Beleggen & Investeren

Met de SWIFT blokkade van een paar Russische banken (lafjes slechts een paar) en het gewoon door laten gaan van olie- en gasimport uit Rusland, snijdt het Westen zichzelf mogelijk fors in de vingers. Met het laatste geeft het Rusland de mogelijkheid die verkopen eenzijdig te stoppen (onwaarschijnlijk want volgens mij zijn die inkomsten echt noodzakelijk voor Rusland) wat Europa zou opzadelen met zeer grote problemen. Het eerste is problematischer. China heeft een alternatief voor SWIFT en daar gaat Rusland natuurljik heen. Dat betekent een verdere afkalving van de macht van het westen in zijn algemeenheid maar van Amerika in het bijzonder. Aan alle kanten wordt er aan de heilige valuta reserve status van de dollar getornd. Dat is een aflopende zaak.
Als de Remninbi (Chinese munt) nog wat een stabiliteit wint, kan het die rol maar zo overnemen. Dat zal nog enige jaren kosten maar dat zou spectaculair zijn en Amerika in een echt zeer diepe crisis storten. De hele reden dat Amerika zoveel aan schulden kan handhaven is juist door deze status.
 
De crisis op de beurs is weer aan het verdwijnen, Van ruim 600 euro verlies naar een kleine 100 euro winst sinds het begin van de oorlog. Stijgende lijn zit er weer in.
 
De crisis op de beurs is weer aan het verdwijnen, Van ruim 600 euro verlies naar een kleine 100 euro winst sinds het begin van de oorlog. Stijgende lijn zit er weer in.

Ja hier ook, van 1300 verlies naar +- 70e verlies nu met de S&P500, beheerd beleggen is ook al poosje in de groene cijfers. Ik hoef geen jackpot als vorig jaar maar een leuke plusje voor 2022 ben ik al blij
 
Maar moeten we nu gokken of bitcoin kopen. Ik snap zijn posts niet. Ik zit hier op een shitload geld en wil graag weten waaraan ik het moet uitgeven.
 
Groen blijft de mooiste kleur die er is :cool: Eindelijk met S&P500 weer in +

7c1e430be2ce7d0b9557a6b70fba9eed.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan