Dat ja en misschien is het feit dat Ajax en PSV als springplanken of afbouw stap (Blind, Tadic enz.) worden gebruikt ook nog een indicator voor verval.
Ik reageer trouwens voor het gemak ook even op andere reacties uit dit topic.
Het is maar net wat Tegengas voor criteria hangt aan de grootte van de club hangt? Historie, naam? Ja Ajax is dan absolute top, daar valt nauwelijks over te twisten. Iedere voetballiefhebber kent Ajax, als men in het buitenland over voetbal in Nederland begint dan gaat het helaas vaker over Ajax dan over PSV.
Historie uit de jaren 90 en verder terug zegt dan weer weinig over de kwaliteit van het voetbal in 2022. Ik kan me niet voorstellen dat de meest ambitieuze spelers die echt klaar zijn voor de betere clubs in de grote competities het Ajax uit de Mickey Mouse competitie boven een Dortmund, Atletico, United of soortgelijke clubs verkiezen. Als ze dat doen dan is het vaker om een tussenstop te maken.
Dat soort clubs kunnen 1 of meerdere slechte jaren hebben maar ze hebben de aantrekkingskracht om Harry Kane en Son er jaren te laten voetballen en Bergwijn of grotere toppers op de bank te houden en nieuwe spelers van naam aan te trekken.
Het zijn verder interessante discussies over de status van Ajax t.o.v grotere internationale clubs maar ik denk dat het best onzinnig is om deze lijst echt zo serieus te nemen?
Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt of
Tegengas er niet goed aan doet om een beetje zijn timing te werken op een PSV forum?
Ik denk niet dat Tegengas de intentie heeft om ergernis op te wekken maar het is zeker niet de eerste keer dat hij van zich laat horen na een klote bericht of puntverlies voor PSV. Of hoort het er bij? In dat geval trek ik mijn keutel weer in.