Algemeen Directeur

Sanders verdient natuurlijk alle complimenten voor de financiële herstructurering (en die heeft hij gekregen), maar je leest zo nu en dan toch dat hij de club wel heel kil en zakelijk leidt, en dat er te weinig afstand met de RvC (Swinkels) zou zijn. Dit was ook wat het rapport naar voren bracht. Dan is het misschien nu wel het juiste moment om over te stappen van een saneerder naar een ander type AD. Gerbrands vind ik ook wel een interessante naam.
 
Ik vind het waardeloos. We zijn met PSV een bepaalde weg ingeslagen. Sanders heeft nog een contract voor 4 maanden. Deze winterstop moet hij verpatst worden, anders wordt het of verlengen of terug naar de beloften.

Als je Waterreus wil laten functioneren, moet je niet 1 maar 2 AD's aanstellen. Kan 'ie eerst die ander de tent uitwerken. Is 'ie op z'n best, die Ronnepon.
Tweemaal;:D:D

Hup Sef! :logo:

Sef Vergoossen. Was dat niet die tovenaar die een zwalkend PSV in 14 dagen tijd klaarstoomde om in de Arena van Ajax te winnen en een paar maanden later met ons allen op het Stadhuisplein stond te juichen?

Jammer, ik had hem graag nog twee jaar als Algemeen Directeur gezien, alleen al om de boel financieel te stabiliseren. Van Hans van Breukelen verwacht ik bestuurlijk minder, ook al heeft hij ervaring bij Utrecht en is hij een PSV-icoon. Ik denk dat dit soort functies prima door iemand van buiten de voetbalwereld ingevuld kunnen worden, dus van mij mag een andere "captain of industry" naar voren geschoven worden.

Ik heb het niet zo op "captains of industry". In 2004 was er een die onze toppers Guus en Harry wegjoeg. Zie waar we nu beland zijn.
Daarnaast roepen veel "kenners" dat er specifieke kwaliteiten vereist zijn voor het leiden van een voetbalclub.
 
.........

Ik heb het niet zo op "captains of industry". In 2004 was er een die onze toppers Guus en Harry wegjoeg. Zie waar we nu beland zijn.
Daarnaast roepen veel "kenners" dat er specifieke kwaliteiten vereist zijn voor het leiden van een voetbalclub.

Je doelt op Timmer? Dat van de kenners die roepen dat er specifieke kwaliteiten nodig zijn die mensen buiten het wereldje niet zouden hebben is mij bekend. Volgens mij is een van de hardst roepende kenners een zekere heer JD. Ik ben ervan overtuigd dat iemand van buiten, mits bereid om zijn oren en ogen goed de kost te geven, een frisse en financieel verantwoorde lange termijn koers kan uitzetten en consolideren. Laat de trainer van dat moment maar verantwoordelijk zijn voor de korte termijn successen, en een goed ingevoerde technisch directeur, wel uit de voetbalwereld, voor een gezond aan- en verkoopbeleid.
 
[.....]

Ik ben ervan overtuigd dat iemand van buiten, mits bereid om zijn oren en ogen goed de kost te geven, een frisse en financieel verantwoorde lange termijn koers kan uitzetten en consolideren. Laat de trainer van dat moment maar verantwoordelijk zijn voor de korte termijn successen, en een goed ingevoerde technisch directeur, wel uit de voetbalwereld, voor een gezond aan- en verkoopbeleid.

Ik sluit me hier bij aan.

Zo ver ik kan beoordelen, heeft Sanders geweldig werk verricht voornamelijk op het financiële vlak. Hulde!
 
Je doelt op Timmer? Dat van de kenners die roepen dat er specifieke kwaliteiten nodig zijn die mensen buiten het wereldje niet zouden hebben is mij bekend. Volgens mij is een van de hardst roepende kenners een zekere heer JD. Ik ben ervan overtuigd dat iemand van buiten, mits bereid om zijn oren en ogen goed de kost te geven, een frisse en financieel verantwoorde lange termijn koers kan uitzetten en consolideren. Laat de trainer van dat moment maar verantwoordelijk zijn voor de korte termijn successen, en een goed ingevoerde technisch directeur, wel uit de voetbalwereld, voor een gezond aan- en verkoopbeleid.
Helemaal correct Will.
Buiten Reker heeft PSV nog nooit voetbalmensen als AD gehad, Godzijdank, dat had de club never nooit overleefd.
Alle andere bestuurders waren topmensen uit het bedrijfsleven. Het waanidee dat een AD iemand uit de voetballerij moet zijn is een of andere kronkel van Derksen die op niks gebaseerd is.
 
Alle namen die door de PSV-watchers worden genoemd zijn mij onbekend of in ieder geval niet mensen 'uit het voetbal'. Daar lijkt men dus ook niet echt naar op zoek.

thijsslegers ‏@thijsslegers

belrondje gemaakt. onderwerp: wie volgt Tiny Sanders op. Meest gehoorde naam: Ronald Slaats, die onlangs vertrok als CEO bij Lage Landen

@marnixhobbelink Toon Gerbrands zou ik wel een interessante keuze vinden

Collega's ED en Telegraaf droppen namen Bart de Boer (ex-Efteling) en Henk Kivits (ex-RvC PSV). Naam van laatste hoorde ik inmiddels ook

Kivits schijnt open te staan voor een terugkeer naar PSV, maar is naar verluidt niet iemand die Sanders naar voren zal schuiven
 
Alle namen die door de PSV-watchers worden genoemd zijn mij onbekend of in ieder geval niet mensen 'uit het voetbal'. Daar lijkt men dus ook niet echt naar op zoek.

Henk Kivits is kandidaat nr 1.
Check zijn CV maar, is m.i ook een meer dan prima kandidaat!
 
Je doelt op Timmer? Dat van de kenners die roepen dat er specifieke kwaliteiten nodig zijn die mensen buiten het wereldje niet zouden hebben is mij bekend. Volgens mij is een van de hardst roepende kenners een zekere heer JD. Ik ben ervan overtuigd dat iemand van buiten, mits bereid om zijn oren en ogen goed de kost te geven, een frisse en financieel verantwoorde lange termijn koers kan uitzetten en consolideren. Laat de trainer van dat moment maar verantwoordelijk zijn voor de korte termijn successen, en een goed ingevoerde technisch directeur, wel uit de voetbalwereld, voor een gezond aan- en verkoopbeleid.

Prima argumenten! Sluit ik me helemaal bij aan.
 
Alle namen die door de PSV-watchers worden genoemd zijn mij onbekend of in ieder geval niet mensen 'uit het voetbal'. Daar lijkt men dus ook niet echt naar op zoek.

Sanders hoort ook niemand naar voren te schuiven. Dat is een verantwoordelijkheid van de RvC.
 
Alle namen die door de PSV-watchers worden genoemd zijn mij onbekend of in ieder geval niet mensen 'uit het voetbal'. Daar lijkt men dus ook niet echt naar op zoek.

Ik zal eens een sollicitatiebrief schrijven. Maar dan wil ik wel Guus i.p.v. Brands als mede kop van jut. Denk wel dat ik het 4 jaartjes volhoud.
 
Je doelt op Timmer? Dat van de kenners die roepen dat er specifieke kwaliteiten nodig zijn die mensen buiten het wereldje niet zouden hebben is mij bekend. Volgens mij is een van de hardst roepende kenners een zekere heer JD. Ik ben ervan overtuigd dat iemand van buiten, mits bereid om zijn oren en ogen goed de kost te geven, een frisse en financieel verantwoorde lange termijn koers kan uitzetten en consolideren. Laat de trainer van dat moment maar verantwoordelijk zijn voor de korte termijn successen, en een goed ingevoerde technisch directeur, wel uit de voetbalwereld, voor een gezond aan- en verkoopbeleid.

Ik wist niet dat JD van VI het ook riep. Dat lijkt geen aanbeveling, hoewel ik moet zeggen dat JD in zijn papieren columns soms wel degelijk zinnige dingen meldt.
Maar geheel los van wat anderen roepen,
ik kan niet zo uit de hoge hoed toveren wie de meest geschikte opvolger van Tiny Sanders zou kunnen zijn.
Ik kan wel kanttekeningen plaatsen bij het begrip `captain of industry`.
Timmer leidde inderdaad het vertrek van Guus Hiddink in ,oa. door het plan van Harry van Raay om Guus een Alex Ferguson rol te geven bij PSV, te torpederen.
En ene Boonstra vond het ooit een goed idee om het hoofdkantoor van Philips te verplaatsen van het `onbeduidende` Eindhoven naar het `grote` Amsterdam.

Zowel PSV als Philips zijn daar niet beter van geworden, to say the least.
Het is een bekend gegeven dat aan de absolute top(whatever that may be?) er geen gebrek is aan superego en juist wel aan gedurfde en gedegen tegenspraak.
Een zeer gevaarlijke combinatie voor alle ondergeschikten.
Vandaar mijn opmerking dat ik het niet zo heb op `captains of industry`.
 
Laatst bewerkt:
.
Vandaar mijn opmerking dat ik het niet zo heb op `captains of industry`.

Ga toch maar eens solliciteren. Mijn C.V:
-Ervaring met voordelig inkopen buiten Europa en voor veel geld verkopen binnen Europa.
-Ik haat rood staan bij de bank.
-Ben in het verleden al 2x ontslagen omdat ik de 5e kolonne onderschatte. Dus mijn lesje geleerd. Altijd handig in het voetbal.
-Geboren en getogen in Eindhoven.
-Spreek mijn talen, durf te speachen, ervaring met inkoop, verkoop, marketing en PR.
-Heb niet zo gek veel verstand van voetbal dus op het terrein van de technisch manager zul je me niet zien komen.
-Ben nog een totale nobody dus niet besmet met een captain of wat dan ook imago, maar een goede stuurman aan de wal.

Als iedereen met een vergelijkbaar profiel nu eens een brief aan de RvC schrijft dan krijgen die het lekker druk :)
 
:D

Met Pinokkio als assistent. Weten we gelijk wanneer het sprookje een leugen blijkt.
PSV heeft al een geschiedenis met Pinokkio Jan Reker. Het lijkt mij niet dat wij die ezel hoeven te zijn die zich.... je weet wel,.
 
Terug
Bovenaan Onderaan