AZ - PSV | Zaterdag 7 april 2018 | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...luivert-vindt-ajax-mooier-voetballen-dan-psv/

t is geen jurysport, alhoewel ik de KNVB er voor aanzie om zoiets nog in het leven te gaan roepen om Amsterdam nog n prijs te kunnen geven.
Mooier dan PSV vraag ik me overigens al af, vaak is het hooguit een 'mooie' bal van Ziyech die niks oplevert en vaak zelfs al bij de tegenstander terecht komt. En t mooiste van de competitie.... daar twijfel ik helemaal aan, zie vaak genoeg leukere wedstrijden van andere clubs.

Thuis tegen Heracles was het weer genieten geblazen met die ene, twijfelachtige goal. Net zoals het tegen Groningen een fraaie pot voetbal was... van Groningen.
Laat Luckassen maar bij 3-0 voorsprong een rode kaart pakken tegen Kluivert. En een goeie ook!
 
Een late reactie van mij, het was een druk weekendje.

Ik ben het -o.b.v.- de samenvatting met de cijfers van Der Muzikant eens. De 8 van Schwaab vind ik een 7, maar verder sluit ik me met graagte bij zijn lijst aan.

Ik lees over 'de kampioen van de armoede' en in wezen klopt dat ook wel. Als dit PSV kampioen wordt is de rest inderdaad knap armoedig. De hele competitie is armoede. Het spel van bijna elk elftal is pure armoede. Maar dat is wel wat het al jaren is. De Eredivisie is een armoededivisie geworden, maar dat is een proces dat al jaren gaande is. Ajaks werd onder De Boer ook kampioen van de armoede. Maar wel de terechte kampioen...

De ploeg die op het eind van een heel seizoen bovenaan staat is de terechte kampioen, want heeft de meeste punten. De clubs die daar onder staan kwalificeren zichzélf als armoedig door te roepen dat PSV de kampioen van de armoede is. Het is inderdaad totaal armoedig allemaal, maar PSV mag zich straks wellicht eenoog noemen in het land der blinden.

Verschil met het ajax van de Boer is wel dat wij waarschijnlijk met iets meer punten kampioen worden, wat m.i. in combinatie in welke ronde je kampioen wordt iets zegt over armoede / sterkte.
Blijft t punt wel staan dat ik volgend jaar toch wel iets meer zou willen genieten van ons PSV.
 
Verschil met het ajax van de Boer is wel dat wij waarschijnlijk met iets meer punten kampioen worden, wat m.i. in combinatie in welke ronde je kampioen wordt iets zegt over armoede / sterkte.
Blijft t punt wel staan dat ik volgend jaar toch wel iets meer zou willen genieten van ons PSV.
De Boer werd met relatief weinig punten kampioen. De rest deed het dus nóg slechter. Dat is wel redelijk armoedig zou ik zeggen.:S:
Maar daarom niet minder terecht.

Ik zou gewoon weer eens willen genieten van PSV. Niet 'iets meer'. Gewoon de wedstrijd tegen Feyenoord als de norm stellen. Lopen met je donder!

Thuis tegen Heracles was het weer genieten geblazen met die ene, twijfelachtige goal. Net zoals het tegen Groningen een fraaie pot voetbal was... van Groningen.
Laat Luckassen maar bij 3-0 voorsprong een rode kaart pakken tegen Kluivert. En een goeie ook!
Een Stevensje. :D
 
Die gasten die elke week weer in dat uitvak staan, die gun ik het dan weer wel zo ontzettend als PSV kampioen wordt. Prachtig!
 
Idd die statistieken. Die verklaren de balletjes breed van Zyiech ook als assists. Dat na dat balletje breed diegene zelf 2 man nog moest passeren om een goal te maken, wordt er niet bij gerekend. Dat zijn de ogen van de cijfer mannetjes.....
Bij zowel de 1-0 als de 2-0 was hij zijn tegenstander, de Marco van Basten van AZ, gewoon kwijt. Of je moet net als sommigen hier vinden dat Zoet die ballen had tegen moeten houden?...
Ik geef hem niet alleen de schuld: ook Isimat was er niet om hem te helpen.
En ik geef hen beiden helemaal niet de schuld waarom zij voor PSV spelen. Maat ik begrijp dat de Opta mensen die hun ogen de hele wedstrijd open houden, Brands bevestigen in zijn keuzes. Dus zat iedereen, inclusief jij zelf, al die tijd fout mbt de verdediging van PSV. Brands wist dat deze verdedigers de potentie hadden om zich te ontwikkelen. Regeren is immers vooruit zien.

Toevallig dacht ik dat zaterdag nog langs het veld van junior. Geldt zo'n bal ook als assist? Daar gaf namelijk ook een teamgenootje de bal eenvoudig aan een ander, die vervolgens schitterend 2 man op de achterlijn voor gek zette en de bal de goal in joeg.

Ik vond persoonlijk Schwaab en Isimat er ook niet best uit zien bij beide tegengoals. Blijkbaar was beide keren Brenet de aanstichter, maar dat heb ik even niet op het netvlies staan. Daarbij speel je een teamsport om de fouten van je teamgenoten goed te maken.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...luivert-vindt-ajax-mooier-voetballen-dan-psv/

t is geen jurysport, alhoewel ik de KNVB er voor aanzie om zoiets nog in het leven te gaan roepen om Amsterdam nog n prijs te kunnen geven.
Mooier dan PSV vraag ik me overigens al af, vaak is het hooguit een 'mooie' bal van Ziyech die niks oplevert en vaak zelfs al bij de tegenstander terecht komt. En t mooiste van de competitie.... daar twijfel ik helemaal aan, zie vaak genoeg leukere wedstrijden van andere clubs.

Ach ach, we zullen maar zeggen dat hij zelf de wedstrijden van Ajax niet ziet. En dan weer over de scheidsrechter klagen. Als er nou een club is, waarvan de spelers niet over scheidsrechters mogen klagen.....

De Boer werd met relatief weinig punten kampioen. De rest deed het dus nóg slechter. Dat is wel redelijk armoedig zou ik zeggen.:S:
Maar daarom niet minder terecht.

Ik zou gewoon weer eens willen genieten van PSV. Niet 'iets meer'. Gewoon de wedstrijd tegen Feyenoord als de norm stellen. Lopen met je donder!


Een Stevensje. :D

Lastig hè. Ben je nu kampioen van de armoede als je met 85+ punten kampioen wordt, omdat de rest waardeloos is. Of ben je kampioen van de armoede, wanneer iedereen van iedereen wint en je met rond de 65 (?) punten kampioen wordt.
 
[...]
Lastig hè. Ben je nu kampioen van de armoede als je met 85+ punten kampioen wordt, omdat de rest waardeloos is. Of ben je kampioen van de armoede, wanneer iedereen van iedereen wint en je met rond de 65 (?) punten kampioen wordt.
Ik denk dat de punten niets zeggen over het niveau van de competitie an sich. En dat niveau is inmiddels echt schrikbarend laag...
 
Lastig hè. Ben je nu kampioen van de armoede als je met 85+ punten kampioen wordt, omdat de rest waardeloos is. Of ben je kampioen van de armoede, wanneer iedereen van iedereen wint en je met rond de 65 (?) punten kampioen wordt.
Het is heel simpel, je bent terecht kampioen als je ajax bent dat kampioen wordt, een ieder ander is de kampioen van de armoede. Verder speelt AZ/Twente/Vitesse/Heerenveen (kies degene die het hoogst staat) het beste voetbal, op ajax na dan.
 
Het is heel simpel, je bent terecht kampioen als je ajax bent dat kampioen wordt, een ieder ander is de kampioen van de armoede. Verder speelt AZ/Twente/Vitesse/Heerenveen (kies degene die het hoogst staat) het beste voetbal, op ajax na dan.
:grin:
 
..... Daarna begon het feest en durfde ik uit bijgeloof niet meer een andere houding aan te nemen. Zo heb ik dus 25 minuten met mijn linkerhand op mijn zak de overwinning binnen gesleept. Niet nodig om mij te bedanken jongens, graag gedaan.

....

En ook leuk dat Der Muzikant weer cijfers geeft. In tegenstelling tot andere keren ben ik het deze keer grotendeels oneens met zijn waarderingen. ;)

Sjezus, wat een verhaal. Heb je dat vaker, zo’n bizarre vorm van bijgeloof?
Maar, euh, toch bedankt!

.....

Ik ben het nooit eens met de punten van Der Muzikant. Nu ook niet.
 
Idd die statistieken. Die verklaren de balletjes breed van Zyiech ook als assists. Dat na dat balletje breed diegene zelf 2 man nog moest passeren om een goal te maken, wordt er niet bij gerekend. Dat zijn de ogen van de cijfer mannetjes.....

Assists en doelpunten zijn niet de statistieken die worden bijgehouden en waar ik het over heb. Of in elk geval is het maar een heel klein deel ervan. Als je alleen naar assists en doelpunten zou kijken draaide Guardado 2 baggerseizoenen en 1 topseizoen, maar in de 2 baggerseizoenen werden we kampioen en toen Guardado kampioen assists geven werd, werd PSV 3e.

Aantal key passes (dus inclusief de "voorassist"), Passnauwkeurigheid, bij lange en bij korte passes, onderscheppingen, succesvolle dribbels, aantal keren van de bal gezet of juist veroverd, afgelegde afstand, loopsnelheid, accelleratie, zijn allemaal van belang voor een middenvelder.

En bij een verdediger is niet die ene keer dat hij zijn man kwijt was van belang, maar vooral: hoeveel intercepties, tackles, kopduels gewonnen, overtredingen tegen. Dát zijn, uiteindelijk, de dingen die iemands kwaliteit weergeven. Verdedigingsfouten zijn hooguit onderdeel van de statistieken. En als een verdediger iedere wedstrijd cruciale fouten maakt straalt dat vanzelf af op het totaalplaatje. Maar dat doet zelfs Brenet niet.

Kijk, het is allemaal niet best wat er rondloopt. Maar het is ook allemaal een stuk minder slecht dan vaak wordt beweerd.
 
Nog steeds dronken van geluk, en daarom een ouderwetse cijferlijst van Der Muzikant! :ROFL:

Ik was voor het eerst dit seizoen al de avond van tevoren zenuwachtig. Dat was in voorgaande seizoenen niet uniek, maar in dit grauwe kampioensjaar dus wel. De 3-0 tegen Ajax, de 5-0 tegen Willem II, het voor het eerst in 34 jaar mislopen van Europees voetbal, de afgrijselijke shirts en shirtsponsor, de vele minuten die mislukkelingen als Ramselaar en Luckassen krijgen, een vol seizoen zonder linksback etc. Het kampioenschap is een hele goede pleister op de bovenstaande wonden, maar ik denk niet dat ik met plezier aan dit seizoen zal terugdenken. Sommige wedstrijden waren briljant, net als dat ik echt heb genoten van de klasse en ontwikkeling van bepaalde spelers (Lozano, Pereiro, Arias, Bergwijn, De Jong, Locadia etc). Maar seizoen 2017/2018? Een zesje.

Gisteren was ik dus wel oprecht zenuwachtig, al had dat vooral te maken met twee zaken. In de eerste plaats dat ik echt een hekel heb aan dat omhooggevallen AZ met alle overdreven complimenten (zogenaamd het mooiste voetbal, maar van de laatste 19 ontmoetingen met grote clubs er 17 niet winnen) en al hun misselijkmakende mensen zoals Vd Brom, Wegwerpworst, Vlaar etc. Zelfs voorheen sympathieke gasten zoals Jahanbakhs beginnen zich te gedragen als opgedroogde torrenkeutels. Walgelijk. Maar de belangrijkste reden dat gisteren zo spannend was, had te maken met volgende week. Wat een wedstrijd kan dat worden. Grauw seizoen of niet, Ajax zo vernederen dat ze een erehaag moeten vormen en met bloemen in de handen voor ons moeten klappen terwijl wij in hun gezicht staan te feesten is een droom waar ik nooit over durfde te dromen. Veltman en Ziyech die strontchagrijnig staan te klappen en Neres die uit frustratie nog een rode kaart pakt. Man, wat kan dat mooi worden. Eén ding weet ik zeker, ik ben volgende week in Eindhoven.

Nou goed, genoeg geluld, cijfers:

Zoet: 5. Dit seizoen is het alles of niets bij Zoet. Heeft uitstekende wedstrijden gekeept, maar minstens net zoveel matige. Op een gegeven moment zelfs 8 goals tegen uit 9 schoten op doel (in december) en gisteren dus weer drie schoten op doel tegen en twee goals. Heel matig ingegrepen bij die tweede goal.

Arias: 6. Erg matig bij de 1-0, zo mag je nooit dekken. Grote fout, maar verder wel een goede pot.
Schwaab: 8. En ja, daar neem ik z'n inschattingsfout bij de 2-0 in mee, voor zover dat een fout was (zie post Humtoezje in het Schwaab topic). Speelde wederom erg goed, met als highlight de beeldschone tackle in de eerste helft.
Isimat: 7. Prima. Vrij onzichtbaar, wat een goed teken is voor een verdediger.
Brenet: 3. Dit kan echt niet meer. Beide goals (en alle andere aanvallen) kwamen over zijn kant, waar was hij? En dan nog dat verschrikkelijke "verdedigen" waarbij hij als een kleuter van de bal wordt gezet. Bah.

Hendrix: 6. Verrichte veel werk en was ook belangrijk, maar wat een matige speler blijft dit. Hoe hij ballen compleet verkeerd inschat en onder ballen doorgaat en op die manier kansen voor de tegenstander inluidt kan echt niet op dit niveau.
Van Ginkel: 7. Echt niet even goed dit seizoen, maar was gisteren echt de leider die we nodig hadden. En wat een feilloze penalties. Geweldig.
Ramselaar: 1. Hij is ingehuurd door Ajax en Cocu wordt gechanteerd met een filmpje waar de dochter van Frank de Boer alleen maar van kan dromen. Dat is letterlijk het enige wat ik kan bedenken waarom deze elfde plaag uit de bijbel nog in ons shirt speelt. Het was geen toeval dat elf seconden na zijn wissel de wederopstanding van PSV begon. De slechtste speler in deze eeuw. En ja, daar zit Isaksson bij...

Lozano: 8. Zo mag ik het zien! Heerlijke felheid. Was echt niet even goed de hele wedstrijd, maar hij is altijd zo dreigend. En als je dan een goal en een assist geeft in zo een wedstrijd, plus een rode kaart veroorzaakt, ben je een hele grote meneer qua aandeel in het aanstaande kampioenschap. Hopelijk wordt hij nog topscorer.
De Jong: 9. Scherp voor het doel, goed aanspeelpunt en oh zo belangrijk voor het team. Deze wedstrijd mag als videomateriaal dienen voor jonge spitsen die willen leren hoe je als spits belangrijk bent zonder te scoren. Geweldig.
Pereiro: 8. Stond in de eerste helft echt veel te laag. Maar wat blijft dit een prachtige speler die ons veel punten heeft opgeleverd. In de studio was men terecht lyrisch. Pereiro en Zoet vertonen veel overeenkomsten dit seizoen, het is een 8 of een 4. Die achten zal ik nooit vergeten, vooral omdat ze iedere keer op de belangrijkste momenten komen, maar het blijft eeuwig zonde dat die vier er te regelmatig tussen zitten. Qua techniek en balbehandeling met afstand de beste in de competitie.

En wat een goede invalbeurt van Malen!!! Deze jongen mag echt veel meer minuten maken. Gooi Pereiro lekker op de plek van Bramselaar, en dan Bergwijn op de vleugel. Na een uurtje deze jongen erin en het komt helemaal goed.

Mannen, allen van harte gefeliciteerd, ik heb genoten en ben zelfs dit seizoen weer een trotse PSV-er! Op naar volgende week! ??

Liet Arias bij het eerste doelpunt zich niet kinderlijk in de rug pakken hij tackelde nog wel doch in de kluts werd er gescoord.
De aanval begon wel op links ( AZ) wat Brenet hier direct verkeerd deed ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Brenet die dan nog wel als rechtsvoetige op links moet spelen steeds voor alles en nog wat de zwarte piet krijgt doorgeschoven .
 
Liet Arias bij het eerste doelpunt zich niet kinderlijk in de rug pakken hij tackelde nog wel doch in de kluts werd er gescoord.
De aanval begon wel op links ( AZ) wat Brenet hier direct verkeerd deed ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Brenet die dan nog wel als rechtsvoetige op links moet spelen steeds voor alles en nog wat de zwarte piet krijgt doorgeschoven .
Ik ben heel erg bang dat we het volgend jaar gaan zien, als Brands denkt dat Brenet als rechtspoot op rechts wel basiswaardig is. Ik geloof er niks van, of je nu op links de hele tijd verkeerd staat en uit je positie loopt of op rechts, maakt voor de balans in het team niet zo heel veel uit. Wellicht is hij op rechts aanvallend ietsje minder slecht.
 
Ik ben heel erg bang dat we het volgend jaar gaan zien, als Brands denkt dat Brenet als rechtspoot op rechts wel basiswaardig is. Ik geloof er niks van, of je nu op links de hele tijd verkeerd staat en uit je positie loopt of op rechts, maakt voor de balans in het team niet zo heel veel uit. Wellicht is hij op rechts aanvallend ietsje minder slecht.

wat niet wegneemt dat men hier Brenet de oorzaak van de goals noemt terwijl hij niks verkeerd deed en vooraleer hem af te schieten afwachten dat een vervanger het beter zal doen .
 
wat niet wegneemt dat men hier Brenet de oorzaak van de goals noemt terwijl hij niks verkeerd deed en vooraleer hem af te schieten afwachten dat een vervanger het beter zal doen .
Dat we tevreden (moeten) zijn met verdedigers van het niveau Brenet, zegt alles over de staat van het Nederlandse voetbal. Altijd te ver weg dekkend en vaak geen idee waar zijn directe tegenstander is.

Wat me gisteren wel (weer) opviel is dat als hij tegen twee spelers komt te staan, bijvoorbeeld wanneer hun back mee naar voren gaat, hij twijfelt om mee te lopen met de opstomende back, omdat de rechtsbuiten lang niet altijd wordt overgenomen door zijn collegae. Ik kan me voorstellen dat je daardoor niet goed kunt ingrijpen omdat je makkelijk wordt uitgeschakeld middels een simpel één-tweetje.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan