Binnenlandse Politiek

Ik rook t vandaag ook weer hier.

"De geuren die horen bij t platteland", zeggen ze dan.
Ammehoela.

Jullie (=iedereen in de wereld die vlees/zuivel eet) moeten allemaal eens wat minder vlees&zuivel gaan eten/drinken!
Beter voor je gezondheid, beter voor alles wat met klimaat en natuur te maken heeft, en beter voor mijn woongenot!
Heb enkele jaren op het platteland gewoond, niks mis met die geur. Wat dat betreft een slecht argument voor iets wat ik verder wel een warm hart toedraag (minderen met...)

Een krimp is zeker niet rampzalig.
Integendeel.

In t volle landje met te weinig huizen zou het dan wel handig zijn als het 'tekort' niet gelijk met migranten wordt aangevuld.
Maar t angstbeeld wat Omtzigt opwerpt is niks meer dan dat, een angstbeeld.

Bovendien van de zotte om in een wereld dat overloopt van de mensen op te gaan roepen tot t maken van nog meer mensen, omdat er anders teveel van die andere mensen op dit stukje aarde komen te wonen.
Demografische ontwikkelingen gaan toch wel door, of Omtzigt dat nou leuk vindt of niet.
We hebben nog steeds niet door dat we dat sprookje van eeuwige groei niet vol kunnen houden. Misschien dat we vanuit hier een halve stap dichter bij dat besef kunnen komen. Wie weet.

Ik rook t vandaag ook weer hier.

"De geuren die horen bij t platteland", zeggen ze dan.
Ammehoela.

Jullie (=iedereen in de wereld die vlees/zuivel eet) moeten allemaal eens wat minder vlees&zuivel gaan eten/drinken!
Beter voor je gezondheid, beter voor alles wat met klimaat en natuur te maken heeft, en beter voor mijn woongenot!
Wat minder exporteren kan ook gewoon ;)

Van der Plas reageerde eerst nog kalm: ,,Er wordt enorm veel paniek gezaaid aan deze tafel. Er wordt gesproken over oude schoenen weggooien voordat er nieuwe zijn… pyromanenpolitiek… Russische roulette. Terwijl, wat er straks voor in de plaats komt, dat weten we helemaal niet.”

Daarop ontstond wat gelach in de Tweede Kamer. Een oppositie-Kamerlid riep: ,,Ja, hè hè! Dat weten we inderdaad niet!”, refererend aan het feit dat nog niet bekend is wat er voor het oude stikstofbeleid in de plaats kom t.

Waar je vroeger je dagelijkse dosis aan comedy bij de stripboekenwinkel kon halen kan dat nu in onze eigen tweede kamer!

Waar je vroeger je dagelijkse dosis aan comedy bij de stripboekenwinkel kon halen kan dat nu in onze eigen tweede kamer!
Maarre Caroline, jij hoeft het kabinet niet te verdedigen, het is immers extraparlementair....

En ja, dat de kamer honend reageert op wat die vuige vrouw uitbraakt is niet vreemd.

.

Het was niet in de tweede kamer. Volgens mij een commissiedebat waar vd Plas het cda aanviel. Ze werd door het CDA met gelijke strekking teruggepakt. Vd Plas, net als de Pvv denken dat ze nog in de oppositie zitten blijkbaar.

.
Het was niet in de tweede kamer. Volgens mij een commissiedebat waar vd Plas het cda aanviel. Ze werd door het CDA met gelijke strekking teruggepakt. Vd Plas, net als de Pvv denken dat ze nog in de oppositie zitten blijkbaar.

Ik moet het ze nageven, het is een briljante constructie: regeren en tegelijkertijd de oppositie de schuld geven voor alle problemen. Zo kunnen ze nooit iets verkeerd doen.

Ik moet het ze nageven, het is een briljante constructie: regeren en tegelijkertijd de oppositie de schuld geven voor alle problemen. Zo kunnen ze nooit iets verkeerd doen.
Behalve dat ze geen oppositie zijn. Die rol die kunnen ze niet lang volhouden omdat ze besturen. Iets waar het CDA op wees.

.
Een commissie debat is ook de tweede kamer. Sterker nog, dat zijn zelfs de belangrijkste debatten, daar worden verreweg de meeste besluiten genomen.
De meeste partijen in de kamer vinden dat er geen Plan B ligt nu het NPLG afgeschaft wordt. Van der plas was het daar in de verste verte niet mee eens 'want wij hebben alle vertrouwen dat de minister plannen gaat maken'.

Que?

Een commissie debat is ook de tweede kamer. Sterker nog, dat zijn zelfs de belangrijkste debatten, daar worden verreweg de meeste besluiten genomen.
De meeste partijen in de kamer vinden dat er geen Plan B ligt nu het NPLG afgeschaft wordt. Van der plas was het daar in de verste verte niet mee eens 'want wij hebben alle vertrouwen dat de minister plannen gaat maken'.

Que?
Ik neem aan dat het plan word om naar de natuur te gaan en daar eens flink met de vuist op tafel te slaan.

Que?
Stukje blufpoker want als die plannen niet komen of onvoldoende zijn mbt stikstof helpt dat de Bbb niet. Interessant is dat de Bbb ook wonen in de portefeuille heeft en zolang de stikstof niet aangepakt wordt kan er niet genoeg gebouwd worden.

Ook deze tweet is natuurlijk een tikkie populistisch.
De koppeling van de twee is natuurlijk niet perse zo gemaakt door het kabinet. Maar het gegeven dat de aandeelhouders een voordeeltje krijgen en onderwijs uitgekleed wordt lijkt mij niet tegen te spreken.

Maar goed, we weten nu wel dat Henk en Ingrid kinderloos zijn en dik in de aandelen zitten.

De koppeling van de twee is natuurlijk niet perse zo gemaakt door het kabinet. Maar het gegeven dat de aandeelhouders een voordeeltje krijgen en onderwijs uitgekleed wordt lijkt mij niet tegen te spreken.

Maar goed, we weten nu wel dat Henk en Ingrid kinderloos zijn en dik in de aandelen zitten.
Allemaal rupsjes nooit genoeg

Terug
Bovenaan Onderaan