Coronavirus

Fucking slecht voor t regenwoud man die covid crisis. Heb wel 20 papiertjes moeten invullen en ondertekenen en weer afgeven, en dan straks bij de tweede prik weer. :FP: Snap echt niet waarom Duitsers zo'n afkeer van online je zaakjes regelen hebben.
 
Fucking slecht voor t regenwoud man die covid crisis. Heb wel 20 papiertjes moeten invullen en ondertekenen en weer afgeven, en dan straks bij de tweede prik weer. :FP: Snap echt niet waarom Duitsers zo'n afkeer van online je zaakjes regelen hebben.
Ja, daarin lopen ze echt achter. Ze waren 2 jaar geleden nog verbaasd dat ik op vakantie ging zonder cash geld.
 
Fucking slecht voor t regenwoud man die covid crisis. Heb wel 20 papiertjes moeten invullen en ondertekenen en weer afgeven, en dan straks bij de tweede prik weer. :FP: Snap echt niet waarom Duitsers zo'n afkeer van online je zaakjes regelen hebben.
Duitsers willen bewijs graag kunnen verbranden. ;)
 
Gisteren mn eerste prik gehad. Moest er wel voor naar Tilburg IN het Willem II stadion. Een groot offer heb ik dus gebracht. Wel het goede spul trouwens. Pfizer..
 
Nou, net „ontdekt“ dat Nederland gewoon nog op de risicolandenlijst staat. Dus is er nog steeds die quarantaineplicht na terugkomst. :mad:
Volgensmij ook terecht nog (helaas).

Ben nog steeds verbaasd dat we al zo erg versoepelen terwijl er nog steeds 700 mensen positief getest worden en een delta variant op de loer ligt. Denk beter de steun verhogen en nog 2 weekjes met lichte versoepelingen en dan pas open gooien. Dan lijkt me dat je de meeste kans maakt om het onder controle te houden.
 
Volgensmij ook terecht nog (helaas).

Ben nog steeds verbaasd dat we al zo erg versoepelen terwijl er nog steeds 700 mensen positief getest worden en een delta variant op de loer ligt. Denk beter de steun verhogen en nog 2 weekjes met lichte versoepelingen en dan pas open gooien. Dan lijkt me dat je de meeste kans maakt om het onder controle te houden.
Hmm ja kweenie. De ziekenhuis- en besmettingscijfers lopen prima terug. De vaccinatiecijfers lopen keurig op en de verwachtingen zijn wel hoog. Daarnaast was het vorig jaar zomer ook nagenoeg verdwenen. Dus zo beschouwd moeten deze versoepelingen gewoon kunnen.

Voor mijn gevoel gaat het ook wel erg snel en had ik wellicht ook nog een week of 2-3 langer de vinger aan de pols gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Volgensmij ook terecht nog (helaas).

Ben nog steeds verbaasd dat we al zo erg versoepelen terwijl er nog steeds 700 mensen positief getest worden en een delta variant op de loer ligt. Denk beter de steun verhogen en nog 2 weekjes met lichte versoepelingen en dan pas open gooien. Dan lijkt me dat je de meeste kans maakt om het onder controle te houden.
Ze moeten jongeren die geen vaccinatie hebben gehad verbieden het land te verlaten.
 
Hmm ja kweenie. De ziekenhuis- en besmettingscijfers lopen prima terug. De vaccinatiecijfers lopen keurig op en de verwachtingen zijn wel hoog. Daarnaast was het vorig jaar zomer ook nagenoeg verdwenen. Dus zo beschouwd moeten deze versoepelingen gewoon kunnen.

Voor mij gevoel gaat het ook wel erg snel en had ik wellicht ook nog een week of 2-3 langer de vinger aan de pols gehouden.
ja, echter, t.o.v. een jaar geleden liggen de besmettingen een factor 8 hoger, de opnames een factor 5. Aan de ene kant heb je vaccinaties, aan de andere kant een besmettelijkere variant. Geen idee wat op dit moment wijs is, ondanks dat t kantoor meer open gaat blijf ik vooral thuis, gaat ook goed.

Aanvulling, ik weet niet vanaf welk moment we in 2020 vrij konden testen, dit kan die factor 8 natuurlijk ook sterk beïnvloeden.
 
Hmm ja kweenie. De ziekenhuis- en besmettingscijfers lopen prima terug. De vaccinatiecijfers lopen keurig op en de verwachtingen zijn wel hoog. Daarnaast was het vorig jaar zomer ook nagenoeg verdwenen. Dus zo beschouwd moeten deze versoepelingen gewoon kunnen.

Voor mij gevoel gaat het ook wel erg snel en had ik wellicht ook nog een week of 2-3 langer de vinger aan de pols gehouden.
Zeker waar. Tegelijkertijd zijn er wel nog meer besmettingen dan in andere landen om ons heen. Nieuw zeeland, een eiland, had ooit 0 besmettingen op een dag maar daar is het inmiddels ook weer aanwezig.

En zoals terecht is gezegd, in vakantielanden heerst het nog wel. Dus grote kans na de zomerperiode dat het oploopt. Hierdoor vind ik het wel opmerkelijk dat er wat risico word gehouden. En zou mijn gevoel, net als jou, ook 2-3 weken langer wachten om te kijken of het echt zo mooi doorzet. Plus over 3 weken is ook echt een groot gedeelte ingeënt.

Wil niet zeggen dat sommige versoepelingen niet erg welkom zijn voor sectoren. Ikzelf ben ook blij geweest dat ik weer een keer een dierentuin kon bezoeken als uitje.
 
ja, echter, t.o.v. een jaar geleden liggen de besmettingen een factor 8 hoger, de opnames een factor 5. Aan de ene kant heb je vaccinaties, aan de andere kant een besmettelijkere variant. Geen idee wat op dit moment wijs is, ondanks dat t kantoor meer open gaat blijf ik vooral thuis, gaat ook goed.

Tja testen besmettingen waren we een jaar geleden rond deze tijd nog erg slecht in. Dat zegt niet meteen heel veel. Maar als de opnames ziekenhuizen ook een stuk hoger liggen is dat wel bruikbare data om mee te vergelijken. Maar goed. Moeten toch een keer weer gaan beginnen. Ja, het gaat nu wat snel. Maar zie nu alweer veel berichten "geniet ervan zo lang het nog kan, met variant zus en zo zitten we straks weer in een lockdown". Als dat al zo is hoop ik dat we achter de schermen wel werken aan een plan B corona-aanpak. We kunnen niet alles op slot blijven gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan