Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

USA - Thailand 13-0. Het was ergens toch wel vermakelijk hoe dramatisch die vrouwen uit Thailand waren en hoe het prijs schieten was met het zusje van Lamprou in het doel.
 
Dat klopt, vorige mannen WK 3 groepswedstrijden van Panama wel. Inclusief de kraker tegen Tunesië. Dat was ook hoogstaand hoor ;)
Van mij hoeft het ook niet hoor. Net als een hele middag vullen met 10km schaatsen.
 
Favoriet Dames Frk- Norway, leuke wedstrijd hoor. En Norway verdedigt met verve en dames France kunnen goed missen. Maar overall zit er iig beweging, dynamiek, vaart in deze wedstrijd, zelfs Dechamps kijkt toe,
USA zwijg ik nog maar even 13-0..niet normaal, wel met bewondering gekeken. Kunnen de europese dames nog veel van leren.
1-0 intussen voor France. Norway kom op.:BALL::DANCE:
 
Ik zag een var-moment voorbij komen.

Daarnaast heb ik mezelf verbaasd door zo lang naar Arno Vermeulen te kunnen luisteren.
Word milder misschien?
 
Mee eens, het is niet om aan te gluren. Kwalitatief zo armoedig. Het verschil tussen mannen en vrouwen is gewoon veel te groot. Maar dan met name ook op technisch vlak en dat heeft niets met kracht te maken.

Zag NL-Australie en Liverpool-Spurs op dezelfde avond. Liverpool hield ik niet vol, NL wel. Daarnaast zag ik van Lunteren een pass geven die ik in de hele CL-finale (creme de la creme) niet heb gezien.
Of de finale Nations League, wow, indrukwekkend.....Depay 38x balverlies. Maar het meest stoor ik me aan het mannenvoetbal dat de effectieve speeltijd beduidend lager moet liggen. Het spel ligt te vaak stil bij de mannen.

Maar je hebt verder gelijk. Ik juich ook niet voor Daphne Schippers, loopt op 100mt een seconde langzamer dan Martina. Ongeveer 10% minder snel! Echt slecht.
 
Laatst bewerkt:
Zag NL-Australie en Liverpool-Spurs op dezelfde avond. Liverpool hield ik niet vol, NL wel. Daarnaast zag ik van Lunteren een pass geven die ik in de hele CL-finale (creme de la creme) niet heb gezien.
Of de finale Nations League, wow, indrukwekkend.....Depay 38x balverlies. Maar het meest stoor ik me aan het mannenvoetbal dat de effectieve speeltijd beduidend lager moet liggen. Het spel ligt te vaak stil bij de mannen.

Maar je hebt verder gelijk. Ik juich ook niet voor Daphne Schippers, loopt op 100mt een seconde langzamer dan Martina. Ongeveer 10% minder snel! Echt slecht.
Helaas, effectieve speeltijd bij vrouwen lager dan bij mannen. Tenminste volgens deze bron:
De acties die niet op voetbal lijken worden vast niet meegeteld. ;P
 
Helaas, effectieve speeltijd bij vrouwen lager dan bij mannen. Tenminste volgens deze bron:

De acties die niet op voetbal lijken worden vast niet meegeteld. ;P

Echt? Als opta het checkt zal het zo zijn. Heb echt het idee (gehad) dat de scheids bij de mannen het spel vaak dood moeten fluiten. Bij de dames niet.
 
Absolute plus:
Sjoerd v Ramshorst, Suze van Kleef en vooral Mandy vd Berg. Iemand die zinnen praat en iets zinnigs zegt.

Wat een verademing tov Vaart, Pierre, RdB, Egbers.
 
D9GS_RsW4AARmAi.jpg

1 wijziging, Dekker voor de geblesseerde van der Gragt.
Ik zit helemaal klaar voor de wedstrijd.
 
Jaaa, Bloodworth met de 2-1 voor Nederland!

Wat een schoppers die speelsters van Kameroen. Ongelofelijk.

Het stadion in Frankrijk zit trouwens vol met Oranje supporters.
 
Leuke dames om te zien, maar het voetbal is echt om in slaap te vallen :FP:
Zijn eerst rondes bij de HH ook vaak..to fall asleep. :devilish:
Jackie Groenen en Vivian Miedema (Y) ze hebben allen iig laten zien dat ze kunnen knokken. Pittig zelfs zeker na de 2/3-1. Heb alleen de 2e helft gezien.
En boe_tante van Camerun..was wel lollig om te horen. Vond haar niet slecht. Ze wilde wel zo graag. Deze 3 zijn me bijgebleven.
 
Goed gedaan, ze kunnen nu de 3de wedstrijd "vrij" spelen.
Dat helpt denk ik wel om te groeien in zo'n WK.

Maar euh wat deed Van Veenendaal nu bij de tegengoal als je twijfelt moet je blijven staan en niet met zo'n halfzachte armpje uitkomen en deze nog intrekken ook.

Vond Groenen de beste, Miedema, Van de Donk, Beerenstyn en Roord (laatste 2 vielen goed in) ook goed Van de Sanden, Dekker en Van Veenendaal de minste. Rest was ruim voldoende.
 
Ik zat vandaag te kijken met 2 echte verstokte Ajaksers en mijn ma, die alleen NL-elftal m/v volgt.
Ik vroeg na afloop aan de Ajaksers (en ma) of ze met dezelfde emotie en intensiteit Ajax-Spurs en NL-Kameroen hebben bekeken en het antwoord was bij allen volmondig ja.
Dan doet het er niet meer toe wat het niveau is, lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan