J.B.
Grootste PSV-kenner 2022
Mooi hoor.Er is een paus gekozen. Da’s snel.Bekijk bijlage 7432
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Mooi hoor.Er is een paus gekozen. Da’s snel.Bekijk bijlage 7432
Even een update downloaden danHoe vaker er een nieuwe paus gekozen wordt, hoe verder mijn boek achter loopt. Bekijk bijlage 7436
Nou hè. Dat kon men niet zien aankomen.![]()
Nieuwe kerncentrales komen jaren later en vallen veel duurder uit
De plannen van dit kabinet voor nieuwe kerncentrales stuiten op obstakels. De kosten liggen miljarden hoger dan verwacht en de centrales gaan ook jaren later in gebruik. Borssele lijkt de meest logische locatie, maar ook dat is nog niet in beton gegoten.www.nu.nl
Goh, wat een verrassing![]()
Nah, als een donderslag bij heldere hemel.Nou hè. Dat kon men niet zien aankomen.
En dat is dan nog eens de prognose nu. Die gaan de kostenoverschrijding Binnenhof nog wel overroepen. En omdat die dingen altijd aanstaan wordt wind-en zonne-energie minder aantrekkelijk.![]()
Nieuwe kerncentrales komen jaren later en vallen veel duurder uit
De plannen van dit kabinet voor nieuwe kerncentrales stuiten op obstakels. De kosten liggen miljarden hoger dan verwacht en de centrales gaan ook jaren later in gebruik. Borssele lijkt de meest logische locatie, maar ook dat is nog niet in beton gegoten.www.nu.nl
Goh, wat een verrassing![]()
Hahaha, ik las mijn vader ipv avatar. Begreep er al weinig van. Zie PB.Kreeg deze op archive.is niet gevonden, maar ben wel benieuwd naar de uitleg van Boonstra, want as it stands heb ik er hetzelfde gezicht bij als mijn avatar:
https://www.ad.nl/eindhoven/cor-boo...r-verhuizing-philips-naar-amsterdam~a4576c1c/
Zie je overal ter wereld, ook gekoppeld aan kapitalisme. Men heeft geen tijd meer voor kinderen, carrière is belangrijker. Het nadeel is dat landen die wel blijven groeien in bevolking de overhand krijgen. Kapitalisme heeft ook groei nodig dus gaan we importeren, uiteindelijk krijg je wrijving in cultuur en ironisch genoeg gaan dan de kapitalisten klagen over diezelfde buitenlanders, die mogen alleen komen werken, eten en slapen. Niet meer te redden dit circus wat we Nederland noemen.![]()
Waar de woningprijzen stijgen, worden minder kinderen geboren
Huurders in dure regio's krijgen minder vaak kinderen dan woningeigenaren. Voor huurders in goedkopere regio's is kinderen krijgen ook makkelijker. Er zijn "ongelijke kansen op gezinsvorming", concludeert het CBS. De kloof groeit tussen mensen die wel en geen gezin kunnen beginnen.www.nu.nl
Gelukkig is vergrijzing nog geen probleem en kunnen we ons een verdere daling in geboortes best perrimiteren.
Om vergrijzing structureel op te lossen moeten er juist minder kinderen geboren worden. Ja, dan heb je even een grote shitzooi, maar daarna ben je er vanaf.![]()
Waar de woningprijzen stijgen, worden minder kinderen geboren
Huurders in dure regio's krijgen minder vaak kinderen dan woningeigenaren. Voor huurders in goedkopere regio's is kinderen krijgen ook makkelijker. Er zijn "ongelijke kansen op gezinsvorming", concludeert het CBS. De kloof groeit tussen mensen die wel en geen gezin kunnen beginnen.www.nu.nl
Gelukkig is vergrijzing nog geen probleem en kunnen we ons een verdere daling in geboortes best perrimiteren.
Gepaard met een enorme krimp van GDP en welvaart?Om vergrijzing structureel op te lossen moeten er juist minder kinderen geboren worden. Ja, dan heb je even een grote shitzooi, maar daarna ben je er vanaf.
Jep - oneindige groei (in populatie, welvaart, economie, pensioenen, woningwaarde of wat dan ook) is het meest schadelijke en onwenselijke concept wat op de een of andere manier bij velen simpelweg niet indaalt. En de omslag is even pijnlijk en flink wennen/omdenken, maar wel noodzaak i.m.o.Gepaard met een enorme krimp van GDP en welvaart?
Dat er algemeen sprake is van een dalende trend in het geboortegetal bij toenemende welvaart staat volgens mij los van de trend die in het artikel behandeld wordt.Zie je overal ter wereld, ook gekoppeld aan kapitalisme. Men heeft geen tijd meer voor kinderen, carrière is belangrijker. Het nadeel is dat landen die wel blijven groeien in bevolking de overhand krijgen. Kapitalisme heeft ook groei nodig dus gaan we importeren, uiteindelijk krijg je wrijving in cultuur en ironisch genoeg gaan dan de kapitalisten klagen over diezelfde buitenlanders, die mogen alleen komen werken, eten en slapen. Niet meer te redden dit circus wat we Nederland noemen.
Inderdaad. Het is nu alsof er een hotel is met meer bezoekers dan kamers, en de oplossing een nieuwe kamer bijbouwen is. Maar daar moeten dan wel weer meer bezoekers voor komen om dat financieel mogelijk te maken.Jep - oneindige groei (in populatie, welvaart, economie, pensioenen, woningwaarde of wat dan ook) is het meest schadelijke en onwenselijke concept wat op de een of andere manier bij velen simpelweg niet indaalt. En de omslag is even pijnlijk en flink wennen/omdenken, maar wel noodzaak i.m.o.
Ik doe m'n best. Kinderloos hier, buiten dat t overpopulatie tegen gaat is t leven een stuk goedkoper en rustiger. Kan t iedereen aanradenJep - oneindige groei (in populatie, welvaart, economie, pensioenen, woningwaarde of wat dan ook) is het meest schadelijke en onwenselijke concept wat op de een of andere manier bij velen simpelweg niet indaalt. En de omslag is even pijnlijk en flink wennen/omdenken, maar wel noodzaak i.m.o.
Doordat de huisprijzen zo hoog worden moeten mensen meer uur werken om rond te komen, dus minder tijd voor kinderen. Is dit niet precies de essentie van het artikel?Dat er algemeen sprake is van een dalende trend in het geboortegetal bij toenemende welvaart staat volgens mij los van de trend die in het artikel behandeld wordt.