Algemene transfergeruchten

Misschien een beetje genuanceerder. Zowel Luuk als Zahavi zijn niet echt de spits die in dit elftal floreren, je moet een spits hebben die snel is (de hoeveelheid goede ballen die verloren gaan omdat Zahavi gewoon te langzaam is),
gisteren had je niets aan de snelheid. Als fc met 11 man in de 16 op bezoek komt heb je juist een speler als Luuk nodig. Iemand die iets kan met hoge ballen..
 
Maar is een Ramalho een bijenkorfje of een aldimeuk?

Ach die CL geld had gezorgd dat we sneller konden acteren net iets meer konden bieden. Maar als we dat uitgeven aan een Bruma/Baumgartl dan maakt het niets uit. Als het goed is heeft PSV een begroting gemaakt zonder CL geld dus dan zouden we alsnog leuke spelers kunnen halen. Ik ben benieuwd. Zal nog een spannende week worden.
Het gaat meer om de uitstraling van de club en verdere verkoop van je talenten: straks heb je weer spelers die je voor een te laag bedrag moet gaan verkopen omdat de grote clubs geen zin hebben om veel geld uit te geven voor in hun ogen niet genoeg bewezen talenten. Dan krijg je weer 27-30 miljoen voor een aanvaller ipv 45-50 miljoen. En hoe meer geld je mist, hoe minder gokjes je kan gaan nemen a la Ajax. Je moet dan zo zeker van je zaak zijn wil je je miljoenen gaan uitgeven aan grote talenten of ervaren spelers maar die garantie heb je nooit waardoor die 36 miljoen miskopen van JDJ je financieel bijna naar de afgrond brengen. Ik vind dit echt dramatisch voor de uitstraling van PSV en voor wat het financieel betekent voor de club.
 
Dat is ook zo. Maar ik denk dat de back en spits positie best cruciaal zijn op dit moment. Ik heb achter Van Ginkel namelijk wel vertrouwen in Pröpper
Wel ja; loopt er nu al verzadigd bij. Niet iemand die een ploeg op sleeptouw neemt. Eigenlijk
Ik zie vooral een team dat instort als Ginkel eruit gaat en een team zonder Plan B.
En dat gaat een Arias ook niet verhelpen. Misschien dat die dan in maart volgend jaar weer een beetje op niveau is, als ie nu komt.
 
Was vorig seizoen erg gecharmeerd van Oosterwolde (Twente). Groot talent en echt niets minder dan de overschatte Wijndal. Zie hem graag komen als back-up van Max. Zal (nu nog) voor een schijntje op te halen zijn.

Zeker een leuke speler, alleen zou het denk ik beter zijn als we in een positie investeren waar we minder talentvolle spelers klaar hebben staan. Ik denk dat Oppegard wel snel klaar is voor het 1e op linksback, dan heb ik liever dat we ergens een talentvolle AM voor achter Götze vandaan toveren, of een talentvolle CM in de rol van Sangaré. Volgens mij speelt Oosterwolde dit seizoen vooral centrale verdediger, hij zou misschien dus ook een optie kunnen zijn wil Obispo niet bijtekenen.
 
In een premium artikel van Elfrink vandaag staat:

"Een probleem in de selectie van Roger Schmidt is dat Zahavi te weinig concurrentie heeft. De youngsters Yorbe Vertessen en Fodé Fofana zijn nog niet rijp voor een hoofdrol als nummer negen en het gat met de Israëliër is domweg te groot. PSV kijkt mede daarom wat er nog mogelijk is op de tranfermarkt, al temperde Toon Gerbrands woensdag wel de verwachting dat nog een handvol spelers wordt gehald. Hij hield het op een of twee versterkingen, waar de club tot de winterstop geen nieuwelingen meer kan aantrekken".

Daarnaast stond: "Naast Zahavi was ook de rechtsback Philipp Mwene een schakel die de PSV-ketting zwakker maakte. Hij brak defensief niet, dat moet gezegd, maar kon offensief ook weinig potten brengen. PSV denkt op dit moment niet aan het halen van een extra rechtsback en dat is opvallend. Schmidt lijkt zeer gecharmeerd van Mwene, die hij momenteel kennelijk beter vindt functioneren dan Joran Teze".

Heel opvallend dit. Waar haalde Elfrink dat die vier aankopen vandaan eerst? En komt dit door niet behalen van CL? Of duldt Schmidt geen concurrentie voor zijn oogappels Mwene en Zahavi?
 
Terug
Bovenaan Onderaan