Binnenlandse Politiek

Wat een lul. Zadelt NL op met een kabinet vol idioten en gaat na 2 weken werk en 8 weken vakantie thuis achter de geraniums zitten.
Waarom zo hard richting Omtzigt voor zo'n besluit?
Die man komt net uit 'n burnout en heeft tropenmaanden achter de rug. Jouw opmerking is natuurlijk populistische onzin, dat het 'reces' is betekent geen vakantie. Ik denk dat Omtzigt en de andere partijleiders net als het kabinet hard gewerkt hebben voor het regeerprogramma en de miljoenennota.

Sinds september vorig jaar heeft Omtzigt heel erg weinig rust gehad, met de verkiezingen, formatie en alle onderhandelingen daarna. Dan mag ie toch wel even 'n rustmoment pakken, om te voorkomen dat ie weer 6 maanden thuis zit?

Ik vind het goed dat ie 't doet en er over communiceert. Want het is nog een taboe-onderwerp, zoals je ook ziet aan de reacties hier. Omtzigt is van alle coalitiegenoten in ieder geval degene die zich emotioneel wél iets aantrekt van hoe het met de mensen gaat. Hij is emotioneler en gepassioneerder, dit werkt raakt en doet hem meer.

Daarnaast zijn z'n fractiegenoten op z'n minst politiek net zo incompetent als hij is, dus die van Vroonhoven kan het prima overnemen.

Die man komt net uit 'n burnout en heeft tropenmaanden achter de rug. Jouw opmerking is natuurlijk populistische onzin, dat het 'reces' is betekent geen vakantie. Ik denk dat Omtzigt en de andere partijleiders net als het kabinet hard gewerkt hebben voor het regeerprogramma en de miljoenennota.

Omdat je het niet moet doen als je het niet aan kan. Gewoon gewogen en te licht bevonden. Nee sorry maar 2 keer binnen een jaar tegen een burn out aan zitten of hebben is gewoon een teken dat hij te zwak is voor de functie die hij heeft. Dit heeft niets met open zijn over een burn out, maar met domweg doorgaan op de oude manier en dan denken dat het wel goed komt.

Sinds september vorig jaar heeft Omtzigt heel erg weinig rust gehad, met de verkiezingen, formatie en alle onderhandelingen daarna. Dan mag ie toch wel even 'n rustmoment pakken, om te voorkomen dat ie weer 6 maanden thuis zit?

Ik vind het goed dat ie 't doet en er over communiceert. Want het is nog een taboe-onderwerp, zoals je ook ziet aan de reacties hier. Omtzigt is van alle coalitiegenoten in ieder geval degene die zich emotioneel wél iets aantrekt van hoe het met de mensen gaat. Hij is emotioneler en gepassioneerder, dit werkt raakt en doet hem meer.

Daarnaast zijn z'n fractiegenoten op z'n minst politiek net zo incompetent als hij is, dus die van Vroonhoven kan het prima overnemen.
Het is een topfunctie waarbij enorme verantwoordelijkheden horen. Eventjes een stapje terug en temporiseren is er gewoon niet bij. Zijn collega slangen die hij in bedwang moet houden rusten ook niet

Omdat je het niet moet doen als je het niet aan kan. Gewoon gewogen en te licht bevonden. Nee sorry maar 2 keer binnen een jaar tegen een burn out aan zitten of hebben is gewoon een teken dat hij te zwak is voor de functie die hij heeft. Dit heeft niets met open zijn over een burn out, maar met domweg doorgaan op de oude manier en dan denken dat het wel goed komt.
Echt fijn dat jij alle ins en outs weet als psycholoog, lekker kort door de bocht zo(Y)

Politicus zijn is iets anders dan eer partij leiden. Een bestaande partij leiden is pittig, een nieuwe partij leiden die tevens meteen voor regeringsdeelname gaat (want, wees eens eerlijk, zo extraparlementair is het nou ook weer niet) is helemaal pittig. Feit is dat als je eenmaal een burn-out hebt gehad je vatbaarder bent voor een volgende burn-out.

Ik vind het enerzijds mooi dat Omzigt vanuit een vorm van plichtsbesef is gaan meedoen aan de verkiezingen met een nieuwe partij en aan de andere kant vind ik het zwaar onverantwoord en eigenlijk niet eerlijk naar zijn partijleden, zijn kiezers maar vooral richting hemzelf.

Verwacht dat Omzigt binnen een jaar een functie elders heeft, en ergens gun ik hem dat dit keer ook want dit is gewoon geen doen voor hem.

Heeft in 2021 nog een burn out gehad, vind alleen maar knap dat die in zo'n functie kan zeggen ik neem een stap terug. Ondanks dat mensen hem dan maar een lul vinden denkt hij aan zijn gezondheid.
Vind jij het slim dat hij een intensievere functie heeft gekozen terwijl hij net uit een burnout komt vanwege de werkdruk in een soortgelijke maar minder intensieve functie? Ik vind dat hij daarmee zwaar de fout in is gegaan en dat je dat niet kunt maken tegenover Nederland. Mede door het aannemen van deze functie heeft Nederland nu mensen aan de macht met, op z'n zachtst gezegd, standpunten waar je vraagtekens bij de motivatie kunt zetten. Ik vind dat erg kwalijk als hij er dan nu meteen voor moet kiezen om even een stap terug te doen

Dat het goed is voor hemzelf dat hij doet wat nodig is en knap dat hij de taboe negeert daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat het daar niet om gaat voor degenen die er kritisch op zijn

Vind jij het slim dat hij een intensievere functie heeft gekozen terwijl hij net uit een burnout komt vanwege de werkdruk in een soortgelijke maar minder intensieve functie? Ik vind dat hij daarmee zwaar de fout in is gegaan en dat je dat niet kunt maken tegenover Nederland. Mede door het aannemen van deze functie heeft Nederland nu mensen aan de macht met, op z'n zachtst gezegd, standpunten waar je vraagtekens bij de motivatie kunt zetten. Ik vind dat erg kwalijk als hij er dan nu meteen voor moet kiezen om even een stap terug te doen

Dat het goed is voor hemzelf dat hij doet wat nodig is en knap dat hij de taboe negeert daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk dat het daar niet om gaat voor degenen die er kritisch op zijn
Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik het niet hebben gedaan. Maar goed ik neem aan dat je herstelt ervan en dat je taken weer kan oppakken en uiteindelijk ook intensievere taken/nieuwe uitdagingen. Hij heeft genoeg ervaring in de politiek om de functie te doen en ik neem aan dat hij ook met een psycholoog/coach heeft gepraat hierover.

Los daarvan vind ik het vrij kwalijk dat iemand die open uitkomt voor zijn mentale problemen als lul of dom wordt neergezet, zijn genoeg mensen (mannen vooral) die hier niet voor uitkomen en waarbij het anders eindigt. Heb het helaas meerdere keren om mij heen gezien.

Omtzigt is volgens mij helemaal niet geschikt voor zo’n functie in de spotlights. Hij kan beter ergens in een achteraf kamertje dossiers uit gaan zitten pluizen. En daar is overigens niks mis mee, dat heeft ie al bewezen.

Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik het niet hebben gedaan. Maar goed ik neem aan dat je herstelt ervan en dat je taken weer kan oppakken en uiteindelijk ook intensievere taken/nieuwe uitdagingen.
Mensen die een burn-out hebben gehad zijn gevoeliger voor een volgende burn-out
Hij heeft genoeg ervaring in de politiek om de functie te doen en ik neem aan dat hij ook met een psycholoog/coach heeft gepraat hierover.
Compleet andere functie dan wat hij deed, met heel veel andere competenties en werkzaamheden.
Los daarvan vind ik het vrij kwalijk dat iemand die open uitkomt voor zijn mentale problemen als lul of dom wordt neergezet, zijn genoeg mensen (mannen vooral) die hier niet voor uitkomen en waarbij het anders eindigt. Heb het helaas meerdere keren om mij heen gezien.
Daar ben ik het volledig mee eens

Er lijkt inderdaad aan de stoelpoten van Pieter te worden gezaagd

Ik heb hier en daar wat connecties in 'Den Haag', en die zeggen wel allemaal dat Omtzigt zeer maar dan ook zeer aanwezig is, ook bij het 'programkabinet'. Wil je iets met een NSC minister, dan moet je niet bij de minister zijn, zeg maar. En dan dus ook nog zijn fractie.

