Algemene Nieuwsberichten

Een zwarte die wat wit wast haha.
Romeo Castelen zal dit zijn. Dom, dom, dom.

Allemaal rupsjes nooit genoeg.

Dit is wel interessant, hoe mijn beeld en waarschijnlijk die van vele niet klopt over het gedrag van mensen na een ramp.

Er is niet meer criminaliteit maar mensen gaan elkaar juist meer helpen.

D'r waren al een tijdje wat alternatieven voor Twitter, maar afgelopen dagen neemt bluesky wel een vlucht. Zie daar ondertussen ook grote nieuwsmedia een actief account starten. Straks heeft Trump zijn eigen echoput op truthsocial en Elon op X.

D'r waren al een tijdje wat alternatieven voor Twitter, maar afgelopen dagen neemt bluesky wel een vlucht. Zie daar ondertussen ook grote nieuwsmedia een actief account starten. Straks heeft Trump zijn eigen echoput op truthsocial en Elon op X.
Zouden die twee platforms ooit gaan fuseren? De rechtse natte droom denk ik.

Kortom, laatste protest van KOZP is geweest, deze periode zou de laatste zijn maar die gaan dus niet door.

Kortom, laatste protest van KOZP is geweest, deze periode zou de laatste zijn maar die gaan dus niet door.
t'Zal online wel weer reacties - in allerlei toonaarden - regenen van mensen die blij zijn dat ze stoppen..Ik voorspel dat er een tijd komt waarin we de opofferingsgezindheid waarderen van iedereen die betrokken was bij KOZP, op weg naar een meer rechtvaardige, inclusieve en gelijkwaardige samenleving. Ik ben in ieder geval in die 15 jaar anders gaan kijken naar Zwarte Piet, alsook naar de waarde van herinnering aan slavernijverleden en Keti Koti.

Ik houd daar wel van. Beetje tegendraads, ergens voor staan, en stug vol blijven houden ondanks de mainstream.

Ik houd daar wel van. Beetje tegendraads, ergens voor staan, en stug vol blijven houden ondanks de mainstream.
bafkreieengoavcqkr6kg22mkfqt2wp3vtofgqu2y4xjkn27mqopk3fz7pq@jpeg

Nou, dit stimuleert mij zeker niet om naar Spanje te gaan:

Met name dit deel:
De Spaanse overheid krijgt ook informatie over de data waarop toeristen accommodaties bezoeken of autoverhuurdiensten gebruiken en de betaalwijze die dan wordt gebruikt. De datum van betaling en de datum waarop de betaalkaart verloopt moeten ook worden doorgegeven aan de overheid. Bij hoteluitbaters wordt ook geregistreerd hoeveel kamers er worden verhuurd en of er een internetverbinding wordt aangevraagd.

Enerzijds te veel moeite voor een tripje weg, zeker als er alternatieven zijn. En anderzijds wil ik dit soort Big Brother Is Watching You-praktijken ook niet steunen en mijn persoonlijke informatie doorgeven op dit niveau.

Met name dit deel:

Enerzijds te veel moeite voor een tripje weg, zeker als er alternatieven zijn. En anderzijds wil ik dit soort Big Brother Is Watching You-praktijken ook niet steunen en mijn persoonlijke informatie doorgeven op dit niveau.

Pas nog in Spanje geweest.
Valt op dat we daar al e.e.a. door moesten geven bij alle verblijfslocaties.
Maar betaalkaart gegevens hoefde nog niet.
Vanaf nu dus wel. Gaat heel erg ver.

Het is nou niet zo dat overheden uitblinken in het veilig houden van data...

Met name dit deel:

Idee van de minister van toerisme, Farberina, strengste toerismebeleid ooit.

Met name dit deel:

Toevallig zei ik gisteren thuis hetzelfde. En ik wilde eigenlijk wel weer naar Baskenland of zo.

Met name dit deel:

Ik vind het een draconische maatregel van Spanje. Heel griezelig. Tegelijkrtijd denk ik dat ze geen enkel idee hebben hoe ze die data moeten gaan organizeren en interpreteren. a.i. zal, mits de data gestructureerd is, gaan helpen. Ik denk dat ze het na een jaar weer gaan afblazen.

Terug
Bovenaan Onderaan