AZ - PSV | Zaterdag 7 april 2018 | Eindstand 2-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Al dat gejank over kampioen van de armoe, we kunnen nog met 89 punten kampioen worden, stel we verliezen nog 1x dan is het 86, ook dat is volgens mij bovengemiddeld over de laatste 10 jaar.
Hoe meer punten, hoe meer armoede toch? Dan stelt de rest helemaal niks voor..... ;)
 
Blom floot neutraal. Floot wel snel kleine overtredingen af wat ik zeer irritant vond. De meest irritante op t veld vond ik die Weghorst. Wat een misbaksel is dat zeg, bah!
Alleen de rode kaart van Vlaar kun je van zeggen dat het zwaar was. Die vd Brom na afloop is bizar.. die wordt geschorst lijkt me...?

Verder lekker hoor!! Net de hele pot zitten kijken na Mn werk, uitslag wist ik niet. Wat een spanning, heerlijke wedstrijd om te kijken! 1x winnen en we zijn kampioen!!!!
Weghorst is een walgelijke speler, overschat en door met name de VI in de picture gezet vanwege zogenaamd zijn karakter. Nog nooit zo een beperkte speler gezien die zon grote mond had. Ik kan zomaar 4 spelers bij AZ noemen die in alle opzichten beter zijn dan die Heracles Almelo, maar hij krijgt de meeste aandacht.
En vd Brom laat zien waarom de topclubs niet zitten te wachten op een domme coach die altijd zenuwachtig is.
 
Weghorst is een walgelijke speler, overschat en door met name de VI in de picture gezet vanwege zogenaamd zijn karakter. Nog nooit zo een beperkte speler gezien die zon grote mond had. Ik kan zomaar 4 spelers bij AZ noemen die in alle opzichten beter zijn dan die Heracles Almelo, maar hij krijgt de meeste aandacht.
En vd Brom laat zien waarom de topclubs niet zitten te wachten op een domme coach die altijd zenuwachtig is.

Nu de kruitdampen opgetrokken zijn, luister je helemaal met kromme tenen naar de uitspraken van vd Brom. Vreven is voor ongeveer hetzelfde naar de tribune verwezen.

Arne Slot is de spil waar het bij AZ om draait. Het enige wat vd Brom goed kan, is zijn gebreken te camoufleren door optimaal te delegeren...net als Cocu.
 
Brom past wat dat betreft in het rijtje AZ (en ook Ajax fans) die de sociale media vervuilen en daadwerkelijk Blom de schuld geven?

Wat een hypocriet zooitje. Toen AZ in de eerste wedstrijd eenzelfde pingel meekreeg hoorde je ze niet. Bovendien was het ook gewoon een strafschop voor de Jong.

Rode kaart was inderdaad overdreven, deze is gewoon aan te vechten zodat Vlaar gewoon kan spelen volgende week.

Vind het een zielige vertoning, door de AZ fans, wat loslopende Ajacieden en de media (Fox,Nos). Die er werkelijk alles aan lijken te doen om PSV te framen als `mazzelclub`.

Je zou denken dat het goed gaat met ons.. Sukkels dat het zijn..
 
Brom past wat dat betreft in het rijtje AZ (en ook Ajax fans) die de sociale media vervuilen en daadwerkelijk Blom de schuld geven?

Wat een hypocriet zooitje. Toen AZ in de eerste wedstrijd eenzelfde pingel meekreeg hoorde je ze niet. Bovendien was het ook gewoon een strafschop voor de Jong.

Rode kaart was inderdaad overdreven, deze is gewoon aan te vechten zodat Vlaar gewoon kan spelen volgende week.

Vind het een zielige vertoning, door de AZ fans, wat loslopende Ajacieden en de media (Fox,Nos). Die er werkelijk alles aan lijken te doen om PSV te framen als `mazzelclub`.

Je zou denken dat het goed gaat met ons.. Sukkels dat het zijn..

Zie de pingel net weer voorbij komen. LdJ krijgt een licht duwtje van Koopmeiners én een arm zonder duwkracht om de nek gelegd van Vlaar. Bij elkaar gewoon een pingel.
 
Brom past wat dat betreft in het rijtje AZ (en ook Ajax fans) die de sociale media vervuilen en daadwerkelijk Blom de schuld geven?

Wat een hypocriet zooitje. Toen AZ in de eerste wedstrijd eenzelfde pingel meekreeg hoorde je ze niet. Bovendien was het ook gewoon een strafschop voor de Jong.

Rode kaart was inderdaad overdreven, deze is gewoon aan te vechten zodat Vlaar gewoon kan spelen volgende week.

Vind het een zielige vertoning, door de AZ fans, wat loslopende Ajacieden en de media (Fox,Nos). Die er werkelijk alles aan lijken te doen om PSV te framen als `mazzelclub`.

Je zou denken dat het goed gaat met ons.. Sukkels dat het zijn..
Waarom was rood onterecht? Hij loopt op de hakken van een doorgebroken Lozano.
 
Wow, wat een avond zeg!

Ik zat dus in het stadion, met mijn vader (die voor AZ is). We zaten vlakbij het uitvak.
1ste helft begon AZ veel beter dan PSV, maar PSV knokte zich in meer en meer in de wedstrijd. Ook dacht ik iets te zien van een mogelijk penalty voor PSV, maar ik kon het niet zo goed zien, maar goed maakt niet uit. Ik vond Blom gewoon goed fluiten overigens.
Hendrix is echt een waardevolle speler. Verdedigend is hij eigenlijk onmisbaar als je ziet hoe vaak hij het vuile werk opknapt.
Die Eindhovense supporters hoorde je de hele wedstrijd, ook in de 2de helft. AZ staat 2-0 voor en toch bleven de PSV supporters zingen, ik vind dat mooi. Spelers PSV bleven er ook voor gaan. En dan opeens een goal Pereiro, blunder Bizot en een penalty voor PSV. En het uitvak 3 keer uit zijn dak. En gelukkig heb ik de penal inclusief het uit het dak gaan van de uit supporters gefilmd. Ik hield me trouwens in met juichen tussen AZ supporters maar van binnen ging ik uit me dak. Daarna nog 10 minuten spanning en uiteindelijk op het einde weer het uit het dak gaan van de supporters van PSV, en de balende AZ supporters. En een balende vader natuurlijk. :ROFL:

En dan hebben Roda en Sparta ook nog gewonnen. Mijn avond was helemaal goed.
 
Waarom was rood onterecht? Hij loopt op de hakken van een doorgebroken Lozano.

Ik twijfel daarover. Volgens mij raakt Vlaar even licht Lozano (twee keer). Krijgt een arm tegen zich aan en gaat liggen. Zal nog wel even terugkijken want op de hakken heb ik niet gelet.
 
Wow, wat een avond zeg!

Ik zat dus in het stadion, met mijn vader (die voor AZ is). We zaten vlakbij het uitvak.
1ste helft begon AZ veel beter dan PSV, maar PSV knokte zich in meer en meer in de wedstrijd. Ook dacht ik iets te zien van een mogelijk penalty voor PSV, maar ik kon het niet zo goed zien, maar goed maakt niet uit. Ik vond Blom gewoon goed fluiten overigens.
Hendrix is echt een waardevolle speler. Verdedigend is hij eigenlijk onmisbaar als je ziet hoe vaak hij het vuile werk opknapt.
Die Eindhovense supporters hoorde je de hele wedstrijd, ook in de 2de helft. AZ staat 2-0 voor en toch bleven de PSV supporters zingen, ik vind dat mooi. Spelers PSV bleven er ook voor gaan. En dan opeens een goal Pereiro, blunder Bizot en een penalty voor PSV. En het uitvak 3 keer uit zijn dak. En gelukkig heb ik de penal inclusief het uit het dak gaan van de uit supporters gefilmd. Ik hield me trouwens in met juichen tussen AZ supporters maar van binnen ging ik uit me dak. Daarna nog 10 minuten spanning en uiteindelijk op het einde weer het uit het dak gaan van de supporters van PSV, en de balende AZ supporters. En een balende vader natuurlijk. :ROFL:

En dan hebben Roda en Sparta ook nog gewonnen. Mijn avond was helemaal goed.

Kunnen we de filmpjes verwachten op PSV Support of überhaupt ergens terugzien? Bezorgt altijd kippenvel! :D
 
Wow, wat een avond zeg!

Ik zat dus in het stadion, met mijn vader (die voor AZ is). We zaten vlakbij het uitvak.
1ste helft begon AZ veel beter dan PSV, maar PSV knokte zich in meer en meer in de wedstrijd. Ook dacht ik iets te zien van een mogelijk penalty voor PSV, maar ik kon het niet zo goed zien, maar goed maakt niet uit. Ik vond Blom gewoon goed fluiten overigens.
Hendrix is echt een waardevolle speler. Verdedigend is hij eigenlijk onmisbaar als je ziet hoe vaak hij het vuile werk opknapt.
Die Eindhovense supporters hoorde je de hele wedstrijd, ook in de 2de helft. AZ staat 2-0 voor en toch bleven de PSV supporters zingen, ik vind dat mooi. Spelers PSV bleven er ook voor gaan. En dan opeens een goal Pereiro, blunder Bizot en een penalty voor PSV. En het uitvak 3 keer uit zijn dak. En gelukkig heb ik de penal inclusief het uit het dak gaan van de uit supporters gefilmd. Ik hield me trouwens in met juichen tussen AZ supporters maar van binnen ging ik uit me dak. Daarna nog 10 minuten spanning en uiteindelijk op het einde weer het uit het dak gaan van de supporters van PSV, en de balende AZ supporters. En een balende vader natuurlijk. :ROFL:

En dan hebben Roda en Sparta ook nog gewonnen. Mijn avond was helemaal goed.
Mooi verhaal! Wat leuk dat je er bij was! Heb precies hetzelfde meegemaakt uit tegen Sparta. Dat is het leukste gevoel: tussen die supporters zitten, jouw club komt achter maar ze winnen toch. En je juicht van binnen zo ontzettend hard!
 
Ik twijfel daarover. Volgens mij raakt Vlaar even licht Lozano (twee keer). Krijgt een arm tegen zich aan en gaat liggen. Zal nog wel even terugkijken want op de hakken heb ik niet gelet.
Met al zijn ervaring had Vlaar ook voor een andere looplijn kunnen kiezen of zijn handen zichtbaar achter zich kunnen houden. Nu gooit ie de handen in de lucht nadat Lozano tegen de vlakte gaat. Tja dan is dit het risico, als Blom fluit kan het alleen maar rood zijn. Waarbij ik er overigens ook vrede mee had gehad als hij het had weggewuifd.
 
:unsure: Dat terugspelen naar de keeper gaat nog eens fout. :rolleyes:
Jij bent echt goed in dingen voorspellen. :eek:
2-4 zal het waarschijnlijk niet meer worden deze editie
Jammer hé, het was bijna nog gelukt ook.
Straks eens even de verschillende fora en sites afgaan om de frustraties van Ajacieden te lezen. Dat wordt genieten geblazen.
Heb je een linkje?
Kunnen we de filmpjes verwachten op PSV Support of überhaupt ergens terugzien? Bezorgt altijd kippenvel! :D
Ik zal kijken wat ik kan doen.
 
Wat een lulhannes die die van Peperstraten zeg. Altijd maar insinueren dat PSV eigenlijk weer mazzel heeft gehad en de scheids mee blablablabla. Vreselijk overschatte commentator :braak:
Team bevlekt zichzelf nog even bij het interview met Vlaar en dan kan hij weer naar de doos tissues grijpen. Wat een incompetente kwallebak die van Peperstraten zeg. Objectiviteit komt niet in zijn woordenboek voor blijkbaar
Ik snap dat het diep zit bij de FOX, rondo en de NOS ze moeten toch altijd afreageren op PSV. Altijd zeggen dat Ajax beter is en spelen veel beter(wat soms ook wel zo is) maar wat er gisteravond gebeurde is echt zo lekker. Om eerlijk te zijn vond ik het ook geen penalty maar de scheids beslist en je weet als verdediger zijnde dat als je aan je tegenstanders zit in de strafschopgebied dat je het voor de scheids een kans geeft om hem de stip te leggen. Isimat doet dat ook. Overigens ik ben wel vaak kritisch geweest op Schwaab maar de laatste paar maanden zie ik wel in dat ik te snel was met me oordeel. Doet niet veel stomme dingen meer en verdedigen staat hij ook zijn mannetje.
 
Ik snap dat het diep zit bij de FOX, rondo en de NOS ze moeten toch altijd afreageren op PSV. Altijd zeggen dat Ajax beter is en spelen veel beter(wat soms ook wel zo is) maar wat er gisteravond gebeurde is echt zo lekker. Om eerlijk te zijn vond ik het ook geen penalty maar de scheids beslist en je weet als verdediger zijnde dat als je aan je tegenstanders zit in de strafschopgebied dat je het voor de scheids een kans geeft om hem de stip te leggen. Isimat doet dat ook. Overigens ik ben wel vaak kritisch geweest op Schwaab maar de laatste paar maanden zie ik wel in dat ik te snel was met me oordeel. Doet niet veel stomme dingen meer en verdedigen staat hij ook zijn mannetje.


Die strafschop vond ik ook makkelijk, maar zo heeft PSV ze al vaak tegen gehad dit seizoen en meestal niet mee. Nu eens andersom. Van de Brom en Vlaar moeten niet janken want in de eerste helft had PSV sowieso een strafschop verdient (net als vorige week 2x geen gegeven overigens). Daar hoor je die lul van van Peperstraten niet over. Wat een frusti’s bij Fox, NOS etc. Zoals Bruggink al zei: slechte verliezer
 
De Jong vecht altijd dat soort duels uit, hij is niet makkelijk te bespelen en dan krijg je dit.

Die rode kaart was trouwens een beetje sneu voor Vlaar, maar wat doet hij daar in 's hemelsnaam? Je valt vol aan, Lozano is onze counterman, en je zet bij far de traagste man op de middenlijn? Dat kan toch niet?
 
Die 3 of 4 vette ribbels in de nek van Vlaar vlak nadat hij beseft dat hij rood krijgt, zal me nog weleens wakker maken midden in de nacht. Gillend. Wat een nek. Brrrr.
 
Nog steeds dronken van geluk, en daarom een ouderwetse cijferlijst van Der Muzikant! :ROFL:

Ik was voor het eerst dit seizoen al de avond van tevoren zenuwachtig. Dat was in voorgaande seizoenen niet uniek, maar in dit grauwe kampioensjaar dus wel. De 3-0 tegen Ajax, de 5-0 tegen Willem II, het voor het eerst in 34 jaar mislopen van Europees voetbal, de afgrijselijke shirts en shirtsponsor, de vele minuten die mislukkelingen als Ramselaar en Luckassen krijgen, een vol seizoen zonder linksback etc. Het kampioenschap is een hele goede pleister op de bovenstaande wonden, maar ik denk niet dat ik met plezier aan dit seizoen zal terugdenken. Sommige wedstrijden waren briljant, net als dat ik echt heb genoten van de klasse en ontwikkeling van bepaalde spelers (Lozano, Pereiro, Arias, Bergwijn, De Jong, Locadia etc). Maar seizoen 2017/2018? Een zesje.

Gisteren was ik dus wel oprecht zenuwachtig, al had dat vooral te maken met twee zaken. In de eerste plaats dat ik echt een hekel heb aan dat omhooggevallen AZ met alle overdreven complimenten (zogenaamd het mooiste voetbal, maar van de laatste 19 ontmoetingen met grote clubs er 17 niet winnen) en al hun misselijkmakende mensen zoals Vd Brom, Wegwerpworst, Vlaar etc. Zelfs voorheen sympathieke gasten zoals Jahanbakhs beginnen zich te gedragen als opgedroogde torrenkeutels. Walgelijk. Maar de belangrijkste reden dat gisteren zo spannend was, had te maken met volgende week. Wat een wedstrijd kan dat worden. Grauw seizoen of niet, Ajax zo vernederen dat ze een erehaag moeten vormen en met bloemen in de handen voor ons moeten klappen terwijl wij in hun gezicht staan te feesten is een droom waar ik nooit over durfde te dromen. Veltman en Ziyech die strontchagrijnig staan te klappen en Neres die uit frustratie nog een rode kaart pakt. Man, wat kan dat mooi worden. Eén ding weet ik zeker, ik ben volgende week in Eindhoven.

Nou goed, genoeg geluld, cijfers:

Zoet: 5. Dit seizoen is het alles of niets bij Zoet. Heeft uitstekende wedstrijden gekeept, maar minstens net zoveel matige. Op een gegeven moment zelfs 8 goals tegen uit 9 schoten op doel (in december) en gisteren dus weer drie schoten op doel tegen en twee goals. Heel matig ingegrepen bij die tweede goal.

Arias: 6. Erg matig bij de 1-0, zo mag je nooit dekken. Grote fout, maar verder wel een goede pot.
Schwaab: 8. En ja, daar neem ik z'n inschattingsfout bij de 2-0 in mee, voor zover dat een fout was (zie post Humtoezje in het Schwaab topic). Speelde wederom erg goed, met als highlight de beeldschone tackle in de eerste helft.
Isimat: 7. Prima. Vrij onzichtbaar, wat een goed teken is voor een verdediger.
Brenet: 3. Dit kan echt niet meer. Beide goals (en alle andere aanvallen) kwamen over zijn kant, waar was hij? En dan nog dat verschrikkelijke "verdedigen" waarbij hij als een kleuter van de bal wordt gezet. Bah.

Hendrix: 6. Verrichte veel werk en was ook belangrijk, maar wat een matige speler blijft dit. Hoe hij ballen compleet verkeerd inschat en onder ballen doorgaat en op die manier kansen voor de tegenstander inluidt kan echt niet op dit niveau.
Van Ginkel: 7. Echt niet even goed dit seizoen, maar was gisteren echt de leider die we nodig hadden. En wat een feilloze penalties. Geweldig.
Ramselaar: 1. Hij is ingehuurd door Ajax en Cocu wordt gechanteerd met een filmpje waar de dochter van Frank de Boer alleen maar van kan dromen. Dat is letterlijk het enige wat ik kan bedenken waarom deze elfde plaag uit de bijbel nog in ons shirt speelt. Het was geen toeval dat elf seconden na zijn wissel de wederopstanding van PSV begon. De slechtste speler in deze eeuw. En ja, daar zit Isaksson bij...

Lozano: 8. Zo mag ik het zien! Heerlijke felheid. Was echt niet even goed de hele wedstrijd, maar hij is altijd zo dreigend. En als je dan een goal en een assist geeft in zo een wedstrijd, plus een rode kaart veroorzaakt, ben je een hele grote meneer qua aandeel in het aanstaande kampioenschap. Hopelijk wordt hij nog topscorer.
De Jong: 9. Scherp voor het doel, goed aanspeelpunt en oh zo belangrijk voor het team. Deze wedstrijd mag als videomateriaal dienen voor jonge spitsen die willen leren hoe je als spits belangrijk bent zonder te scoren. Geweldig.
Pereiro: 8. Stond in de eerste helft echt veel te laag. Maar wat blijft dit een prachtige speler die ons veel punten heeft opgeleverd. In de studio was men terecht lyrisch. Pereiro en Zoet vertonen veel overeenkomsten dit seizoen, het is een 8 of een 4. Die achten zal ik nooit vergeten, vooral omdat ze iedere keer op de belangrijkste momenten komen, maar het blijft eeuwig zonde dat die vier er te regelmatig tussen zitten. Qua techniek en balbehandeling met afstand de beste in de competitie.

En wat een goede invalbeurt van Malen!!! Deze jongen mag echt veel meer minuten maken. Gooi Pereiro lekker op de plek van Bramselaar, en dan Bergwijn op de vleugel. Na een uurtje deze jongen erin en het komt helemaal goed.

Mannen, allen van harte gefeliciteerd, ik heb genoten en ben zelfs dit seizoen weer een trotse PSV-er! Op naar volgende week! ??
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan