Algemene transfergeruchten

Ben zeker voor de komst van Zirkzee maar aangezien Bayern nu eigenlijk ook een spits mist en hij de enige échte 9 in de selectie is, denk ik niet dat hij dit seizoen weg mag.
Ik las juist dat ie wel weg mag. Geen vertrouwen in hem dat ie het (hoge) niveau al aan kan en Zirkzee wil speeltijd. Fulham wordt al genoemd.
 
Moet een goede CV bij. Ben zelf niet zo overtuigd van Obispo, zeker niet met een matige CV bij hem. Zeker geen leider achterin (handen vol aan zichzelf), kan de verdediging niet georganiseerd houden en maakt zijn standaardfoutjes. Ook niet dominant genoeg in de lucht, iets wat Ramalho ook niet kan oplossen omdat die nog kleiner en lichter is. Tegen goede koppers kom je dan flink in de problemen de hele wedstrijd, en die kom je in de CL of EL tegen. Dit zag je tegen Monaco vorige week al en gaan we morgen ook zien.

Ik kan het voorzichtige enthousiasme hier over de verdediging / Obispo dan ook nog niet delen en pleit dan, tegen beter weten in, nog voor een versterking centraal achterin. Mocht het financieel niet gaan dan maar hopen dat we de CL halen waardoor het wel kan. Een ervaren, kopsterke LCV of RCV erbij is nodig wil je meedoen in Europa.
 
De verdediging baart mij ook zorgen, zeker als we CL gaan spelen. Daar lijkt deze verdediging niet op berekend.

Ik kan overigens niet goed inschatten hoeveel ‘transferbudget’ CL-plaatsing oplevert. Ken de afspraken met spelers bijvoorbeeld niet.

Kan me nog herinneren uit jaargangen eerder deze eeuw dat een groot deel van de CL inkomsten opging aan extra spelers-uitkeringen (prestatiebonussen). Zal vast niet het hele bedrag zijn, maar toch … 1 op 1 vertalen naar ‘vrij ter beschikking’ lijkt wel heel optimistisch.

Plaatsing zal in ieder geval ook helpen om de aantrekkingskracht van PSV te vergroten bij potentieel nieuwe spelers.
 
Laatst bewerkt:
Zo snel al een gerucht dat PSG Xavi komende zomer alweer terug te halen.


Moet hij natuurlijk zelf wel willen. Clausule zal wel klopen. Mag wel hopen dat er is afgesproken dat zijn contract verandert na een seizoen genoeg minuten gemaakt te hebben in het eerste elftal.
Voel me een beetje als Sparta met Sambo bij dit soort dingen. Alleen als hij niet goed genoeg is mogen we hem houden.
 
Ik vind het maar een raar verhaal. Simons heeft toch gewoon een 5-jarig contract bij PSV. En transfervrij gekomen.

Tja misschien zoiets als bij Alex (of recenter Götze). Eigendom van PSV maar clausule dat ze goedkoop weer weg mogen. Bij Alex was het voor 1 euro weer terug naar Chelsea.

Rendement is natuurlijk pover op deze manier, dus dan maar hopen dat we er op het veld wat aan hebben :)
 
Ik vind het maar een raar verhaal. Simons heeft toch gewoon een 5-jarig contract bij PSV. En transfervrij gekomen.

Kennelijk een lage terugkoop clausule, he. Ik denk echt dat dit een soort van half "creatief huren" is, blijkt ie ruk dan mag ie bij PSV blijven.
Afijn, we hebben hier ook mensen die de berichten geloven dat die clausule er niet is. We zullen zien wat er straks gaat gebeuren, vooralsnog is het speculeren.
 
Kennelijk een lage terugkoop clausule, he. Ik denk echt dat dit een soort van half "creatief huren" is, blijkt ie ruk dan mag ie bij PSV blijven.
Afijn, we hebben hier ook mensen die de berichten geloven dat die clausule er niet is. We zullen zien wat er straks gaat gebeuren, vooralsnog is het speculeren.
PSG minder spelers onder contract en zo omzeilen we mooi de nieuwe regels van het maximum(duur) aan verhuur. Was voor ons ook een verrassing gezien de plotse wending naar koop (edit: inderdaad geen koop, maar transfervrij vastgelegd) blijkbaar ;)
 
Laatst bewerkt:
PSG minder spelers onder contract en zo omzeilen we mooi de nieuwe regels van het maximum(duur) aan verhuur. Was voor ons ook een verrassing gezien de plotse wending naar koop blijkbaar ;)

"Koop" dan als in, Xavi transfervrij vastleggen. Maar mee eens. Ik geloof dat die clausule er is, want het was nogal een wending.
 
Zo snel al een gerucht dat PSG Xavi komende zomer alweer terug te halen.


Moet hij natuurlijk zelf wel willen. Clausule zal wel klopen. Mag wel hopen dat er is afgesproken dat zijn contract verandert na een seizoen genoeg minuten gemaakt te hebben in het eerste elftal.
Een PSG-fan account met nog geen 1.000 volgers, eind 2021 opgestart en deze zouden het naadje van de kous weten...

Het gegeven dat na 9 uur het bericht 0 antwoorden, 3 retweets en slechts 11 likes kent spreekt wat mij betreft boekdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan