Binnenlandse Politiek

Daarnaast was het ook geen helder systeem. Voor de opvang van onze kinderen kreeg ik rekeningen, en dus kinderopvangtoeslag, correcties daarop, verrekeningen van toekomstige bedragen met correcties en aanpassingen, etc, etc. En dat alles zonder dat nu duidelijk vermeld werd wat, waarom, en hoe gebeurde. Ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven te begrijpen en betaald wat er aangegeven werd. En dan had ik blijkbaar het geluk dat er niets vreemds gebeurde.
In het kader van de toeslagenaffaire had je het geluk dat je blank was met een Nederlandse naam. Dat was mn toch het probleem?
 
Asscher neemt verantwoording, of beter gezegd zet het kabinet tegen de muur. Nu een aansprekende kandidaat als lijsstrekker en de PvdA kan wel eens flink terugkomen deze verkiezingen.
Die is er toch niet? De enige kandidaat met potentieel is die halve populist en hele eigengeiler Timmermans. Od de PvdA daar nou zo veel mee opschiet...
 
Die is er toch niet? De enige kandidaat met potentieel is die halve populist en hele eigengeiler Timmermans. Od de PvdA daar nou zo veel mee opschiet...
Ik verwacht dat een Aboutaleb een flinke groep zou aanspreken of een Arib
 
Ik verwacht dat een Aboutaleb een flinke groep zou aanspreken of een Arib
Ja, Aboutaleb wel, maar ik vermoed dat die niet beschikbaar is. Zou wat zijn, de eerste premier met een migrantenachtergrond in hetland vann Geert en Thierry.:fb:

Arib, vraag ik me af, prima als kamervoorzitter, maar kan ze ook sterk debatteren en menigtes toespreken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ja, Aboutaleb wel, maar ik vermoed dat die niet beschikbaar is. Zou wat zijn, de eerste premier met een migrantenachtergrond in hetland vann Geert en Thierry.:fb:

Arib, vraag ik me af, prima als kamervoorzitter, maar kan ze okkk setrjk debatteren en menigtes toespreken.
Dat is zo, wat dat betreft volg ik de PvdA te weinig om met andere namen te komen. Maar op t moment dat t kabinet niet valt kan dat de PvdA wel in de kaart spelen.
 
In het kader van de toeslagenaffaire had je het geluk dat je blank was met een Nederlandse naam. Dat was mn toch het probleem?
Mijn vrouw heeft gewoon een andere nationaliteit, dan was je al klaar. De huidskleur was denk ik geen onderdeel van het probleem. Overigens is het voldoende geld op de bank hebben staan om de terugbetaling te doen wel een gelukje wat we hadden.
 
Asscher neemt verantwoording, of beter gezegd zet het kabinet tegen de muur. Nu een aansprekende kandidaat als lijsstrekker en de PvdA kan wel eens flink terugkomen deze verkiezingen.
Dat verwacht ik niet. De lijsttrekkersverkiezing van 2017 was een zeer slechte zet voor de PVDA. Dat heeft ze zeker geen goed gedaan. En nu 2 maanden voor de verkiezingen moet je lijsttrekker opstappen. In 2 maanden tijd gaan niet veel voormalige PVDA kiezers terug naar een partij in chaos.
 
Dat is zo, wat dat betreft volg ik de PvdA te weinig om met andere namen te komen. Maar op t moment dat t kabinet niet valt kan dat de PvdA wel in de kaart spelen.
Het kabinet valt vandaag. Dus de kaart is van tafel voordat ze gespeeld kan worden.
 
Misschien is het inte
Het kabinet valt vandaag. Dus de kaart is van tafel voordat ze gespeeld kan worden.
Verstandig. Dan is de angel eruit mbt de komende verkiezingen, en eerlijk is eerlijk. Buiten de coronacrisis deed dit kabinet de laatste tijd ook niets extra`s meer. Sowieso is het 2 maanden voor de verkiezingen. Dat maakt het toeslagendebat eigenlijk ook overbodig als het om aftreden gaat..
 
Ik dacht eigenlijk "hoe moet dat nu". Helemaal vergeten dat het kabinet dan gewoon demissionair door kan gaan. De vraag alleen is hoe geloofwaardig Rutten dan is op zijn persconferentie. Dat is voor velen toch al een probleem, dus misschien maakt dat het verschil ook niet.

Vreemd genoeg gaan we in maart gewoon stemmen (mensen verzamelen op binnenlocaties etc etc). Ik heb werkelijk waar geen idee meer op wie ik moet stemmen. Vaak stem ik VVD, maar daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Is er dan geen enkele integere persoon/partij, die goed op de winkel past en daarnaast oog heeft voor mens en milieu?
 
Ik dacht eigenlijk "hoe moet dat nu". Helemaal vergeten dat het kabinet dan gewoon demissionair door kan gaan. De vraag alleen is hoe geloofwaardig Rutten dan is op zijn persconferentie. Dat is voor velen toch al een probleem, dus misschien maakt dat het verschil ook niet.

Vreemd genoeg gaan we in maart gewoon stemmen (mensen verzamelen op binnenlocaties etc etc). Ik heb werkelijk waar geen idee meer op wie ik moet stemmen. Vaak stem ik VVD, maar daar ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Is er dan geen enkele integere persoon/partij, die goed op de winkel past en daarnaast oog heeft voor mens en milieu?
Rutten komt overal mee weg. Ik was juist voor het eerst aan het overwegen VVD te stemmen gezien die de economie al eerder een zwengel hebben kunnen geven na de financiele crisis. Maar dat kan een uur voordat ik ga stemmen anders zijn. Ik zweef nogal..
 
Rutten komt overal mee weg. Ik was juist voor het eerst aan het overwegen VVD te stemmen gezien die de economie al eerder een zwengel hebben kunnen geven na de financiele crisis. Maar dat kan een uur voordat ik ga stemmen anders zijn. Ik zweef nogal..
Dat is een onderwerpen voor Brainz. Maar ik zou zeggen: dat heeft Rutte niet gedaan, maar het gratis geld van de ECB.
Maar je kunt best stellen, na 10 jaar Rutte: cultuursector gekortwiekt, ruimtelijke ordening verkloot, woningnood, Nederland op ruime achterstand qua milieu en energietransitie, gasschade Groningen nog steeds niet afgehandeld en de nodige puinhopen door ongecontroleerde privatiseringen (o.a. kinderopvang, inburgeringscursussen)

Rutte heeft op de winkel gepast. De winkel is niet afgebrand of leeggeroofd. Maar de kas klopt niet, veel schappen zijn leeg of juist overvol, er is te weinig personeel en de klanten worden afgesnauwd.

En de vraag is vooral ook: wat is er in drie kabinetten Rutte nu beter geworden in NL?
 
Dat is een onderwerpen voor Brainz. Maar ik zou zeggen: dat heeft Rutte niet gedaan, maar het gratis geld van de ECB.
Maar je kunt best stellen, na 10 jaar Rutte: cultuursector gekortwiekt, ruimtelijke ordening verkloot, woningnood, Nederland op ruime achterstand qua milieu en energietransitie, gasschade Groningen nog steeds niet afgehandeld en de nodige puinhopen door ongecontroleerde privatiseringen (o.a. kinderopvang, inburgeringscursussen)

Rutte heeft op de winkel gepast. De winkel is niet afgebrand of leeggeroofd. Maar de kas klopt niet, veel schappen zijn leeg of juist overvol, er is te weinig personeel en de klanten worden afgesnauwd.

En de vraag is vooral ook: wat is er in drie kabinetten Rutte nu beter geworden in NL?
Mijn portemonnee :grin:
 
Het feit dat ze de beloofde 30.000 nog steeds niet hebben overgemaakt.

Wat ik oprecht niet snap is dat er nu gesproken wordt over politieke consequenties terwijl ik van mening ben dat er gerechtelijke stappen ondernomen moeten worden. Er is hier een aanzienlijk deel van de bevolking groot onrecht aangedaan. Als je dit doet of laat gebeuren moet je jezelf verantwoorden voor een rechter. En als die je veroordeeld moet er een straf komen. Dit van laag naar hoog. Hoofdelijk aansprakelijk.

Ik ben me bewust dat dit lastig is omdat een deel van politiek is om belangen af te wegen en beslissingen te nemen. Er zullen altijd slachtoffers zijn met beslissingen. Maar ik erger me heel erg aan het gebrek aan consequenties voor politici. Wilders die veroordeeld wordt voor opruiing: geen gevolgen. Baudet roept dat Otten fraude pleegt. Dan zou dit voor één wegens smaad óf één voor fraude gevolgen moeten hebben. Ambtenaren en politici die een grote groep mensen onterecht de shit in duwen en daarna ze laten stikken... waar zijn de gevolgen? Twee maanden eerder aftreden en dan over twee maanden weer lekker doorgaan waar ze mee bezig zijn? Ik zou willen dat hier een celstraf geeist wordt. Dan wordt er in elk geval de volgende keer goed nagedacht
 
Wilders maakte dus niet bekend geld te hebben ontvangen van die fundamentalistische groeperingen uit de VS voor zijn rechtszaak. Opvallend stil is hij hierover. Dit itt toen er bekend was dat een aantal islamitische scholen geld ontvingen uit Saudie Arabië.
 
Terug
Bovenaan Onderaan