André Ooijer

Dit slaat kant noch wal. Hoe kun je een transfer van PSV naar Blackburn zo afkeuren ? Als zon speler slaagt in de PL, dan is er toch alleen maar lof ? Dit is trouwens hoe het hoort.

Nou, vind jij het normaal om de club, die je salaris betaalt, te vertellen 's morgens te vertellen dat je 's middags niet wilt spelen, omdat je transfer niet rond lijkt te komen? Hij heeft PSV gedwongen om hem te verkopen.

Niet iedere (oud)speler hoeft per definitie een plekje bij PSV te krijgen. Misschien heeft Bouma wel heel andere plannen.

Het vertrek naar Blackburn Rovers voelt niet goed. Het vertrek naar Ajax plaats ik in de hoek van de onduidelijke communicatie van PSV naar ervaren maar oudere spelers toe die misschien wel of niet nog een jaartje doorgaan.

Qua mentaliteit en instelling heb ik Ooijer er graag bij. Toch een sympathieke Amsterdammer, imo.

Zijn vertrek bij PSV in 2010 vond iedereen wel prima. Hij was een prima reserve en we dachten er toen betere spelers voor terug te krijgen. Dat het zo niet zou worden, konden wij toen ook niet bedenken. Vervolgens wilde Ajax hem na het succesvolle WK2010 wel in de selectie hebben, maar bij Ajax heeft hij eigenlijk niets meer laten zien. Dat hij nu bij PSV terugkeert, vind ik eigenlijk wel mooi.
 
Dit slaat kant noch wal. Hoe kun je een transfer van PSV naar Blackburn zo afkeuren ? Als zon speler slaagt in de PL, dan is er toch alleen maar lof ? Dit is trouwens hoe het hoort.

We keuren de transfer van PSV naar Blackburn niet af, we keuren de wijze waarop af. Groot verschil. Dank! (Y)
 
We keuren de transfer van PSV naar Blackburn niet af, we keuren de wijze waarop af. Groot verschil. Dank! (Y)
In dat geval kan ik het niet anders dan eens zijn. De stap naar Blackburn, prima! De manier waarop, onbehoorlijk. Verder heb ik na zijn actie's de laatste jaren al helemaal géén greintje sympathie meer over voor Ooijer.
 
Wat hij PSV heeft geflikt om zijn transfer naar Blackburn te kunnen krijgen, zal ik niet vergeten. Het voelt dan ook niet echt lekker als hij nu, weer, bij de club terug zal komen. Maar ik zie ook wel in dat hij best een goede trainer kan worden, en dat we mensen als hem goed kunnen gebruiken. Dubbele gevoelens dus, net zoals bij Van Nistelrooy.

Wie zijn jou favoriete PSV'ers van de laatste jaren?

Ik snap jou opvatting mbt tot oud-spelers of trainers echt niet. Zo negatief, hoe je met jongens als Gomes, Nistelrooy en Ooijer omgaat. Zo zit de voetbalwereld nou eenmaal in elkaar. Ik denk dat je buiten eventuele principes toch ook met een bepaald gevoel naar spelers kijkt? Ik gun zelfs Labyad en Reis een prachtige carriere. Jongens die iets voor deze club hebben betekent liggen vaak onder een vergrootglas en hun gedrag word er dan ook graag door de media uitgepikt. Hoge bomen vangen veel wind. Toch hebben deze jongens allemaal iets voor PSV betekent en hebben ze supporters in vervoering gebracht. Bovendien, er zijn vele andere die dezelfde keuzes zouden hebben gemaakt. PSV is voor mij jongens als Reis, Gomes en van Nistelrooy. Zij hebben in mijn ogen veel meer betekent voor onze club dan jongens als Waterman, Matavz, Derijck, Marcelo en vele andere middelmatige spelers die zich wel prima hebben gedragen.
 
Wie zijn jou favoriete PSV'ers van de laatste jaren?

Ik snap jou opvatting mbt tot oud-spelers of trainers echt niet. Zo negatief, hoe je met jongens als Gomes, Nistelrooy en Ooijer omgaat. Zo zit de voetbalwereld nou eenmaal in elkaar. Ik denk dat je buiten eventuele principes toch ook met een bepaald gevoel naar spelers kijkt? Ik gun zelfs Labyad en Reis een prachtige carriere. Jongens die iets voor deze club hebben betekent liggen vaak onder een vergrootglas en hun gedrag word er dan ook graag door de media uitgepikt. Hoge bomen vangen veel wind. Toch hebben deze jongens allemaal iets voor PSV betekent en hebben ze supporters in vervoering gebracht. Bovendien, er zijn vele andere die dezelfde keuzes zouden hebben gemaakt. PSV is voor mij jongens als Reis, Gomes en van Nistelrooy. Zij hebben in mijn ogen veel meer betekent voor onze club dan jongens als Waterman, Matavz, Derijck, Marcelo en vele andere middelmatige spelers die zich wel prima hebben gedragen.

Ooijer heeft zich gewoon schofterig gedragen richting de club. Meneer had een contract, en wilde daar onderuit. Toen PSV hem aan zijn contract wilde houden (en sportieve ambities voorop stelde), toen kon hij zich opeens niet meer motiveren om te spelen.
Ik heb dan ook respect voor een speler als Dzsudzsak. Altijd goed ingezet, mooi spel, en verteld netjes dat hij naar Rusland gaat om zich financieel onafhankelijk te voetballen. Levert PSV een mooi bedrag op, en beide partijen zijn tevreden.Waterreus, die na zoveel jaar pas op de plaats maakt voor wat buitenlandse avonturen. Ook daar heel open in is. Maar voor spelers als Ooijer en Labyad kan ik geen respect opbrengen. Blijf dan ook maar weg, zou ik zeggen.
 
Heeft hier wel een flink aantal redelijk voldaan als verdediger, maar wat moeten met Bouma doen, over een tijdje?
Helaas, alle Melkert-banen zijn afgeschaft, ook bij PSV:p

Maar alle centimenten op een stokje: Frank De Boer spande ooit een rechtszaak tegen ajax om weg te kunnen gaan. Inmiddels heeft hij hen al 3 keer op rij kampioen gemaakt. Dus wees professioneel en zie dat als het mes dat aan twee kanten snijdt.
 
Helaas, alle Melkert-banen zijn afgeschaft, ook bij PSV:p

Maar alle centimenten op een stokje: Frank De Boer spande ooit een rechtszaak tegen ajax om weg te kunnen gaan. Inmiddels heeft hij hen al 3 keer op rij kampioen gemaakt. Dus wees professioneel en zie dat als het mes dat aan twee kanten snijdt.

Kan snijden. Wie zegt dat Ooijer er wat van kan?
 
Kan snijden. Wie zegt dat Ooijer er wat van kan?
Ja wie zegt dat Cocu een goede trainer wordt of van Nistelrooij of van Bommel? Het gaat om de ervaring die hij heeft opgedaan op topniveau. En een ding is zeker: communicatief komt hij niet te kort. Overbrengen van deze ervaring zal dus geen probleem zijn.
 
Ja wie zegt dat Cocu een goede trainer wordt of van Nistelrooij of van Bommel? Het gaat om de ervaring die hij heeft opgedaan op topniveau. En een ding is zeker: communicatief komt hij niet te kort. Overbrengen van deze ervaring zal dus geen probleem zijn.

Gullit kan ook zo mooi vertellen. En ervaring dat ie heeft!

De plaatsten in de technische staf zijn beperkt. Ik zie liever een speler die zich wel loyaal heeft opgesteld in het verleden, dan Ooijer. Waarom gaat hij niet naar Blackburn? Dat was toch zo'n mooie club?
 
Gullit kan ook zo mooi vertellen. En ervaring dat ie heeft!

De plaatsten in de technische staf zijn beperkt. Ik zie liever een speler die zich wel loyaal heeft opgesteld in het verleden, dan Ooijer. Waarom gaat hij niet naar Blackburn? Dat was toch zo'n mooie club?

Of ajaks..
 
Gullit kan ook zo mooi vertellen. En ervaring dat ie heeft!

De plaatsten in de technische staf zijn beperkt. Ik zie liever een speler die zich wel loyaal heeft opgesteld in het verleden, dan Ooijer. Waarom gaat hij niet naar Blackburn? Dat was toch zo'n mooie club?
Gullit heeft net als van Basten de fout gemaakt om zonder enige ervaring gelijk clubs als Chelsea of Nwe c. United te gaan trainen. Maar wat je zegt is waar: het is geen garantie, maar dat hebben we met Cocu ook al helemaal niet. Bovendien wordt Andre geen hoofdtrainer oid, maar misschien dat hij individuele trainingen doet met verdedigers, net als Jaap Stam dat deed bij ajax.
Loyaliteit is een vaag begrip in de voetballerij en daar kun je nooit op bouwen. Cocu ging ooit onderhandelen met Feyenoord omdat hij salarisverhoging wilde forceren bij PSV hetgeen hem ook is gelukt destijds.
 
Laatst bewerkt:
Gullit heeft net als van Basten de fout gemaakt om zonder enige ervaring gelijk clubs als Chelsea of Nwe c. United te gaan trainen. Maar wat je zegt is waar: het is geen garantie, maar dat hebben we met Cocu ook al helemaal niet. Bovendien wordt Andre geen hoofdtrainer oid, maar misschien dat hij individuele trainingen doet met verdedigers, net als Jaap Stam dat deed bij ajax.
Loyaliteit is een vaag begrip in de voetballerij en daar kun je nooit op bouwen. Cocu ging ooit onderhandelen met Feyenoord omdat hij salarisverhoging wilde forceren bij PSV hetgeen hem ook is gelukt destijds.

Laat Andre eerst eens ervaring opdoen bij Eredivisie Live. Daar valt voor hem nog een hoop winst te boeken.
 
Gullit heeft net als van Basten de fout gemaakt om zonder enige ervaring gelijk clubs als Chelsea of Nwe c. United te gaan trainen. Maar wat je zegt is waar: het is geen garantie, maar dat hebben we met Cocu ook al helemaal niet. Bovendien wordt Andre geen hoofdtrainer oid, maar misschien dat hij individuele trainingen doet met verdedigers, net als Jaap Stam dat deed bij ajax.
Loyaliteit is een vaag begrip in de voetballerij en daar kun je nooit op bouwen. Cocu ging ooit onderhandelen met Feyenoord omdat hij salarisverhoging wilde forceren bij PSV hetgeen hem ook is gelukt destijds.

Ooijer is meerdere stappen verder gegaan. Heeft onderhandeld, en weigerde daarna te spelen voor de club die hem betaalde. Niet te vergelijken.
Als PSV een verdediger les wil laten geven, haal dan iemand anders. Genoeg opties.
 
Los van zijn besmette verleden, hij heeft zo'n betweterige toon waarmee hij praat waardoor ik denk dat veel jeugdspelers op hem afknappen. Er is niks mis met betweterig zijn, maar dan moet je het ook echt beter weten en dat vertrouwen wek je alleen als je in je carrière echt iets hebt bereikt. Ooijer is de eeuwige waterdrager. Niks mis mee en ook geen argument dat het geen goede trainer kan worden. Maar wordt wel een probleem als je zo'n betweterige toon aanslaat tegen jonge gasten.
 
Goed laten we kijken hoeveel namen over blijven als we verschillende criteria en contra-indicaties die hier worden benoemd in ogenschouw moeten nemen:
Gullit: te betweterig, was niet loyaal, een geldwolf
Hiddink: geldwolf, niet loyaal
Nistelrooij: niet loyaal, geldwolf
Ooijer: betweterig en niet loyaal, toontje enz.
Oke Barry van Aerle is gewoon beschikbaar, spreekt met een zachte ge enz...
Ik zeg doen.
Oh ik vergeet Cocu nog die Rob Jansen in de VI liet verkondigen dat ze met Feyenoord bezig waren, omdat PSV dat al forse salaris niet nog eens wilde verhogen. Nee hij bleef daarna wel, dan praten we er niet meer over....
 
Goed laten we kijken hoeveel namen over blijven als we verschillende criteria en contra-indicaties die hier worden benoemd in ogenschouw moeten nemen:
Gullit: te betweterig, was niet loyaal, een geldwolf
Hiddink: geldwolf, niet loyaal
Nistelrooij: niet loyaal, geldwolf
Ooijer: betweterig en niet loyaal, toontje enz.
Oke Barry van Aerle is gewoon beschikbaar, spreekt met een zachte ge enz...
Ik zeg doen.
Oh ik vergeet Cocu nog die Rob Jansen in de VI liet verkondigen dat ze met Feyenoord bezig waren, omdat PSV dat al forse salaris niet nog eens wilde verhogen. Nee hij bleef daarna wel, dan praten we er niet meer over....

Neem dan Addick Koot of Mitchell van der Gaag, dat zijn tenmisten echt clubspelers. Ik snap werkelijk niet wat Gullit in dit rijtje doet, die heeft 2 jaar bij PSV gespeeld en het toen heel hard op de man gespeeld om weg te komen. Meer nog dan Advocaat, Ooijer en Numan bij elkaar.
 
Neem dan Addick Koot of Mitchell van der Gaag, dat zijn tenmisten echt clubspelers. Ik snap werkelijk niet wat Gullit in dit rijtje doet, die heeft 2 jaar bij PSV gespeeld en het toen heel hard op de man gespeeld om weg te komen. Meer nog dan Advocaat, Ooijer en Numan bij elkaar.

Numan! Arthur Numan! Wat doet die tegenwoordig? Behalve moppentappen?
 
Goed laten we kijken hoeveel namen over blijven als we verschillende criteria en contra-indicaties die hier worden benoemd in ogenschouw moeten nemen:
Gullit: te betweterig, was niet loyaal, een geldwolf
Hiddink: geldwolf, niet loyaal
Nistelrooij: niet loyaal, geldwolf
Ooijer: betweterig en niet loyaal, toontje enz.
Oke Barry van Aerle is gewoon beschikbaar, spreekt met een zachte ge enz...
Ik zeg doen.
Oh ik vergeet Cocu nog die Rob Jansen in de VI liet verkondigen dat ze met Feyenoord bezig waren, omdat PSV dat al forse salaris niet nog eens wilde verhogen. Nee hij bleef daarna wel, dan praten we er niet meer over....

Heeft Cocu, Gullit of van Nistelrooy ooit gezegd: ik speel niet? Heeft Hiddink ooit gezegd: ik train niet?
Laat Hofland, Bouma, of weet ik wie komen. Is Stan Valckx nog gelukkig als directeur in het verre buitenland? Heeft Heintze een paar uurtjes tijd? Ooijer terug is hetzelfde als je vrouw terug laten keren die is vreemdgegaan in je eigen bed, en die nog nadruipt van de wip.
 
Heeft Cocu, Gullit of van Nistelrooy ooit gezegd: ik speel niet? Heeft Hiddink ooit gezegd: ik train niet?
Laat Hofland, Bouma, of weet ik wie komen. Is Stan Valckx nog gelukkig als directeur in het verre buitenland? Heeft Heintze een paar uurtjes tijd? Ooijer terug is hetzelfde als je vrouw terug laten keren die is vreemdgegaan in je eigen bed, en die nog nadruipt van de wip.
Als je op zoek gaat naar dingen dan vindt je die wel. Om maar te blijven zeggen dat hij ooit dat deed of zei maakt het verhaal er niet echt beter op. Valcx werkte met duistere figuren als Lemic samen. Of zijn we nu ineens niet principieel meer? Van Nistelrooij heeft de club voor schut gezet met zijn fucking HSV en Málaga terwijl hij altijd riep dat ie terug zou keren. Hiddink haalde Jelle Goes weg bij ons en flirte duidelijk met ajax. Als je echt zo principieel bent dan moet je die allemaal afschrijven plus Cocu die PSv openlijk chanteerde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan