Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Matig Oranje. Totaal géén diepgang. veel ballen terug, lijkt die :SC: wel van een paar seizoenen geleden.
 
Bij pieken worden hoger, de dalen worden dieper. T spel is zoals de gemiddelde vrouw... weinig stabiel
 
Nou, de mythe dat t vrouwenvoetbal sportief ik kan de bak in, dat was gewoon n schwalbe.
 
Waarom wordt zoiets uitgezonden? Ik heb begrepen dat het niveau 2e klasse reserve elftallen is. Wordt dat ook uitgezonden op tv?
Toch leuk man. Gaat niet alleen om niveau, maar ook om entertainment. Vrouwen hockey, volleybal of tennis is ook van een lager niveau, maar wordt ook uitgezonden.

Ik zit lekker in de leeuwinnen hype train. Vanmiddag gekeken, en plan dat zaterdag weer te doen. Hoop dat ze winnen, dan maak ik er een mooi feestje van.
 
Toch leuk man. Gaat niet alleen om niveau, maar ook om entertainment. Vrouwen hockey, volleybal of tennis is ook van een lager niveau, maar wordt ook uitgezonden.

Ik zit lekker in de leeuwinnen hype train. Vanmiddag gekeken, en plan dat zaterdag weer te doen. Hoop dat ze winnen, dan maak ik er een mooi feestje van.
Of kunstschaatsen, daar heb ik nooit iets van begrepen.
Zie wel dat een deel van de vrouwen echt beduidend minder kracht hebben dan de meeste mannen bij t voetbal. Ook tactisch zit er nog een groot verschil tussen de speelsters, enkele staken er vanmiddag bovenuit, voor anderen was n bal over 5 meter al pittig of n pass goed aannemen.
Ik ga d'r niet voor thuisblijven maar als ik wat kan meepakken dan zal ik wel kijken.
Begreep dat dit voor NL wel een slechte wedstrijd was, dat hoop ik ook ;)
 
Waarom wordt zoiets uitgezonden? Ik heb begrepen dat het niveau 2e klasse reserve elftallen is. Wordt dat ook uitgezonden op tv?

Omdat mensen het willen zien. Oefenwedstrijdje van de Nederlandse dames trok 700 duizend kijkers. Noorwegen - Nigeria uitzenden lijkt me wel wat overkill. Er is wel wat druk om o.a. aandacht in de media en vergoedingen gelijk te trekken, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. En er gaan steeds meer meisjes voetballen.

In Australië was er paar jaar geleden veel aandacht voor 'n 7-0 nederlaag van het vrouwenteam tegen 'n elftal van onder 15 jongens van de Newcastle Jets.

Denk dat de C1 van 'n BVO het nationale vrouwenelftal oprolt als ze tegen elkaar zouden spelen.

Als het erop is, kijk ik soms 'n stukje. Vind er weinig aan eerlijk gezegd. Ik snap dat het uitgezonden wordt als 700 duizend of meer mensen kijken en dat is ook prima allemaal, maar dat geforceerde "je moet het leuk vinden"-gedoe soms, dat mag van mij wel achterwege blijven.
 
Of kunstschaatsen, daar heb ik nooit iets van begrepen.
Zie wel dat een deel van de vrouwen echt beduidend minder kracht hebben dan de meeste mannen bij t voetbal. Ook tactisch zit er nog een groot verschil tussen de speelsters, enkele staken er vanmiddag bovenuit, voor anderen was n bal over 5 meter al pittig of n pass goed aannemen.
Ik ga d'r niet voor thuisblijven maar als ik wat kan meepakken dan zal ik wel kijken.
Begreep dat dit voor NL wel een slechte wedstrijd was, dat hoop ik ook ;)
Klopt, het verschil is nog groot. Maar sommige acties van zo'n Lieke Martens, dat is wel goed hoor. Prettig om naar te kijken, dat sowieso.
 
Schaatsen, wielrennen en vrouwenvoetbal..
Als iemand mij ooit wilt straffen dan heb ik je de tools al gegeven :FP:
 
Omdat mensen het willen zien. Oefenwedstrijdje van de Nederlandse dames trok 700 duizend kijkers. Noorwegen - Nigeria uitzenden lijkt me wel wat overkill. Er is wel wat druk om o.a. aandacht in de media en vergoedingen gelijk te trekken, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. En er gaan steeds meer meisjes voetballen.

In Australië was er paar jaar geleden veel aandacht voor 'n 7-0 nederlaag van het vrouwenteam tegen 'n elftal van onder 15 jongens van de Newcastle Jets.

Denk dat de C1 van 'n BVO het nationale vrouwenelftal oprolt als ze tegen elkaar zouden spelen.

Als het erop is, kijk ik soms 'n stukje. Vind er weinig aan eerlijk gezegd. Ik snap dat het uitgezonden wordt als 700 duizend of meer mensen kijken en dat is ook prima allemaal, maar dat geforceerde "je moet het leuk vinden"-gedoe soms, dat mag van mij wel achterwege blijven.

Ach dat gedoe is er bij de mannen ook, alleen vinden de meeste hier dat al leuk en dan is het geen gedoe meer . Mensen die mannen wk/ek niet leuk vinden worden vaak zure mensen gevonden door het Oranje publiek want het is toch zo gezellig en leuk ( ik vind het zelf ook heel leuk hoor een eindtoernooi met Oranje) maar mensen die er niks mee hebben die denken waarschijnlijk wat een gedoe ;).

We moeten ook niet vergeten dat nog niet zo lang geleden in dit landje alleen in amateurcompetieties gevoetbald kon worden door vrouwen, laat staan dat er een plan was voor de meisjes (jeugdopleiding, en dat is er volgens mij nog steeds niet specifiek op meisjes).

Mannenvoetbal is geëvalueerd tot wat het nu is compleet met databases, jeugdopleidingen, gerichte trainingen en weet ik nog wat meer.

Ik denk dat als je over 20 jaar een wedstrijd van de vrouwen kijkt je een compleet ander type voetbal zult zien.

Vergelijk maar eens een mannenvoetbal wedstrijd uit de jaren 60 en de jaren 80.
 
Terug
Bovenaan Onderaan