Amerika

Je 'mening' is een sprookje dat alleen in je hoofd bestaat en ertoe doet en dat maakt me nogal boos. Is inderdaad vreemd voor veel mensen die nog in sprookjes geloven.

In het kader hiervan: vandaag in de Volkskrant een onderzoeker die concludeerde dat de bevolking gemiddeld 4 miljard slechter af was dan dat op basisi van de verkiezingsbeloften te verwachten was, en het bedrijfsleven gemiddeld 300 miljoen beter af was.
Rutte: hij is er voor U (de U van Unilever)
 
In het kader hiervan: vandaag in de Volkskrant een onderzoeker die concludeerde dat de bevolking gemiddeld 4 miljard slechter af was dan dat op basisi van de verkiezingsbeloften te verwachten was, en het bedrijfsleven gemiddeld 300 miljoen beter af was.
Rutte: hij is er voor U (de U van Unilever)
Verder geen vragen, edelachtbare.
 
In het kader hiervan: vandaag in de Volkskrant een onderzoeker die concludeerde dat de bevolking gemiddeld 4 miljard slechter af was dan dat op basisi van de verkiezingsbeloften te verwachten was, en het bedrijfsleven gemiddeld 300 miljoen beter af was.
Rutte: hij is er voor U (de U van Unilever)
Wel in defense van de regering. Artikel nog niet gelezen. Is dat mensen kiezen dus je doet je beloftes richting de kiezers en niet de bedrijven openlijk. Terwijl bedrijfsleven wel heel belangrijk is voor het volk. Dus het is wel vrij logisch dat de bevolking hun beloftes minder worden waargemaakt en dat bedrijven 300 miljoen beter worden. Aangezien bedrijven nooit/nauwelijks over in de verkiezingstijd is gesproken maar aan de vergadering tafel wel een belangrijk onderwerp is. Daarnaast zijn verkiezingsbeloften ook irreel en niet/vaak niet haalbaar. Zeker niet in de compromis cultuur. De bedragen klinken schokkend maar de conclusie is vrij normaal. Maar ik zoek zo het artikel op, of dit een beetje klopt.
 
Trump: 'Klimaatverandering bestaat toch, maar lost vanzelf op'
De Amerikaanse president Donald Trump erkent dat klimaatveranderingen bestaan. Maar hij denkt niet dat menselijk handelen de oorzaak is en hij denkt dat het klimaat "vanzelf terugverandert".

NU.nl

Zucht...

Interessante ontwikkeling die je hiernaast wel ziet dat overheden in het algemeen steeds minder relevant / belangrijk worden t.o.v. het bedrijfsleven. Verre van altijd positief, maar in het volgend voorbeeld vind ik het niet gek uitpakken:

Meerdere bedrijven breken de banden met een Saoedisch investeerdersevenement na de verdwijning van de Saoedische journalist Jamal Khashoggi. Ook Jamie Dimon, topman van de Amerikaanse bank JPMorgan Chase, en Bill Ford, bestuursvoorzitter bij de gelijknamige automaker, hebben afgezegd voor een investeringsevenement in de Saoedische hoofdstad Riyad. Eerder al trokken taxidienst Uber en verschillende gezichten uit de Amerikaanse zakenwereld zich terug uit het evenement.
De Britse zakenman Richard Branson maakte vorige week bekend gesprekken over een Saoedische investeringen in zijn ruimtebedrijven voorlopig stil te leggen.
[...]
De Amerikaanse president Donald Trump houdt de boot af en zegt belang te hechten aan de economische banden met het land.

NU.nl
 
Zucht...

Interessante ontwikkeling die je hiernaast wel ziet dat overheden in het algemeen steeds minder relevant / belangrijk worden t.o.v. het bedrijfsleven. Verre van altijd positief, maar in het volgend voorbeeld vind ik het niet gek uitpakken:

Ja, behalve dan dat we multinationals niet weg kunnen stemmen. Ook "stemmen" met je portemonnaie (i.e. koopgedrag) is toch ook vaak een wassen neus.
 
Ja, behalve dan dat we multinationals niet weg kunnen stemmen. Ook "stemmen" met je portemonnaie (i.e. koopgedrag) is toch ook vaak een wassen neus.

Of het ergelijke feit dat pensioenfondsen, banken e.d. geen verantwoordelijkheid afleggen, inzicht geven of keuzes bieden waar jou geld ingaat. Zo kun je zelf wel kiezen bijvoorbeeld geen benzine van shell te kopen maar geeft je bank ze wel leningen van jou spaargeld.
 
Of het ergelijke feit dat pensioenfondsen, banken e.d. geen verantwoordelijkheid afleggen, inzicht geven of keuzes bieden waar jou geld ingaat. Zo kun je zelf wel kiezen bijvoorbeeld geen benzine van shell te kopen maar geeft je bank ze wel leningen van jou spaargeld.

Als medewerker in die sector ben ik het met je eens dat er nog aardig wat stappen te nemen zijn. Overigens wil ik daarbij wel de nuance maken dat de meeste bedrijven wel bezig zijn met dat inzicht bieden (wij hebben bijvoorbeeld publiek informatie staan over onze grootste investeringen). Ook wordt Maatschappelijk Verantwoord Beleggen steeds beter opgepakt (en serieus ook). Sectoren en individuele bedrijven worden steeds vaker uitgesloten, vaak ook in samenspraak met de deelnemer/klant.

De deelnemer/klant daar zelf keuzes in bieden gebeurt inderdaad nog te weinig. Ik denk overigens niet dat dat uit onwil is, maar meer om praktische redenen. Zoiets inrichten is geen gemakkelijk of goedkoop proces.
 
Het tribalisme is Amerika groeit alleen maar en ik zie geen einde aan deze trend (begint ook steeds meer over te waaien naar Europa). Iedereen moet in een hokje en als je er buitenstapt ben je persona non grata. Heel eng omdat het zeer racistisch/discriminerend is met een heel ontolerente en aggressieve ondertoon. Zowel links als rechts maakt zich daar schuldig aan. DIt gaat dat land alleen maar meer verscheuren de komende jaren

+1 ja da's mijn grote angst ook. Sterke polarisatie is een groot gevaar. Overigens doen wij dat hier op het forum ook. Er is werkelijk niks dat Ajax of Amsterdam goed kan doen. *rent naar het strafhokje met oren plat in de nek en wacht tot de hoon afzwakt*.
 
+1 ja da's mijn grote angst ook. Sterke polarisatie is een groot gevaar. Overigens doen wij dat hier op het forum ook. Er is werkelijk niks dat Ajax of Amsterdam goed kan doen. *rent naar het strafhokje met oren plat in de nek en wacht tot de hoon afzwakt*.

Ach, er is zoveel wat Amsterdam en ajaks goed kunnen doen. Overdrijven, zichzelf op de borst slaan, denken dat ze het wiel hebben uitgevonden, denken dat elk Amsterdams probleempje wereldnieuws is. En natuurlijk spreken met een vreselijk accent.
 
Die pleurisclown hoort gewoon in 'Ergernissen'.
Nog n week of twee, dan weten hoe het volk in Amerika er over denkt.
Maar ff hypothetisch, stel wij krijgen zo'n clown aan de macht, stem jij dan de volgende keer wel om je ongenoegen te uitten?
 
Nog n week of twee, dan weten hoe het volk in Amerika er over denkt.
Maar ff hypothetisch, stel wij krijgen zo'n clown aan de macht, stem jij dan de volgende keer wel om je ongenoegen te uitten?
In Nederland komt zo'n clown in een cordon sanitaire. Alles en iedereen die niet binnen het polderdenken past, wordt genegeerd. Geen zorgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan