Amerika

Ex Libris

Routinier
Kern van de zaak is niet alleen het hoger becijferen voor leningen maar tegelijkertijd lager becijferen ivm belastingaangifte dacht ik? Eens dat dergelijke taxaties een hoog 'wat de gek er voor geven wil' gehalte hebben. Maar om bijvoorbeeld een gebouw met een theoretische waarde van $200mlj voor de lening een waarde te geven van $250mlj en in hetzelfde jaar bij de belasting voor $150mlj opvoeren is op zijn minst typisch. Of het strafbaar is, geen idee.
Dat is zeker strafbaar, helemaal als het structureel gebeurt.

Der Jaufe

Internationale Legende
Dat is zeker strafbaar, helemaal als het structureel gebeurt.
Jij bent op de hoogte van wet en regelgeving in Amerika dat jij dit zo stellig kan zeggen?
En dan is er nog een scenario als volgt denkbaar: Stel dat de waarde die die hij opgaf bij de belasting, die 75mlj de daadwerkelijke waarde is, dan heeft de belastingdienst daar geen problemen mee neem ik aan. Dat geldschieters akkoord zijn gegaan met een 10x te hoog ingeschatte waarde is hun eigen fout, zulks zou je toch moeten laten controleren als je een serieus bedrijf bent neem ik aan. Kortom, of dat echt strafbaar is waag ik te betwijfelen.

Ex Libris

Routinier
Jij bent op de hoogte van wet en regelgeving in Amerika dat jij dit zo stellig kan zeggen?
En dan is er nog een scenario als volgt denkbaar: Stel dat de waarde die die hij opgaf bij de belasting, die 75mlj de daadwerkelijke waarde is, dan heeft de belastingdienst daar geen problemen mee neem ik aan. Dat geldschieters akkoord zijn gegaan met een 10x te hoog ingeschatte waarde is hun eigen fout, zulks zou je toch moeten laten controleren als je een serieus bedrijf bent neem ik aan. Kortom, of dat echt strafbaar is waag ik te betwijfelen.
Voor een bedrijf als dat van Trump wordt meestal een boekhoudbedrijf voor dit soort dingen ingehuurd. In het geval van Trump was dat Mezars. Bedrijven die een lening verstrekken aan een bedrijf als dat van Trump vertrouwen vaak op dit soort stukken (zoals het financieel jaaroverzicht). Zowel de eigenaar als de boekhouders zetten hier hun handtekening onder. Banken vertrouwen hier vaak blind op, wat best wel naief is, maar ze kunnen moeilijk alle bezittingen zelf gaan controleren.

Eerder dit jaar heeft Mezars zich terugetrokken met de mededeling dat alles van de afgelopen 10 jaar niet te vertrouwen was omdat ze voorgelogen blijken te zijn door Trump.org. Hiermee hoopten ze in ieder geval een deel van hun gezicht te redden.

Der Jaufe

Internationale Legende
Haai in Florida, bleek Fakenews ipv Freeknews.

Ooit slechts film, nu werkelijkheid

Laatst bewerkt:

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
US belang in de uitschakeling van NS1 en 2? Of zit Rusland erachter? Of een derde macht?
Ik hoop dat de Scandinaviërs er nog eens een goede serie over maken, met een detective genaamd Larsson die gaat in het mysterie duikt (pun intended).

Bovenaan Onderaan