Algemene transfergeruchten

Ik vind wel dat het al heel lang heel stil is, vanuit het kantoortje van JdJ. Het lijkt wel of PSV het vorig jaar allemaal wel prima vond en geen noodzaak ziet de selectie van verschillende kwaliteitsimpulsen te voorzien.
Schmidt heeft straks echt helemaal niks om mee te werken. Het is vijf voor twaalf zo langzamerhand.
Er zijn gewoon weinig geruchten meer. Aan de ene kant jammer, want ja er is niets zo mooi als speculeren. Maar het brengt wel rust.
Denk dat John in Mexico of Brazilië aan het scouten is( of op het strand ligt :ROFL:).

Ik vraag me ook af, of hij niet beter scout had kunnen blijven dan TD. Ik krijg het idee van hem, alsof hij dit helemaal niet leuk vind. Je moet toch iets uitstralen naar buiten als een directeur zijnde. En dat heeft hij totaal niet.
 
Er zijn gewoon weinig geruchten meer. Aan de ene kant jammer, want ja er is niets zo mooi als speculeren. Maar het brengt wel rust.
Denk dat John in Mexico of Brazilië aan het scouten is( of op het strand ligt :ROFL:).

Ik vraag me ook af, of hij niet beter scout had kunnen blijven dan TD. Ik krijg het idee van hem, alsof hij dit helemaal niet leuk vind. Je moet toch iets uitstralen naar buiten als een directeur zijnde. En dat heeft hij totaal niet.
Hij heeft inderdaad altijd zo'n boer met kiespijn-grijns op z'n gezicht.
Ik begrijp ook niet goed waarom men hem laat zitten. Los van het feit dat hij geen plezier uitstraalt, heb ik ook geen vertrouwen in zijn uitstraling aan de onderhandelingstafel én zijn kijk op talent.
 
Hij heeft inderdaad altijd zo'n boer met kiespijn-grijns op z'n gezicht.
Ik begrijp ook niet goed waarom men hem laat zitten. Los van het feit dat hij geen plezier uitstraalt, heb ik ook geen vertrouwen in zijn uitstraling aan de onderhandelingstafel én zijn kijk op talent.

Uiteindelijk is het natuurlijk n kwestie van het juiste bedrag vinden voor de speler, de oude of nieuwe club, en PSV. In de wereld van de autohandelaren onderling is een goede deal maken wat anders dan met flair en n vriendelijke kop een oud vrouwtje afschepen met een pakket onnodige opties en extra"s. De handicap van PSV is meer de financiele positie, de matige competitie, beperkte salarismogelijkheden, gebrek aan recent europees succes, en tegenvallende spotieve prestaties van recentelijke verkopen bij hun nieuwe clubs (uitgezonderd bergwijn). John de Jong is niet de belangrijkste factor hierin wmb. Ik denk dat zelfs met de selectie van vorig seizoen Schmidt gewoon met Ajax kan strijden mits hij er een team van maakt waarin iedere speler goed in zijn vel zit en keihard voor succes wil werken. Het enige wat ik heel graag zou horen is dat Rodriguez nog n jaar gehuurd word of zelfs definitief word overgenomen, en dat Mo en Dumfries behouden blijven.
 
Uiteindelijk is het natuurlijk n kwestie van het juiste bedrag vinden voor de speler, de oude of nieuwe club, en PSV. In de wereld van de autohandelaren onderling is een goede deal maken wat anders dan met flair en n vriendelijke kop een oud vrouwtje afschepen met een pakket onnodige opties en extra"s. De handicap van PSV is meer de financiele positie, de matige competitie, beperkte salarismogelijkheden, gebrek aan recent europees succes, en tegenvallende spotieve prestaties van recentelijke verkopen bij hun nieuwe clubs (uitgezonderd bergwijn). John de Jong is niet de belangrijkste factor hierin wmb. Ik denk dat zelfs met de selectie van vorig seizoen Schmidt gewoon met Ajax kan strijden mits hij er een team van maakt waarin iedere speler goed in zijn vel zit en keihard voor succes wil werken. Het enige wat ik heel graag zou horen is dat Rodriguez nog n jaar gehuurd word of zelfs definitief word overgenomen, en dat Mo en Dumfries behouden blijven.
Je hebt de wedstrijden en de spelers ook gezien toch? Ik vraag me oprecht af waarop jij baseert dat Schmidt daar wél een draaiend elftal van had kunnen maken? Eerlijk gezegd ben ik eerder bang voor een 'Stevens-effect', vanwege zijn strikte aanpak. Ik hoop het uiteraard niet, maar ik heb dat toch steeds wel een beetje in mijn achterhoofd.

Om terug te komen op de transfers en JdJ, ben ik mijn vertrouwen helemaal verloren na de afgelopen jaren. Telkens verzonnen we allerlei redenen om het uitblijven van goede aankopen te vergoelijken en te verdedigen en uiteindelijk was de conclusie "dan moeten we het hier maar mee doen".
Ik ben allerminst op m'n gemak.
 
Ik las dat Schmidt eerst de selectie zelf wil beoordeeld alvorens te handelen op de markt. Dan heeft hij weinig gezien van ons PSV vorig jaar..
daarnaast hebben we 0 echte linksbacks die PSV 1 waardig zijn. Dus hebzucht mogen verwachten dat daar inmiddels naar gehandeld wordt.. maja.
 
Denk idd ook dat het nog stilte voor de storm is wat betreft transfers - zowel bij jullie als bij ons.

Vwb Ajax is een vertrek van Onana en Tagliafico vrijwel zeker en is de kans groot dat Donny ook nog weg gaat. Toch drie key players, waarbij Onana het moeilijkst te vervangen zal zijn.

Daar tegenover staat dat PSV nog niet eens echt begonnen is met Schmidt, hij de selectie vast en zeker zal doorlichten en adhv zijn bevindingen PSV de markt op zal gaan, waar nog ruim de tijd voor is.

Imo valt er voorlopig dus nog niets te zeggen over hoe beide selecties het nieuwe seizoen in gaan, maar het wordt vast weer spannend.
 
Uiteindelijk is het natuurlijk n kwestie van het juiste bedrag vinden voor de speler, de oude of nieuwe club, en PSV. In de wereld van de autohandelaren onderling is een goede deal maken wat anders dan met flair en n vriendelijke kop een oud vrouwtje afschepen met een pakket onnodige opties en extra"s. De handicap van PSV is meer de financiele positie, de matige competitie, beperkte salarismogelijkheden, gebrek aan recent europees succes, en tegenvallende spotieve prestaties van recentelijke verkopen bij hun nieuwe clubs (uitgezonderd bergwijn). John de Jong is niet de belangrijkste factor hierin wmb. Ik denk dat zelfs met de selectie van vorig seizoen Schmidt gewoon met Ajax kan strijden mits hij er een team van maakt waarin iedere speler goed in zijn vel zit en keihard voor succes wil werken. Het enige wat ik heel graag zou horen is dat Rodriguez nog n jaar gehuurd word of zelfs definitief word overgenomen, en dat Mo en Dumfries behouden blijven.
Ik vind dat het plaatje van de financiële positie enz wel erg vaak gedraaid wordt hier. Mag ik je er aan herinneren dat PSV vorig jaar 36 miljoen heeft uitgegeven voor voornamelijk miskopen?? En Ajax heeft ook miskopen maar daar tegenover staat dat ze echt goede voetballers halen voor lage prijzen: ze kochten destijds Sanchez voor maar 5 miljoen, hetzelfde bedrag gaven ze uit voor Tagliafico, betaalden 12 miljoen voor Ziyech, 7,5 miljoen voor Martinez, 12 miljoen voor Neres, 15 miljoen voor Promes, 12 miljoen voor Tadic, 18 miljoen voor Blind. Als je het mij vraagt allemaal meer dan waard gebleken waarvan vele van hen voor grote bedragen zijn of nog worden doorverkocht. Plus als die speers die vanuit de eigen jeugd of Jong Ajax doorstromen en het zo goed doen. Hebben wij ook zo’n lijstje daar tegenover te zetten? Volgens mij niet... Je hebt gelijk als je zegt dat JdH niet het enige factor is in het geheel. Onze scouting waar John zelf jaren lang toevallig de baas van is geweest, is blabbered en van amateurniveau. Daar is ooit op bezuinigd maar daar hoor ik ome Toon er nooit over. En die scouting houdt niet alleen scouten in het buitenland in maar ook zeker en misschien nog belangrijker scouten hier in NL. Men houdt nog steeds en na jaren falen van de 3e rangs Belgische talenten nog steeds vast aan scouten in België. Blijkbaar leidt de evaluatie van het werk van die ene scout in België nooit tot enige verandering in beleid...
Toon is hier net zo verantwoordlijk voor. Hij is goed in de one liners en is een boegbeeld maar heeft een ons kent ons clubje gemaakt van het interne PSV apparaat waar iedereen het heel gezellig met elkaar heeft. De scouting en jeugdopleiding onder de loep nemen, komt kennelijk niet op bij hem. Want dan moet hij niet alleen John wegsturen maar misschien wel een paar anderen die hier al jaren lang zitten omdat ze “ de cultuurbewakers” zijn.
 
Ik vind dat het plaatje van de financiële positie enz wel erg vaak gedraaid wordt hier. Mag ik je er aan herinneren dat PSV vorig jaar 36 miljoen heeft uitgegeven voor voornamelijk miskopen?? En Ajax heeft ook miskopen maar daar tegenover staat dat ze echt goede voetballers halen voor lage prijzen: ze kochten destijds Sanchez voor maar 5 miljoen, hetzelfde bedrag gaven ze uit voor Tagliafico, betaalden 12 miljoen voor Ziyech, 7,5 miljoen voor Martinez, 12 miljoen voor Neres, 15 miljoen voor Promes, 12 miljoen voor Tadic, 18 miljoen voor Blind. Als je het mij vraagt allemaal meer dan waard gebleken waarvan vele van hen voor grote bedragen zijn of nog worden doorverkocht. Plus als die speers die vanuit de eigen jeugd of Jong Ajax doorstromen en het zo goed doen. Hebben wij ook zo’n lijstje daar tegenover te zetten? Volgens mij niet... Je hebt gelijk als je zegt dat JdH niet het enige factor is in het geheel. Onze scouting waar John zelf jaren lang toevallig de baas van is geweest, is blabbered en van amateurniveau. Daar is ooit op bezuinigd maar daar hoor ik ome Toon er nooit over. En die scouting houdt niet alleen scouten in het buitenland in maar ook zeker en misschien nog belangrijker scouten hier in NL. Men houdt nog steeds en na jaren falen van de 3e rangs Belgische talenten nog steeds vast aan scouten in België. Blijkbaar leidt de evaluatie van het werk van die ene scout in België nooit tot enige verandering in beleid...
Toon is hier net zo verantwoordlijk voor. Hij is goed in de one liners en is een boegbeeld maar heeft een ons kent ons clubje gemaakt van het interne PSV apparaat waar iedereen het heel gezellig met elkaar heeft. De scouting en jeugdopleiding onder de loep nemen, komt kennelijk niet op bij hem. Want dan moet hij niet alleen John wegsturen maar misschien wel een paar anderen die hier al jaren lang zitten omdat ze “ de cultuurbewakers” zijn.

Het is niet alleen maar kommer en kwel natuurlijk. Een greep: Wijnaldum, Luuk, Moreno, Guardado, Arias, Bruma (Jeffrey), Angelino, Dumfries, Lozano en Malen. Spelers die gekocht zijn voor weinig of hun aankoopbedrag hebben gerechtvaardigd en ons of sportief veel hebben opgeleverd, financieel, beiden of dat nog gaan doen. Uit de jeugd zijn verder Memphis, Ihattaren en Bergwijn doorgebroken als absolute klappers die voor redelijk veel geld zijn vertrokken of gaan vertrekken. Ook Gakpo gaat als hij zijn groei van de tweede seizoenshelft (na vertrek Bergwijn) doortrekt voor een mooi bedrag vertrekken uiteindelijk. Spelers als Madueke en Mauro zijn ook niet duur geweest en hebben in mijn ogen de potentie om nog sportief en daarmee ook in waarde te groeien.

Verder helemaal eens hoor dat er veel schort aan het transferbeleid en er veel miskopen zijn gedaan en ik ook wel op iets meer kwaliteit vanuit de jeugd hoop, maar je moet de positieve gevallen wel benoemen :)
 
Je hebt de wedstrijden en de spelers ook gezien toch? Ik vraag me oprecht af waarop jij baseert dat Schmidt daar wél een draaiend elftal van had kunnen maken? Eerlijk gezegd ben ik eerder bang voor een 'Stevens-effect', vanwege zijn strikte aanpak. Ik hoop het uiteraard niet, maar ik heb dat toch steeds wel een beetje in mijn achterhoofd.

Om terug te komen op de transfers en JdJ, ben ik mijn vertrouwen helemaal verloren na de afgelopen jaren. Telkens verzonnen we allerlei redenen om het uitblijven van goede aankopen te vergoelijken en te verdedigen en uiteindelijk was de conclusie "dan moeten we het hier maar mee doen".
Ik ben allerminst op m'n gemak.

Ik baseer me er ook op dat van de nummer 5 tot 18 in de eredivisie de gemiddelde spelerswaarde nog altijd een factor 4 tot 20 lager ligt dan die van onze selectie vol - inmiddels reeds afgewaardeerde - "miskopen" die er bij ons lopen. En ik ben ook niet vergeten dat we werden opgerold door een team uit LINSK in europa wat bij elkaar opgeteld dezelfde waarde heeft als Malen. Met die instelling als de tweede pot tegen sporting en Linsk kun zul je zelfs tegen Heracles en Zwolle gewoon ook de boot ingaan. Die instelling MAG NIET bij een club als PSV. Daar schaam ik me meer voor dan dat een speler als Thomas ons shirt draagt (en die vervolgens met lang vervlogen gloriedagen wordt vergeleken en afgebrand terwijl het feit dat hij net zijn 3e pot speelt na een jaar lang geblesseerd te zijn word vergeten). En als meerdere spelers zo'n neerwaardse spiraal volgen dan gaat daarvoor - wat mij betreft - een flink aandeel van de kritiek richting trainer.

Voornaamste punt is niet dat wat er rondloopt ondermaats is, maar bovenal dat degenen die we hebben persoonlijk of als team zwaar ondermaats presteerden. En ja, ik heb eigenlijk wel hoop dat een nieuwe trainer in de vorm van Schmid wel eens lekker zou kunnen uitplakken om de prestaties weer beter te laten worden. Verkoop eerst maar eens de spelers die Schmidt niet nodig heeft en investeer dan in de types en posities die hij nodig acht te hebben.

En ik weet dat ik misschien afwijk qua psv mening op meerdere punten, en ik ben zeker geen fan die alles wat de Jong doet goed wil praten (ben redelijk neutraal over hem tot nu toe), maar ik denk oprecht dat Mark van Bommel sportief gewoon een miskleun bleek voor deze selectie en met zijn laatste jaar het vertrouwen, plezier en niveau van het team ernstig heeft beschadigd, waardoor meerdere spelers nu slechter lijken dan ze zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat het plaatje van de financiële positie enz wel erg vaak gedraaid wordt hier

Het is de realiteit. PSV heeft de zekerheid van een bepaalde som aan sponsorgelden, seizoenkaarten en TV-gelden, en daar moet je het mee doen.
Als er incidenteel meer geld binnenkomt, bijvoorbeeld door een goede uitgaande transfer of door deelname aan de groepsfase van de Champions League, dan is er meer te investeren, en dat gebeurt op dat moment dan ook. Maar het blijft incidenteel. Die 36 miljoen aan inkomende transfers waren bijvoorbeeld enkel mogelijk door de uitgaande transfer van Lozano. En de ruimte die er dan is, geldt alleen voor de transfersom. Salarissen zijn terugkerende kosten en de salarisruimte is daarom beperkt door dat wat PSV stuctureel binnenkrijgt.

Je somt een leuk rijtje Ajax-spelers op, maar tegenover elk "succesnummer" kun je in dezelfde periode een miskoop zetten met vergelijkbare transfersommen. Denk aan Magallan, 3 rechtsbacks waarvan ik de naam al niet eens meer weet, Marin, Bande, Cassierra, en dan heb ik ze volgens mij nog niet eens allemaal gehad. Spelers die vanuit de eigen jeugd doorstromen zijn er de afgelopen jaren nauwelijks. Van de Beek maakte 5 jaar geleden zijn debuut in het eerste. Dan heb je nog Dest. De rest zijn allemaal aankopen - waar dus zoals aangegeven net zoveel miskopen tegenover staan. En ondertussen stroomt Jong Ajax ook over met "talenten" die bij een subtopper in de eredivisie hadden kunnen blijven maar nu "furore" maken in de KKD. Geweldige scouting is dat.
 
Het is niet alleen maar kommer en kwel natuurlijk. Een greep: Wijnaldum, Luuk, Moreno, Guardado, Arias, Bruma (Jeffrey), Angelino, Dumfries, Lozano en Malen. Spelers die gekocht zijn voor weinig of hun aankoopbedrag hebben gerechtvaardigd en ons of sportief veel hebben opgeleverd, financieel, beiden of dat nog gaan doen. Uit de jeugd zijn verder Memphis, Ihattaren en Bergwijn doorgebroken als absolute klappers die voor redelijk veel geld zijn vertrokken of gaan vertrekken. Ook Gakpo gaat als hij zijn groei van de tweede seizoenshelft (na vertrek Bergwijn) doortrekt voor een mooi bedrag vertrekken uiteindelijk. Spelers als Madueke en Mauro zijn ook niet duur geweest en hebben in mijn ogen de potentie om nog sportief en daarmee ook in waarde te groeien.

Verder helemaal eens hoor dat er veel schort aan het transferbeleid en er veel miskopen zijn gedaan en ik ook wel op iets meer kwaliteit vanuit de jeugd hoop, maar je moet de positieve gevallen wel benoemen :)
Ik vind de voorbeelden van Wijnaldum en Memphis van heel lang geleden hoor. Ik heb gewoon een lijst samen gesteld van relatief goedkope aankopen van Ajax tegenover onze aankopen. En mijn kritiek is niet op een of twee personen gericht maar op de organisatie die het heeft toegelaten dat er zo bezuinigd is op de scouting waardoor je later met veel ellende te maken hebt gekregen. Verder laten wij al heel lang de door jou genoemde spelers allemaal voor relatief lage bedragen weg gaan waardoor we bijna nooit iets overhouden van het aantrekken van bepaalde spelers. Memphis werd toen goed verkocht maar die zou door Feyenoord net zo duur verkocht zijn. Ik dat wel vaker gezegd: de categorie net daar onder is bijna nooit, ook niet door Brands, voor een goed bedrag verkocht. Vreemde constructies net als bij Angelino, Guardado, Moreno, Bruma (Jeffrey) enz hebben er voor gezorgd dat we dit soort spelers voor bijna niets hebben laten vertrekken. Ja ik ken het verhaal van Marcel ook: anders zouden ze nooit hier naar toe willen komen... Dat zal allemaal.
Vreemd dat wij zo’n imago hebben ontwikkeld de laatste jaren, dat spelers alleen onder dit soort voorwaarden hier willen spelen. Dat neem ik Brands heel erg kwalijk. Hij heeft van PSV een tweederangs topclub gemaakt waar de supporters staan te juichen wanneer Bergwijn voor 30 miljoen wordt verkocht.
En nu zitten wij met zijn leerling die volgens Toon “10 jaar lang heeft kunnen mee kijken hoe Marcel het deed”. Nou in zijn eerste jaar mocht hij 36 miljoen verkwanselen. En men beweerde nog steeds dat we geen geld hadden. We hadden wel degelijk geld. Het ontbrak ons aan twee dingen: kennis van zaken door professionele scouting en een figuur met een internationaal netwerk.
 
Dat heeft echt geen reet met imago te maken maar gewoon met hoeveel geld er was. Er was weinig geld, niet genoeg om spelers van een dergelijk kaliber onder normale voorwaarden over te nemen of vast te leggen. Daar kunnen we het nog urenlang over hebben, maar dan vind ik het vooral interessant om te kijken hoe PSV in die situatie terecht is gekomen. En heel kort door de bocht: door met geld te smijten op de transfermarkt en allerlei spelers binnen te halen waar men op basis van de scoutingrapporten van Piet de V. uit T. torenhoge verwachtingen van mocht hebben. Maar die dat nooit waarmaakten. Ja, Gomes. En Alex, die een paar jaar gehuurd werd van Chelsea en uiteindelijk ook 0 euro opleverde. De rest, allemaal geld weg door het putje.

Iets wat men kon opvangen zolang de CL inkomsten bleven binnen komen. En door het parkeerterrein te verkopen. Maar PSV had maar 1 parkeerterrein, dus op een gegeven was het geld gewoon op.

Het is aan Marcel Brands te dankne, die creatief met budgetten is omgegaan, dat er spelers gehaald zij die met een dergelijk budget als dat van PSV anders niet waren gekomen. Niet vanwege het imago van PSV maar simpelweg omdat het profvoetballers zijn die uiteindelijk voor salaris spelen en voor een mooi verhaal weinig kopen. En hun verkopende clubs willen misschien ook nog best wat van de transfersom af doen, maar het zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen. Korting geven zodat PSV later meer winst kan maken is dus geen optie.

Je moet Brands niets verwijten, maar de gasten die het geld hebben verkwanseld: Van Raaij, Hiddink en De Visser. Mooi man, 4 kampioenschappen op rij en een halve finale Champions Leauge. Maar 15 jaar later nog steeds op de blaren.
 
Je moet Brands niets verwijten, maar de gasten die het geld hebben verkwanseld: Van Raaij, Hiddink en De Visser. Mooi man, 4 kampioenschappen op rij en een halve finale Champions Leauge. Maar 15 jaar later nog steeds op de blaren.
Dit is zeker wel een valide punt.
 
Dat heeft echt geen reet met imago te maken maar gewoon met hoeveel geld er was. Er was weinig geld, niet genoeg om spelers van een dergelijk kaliber onder normale voorwaarden over te nemen of vast te leggen. Daar kunnen we het nog urenlang over hebben, maar dan vind ik het vooral interessant om te kijken hoe PSV in die situatie terecht is gekomen. En heel kort door de bocht: door met geld te smijten op de transfermarkt en allerlei spelers binnen te halen waar men op basis van de scoutingrapporten van Piet de V. uit T. torenhoge verwachtingen van mocht hebben. Maar die dat nooit waarmaakten. Ja, Gomes. En Alex, die een paar jaar gehuurd werd van Chelsea en uiteindelijk ook 0 euro opleverde. De rest, allemaal geld weg door het putje.

Iets wat men kon opvangen zolang de CL inkomsten bleven binnen komen. En door het parkeerterrein te verkopen. Maar PSV had maar 1 parkeerterrein, dus op een gegeven was het geld gewoon op.

Het is aan Marcel Brands te dankne, die creatief met budgetten is omgegaan, dat er spelers gehaald zij die met een dergelijk budget als dat van PSV anders niet waren gekomen. Niet vanwege het imago van PSV maar simpelweg omdat het profvoetballers zijn die uiteindelijk voor salaris spelen en voor een mooi verhaal weinig kopen. En hun verkopende clubs willen misschien ook nog best wat van de transfersom af doen, maar het zijn ook geen liefdadigheidsinstellingen. Korting geven zodat PSV later meer winst kan maken is dus geen optie.

Je moet Brands niets verwijten, maar de gasten die het geld hebben verkwanseld: Van Raaij, Hiddink en De Visser. Mooi man, 4 kampioenschappen op rij en een halve finale Champions Leauge. Maar 15 jaar later nog steeds op de blaren.
Ik ga geen discussie met je voeren over van Raaij: vanuit de eerdere discussies in het verleden weet ik wat je standpunt is en ik weet ook dat ik dat helemaal niet deel.
Verder heeft JdJ in een jaar tijd 36 miljoen armer gemaakt met zijn miskopen. Dat laat je gemakshalve buiten beschouwing telkens..
En prima dat jij zo warm wordt van het werk van Brands. Het is hier door mij en vele anderen tot in den treure uitgelegd wat voor fouten hij steeds maakte. Dat jij nu nog blijft hangen in het scoutingswerk van Piet Visser hetgeen dateert van 15 jaar geleden alweer, is niet echt een bijdrage aan de discussie over het bezuinigen op de scouting, het aanstellen van JdJ als TD en zijn beperkte inzicht en netwerk.
 
Van Aanholt met een op het oog vervelende blessure uitgevallen. Zou zomaar een optie minder kunnen zijn.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat van Aanholt hierdoor als optie afvalt. Zou ook zo maar kunnen dat dit onze beoogde linksback is. PSV neemt de laatste jaren wel meer gokjes met niet fitte spelers.
 
Ik ga geen discussie met je voeren over van Raaij: vanuit de eerdere discussies in het verleden weet ik wat je standpunt is en ik weet ook dat ik dat helemaal niet deel.

Dat kan, van mening verschillen is prima. Maar ik zou het wel op prijs stellen om de discussie verder zuiver te houden. Ik lees een paar woorden waar ik niet veel mee kan. En dat heeft weer effect over hoe ik reageer. Want ik denk dat onze mening over Van Raaij niet eens heel erg verschilt. Maar ik vind dat zaken richting bijvoorbeeld Brands erg eenzijdig worden belicht en dan wil ik graag de andere kant ook onder de aandacht brengen.

Verder heeft JdJ in een jaar tijd 36 miljoen armer gemaakt met zijn miskopen. Dat laat je gemakshalve buiten beschouwing telkens..

Telkens? Ten eerste hebben we het over 2 reacties, en ten tweede haak ik in op het punt dat je over Marcel Brands maakt. Het functioneren van John de Jong is daarvoor niet zo relevant. Ik wil het best een keer over De Jong hebben maar in een ander topic. Wat ik vind er best wel wat van. Maar zoals gezegd, niet relevant voor het punt dat ik wilde maken.

En prima dat jij zo warm wordt van het werk van Brands. Het is hier door mij en vele anderen tot in den treure uitgelegd wat voor fouten hij steeds maakte. Dat jij nu nog blijft hangen in het scoutingswerk van Piet Visser hetgeen dateert van 15 jaar geleden alweer, is niet echt een bijdrage aan de discussie over het bezuinigen op de scouting, het aanstellen van JdJ als TD en zijn beperkte inzicht en netwerk.

Uitgelegd? Kom op zeg. Dan doe je net alsof een ander het niet snapt en je het zelf wel helemaal goed begrijpt. Laat dat achterwege.

Tenslotte: Dat ik aankom met Piet de Visser simpelweg omdat je dingen in verhouding moet zien. Jouw stelling is, in zoveel woorden, dat de scouting niet goed functioneert omdat daarop bezuinigd is. Dat suggereert dat de scouting in het verleden beter functioneerde. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Want tegenover ieder succesverhaal bij PSV staan minstens zoveel tegenvallers, en dat is al jarenlang zo. En niet alleen bij PSV, ook bij Ajax, dat je als voorbeeld aanhaalde. Wat dat betreft is Ajax eigenlijk nog wel het meest schrikbarende voorbeeld, want daar is sinds enige tijd meer te besteden, de scouting is uitgebreid, er is iemand met een zogezegd uitgebreid netwerk in Zuid-Amerika, en desondanks blijven er talloze miskopen deze kant op komen.
 
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat van Aanholt hierdoor als optie afvalt. Zou ook zo maar kunnen dat dit onze beoogde linksback is. PSV neemt de laatste jaren wel meer gokjes met niet fitte spelers.

Heeft hij een vervelende blessure? Dan is PSV juist geïnteresseerd :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan