Albert Gudmundsson (M)

Dus jij bestrijdt je eerste stelling dat we met Ramselaar wel resultaten haalden waradoor de keuze voor hem gerechtvaardigd was. Want je zegt nu dat S. De Jong op de plek van Ramselaar is gekomen, hetgeen impliceert dat Ramselaar niet rendeerde. Foutje dus van Cocu en ook van jou dus die die keuze maar bleef verdedigen.

Ja en nee. Ramselaar is een aanvallende middenvelder die werd gebracht voor het aanvallende spel. Nu heeft Cocu een betere aanvallende middenvelder en dat is Siem de Jong voor het aanvallende spel. Hendrix kan daar nooit voor in de plaats.Wat het is en blijft een verdedigende middenvelder.
 
En deze jongen blijft maar scoren, en niet alleen intikkertjes. Misschien moet men eens een middenvelder uit eigen jeugd een kans geven.
 
En deze jongen blijft maar scoren, en niet alleen intikkertjes. Misschien moet men eens een middenvelder uit eigen jeugd een kans geven.

Ho ho, niet zulke radicale ideeën voorstellen hè? Daar doet men bij PSV niet aan. Eerst moet deze jongen nog leren keepen en zijn mannetje uit te schakelen als back en centrale verdediger, want dat scoren wat hij als aanvallende middenvelder bij de vleet doet is niet voldoende.

 
En deze jongen blijft maar scoren, en niet alleen intikkertjes. Misschien moet men eens een middenvelder uit eigen jeugd een kans geven.

Bij Jong PSV speelt hij als valse buitenspelers. Op zich had hij dus best kunnen spelen ipv Ramselaar te zien blind draven op de flank.
 
Ten koste van Hedrikx?

Grapjas.
Hendrix zal volgend seizoen toch echt meer speeltijd moeten krijgen, anders is hij (terecht) weg. Maar in plaats van minuutjes geven aan een revaliderende huurling kan PSV misschien beter minuutjes geven aan een speler die er bovenuit steekt op een lager niveau. Kijk wie er volgend jaar allemaal is en zorg dat deze jongen bij de eerste 5 middenvelders zit.
 
Grapjas.
Hendrix zal volgend seizoen toch echt meer speeltijd moeten krijgen, anders is hij (terecht) weg. Maar in plaats van minuutjes geven aan een revaliderende huurling kan PSV misschien beter minuutjes geven aan een speler die er bovenuit steekt op een lager niveau. Kijk wie er volgend jaar allemaal is en zorg dat deze jongen bij de eerste 5 middenvelders zit.

Het zou ook fijn zijn als (geen verwijt) Hendrix eens een keer langer dan 3 wedstrijden niet geblesseerd is.
 
Het zou ook fijn zijn als (geen verwijt) Hendrix eens een keer langer dan 3 wedstrijden niet geblesseerd is.

Onzin. Vorig jaar was hij een basiskracht maar werd na de wintestop plots op de bank gezet. Dit jaar kwam hij terug van een blessure, deed het goed maar daarna weer zomaar op de bank. En vervolgens raakte hij vaker geblesseerd ja. Je moet de zaken nie omdraaien.
 
We horen vanuit de PSV staf wel dat hij nog veel moet leren, en dat kan, dat weet ik niet, maar duidelijk is wel dat hij, getuige zijn aantal doelpunten en et gemak waarmee hij scoort, in de JL in ieder geval uitgeleerd is. Laat hem maar verder leren bij het eerste, door hem regelmatig voldoende speeltijd te geven.

En hopelijk stapt men ook af van het idee dat iedere speler all-round moet zijn; dat is m.i. ook een reden waarom het zo slecht gaat met het Nederlandse voetbal. Ontwikkel zijn aanvallende kwaliteiten maar verder en laat het verdedigen aan een ander over.
 
We horen vanuit de PSV staf wel dat hij nog veel moet leren, en dat kan, dat weet ik niet, maar duidelijk is wel dat hij, getuige zijn aantal doelpunten en et gemak waarmee hij scoort, in de JL in ieder geval uitgeleerd is. Laat hem maar verder leren bij het eerste, door hem regelmatig voldoende speeltijd te geven.

En hopelijk stapt men ook af van het idee dat iedere speler all-round moet zijn; dat is m.i. ook een reden waarom het zo slecht gaat met het Nederlandse voetbal. Ontwikkel zijn aanvallende kwaliteiten maar verder en laat het verdedigen aan een ander over.

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens, maar hij moet natuurlijk wel meer bij het eerste betrokken worden. Er is hoop, gisteren werd hij na (ff uit m'n hoofd) een uur spelen gewisseld, dus wie weet mag hij dit weekend zijn debuut maken ;)
 
Onzin. Vorig jaar was hij een basiskracht maar werd na de wintestop plots op de bank gezet. Dit jaar kwam hij terug van een blessure, deed het goed maar daarna weer zomaar op de bank. En vervolgens raakte hij vaker geblesseerd ja. Je moet de zaken nie omdraaien.

Dat komt door van Ginkel.
 
Klopt. Dat kwam dus niet omdat Jorrit steeds geblesseerd was.

Ten eerste vind ik van Ginkel en Hendrix geen "gelijke" spelers. Van Ginkel was gehaald voor zijn aanvallende meerwaarde (die hij ook had) en dat is niet een specialiteit van Hendrix. En daarnaast is het feit dat hij vorig seizoen op een gegeven moment op de bank kwam niet de reden dat hij dit seizoen regelmatig geblesseerd was.
 
De negentienjarige Gudmundsson maakte dit seizoen achttien doelpunten in 34 Jupiler League-optredens namens Jong PSV. "Je moet veel doen om een kans te krijgen bij het eerste elftal. Of ik het begrijp? Het is lastig voor me. Ik moet geduldig blijven", aldus de tiener na afloop van de 5-1 zege op Achilles '29. Gudmundsson maakte in Groesbeek twee goals.

"Ik praat er met Pascal Jansen (trainer van Jong PSV, red.) over. Mijn zaakwaarnemer bespreekt het met onder meer Marcel Brands. Tja, we moeten kijken wat er gebeurt", vervolgde Gudmundsson. "Natuurlijk moet ik mezelf nog op een aantal vlakken verbeteren. Zoals ik al zei, ik moet geduld hebben. Maar ik moet ook aan mezelf denken, niet alleen aan de club. Ik ga nu nadenken over wat goed is voor mijn carrière."

Dat zei hij voor de camera van FOX sports.

Die is dus duidelijk gefrustreerd over het uitblijven van een uitnodiging van Cocu. Terecht ook als je bekijkt dat PSV aanvallend bijzonder belabberd is geweest dit seizoen en Ramselaar op een plek zette waar deze Gudmundsson voor zover ik weet van nature speelt. Die scoorde niet veel en verzorgde ook niet veel assists, ook niet helemaal zijn schuld omdat dat ook niet zijn positie is en hij nu eenmaal daar werd neergezet door Cocu, dus al met al zou het Cocu mogen worden aangerekend als deze Gudmundsson straks besluit om weg te gaan.
 
Dat zei hij voor de camera van FOX sports.

Die is dus duidelijk gefrustreerd over het uitblijven van een uitnodiging van Cocu. Terecht ook als je bekijkt dat PSV aanvallend bijzonder belabberd is geweest dit seizoen en Ramselaar op een plek zette waar deze Gudmundsson voor zover ik weet van nature speelt. Die scoorde niet veel en verzorgde ook niet veel assists, ook niet helemaal zijn schuld omdat dat ook niet zijn positie is en hij nu eenmaal daar werd neergezet door Cocu, dus al met al zou het Cocu mogen worden aangerekend als deze Gudmundsson straks besluit om weg te gaan.

Voor ons is dat allemaal lastig te begrijpen. Het zou eigenlijk vreemd zijn, als wij het beter weten dan Cocu?
 
Voor ons is dat allemaal lastig te begrijpen. Het zou eigenlijk vreemd zijn, als wij het beter weten dan Cocu?

Aangezien wij geen tot weinig ervaring hebben met profvoetbal spelen, trainer zijn bij een profclub, geen info hebben hoe Gudmundsson traint, de wedstrijden van JL meestal niet integraal zien, niet met PSV1 werken, de trainer van Jong PSV niet spreken, lijkt het me logisch dat wij het dus per definitie beter weten. ;)

En er geldt sowieso, de spelers die niet spelen makeb het verschil. Zo zou bijvoorbeeld vorig seizoen Bergwijn er vier keer zoveel inschieten als Locadia, als hij maar eens een kans kreeg.
 
Aangezien wij geen tot weinig ervaring hebben met profvoetbal spelen, trainer zijn bij een profclub, geen info hebben hoe Gudmundsson traint, de wedstrijden van JL meestal niet integraal zien, niet met PSV1 werken, de trainer van Jong PSV niet spreken, lijkt het me logisch dat wij het dus per definitie beter weten. ;)

En er geldt sowieso, de spelers die niet spelen makeb het verschil. Zo zou bijvoorbeeld vorig seizoen Bergwijn er vier keer zoveel inschieten als Locadia, als hij maar eens een kans kreeg.

Tja. Aad de Mos, EC-II en supercupwinnaar met KV mechelen, vond het een goed idee om zijn linksback te verkopen (Heintze) om vervolgens Erik Meijer (spits) als linksback op te stellen. Beleidsmakers bij ajax en feyenoord hebben meerdere jeugdspelers laten gaan (te licht bevonden) die later het heel behoorlijk deden of zelfs onhaalbaar werden. Ook mensen die wél dagelijks bezig zijn in het profvoetbal maken soms stevige fouten. Gelukkig, want anders konden wij het -achteraf- niet beter weten ;)

Gudmundsson dus. Gehaald van Heerenveen, en steekt er nu bovenuit in jong PSV. Die is 20 bij aanvang van volgend seizoen, lijkt me dat je hem best een kans kunt geven in het eerste. En dan niet als basiskracht, maar wel als zeg eens 1 van de 5 spelers die regelmatig op het veld te zien zijn. Want anders vraag ik me af wat het doel is van de jeugdopleiding. Is het doorbreken van een aantal spelers een paar jaar geleden dan zuiver toeval geweest, een bijzondere lichting, of het gevolg dat er spelers (uit nood) wel moesten gaan spelen, zoals dat bij andere teams het geval is?
 
Misschien kunnen ze hem volgend seizoen het hele seizoen op de bank zetten en dan aan het eind als het nergens meer om gaat speelminuten geven (Y):re:
 
Terug
Bovenaan Onderaan