Ik ben er niet zo rouwig om, eerlijk gezegd. Begon prima, die Omtzigt. Maar de laatste maanden/jaren is hij in rap tempo mij gaan irriteren. En dan vooral om werkhouding, los van de inhoud (daar ook, maar goed). Hij predikte openheid, en geeft zelf stukken veel te laat. Hij predikte een autonoom kabinet, en houdt zijn eigen ministers het meest strak. Hij predikte dan we te veel mensen hebben, maar wil wel dat we meer kinderen krijgen.

Best zo. Spijt me voor de man zelf, niet voor het land.

Echt fijn dat jij alle ins en outs weet als psycholoog, lekker kort door de bocht zo(Y)

Ik heb er zelf heel dicht tegenaan gezeten om een burn out te hebben, dis ik heb er wel enoge ervaring in. Ik heb ook een collega gehad die letterlijk knock out ging en toen 3 weken ziekenhuis cadeau kreeg, zo ver was ze opgebrand. De enige manier om te voorkomen dat je er weer komt is dingen radicaal anders doen. Dat zie ik bij omzigt niet gebeuren.

Domweg doorgaan met hetzelfde doen of misschien nog wel zwaarder in geval van omzigt is vragen om weer een burn out. Dan is de conclusie ook simpel dat hij het niet aankan omdat hij dingen niet anders is gaan doen, maar ook omdat hij weer in zijn oude driftbuien en huilbuien vervallen is.

Einde NSC, einde Pieter. Deze klap komen hij en z'n partij niet meer te boven. Dit kabinet gaat voor de kerst nog klappen.
Eerst maar kijken of ze de beschouwingen gaan overleven, gelukkig zijn er geen urgente vraagstukken rondom bv de PAS-melders en iets met mest...

Los daarvan vind ik het vrij kwalijk dat iemand die open uitkomt voor zijn mentale problemen als lul of dom wordt neergezet
Ik vind het niet een lul omdat hij voor zichzelf/zijn eigen gezondheid heeft gekozen, maar omdat het nu blijkt dat hij destijds die functie niet had moeten kiezen. Maar als ik het zelf zou kiezen zou ik iets genuanceerdere woorden kiezen ipv 'lul', haha

Ja, dit vind ik dus 'n heel groot maatschappelijk probleem. Op het moment dat je 1x uitvalt word je direct 'zwak' genoemd. Dus wat doe je in zo'n situatie, in plaats van volledig herstellen? Zodra het alweer 'n beetje kan kom je terug. Vergelijk het met Noa Lang, z'n hamstring problemen. Keer op keer te vroeg terug gekomen, keer op keer opnieuw uitgevallen. De hersteltijd moet zo kort mogelijk en je moet 'zo snel mogelijk' weer aan de slag. En bij elke vorm van zwakheid daarna is het direct: 'zie je wel?! Hij kan het niet'.

Dan komt er nog eens bij dat hij zich nog veel meer verantwoordelijk voelt voor het reilen en zeilen van 'zijn' partij, dan bijvoorbeeld een Yesilgöz voor de VVD. Meer verantwoordelijkheidsgevoel betekent meer druk en meer dingen naar je toe trekken, vaak meer dan je eigenlijk zou moeten doen.

Omtzigt is niet zwak, maar de maatschappij kent een enorme cancelcultuur bij elke minimale vorm van kwetsbaarheid dat wordt getoond. 1 barstje en er wordt direct met mokerhamers op geslagen.

En dan vragen we ons af waarom mannen hun emoties niet durven tonen..
Het is een topfunctie waarbij enorme verantwoordelijkheden horen. Eventjes een stapje terug en temporiseren is er gewoon niet bij. Zijn collega slangen die hij in bedwang moet houden rusten ook niet
Ohja? Welke 'topfunctie' heeft hij dan? Want voor zover ik weet is hij geen minister.. En hoezo zou hij zijn verantwoordelijkheden niet kunnen uitvoeren vanuit de achtergrond? Hij heeft niet voor niks een partij opgericht. Kan prima buiten de debatten in de luwte zijn partij leiden. Daar heeft ie toch z'n leden op geselecteerd?

Yesilgöz, Wilders en van der Plas zie je ook nauwelijks in de TK. Wel in de media, maar dat is precies waar Omtzigt nu even afstand van wilt nemen.

Helemaal eens. Ik vind het om andere redenen een enorme lul (het naar bed gaan met de duivel) maar niet omdat hij mentale problemen heeft.

Terug
Bovenaan Onderaan