl ik echt niet hoog heb gevoetbald.

Het ziet er houterig uit. En heel sloom.

Maar dat neemt niet weg dat het goed is voor jonge meisjes. Inspiratie op tv voor kinderen is altijd goed.

Ik doe alleen niet mee in de polonaise.
 
Noem mij een botte lul, maar ik vind het niet om aan te gluren. Heb gisteren geprobeerd 10 min te kijken, maar ben erna lekker het terras op gegaan. Verschrikkelijk vind ik het. Het verbaast me oprecht dat hier uberhaupt een markt voor is (die is er blijkbaar).

En waar ik a la Wim Kieft helemaal moe van word is het feit dat wanneer je kritiek hebt je er tegenwoordig nog op aangesproken wordt ook en er semi-feministische discussies uit kunnen ontstaan (wtf?). Alsof ik het leuk moét vinden.

Ik zeg het nog maar eens: ik vind er geen bal aan. En dat gaat niet veranderen als dit het niveau blijft. Als er niet serieus wordt geinvesteerd in de opleidingen en er aan de techniek wordt geschaafd. Want qua fysiek zal het nooit hetzelfde worden als het mannenvoetbal, maar dat hoeft ook helemaal niet en zal niet worden verwacht. Het gaat erom dat passes fatsoenlijk aankomen en het er niet zo motorisch gestoord uit ziet allemaal, want dan blijft er voor mij een comedy capers-element in zitten die ik moeilijk door de vingers kan zien.

Ach, wellicht moeten we het gewoon wat meer tijd geven. Na deze comment weet ik mijn plan van aanpak: even vijf jaar niet meer kijken en dan zien of het er wat acceptabeler uit ziet allemaal
 
En nu ben ik verder he-le-maal klaar met deze m/v discussie met die zichzelf boven alles verheven, kansloze, old-school boys netwerk van vastgeroeste meninkjes.

Ajacied1900: genie, uitvinder en predikant van wat goed voetbal hoort te zijn, en eenieder die zijn religie niet aanhangt is minderwaardig.
Ik maak een diepe buiging en kniel voor u neer, oh almachtige.
 
En nu ben ik verder he-le-maal klaar met deze m/v discussie met die zichzelf boven alles verheven, kansloze, old-school boys netwerk van vastgeroeste meninkjes.

Overdrijf je niet een beetje? Waarom is het "zichzelf boven alles verheven, kansloze, old-school boys netwerk (???) van vastgeroeste meninkjes"?

Het is toch helemaal prima om hier niet van te kunnen genieten, man. Daar hoeft niemand zich over aangevallen te voelen. Ik zal jou er ook niet op veroordelen als jij het wel mooi vindt allemaal. Mag toch?
 
Dit vind ik wel een moeilijk vraagstuk.
Want wat willen mensen zien? Vraag je het aan een miljoen Nederlanders en je krijgt denk ik 900.000 verschillende antwoorden.

Wat moeten mensen zien?
Wie gaat dat bepalen want ik denk dat bijvoorbeeld iemand die aanhanger is van groen links een heel ander pakket samenstelt dan iemand die aanhanger is van de VVD en ga zo maar door.

Dit is natuurlijk een andere discussie.

Maar met 2,2 miljoen kijkers op zaterdagmiddag waar het weer ook nog eens redelijk was kunnen we concluderen dat de "mensen" dit willen zien.

Een enquete hoeft wat mij betreft niet. Er zijn mensen die dat in moeten schatten. In dit geval denk ik dat het gezien de kijkcijfers aardig ingeschat is. In het slechtste geval wordt het 'n keer fout ingeschat en dan zend je het de volgende keer/volgende seizoen/etc niet meer uit.

Op zich geen big deal.

Wat mensen moeten zien daar kun je over discussiëren en vaak is het subjectief. De publieke omroep mag wat mij betreft wel fors krimpen. Hoop dingen die er nu op uitgezonden worden, horen er niet thuis.

Een WK voetbal wel bijvoorbeeld als dat anders achter de decoder zou verdwijnen.
 
Ik heb vandaag n stuk USA chili gezien. Eenzijdig met n groot krachtsverschil. In de USA behoord "soccer" al wel n tijdje tot de grotere sporten bij de dames en hun spel is ook sneller, leuker en doordachter dan veel andere teams dit wk. Ik denk dat de aandacht op zich goed is om de sport te doen groeien bij de dames. En dat daarmee t niveau ook stijgt. Verder ben ik t eens met de stemmen hier dat ook ik het voorlopig nog niet interresant genoeg vind om t wk echt te volgen, wellicht vanaf de halve finales (of NL-Canada misschien nog meepakken).
 
En nu ben ik verder he-le-maal klaar met deze m/v discussie met die zichzelf boven alles verheven, kansloze, old-school boys netwerk van vastgeroeste meninkjes.

Ajacied1900: genie, uitvinder en predikant van wat goed voetbal hoort te zijn, en eenieder die zijn religie niet aanhangt is minderwaardig.
Ik maak een diepe buiging en kniel voor u neer, oh almachtige.

Ik krijg de andere helft van de discussie niet mee, maar of negeerknop, of rapporteerknop. Nu draag je zelf ook bij aan de 'spam' en ik neem aan dat je dat ook liever niet doet.
 
Inderdaad, net zoals mannentennis en vrouwentennis verschillen en mannenhockey en vrouwenhockey.
Enige verschil is dat er bij voetbal geen fatsoenlijke meisjesopleiding is.
Worden/werden vaak gewoon tussen de jongens gegooid en zoek t maar uit.
Ik weet eigenlijk wel zeker als we 20 jaar verder zijn het vrouwenvoetbal een prima niveau zal hebben maar nog steeds verschilt met de mannen.
Die ook al 100 jaar voor liggen met individuele trainingen en op het lijf gemaakte schema's en hulpmiddelen.

Ik ben het dus niet met je eens dat ze nuance moeten tonen want het zijn 2 verschillende uitvoeringen van de sport.

Datgeen wat je zegt is niet verkeerd, maar enkele vrouwen en mannen doen net alsof de vrouwen nu al evenveel moeten verdienen als de mannen. En zodra iemand zegt dat het spel van de dames nog jaren niet kan tippen aan het mannenvoetbal, dan worden de feministische bewegingen weer wakker. Dat stukje mag van mij echt flink dimmen.

Als er flink in de opleidingen wordt geïnvesteerd - wat ik dus niet zie gebeuren zolang de Nederlandse vrouwenteams buitenlanders aantrekken - dan zal het vrouwenvoetbal uiteindelijk wel kunnen bijpoten. Maar de KNVB is meer van woorden dan daden. Wel lullen dat vrouwen het recht hebben op een even hoog loon als mannen, maar vervolgens niet de vrouwen steunen in een goede, dus een echt goede, professionele opleiding. Veel meiden worden door de KNVB voor de gek gehouden, maar hebben het zelf nog niet door.

Ik heb absoluut niks tegen de beweging van het vrouwenvoetbal, maar ik irriteer me wel mateloos aan de vrouwen die vinden dat ze nu al gelijk zijn aan mannen.
 
Datgeen wat je zegt is niet verkeerd, maar enkele vrouwen en mannen doen net alsof de vrouwen nu al evenveel moeten verdienen als de mannen. En zodra iemand zegt dat het spel van de dames nog jaren niet kan tippen aan het mannenvoetbal, dan worden de feministische bewegingen weer wakker. Dat stukje mag van mij echt flink dimmen.

Als er flink in de opleidingen wordt geïnvesteerd - wat ik dus niet zie gebeuren zolang de Nederlandse vrouwenteams buitenlanders aantrekken - dan zal het vrouwenvoetbal uiteindelijk wel kunnen bijpoten. Maar de KNVB is meer van woorden dan daden. Wel lullen dat vrouwen het recht hebben op een even hoog loon als mannen, maar vervolgens niet de vrouwen steunen in een goede, dus een echt goede, professionele opleiding. Veel meiden worden door de KNVB voor de gek gehouden, maar hebben het zelf nog niet door.

Ik heb absoluut niks tegen de beweging van het vrouwenvoetbal, maar ik irriteer me wel mateloos aan de vrouwen die vinden dat ze nu al gelijk zijn aan mannen.

Ik heb het niet over verdienen gehad, wat de dames verdienen kan me ook niet veel boeien aangezien ze bij een club commercieel geld verdienen m.a.w. dat geld wordt gegenereerd door de club het is geen instelling die draait op belastingcentjes.

Mij gaat het er meer om dat je mannen en vrouwenvoetbal niet kunt vergelijken omdat mannenvoetbal (wat ik ook leuker kijken vind hoor) 100 jaar ontwikkeling heeft meegemaakt en vrouwenvoetbal hooguit 10. Dus kijk ik er naar als een sport in ontwikkeling, waarin wij net de top meedraaien want Europees kampioen en bij een breed publiek gedragen anders zouden er niet zoveel supporters naat Frankrijk zijn gegaan en geen 2,2 miljoen kijkers hebben gehaald.

Wat de KNVB met premies doet zou afgestemd moeten worden met het prijzengeld wat er bij de UEFA en FIFA uitgekeerd wordt.
Als de FIFA net zoveel geld uitkeerd aan teams die uitkomen op het vrouwen WK dan deelnemers van een mannen WK dan kun je het niet maken om de vrouwen de helft uit te keren dan wat de mannen krijgen.
Hoe die verhouding ligt weet ik niet maar kan me voorstellen dat deelnemers aan een vrouwen WK minder krijgen( want minder reclame inkomsten) betekend dus minder prijzengeld.
 
Datgeen wat je zegt is niet verkeerd, maar enkele vrouwen en mannen doen net alsof de vrouwen nu al evenveel moeten verdienen als de mannen. En zodra iemand zegt dat het spel van de dames nog jaren niet kan tippen aan het mannenvoetbal, dan worden de feministische bewegingen weer wakker. Dat stukje mag van mij echt flink dimmen.

Als er flink in de opleidingen wordt geïnvesteerd - wat ik dus niet zie gebeuren zolang de Nederlandse vrouwenteams buitenlanders aantrekken - dan zal het vrouwenvoetbal uiteindelijk wel kunnen bijpoten. Maar de KNVB is meer van woorden dan daden. Wel lullen dat vrouwen het recht hebben op een even hoog loon als mannen, maar vervolgens niet de vrouwen steunen in een goede, dus een echt goede, professionele opleiding. Veel meiden worden door de KNVB voor de gek gehouden, maar hebben het zelf nog niet door.

Ik heb absoluut niks tegen de beweging van het vrouwenvoetbal, maar ik irriteer me wel mateloos aan de vrouwen die vinden dat ze nu al gelijk zijn aan mannen.
Juist goede speelsters uit het buitenland kunnen juist een boost geven aan de Nederlandse competitie en aan het niveau van de Nederlandse dames. Door met betere spelers te trainen en tegen betere tegenstanders te spelen, gaat je eigen niveau omhoog. Er moet alleen niet doorgeslagen worden. Volgens mij is dat lange tijd in het basketbal zo geweest. Dan speelden er alleen nog maar Amerikanen in de eredivisie. Dan kun je je als Nederlander natuurlijk ook niet optrekken.

Ik heb een aantal (vlagen van) wedstrijden gezien dit toernooi. Het niveau valt erg tegen. Voor mijn gevoel ook een stuk minder dan het EK in Nederland. Ook de Nederlandse dames spelen gewoon slechter dan voorheen. Ik hoop dat ze het niveau wat op weten te krikken. Er zitten heus wel een paar spelers tussen die kunnen voetballen.
 
Ik hoop het, want ik voel me al heel lang niet meer thuis op dit forum.

Jammer dat je je niet thuisvoelt, want je voegt wel wat toe. Sorry dat geen ban volgt, want daarvoor gedraag je je normaal gesproken te netjes.
Maar uitschelden op deze manier is niet zo netjes.
 
Ik heb een aantal (vlagen van) wedstrijden gezien dit toernooi. Het niveau valt erg tegen. Voor mijn gevoel ook een stuk minder dan het EK in Nederland. Ook de Nederlandse dames spelen gewoon slechter dan voorheen. Ik hoop dat ze het niveau wat op weten te krikken. Er zitten heus wel een paar spelers tussen die kunnen voetballen

Helemaal mee eens, het Ek waren leuke wedstrijden om te kijken dit wk is tot nu toe een teleurstelling om te kijken. Hopelijk is het Ek over 2 jaar wel weer leuk om te kijken.
 
Tsja, niet iedereen vindt het om aan te gluren. Prima, kijk je niet. Ik kijk ook niet daar dikke mannen die een pijltje in het juiste vakje proberen te gooien.
Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar is er genoeg vraag, dus is het aanbod gerechtvaardigd. Die mensen die wel kijken betalen ook belasting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan