AZ - PSV | Zaterdag 7 april 2018 | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nee, ik wil ermee zeggen dat de lat bij PSV hoger ligt. Zo'n flapdrol als Weghorst zou hier niet verder komen dan Jong PSV en dan afgescheept worden zoals recentelijk van Vlerken e.d. Hij is van datzelfde niveau. De lat bij oranje ligt m.i. ook veel te laag; er mag veel teveel middelmaat hun debuut maken, het is bijna een schande te noemen, maar een kat (of leeuw in dit geval) in het nauw maakt rare sprongen. Wat dat betreft zou ik de uitspraak van Cocu van 'het is hier geen speeltuin' wel bij oranje willen ingevoerd willen zien worden.

Jong oranje boeit totaal niet; wat daar gebeurt zegt verder niets over de kwaliteit van de spelers. Er was eens een jong oranje selectie europees kampioen oid geworden, en van die hele selectie was er misschien 1 die uiteindelijk doorbrak.

Nooit liever Weghorst. We moeten geen niveautje NEC ambiëren.

Een ander punt is dat het verschil levensgroot is tussen een talent dat rustig mag opbloeien zonder druk bij AZ-1, of hier bij PSV-1, waar je er als talent direct moet staan of je wordt links en rechts gelijk afgefikt. Kijk maar eens hier op het forum; valt een talent onopvallend in of maakt hij een slechte invalbeurt dan is het direct maar helemaal niks of zijn ze er 'totaal niet klaar voor'. Fouten maken en leren, die luxe hebben ze hier niet, ze moeten direct beter zijn of in ieder geval minder fouten maken dan de 'ervaren' spelers die erin staan. Die hardheid heb je niet bij AZ, daar mag zo'n talent ook wel eens een paar wedstrijden verprutsen zonder gevolgen, omdat bij die club alles is meegenomen in plaats van dat er een eis is voor een kampioenschap.

Verder zit ik wel in jouw kamp hoor. Ik vind ook nog steeds dat Cocu bepaalde talenten veel te weinig inzet. Hij haalt ze wel bij het eerst maar vervolgens banken ze alleen maar; dat komt hun ontwikkeling niet ten goede. Zo snap ik bijvoorbeeld totaal niet waarom Mauro ineens nooit meer speelt? Is toch niet geblesseerd of zo? Elke keer als die jongen erin staat speelt PSV stukken beter, maar in plaats daarvan kijken wij steevast naar Bartje Breed-en-terug die ook nog eens niet weet wat scoren is. En ook zou ik graag eens wat meer minuten zien voor Gudmundsson, Lammers en Malen. Gudmundsson is een van de spelers die werd afgefikt op dit forum nadat hij een slechte invalbeurt maakte, maar diezelfde kritiek mis ik dan bij de zogenaamde 'ervaren' spelers die voor hun in de plaats staan en ondermaats presteren.

Ik snap de uitspraak 'het is hier geen speeltuin' wel meer en meer, maar dan wel alleen in de zin dat jonge spelers het als een enorme eer moeten gaan ervaren dat ze in het eerste uit mogen komen en het niet vanzelfsprekend vinden of eisen gaan stellen. Je kunt echter ook te ver doorslaan hierin, en dat doet Cocu. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden en redenen (basisspelers die slechte wedstrijden spelen) geweest om die spelers minuten te laten maken, maar dat ze toch niks kregen (tijdrekwissels van luttele minuten tel ik niet mee). Ook het wisselbeleid van Cocu blijft uitermate irritant.


Laat ik beginnen met het feit dat ik ook niet begrijp waarom Ramselaar zoveel tijd krijgt. Maar aan de andere kant: Ook hij is natuurlijk een jonge speler die nog veel moet leren. Of het nu eigen of gekochte jeugd is, dat maakt dan natuurlijk niet veel uit. Wat ook nog speelt is dat PSV eigenlijk al redelijk wat spelers ervaring laat opdoen: Bergwijn, Lozano, Ramselaar en Brenet staan vaak in de basis, en zijn allemaal spelers die nog meters moeten maken. Ik gok dat hij daarom de meer ervaren jongens laat staan.
 
Zal gewoon Kuipers zijn. Misschien Bas Nijhuis, maar de KNVB geeft hem tegenwoordig geen topwedstrijden meer, vanwege zijn manier van fluiten.

Bas Nijhuis fluit Ajax - Heracles. Die fluit niet 2 opeenvolgende wedstrijden van Ajax.
 
Heb eigenlijk het gevoel dat het (weer) een eenvoudige overwinning wordt. Van den Brom gaat het achterin zeker niet dicht plamuren, en PSV gaat het winnen op de omschakeling. Zelfde verhaal als FC Utrecht.
 
Heb eigenlijk het gevoel dat het (weer) een eenvoudige overwinning wordt. Van den Brom gaat het achterin zeker niet dicht plamuren, en PSV gaat het winnen op de omschakeling. Zelfde verhaal als FC Utrecht.

Vergeet niet dat AZ er alles aan probeert om als 2e te eindigen, dus ze zullen vol gaan tegen PSV, en aangezien ze thuis spelen, verwacht ik dat zij erg aanvallend en in hoog tempo zullen spelen om PSV geen ruimte en tijd te geven om op te bouwen...als PSV alleen gokt op de omschakeling, dan ben ik bang dat we punten gaan verliezen in Alkmaar..!
 
Heb eigenlijk het gevoel dat het (weer) een eenvoudige overwinning wordt. Van den Brom gaat het achterin zeker niet dicht plamuren, en PSV gaat het winnen op de omschakeling. Zelfde verhaal als FC Utrecht.
Utrecht had ook zomaar heel anders uit kunnen pakken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Utrecht had ook zomaar heel anders uit kunnen pakken.

Dat had gekund, kan bij AZ ook gebeuren, maar als je achterin open huis houdt, is de kans dat het goed misgaat tegen PSV nu eenmaal een stuk groter. Ploegen als AZ en Utrecht zijn nu ook weer geen Barcelona hé? 't Is moeilijk om te spelen op pressie, met backs die 'hoog' staan, en tegelijkertijd de counter eruit te halen.
 
Dat had gekund, kan bij AZ ook gebeuren, maar als je achterin open huis houdt, is de kans dat het goed misgaat tegen PSV nu eenmaal een stuk groter. Ploegen als AZ en Utrecht zijn nu ook weer geen Barcelona hé? 't Is moeilijk om te spelen op pressie, met backs die 'hoog' staan, en tegelijkertijd de counter eruit te halen.
PSV is inderdaad geen Barça. Helaas heeft PSV ook geen verdedigers die geen spelers uit de rug laten lopen. Elke wedstrijd gaat dat een paar keer mis en tot nu toe was het aan Zoet en Vrouwe Fortuna te danken dat we daar 't deksel niet vaker op de neus hebben gekregen. En dan is AZ een ploeg die daar graag gebruik van maakt.
 
PSV is inderdaad geen Barça. Helaas heeft PSV ook geen verdedigers die geen spelers uit de rug laten lopen. Elke wedstrijd gaat dat een paar keer mis en tot nu toe was het aan Zoet en Vrouwe Fortuna te danken dat we daar 't deksel niet vaker op de neus hebben gekregen. En dan is AZ een ploeg die daar graag gebruik van maakt.

Vandaar is het al 3 seizoenen op rij 2-4 geworden in Alkmaar. Een uitslag die zaterdag ook zomaar zou kunnen en waar je vooraf direct voor tekent. ;)
 
Vergeet niet dat AZ er alles aan probeert om als 2e te eindigen, dus ze zullen vol gaan tegen PSV, en aangezien ze thuis spelen, verwacht ik dat zij erg aanvallend en in hoog tempo zullen spelen om PSV geen ruimte en tijd te geven om op te bouwen...als PSV alleen gokt op de omschakeling, dan ben ik bang dat we punten gaan verliezen in Alkmaar..!

Dit klinkt net zo wanhopig als de titeldromen aan het begin van 't seizoen. ;P
AZ wil het seizoen mooi afronden, beker winnen en derde worden. Thuis zullen ze inderdaad aanvallend spelen, zoals de laatste drie jaar, en we weten waarin dat resulteert. En PSV heeft al 28 wedstrijden (Feyenoord is de uitzondering) vanuit de omschakeling gespeeld, dus dat zal ook geen probleem zijn. Maar goed, het blijft PSV 2017/2018, niks gaat makkelijk, maar we trekken wel altijd aan het langste eind. :grin:
 
Vandaar? Hoezo vandaar? Nul verband man. ;)

ww20verband3oq.gif


:unsure: Blijkbaar is het voor jou erg ingewikkeld. :rolleyes: ;P
 

Als je ook naar hun basiself kijkt. Dan is hun sterkste linie by fair de voorhoede met Idrissi, Weghorst en Alireza. Verdediging en middenveld, vind ik wel echt meevallen. Ja, dat AZ wordt iedere week zo omhoog gepraat vanwege hun mooi voetbal. Maar laten we niet vergeten, dat AZ ook zonder druk speelt. Daar verwachten ze geen titel, en als ze in de top 3 eindigen, is dat mooi meegenomen voor ze. Men vergeet dat AZ thuis van Excelsior verloor en Roda daar zelfs een punt pakte, en Sparta ook bijna een resultaat haalde in Alkmaar, Groningen, en dan vergeet ik vast nog meer teams die daar punten hebben gepakt of hadden kunnen pakken. Maar daar hebben ze het niet over, omdat het allemaal mag. Laat PSV van Excelsior thuis verliezen, en niet winnen van Roda thuis, en er is gelijk crisis en niemand bakt er wat van.

AZ uit blijft op papier natuurlijk een moeilijke uitwedstrijd. Maar niks voor niks ligt AZ uit de laatste jaren ons wel. Sjonnie wilt lekker aanvallen, en PSV weet daar altijd van te profiteren. Hopelijk gaat dat ook overmorgen gebeuren. Met Lozano op links, en Pereiro in een vrije rol op rechts. Heb ik er aardig vertrouwen erin.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan