Amerika

Dat is dan in ieder geval een mening die niet gestoeld is op wetenschap, of feiten. 8 weken is niet levensvatbaar. De vrouwen die een abortus willen, bepalen dat ook zelf.
En als ze dan een andere wet willen wijzigen die veel levens zou kunnen redden, dan staan ze op hun achterste poten, want “het staat in de grondwet”.
Overigens heb je op zich wel een punt, want degenen die zo’n wet wijzigen (de gouverneur van een staat) is ook gekozen. Schijnbaar neemt een deel van de bevolking allerlei achterlijk gedachtengoed voor lief. Dat is dan ook en keuze.
Het is ook niet mijn geloof. Het lijkt mij geen makkelijke beslissing. Als je het doet, dan zal het een erg moeilijke overweging zijn. Is het voor iemand een makkelijke beslissing dan is het iemand die wat mij betreft geen kinderen zou moeten hebben. Een soort van zelfregulerend systeem.
Tja het probleem is dat de "liberals" ook abortus willen na 8 weken. Zelf midden in een zwangerschap willen ze abortus plegen. En zien het als een makkelijke uitweg.


Er stond onlangs een artikel dat er mensen abortus overwegen wanneer ze zien dat het kindje een ander geslacht heeft dan dat ze voor ogen hadden tsja dat vind ik er ook over gaan.

De andere kant overdrijft ook en vind dat je in alle situaties abortus mag overwegen ook wanneer je in late zwangerschap zit of omdat je het geslacht anders wil, kind aandoening heeft. In bepaalde gevallen vind ik dat erover.

Abortus moet dienen als je verkracht word of als je financiël niet genoeg middelen hebt om kind op te voeden. Of simpelweg als je er nog niet klaar voor bent maar dit alles gebeurd heel vroeg wanneer je zwanger bent.

Er moet een consensus komen en ook de linker zijde wilt geen consensus zij willen dat abortus altijd mogelijk is onder elke omstandigheid.
In het geval van verkrachting is een hele rare overweging. Abortus is verkeerd tenzij je vader een eikel is? Ik snap best wat je bedoeld maar het is een rare stelling.

Ik ben eigenlijk best voor een methode waarin ongewenste zwangerschappen voorkomen worden. Alleen zal de verplichting op bv een sterilisatie aangegrepen worden tot eugenics. (weet eigenlijk de Nederlandse term niet... veredeling van de soort?) Bedoeld of onbedoeld zullen groepen mensen uitgesloten worden van voortplanting.

Je ziet het vaak in staten waar abortus verboden worden ook de voorlichting en de bereikbaarheid van voorbehoedsmiddelen omlaag gaan wat weer een stijging van ongewenste zwangerschappen tot gevolg heeft. Omdat er vaak een religieuze aspect aan zit. Dan hebben we het nog niet eens over het aantal doden/ schade door illegale abortussen
 
Het is ook niet mijn geloof. Het lijkt mij geen makkelijke beslissing. Als je het doet, dan zal het een erg moeilijke overweging zijn. Is het voor iemand een makkelijke beslissing dan is het iemand die wat mij betreft geen kinderen zou moeten hebben. Een soort van zelfregulerend systeem.

In het geval van verkrachting is een hele rare overweging. Abortus is verkeerd tenzij je vader een eikel is? Ik snap best wat je bedoeld maar het is een rare stelling.

Ik ben eigenlijk best voor een methode waarin ongewenste zwangerschappen voorkomen worden. Alleen zal de verplichting op bv een sterilisatie aangegrepen worden tot eugenics. (weet eigenlijk de Nederlandse term niet... veredeling van de soort?) Bedoeld of onbedoeld zullen groepen mensen uitgesloten worden van voortplanting.
Kwam van de week een artikel tegen waarin aangegeven werd dat meer dan de helft van abortus voortkwam uit falende anticonceptie.
Je ziet het vaak in staten waar abortus verboden worden ook de voorlichting en de bereikbaarheid van voorbehoedsmiddelen omlaag gaan wat weer een stijging van ongewenste zwangerschappen tot gevolg heeft. Omdat er vaak een religieuze aspect aan zit. Dan hebben we het nog niet eens over het aantal doden/ schade door illegale abortussen
Yups, een botte regel instellen en roepen dat je pro-life bent verdraag ik slecht, ben zelf geen voorstander van abortus (religieuze gronden) maar ben nog veel minder van afdwingen zonder oog te hebben voor het individu. Zie dan ook 0.0 heil in de kant die Amerika op beweegt in deze

Aangaande levensvatbaar, dat is een lastige grens en verschillend per geval, record ligt op echt rete-vroeg:


Vraag is wel in hoeverre dit invloed heeft op zijn verdere levensloop etc..
 
Afgezien van het recht op abortus waar nu zoveel over te doen is gaat dit echt veel verder. Wat dat uitgelekte stuk eigenlijk zegt, is dat ze voortaan alles qua regelgeving uitbesteden aan de losse staten dat niet in de grondwet staat. Dat gaat niet alleen over vrouwenrechten, maar over over rechten met betrekking tot rassen, privacy, scheiding van geloof en wetten, enzovoort. Dit heeft enorme consequenties voor de samenhang van het land natuurlijk en vergroot de tegenstellingen alleen maar. Het zou me niets verbazen als dit zou eindigen in een nieuwe burgeroorlog.
 
Iets wijzigen in de grondwet is buitengewoon lastig in de VS, doordat het huis en de senaat zo gepolariseerd zijn, ook als een grote meerderheid achter een bepaalde wetswijziging staat.
 
Afgezien van het recht op abortus waar nu zoveel over te doen is gaat dit echt veel verder. Wat dat uitgelekte stuk eigenlijk zegt, is dat ze voortaan alles qua regelgeving uitbesteden aan de losse staten dat niet in de grondwet staat. Dat gaat niet alleen over vrouwenrechten, maar over over rechten met betrekking tot rassen, privacy, scheiding van geloof en wetten, enzovoort. Dit heeft enorme consequenties voor de samenhang van het land natuurlijk en vergroot de tegenstellingen alleen maar. Het zou me niets verbazen als dit zou eindigen in een nieuwe burgeroorlog.
Eerder dat de VS in tweeën scheurt, staten die zich afsplitsen enzo. Vraag mij wel af in hoeverre de gemiddelde staat het financieel alleen kan bolwerken.
 
Eerder dat de VS in tweeën scheurt, staten die zich afsplitsen enzo. Vraag mij wel af in hoeverre de gemiddelde staat het financieel alleen kan bolwerken.
Er is natuurlijk heel veel verschil tussen de afzonderlijke staten waar over het algemeen de democratische staten (oa New York en California) wat rijker zijn. Er zijn ook wel wat rijkere republikeinse staten (zoals Texas en Florida), maar gemiddeld dragen ze veel minder bij aan de algehele economie.
 
Americans hate legal changes and are set in their ways way too much. That needs to stop being the case, or nothing productive for future generations will ever get done. As stated before in this thread, I am patriotic and proud to be American, but yes also realize that a lot of us are moronic or whatever word you want to use. Abortion is obviously an important issue and will be interesting to see what states will do in regards to it for sure.
 
Americans hate legal changes and are set in their ways way too much. That needs to stop being the case, or nothing productive for future generations will ever get done. As stated before in this thread, I am patriotic and proud to be American, but yes also realize that a lot of us are moronic or whatever word you want to use. Abortion is obviously an important issue and will be interesting to see what states will do in regards to it for sure.
Nothing wrong with being patriotic. I am seriously worried about the latest developments in your country. I rather have the US as world power then a country like China or India. Trump did a lot of damage in international relations (although he claims he had only “perfect calls”). What I really don’t understand is that a country of more than 300 million people comes up with candidates for president as Biden and Trump. Is that the best you have?
 
Nothing wrong with being patriotic. I am seriously worried about the latest developments in your country. I rather have the US as world power then a country like China or India. Trump did a lot of damage in international relations (although he claims he only had “perfect calls”). What I really don't understand is that a country of more than 300 million people comes up with candidates for president as Biden and Trump. Is that the best you have?
I ask myself that constantly. Hell might as well throw my name in the hat, couldn't do worse.
 
Nothing wrong with being patriotic. I am seriously worried about the latest developments in your country. I rather have the US as world power then a country like China or India. Trump did a lot of damage in international relations (although he claims he had only “perfect calls”). What I really don’t understand is that a country of more than 300 million people comes up with candidates for president as Biden and Trump. Is that the best you have?
It's just the establishment, really. The same people keeping each other in power. Yes, even Trump (fuck him). He was not of the core establishment, but even he had the resources available to present himself as candidate (funds/powerful backing and connections).
 
Nothing wrong with being patriotic. I am seriously worried about the latest developments in your country. I rather have the US as world power then a country like China or India. Trump did a lot of damage in international relations (although he claims he had only “perfect calls”). What I really don’t understand is that a country of more than 300 million people comes up with candidates for president as Biden and Trump. Is that the best you have?

Meanwhile, we're stuck with Mark "let's fuck this country up" Rutte because none of the other political parties have decent leaders.
 
Meanwhile, we're stuck with Mark "let's fuck this country up" Rutte because none of the other political parties have decent leaders.
What is a good leader? I am shure he thinks he’s a good leader and the majority of the voters voted for him. Well at least his party is the biggest, but that is how we see our democracy.
 
What is a good leader? I am shure he thinks he’s a good leader and the majority of the voters voted for him. Well at least his pary is the biggest, but that is how we see our democracy.

Clear vision, clear strategy, empathy, delivering on promises, good listener, able to admit mistakes and learn from them, someone who connects and unites, standing up for the weaker in society. It really isn't so hard.
 
Laatst bewerkt:
Clear vision, clear strategy, empathy, delivering on promises, good listener, able to admit mistakes and learn from them, someone who connects and unites, standing up for the weaker in the society. It really isn't so hard.
- Clear vision/clear strategy: Rutte has clearly no vision and even worse, he is proud of it, that makes him an opportunist.
- Empathy/good listener: in personal he seems to be empathetic, but his action do not reflect this
- Delivering on promises: Not Rutte's strongest point
- Able to admit mistakes and learn from them: Rutte seems to "forget" his older mistakes
- Someone who connects and unites: In some cases he did unite, like in the beginning of the pandemic, but mostly not. This is maybe the most important quality in my opinion.
- Standing up for the weaker in the society. This is not in line with the points of view of his party (neo liberal), so this is not for him to blame.
 
vraagje, dit is t topic Amerika, maar daar passen we de voertaal toch niet op aan? Anders kom ik niet meer in t Rusland-topic ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan