Ajax - PSV | Zondag 31 maart | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Mark van Bommel doet het boven verwachting goed.
Dit Ajax heeft een veel betere selectie dan PSV. Dat we nog steeds boven aan staan is een wonder.

En knap van van Bommel.

Zeker, tactisch kan het beter. Ik had ook liever Perrerio of Ihataren gezien in de tweede helft.

Maar feitelijk heeft PSV het nog steeds in eigen hand. En als de instelling goed is en blijft, wordt PSV kampioen.
Hard werken en wedstrijden beslissen in het laatste kwartier. Zoals we vaker hebben gedaan.

Aan fitheid en doorzettingsvermogen ligt het niet.
Daarmee compenseren we het gebrek aan kwaliteit ten opzichte van Ajax.
Dat heeft van Bommel gefaciliteerd.

En dat geeft mij nog wel vertrouwen in de laatste 7 "finales"

In Van Bommel I truste

:lmao::lmao::lmao:

"Dat heeft van Bommel gefaciliteerd."

Nee, Cocu heeft vorig seizoen tactisch opgebouwd en de teambuilding opgebouwd. Mark neemt het stokje over en heeft zijn eigen stempel (in positieve zin) totaal niet weten te drukken op dit elftal.

Je vergeet voor het gemak de schandalige uitschakeling in de beker.
 
Ik vrees dat de serie van na de winterstop gewoon past bij de kwaliteit van onze selectie.

Voor de winterstop speelden we beter, hadden meer mazzel (uit tegen PEC, Fortuna, Groningen en dergelijke).
En we waren topfit. Dat is de verdienste van Mark.

Ik zie het liever anders, maar als we kampioen worden zullen daar echt wel billenknijpwedstrijden (staat dat in de van Dale?) Tussen zitten.

Ik snap wel dat je Mark een goede coach vindt. Jezelf telkens in de underdog positie praten :braak:. PSV heeft een prima selectie wat ook duidelijk was in de voorbereiding en het begin van de eerste seizoenshelft. Dat we nu zo behouden spelen zijn Mark's verdiensten. Lees: zijn fout.
 
Ongelukkig? dude serieus... Als de keeper + verdediger beide debiel doen/falen en er valt een goal door hun BEIDE toedoen dan spreek je over 2 *** prutsers. Als het incident bij ajaks was gebeurt dan stond twitter meteen vol met stuur de Afrikaan op de eerste de beste boot richting Afrika terug.

Wij kunnen Zoet helaas niet deporteren, wij kunnen alleen wennen aan zijn gepruts en van de 2 mensen voor hem, soort zoekt soort dus ben blij dat het 1 mooi eenzijdig pruts geheel is achterin, kan niemand elkaar boos aankijken omdat ze allemaal beroerd zijn.
:lmao:
 
Ik denk niet dat het nut heeft om hier antwoorden op te geven aangezien je hier niet mee eens bent en er in mijn ogen niet valt te discussiëren met jou. Maar Blind geeft een schouderduw zoals het mag, Lozano verliest zijn balans en zijn eerste aanname is al dat hij de bal nog meer net kan hebben. Daarna valt hij weer en jij beweert dat Blind op zijn hak of kuit staat maar je ziet overduidelijk dat Blind nergens op stapt en gewoon zijn voetjes op de grond zet. Lozano zoekt het contact want die gooit zich voor Blind en laat zich vallen nadat hij iets voelt.

Discussieer dan met mij ;) Ik vind het moment Blind-Lozano in eerste instantie niets. Schouderduw, niks aan de hand. Maar op het moment dat Lozano op probeert te staan komt de voet van Blind op de kuit van Lozano die daardoor direct weer uit balans is. Bewust of niet, daar zou je als scheidsrechter prima voor kunnen fluiten. Een aanvaller zal de verdediger altijd kruisen (ervoor gooien, zoals jij het noemt) omdat de verdediger dan een overtreding kan maken. Dat zie je altijd.

In eerste instantie niets, in tweede instantie vind ik het persoonlijk een overtreding.

Ongelukkig? dude serieus... Als de keeper + verdediger beide debiel doen/falen en er valt een goal door hun BEIDE toedoen dan spreek je over 2 *** prutsers. Als het incident bij ajaks was gebeurt dan stond twitter meteen vol met stuur de Afrikaan op de eerste de beste boot richting Afrika terug.

Wij kunnen Zoet helaas niet deporteren, wij kunnen alleen wennen aan zijn gepruts en van de 2 mensen voor hem, soort zoekt soort dus ben blij dat het 1 mooi eenzijdig pruts geheel is achterin, kan niemand elkaar boos aankijken omdat ze allemaal beroerd zijn.

Zoet had het been van Schwaab doormidden moeten breken om als eerste bij die bal te zijn. Dat is de spirit die de keeper moet hebben. Schwaab had die bal met keeper en al het stadion uit moeten rossen in plaats van licht toucheren. In beide gevallen was het dan geen doelpunt geweest.
 
:lmao::lmao::lmao:

"Dat heeft van Bommel gefaciliteerd."

Nee, Cocu heeft vorig seizoen tactisch opgebouwd en de teambuilding opgebouwd. Mark neemt het stokje over en heeft zijn eigen stempel (in positieve zin) totaal niet weten te drukken op dit elftal.

Je vergeet voor het gemak de schandalige uitschakeling in de beker.
De fitheid van de selectie is in mijn optiek echt beter dan de seizoenen onder Cocu.

Weet je die rush van Dumfries nog tegen Groningen? Is wat mij betreft typerend voor de fitheid van de selectie.
En dat past ook wel bij de speler van Bommel.

Cocu had ook aan teambuilding gedaan natuurlijk. Maar de verhouding ten aanzien van Ajax (kwalitatief) is dit seizoen niet te vergelijken.

Dus ik vind de prestatie van van Bommel om eerste te staan in deze fase van de competitie erg knap.

Een 5-0 tegen Willem II zoals afgelopen seizoen, zie ik dit seizoen niet gebeuren.

Behalve in de beker: dat was inderdaad een blunder van van Bommel.

Maar goed. Ik was groot fan van de speler Van Bommel. Ik zal wel niet objectief zijn.
?
 
De fitheid van de selectie is in mijn optiek echt beter dan de seizoenen onder Cocu.

Weet je die rush van Dumfries nog tegen Groningen? Is wat mij betreft typerend voor de fitheid van de selectie.
En dat past ook wel bij de speler van Bommel.

Cocu had ook aan teambuilding gedaan natuurlijk. Maar de verhouding ten aanzien van Ajax (kwalitatief) is dit seizoen niet te vergelijken.

Dus ik vind de prestatie van van Bommel om eerste te staan in deze fase van de competitie erg knap.

Een 5-0 tegen Willem II zoals afgelopen seizoen, zie ik dit seizoen niet gebeuren.

Behalve in de beker: dat was inderdaad een blunder van van Bommel.

Maar goed. Ik was groot fan van de speler Van Bommel. Ik zal wel niet objectief zijn.
?

Mag je vinden uiteraard. Ik vind dit seizoen bijna een kopie van vorig seizoen. Je begint met frivool voetbal en eindigt met afbraakvoetbal, gefocust op het defensieve in plaats van het offensieve. Juist die tactische verandering zorgt ervoor dat spelers uit vorm raken. Zekerheid zorgt voor onzekerheid, want iemand die vanuit zekerheid speelt, wordt geregeerd door angst. Iemand die risico's durft te nemen, speelt met lef. Lef is wat we nodig hebben in deze tijden. En Mark breekt ons lef af en laat de angst erin sluipen.

En die 5-0 van Willem II, daar kun je nog niks over zeggen. Daar moeten we nog naartoe ;):rolleyes:.

Maar als ik dan toch iets positiefs over van Bommel moet zeggen, dan is het dat vaker een aanvaller erin zet in plaats van een verdediger, zoals we onder Cocu gewend waren. Ook het inpassen van de jeugd doet hij beter, waar onze toekomst ligt.

Maar uiteindelijk gaat het dit jaar maar om één ding en dat is de titel. Ik kan best een zware wedstrijd verwerken (Fortuna, PEC of Groningen) als dit ons uiteindelijk naar de titel brengt, maar daar tegenover haal ik ook hard uit als het dan een keer fout gaat. Als je mooi voetbal speelt bouw je meer krediet op, waarmee een slechte wedstrijd minder erg is. Maar met de hiervoor genoemde wedstrijden bouw je simpelweg geen krediet op.
 
Mag je vinden uiteraard. Ik vind dit seizoen bijna een kopie van vorig seizoen. Je begint met frivool voetbal en eindigt met afbraakvoetbal, gefocust op het defensieve in plaats van het offensieve. Juist die tactische verandering zorgt ervoor dat spelers uit vorm raken. Zekerheid zorgt voor onzekerheid, want iemand die vanuit zekerheid speelt, wordt geregeerd door angst. Iemand die risico's durft te nemen, speelt met lef. Lef is wat we nodig hebben in deze tijden. En Mark breekt ons lef af en laat de angst erin sluipen.

En die 5-0 van Willem II, daar kun je nog niks over zeggen. Daar moeten we nog naartoe ;):rolleyes:.

Maar als ik dan toch iets positiefs over van Bommel moet zeggen, dan is het dat vaker een aanvaller erin zet in plaats van een verdediger, zoals we onder Cocu gewend waren. Ook het inpassen van de jeugd doet hij beter, waar onze toekomst ligt.

Maar uiteindelijk gaat het dit jaar maar om één ding en dat is de titel. Ik kan best een zware wedstrijd verwerken (Fortuna, PEC of Groningen) als dit ons uiteindelijk naar de titel brengt, maar daar tegenover haal ik ook hard uit als het dan een keer fout gaat. Als je mooi voetbal speelt bouw je meer krediet op, waarmee een slechte wedstrijd minder erg is. Maar met de hiervoor genoemde wedstrijden bouw je simpelweg geen krediet op.
We agree tot disagree.

De seizoenen met Hiddink gingen niet altijd gepaard met mooi voetbal.
Maar dankzij Alex en Gomez waren we wel succesvol. Toen hadden we nog een keeper die punten pakte...


Ik hecht niet zo veel waarde aan mooi voetbal.
Die goal van Lozano tegen VVV vond ik mooi ingeschoten.
Terwijl de wedstrijd niet om aan te zien was, heb ik genoten van het resultaat en die ene goal.
 
We agree tot disagree.

De seizoenen met Hiddink gingen niet altijd gepaard met mooi voetbal.
Maar dankzij Alex en Gomez waren we wel succesvol. Toen hadden we nog een keeper die punten pakte...


Ik hecht niet zo veel waarde aan mooi voetbal.
Die goal van Lozano tegen VVV vond ik mooi ingeschoten.
Terwijl de wedstrijd niet om aan te zien was, heb ik genoten van het resultaat en die ene goal.
Dan ben je of een die hard fan of een scorebord supporter. In beide gevallen zit je goed. Wanneer we praten over de laatste 5 wedstrijden van een seizoen om daarmee dan de titel en miljoenen veilig te stellen, ok, maar voor een heel seizoen dit voetbal is mijn eenzijdige liefde echt niet groot genoeg.
 
Eens, maar toch, zonder VAR was Ajax ermee weggekomen. SOms zit het tegen, soms zit het mee.

En zonder VAR had Ajax geen Penalty gehad.
Sommigen zeggen dat Kuipers goed gefloten heeft, maar hij is wel 2 x gecorrigeerd door de VAR en gaf in de 1e helft geen gele kaarten voor overtredingen waarvoor dat wel zou moeten. :rolleyes:
 
We agree tot disagree.

De seizoenen met Hiddink gingen niet altijd gepaard met mooi voetbal.
Maar dankzij Alex en Gomez waren we wel succesvol. Toen hadden we nog een keeper die punten pakte...


Ik hecht niet zo veel waarde aan mooi voetbal.
Die goal van Lozano tegen VVV vond ik mooi ingeschoten.
Terwijl de wedstrijd niet om aan te zien was, heb ik genoten van het resultaat en die ene goal.

Oh maar ik heb net zo goed genoten van VVV! Maar als we een keer geen 3 punten pakken, moeten die spelers zich ook maar hard maken. Omdat ik verwend ben? Nee. Omdat ze maar wat beter hadden moeten lopen voor de centen die ze verdomme verdienen! :)
 
Ik hik al jaren tegen het strafschoppenbeleid aan. Het is de laatste jaren een veel te zwaar middel geworden, die wedstrijden beslist. Strafschoppen zijn te vaak dubieus. Voor mij is het een strafschop als je bewust een overtreding maakt op een speler die in scoringspositie verkeert. Er zijn te veel aanvallers die zich gemakkelijk laten vallen. Zij voelen nauwelijks contact en gaan al rollebollen. Dat vallen is voor veel scheidsrechters het sein om een strafschop te geven. Men praat heden over "er is contact". Logisch bij een contactsport als voetbal. Het gaat niet eens meer over een overtreding, maar over contact. Bestraf dan eens echt grove overtredingen bv. op het middenveld, maar daar wordt wel veel toegelaten. Een dubieuze strafschop bepaald de uitslag, moet niet kunnen. En dan de millimeter VAR, beroerd om naar te kijken.

Eens, maar het probleem is dat de FIFA en UEFA geen enkele bereidwilligheid tonen om aan de spelregels te gaan tornen. Het invoeren van de VAR lijkt misschien heel wat, maar de feitelijke regels veranderen niet. Ze kunnen alleen beter toegepast worden door beelden te gebruiken. Het vertrek van Van Basten als vernieuwer van de regels waar we mee te maken hebben spreekt wat dat betreft boekdelen.

Wellicht beter om een dag na de wedstrijd mijn kijk op de wedstrijd te geven. Mijn kijk is daardoor ook niet anders vanwege de adrenaline o.i.d.

Vond het qua niveau niet best. Van Bommel stuurde een middenveld in het veld wat ik niet vind kunnen in zo'n wedstrijd. Het leek alsof hij daarmee wilde zeggen, wij gaan dit met hand en tand verdedigen. Terwijl je denk ik meer had veroorzaakt door een creatieve speler erbij te zetten. Nu leek het alsof je thuis 2-0 had gewonnen en nu dit moest verdedigen.

Eerste helft was PSV niet aanwezig en deden ze waarvoor ze waren gekomen, maar door een ongelukkig moment achterin kwam Ajax gemakkelijk op 1-0. Nauwelijks gecreëerde kansen, treurige pogingen van weer Ziyech, veel balverlies van Mazraoui, onzichtbare Neres en geen schot op goal van PSV. Luuk die overduidelijk minder duels won in tegenstelling tot de uitwedstrijd waar De Ligt niet bij was. Je ziet dat PSV dan weinig kan creëren en eigenlijk een matige elftal is.

Ik dacht, PSV gaat wisselen in de rust maar na het lezen van zijn interviews (MVB) vond die het wel meevallen en zag die alsof hij tactisch juist had gezet door die Sadilek op te stellen. In mijn ogen was die jongen alleen meer aanwezig door zijn gerol en uitlokken van vrije trappen. Weet niet precies of dat de bedoeling was.

Na rust kreeg PSV dan zijn eerste echte kans, Lozano moet hier natuurlijk gewoon de 1-1 maken. Daarna kwam direct weer onze zwakke schakel aan te pas, een fout waar dan ook nog eens een doelpunt uitkomt. Onnodige plek om zo het duel aan te gaan, kwestie van Angelino de bal laten aannemen en zorgen dat die een pas naar achter moet geven. Vrije trap en Onana's enige zwakke punt werd zichtbaar. Onana komt uit bij een bal waar die niet uit moet komen. Kom je uit, moet je hem hebben. Niet van toepassing, dus 1-1. Na die kans van Lozano, terecht, qua spelbeeld niet aangezien het de eerste mogelijkheid was van PSV, na 53 minuten.

PSV kreeg de bal nu, Ajax was zoekende, wissels moesten gemaakt worden. PSV kon het spel niet maken, te weinig creativiteit, Dumfries die volledig uit vorm is waardoor alles van Angelino moest komen, wat ook goed werd benut. Ajax moest dit onschadelijk maken en vond Veltman juist invallen. Ik voelde dat Ajax dit nog kon winnen en dat zegt toch wel genoeg. Normaal ben ik helemaal ontdaan en zie ik het niet meer zitten na een 1-1 en spelende met 10 man, maar had vertrouwen in een juiste afloop. Dat gebeurde ook, door een fout van Schwaab werd en een terechte penalty gegeven. Daarvoor nog een kans van Bergwijn die hij kan omzetten naar een grote kans voor Lozano, maar met zijn chocoladebeen, schoot die aardig mis.

Malen kwam erin en de vleugels werden overbezet zodat de voorzetjes moesten komen. Een goede wissel van Ten Hag, Kristensen als hangende rechtsback/buiten vulde dit goed in en de voorzetten werden minder qua effectiviteit maar ook in aantal. Toch moest er meer kopkracht bij bij Ajax en dit vulde Magallan. Na een geblokte schot van Magallan toen die hem naar voren wilde hengsten, hoorde ik de commentaar al direct hem als een miskoop bestempelen. Omschrijving als stugger en onzeker terwijl er een lange bal geblokt werd, best treurig gesteld met de commentatoren van tegenwoordig. Dat gemok van Ziyech bij de wissel, zorgt er alleen voor dat ik hem niet ga missen. Hij moet ook zien dat hij het team niet helpt met nutteloze schoten van afstand en een Tadic zorgt er wel voor dat die met zijn slimheid de bal in de ploeg kan houden.

Luuk was nog een beetje gevaarlijk, maar na een counter in de 96ste minuut, toch een bevrijdende 3-1, ondanks dat je het gevoel niet had dat PSV ging scoren. Maar met een aangescherpte record van PSV door in de laatste 10 minuten te scoren, weet je het maar nooit.

Conclusie, een verdiende overwinning met het oog op je inzet, vechtlust en gedachte achter de opstelling alleen al. PSV kon niks klaarmaken en profiteerde bijna optimaal van een fout van Mazraoui en Onana.

Vond de scheids overigens niet consequent. Overtredingen liet die te vaak doorspelen en op het moment dat er één werd geplaatst op Neres en Neres wilde doorgaan, gaf die vrij laat toch nog een vrije trap. Terwijl ik dacht dat er door gespeeld zou worden. Die kaart kan je over 5 minuten nog steeds geven. VAR moment hebben de wedstrijd bepaald maar daar heb je de VAR voor. Mazraoui was duidelijk rood en Schwaab raakte Neres, dus een terechte penalty.

Nog wel een kanttekening naar van Bommel, waar je als Ajacied zijnde, moeilijk geen hekel aan kan hebben. Aangeven dat zijn plan uit de verf kwam. Maar in de eerste helft 1-0 achterstaan, geen schot op goal hebben, geen uitgespeelde kansen, niks. Hoe kan je dan zeggen dat zijn plan werkte? Beweert gevaarlijk te zijn in de eerste helft, maar dat is elke ploeg die de bal heeft. Elk moment kan gevaarlijk zijn, maar ze hebben niks gecreëerd en dus niet gevaarlijk geweest. Zijn intentie was in het veld om te verdedigen, maar daar buiten nog meer. Je mag soms wel hand in eigen boezem steken, maar hamert erop dat er niks aan de hand is en dat zij pas twee keer hebben verloren in 27 wedstrijden. Zeggen dat je plan niet heeft gewerkt en daardoor te laat was om juist te handelen, dat had die moeten zeggen. Hoor al maanden dat Ten Hag ook te koppig was door zijn fout niet in te zien, maar Markie is geen haar beter.

Sterk verhaal, grotendeels volledig eens!
 
Dan ben je of een die hard fan of een scorebord supporter. In beide gevallen zit je goed. Wanneer we praten over de laatste 5 wedstrijden van een seizoen om daarmee dan de titel en miljoenen veilig te stellen, ok, maar voor een heel seizoen dit voetbal is mijn eenzijdige liefde echt niet groot genoeg.
Als je graag mooi voetbal wil zien, zit je niet goed bij PSV inderdaad.
Vroeger met Romario, Nilis en Ronaldo. Dat waren wel andere tijden.

Sorry. On topic: Ajax is een stomme klup
 
Laatst bewerkt:
Niets aan de hand! Het enige waar PSV echt over mag klagen is het buitenspelgeval met Gakpo. Voor de rest waren alle beslissingen van het arbitrale kwintet uitstekend. En dat is in de combinatie Kuipers-Ajax al heel wat.
Je vergeet zeker die smerige overtreding van de Ligt op Sadilek die onbestraft bleef, de penalty die PSV moest krijgen en ook nog Gakpo die niet buitenspel stond. Daarbij had hij een vrije doorgang naar Onana. Ook was de val van Schwaab geen penalty.
 
Ik heb werkelijk nog geen enkele analist gehoord die het geen Penalty vond. Maar die hebben allemaal zeker een Ajax bril op en jij een objectieve bril? Kom op, wees een beetje reëel.
Het was zeker een penalty, maar er is toch een analist gevonden voor je ?

 
De Ligt op Sadilek had geel kunnen zijn maar verder geen invloed op de wedstrijd. Was geen Penalty zei ik al. Lozano gaat veel te makkelijk liggen. Gakpo heb ik al aangegeven . Schwaab is een 100 procent penal. Als je dat niet vindt is discussiëren onmogelijk. Ik heb werkelijk nog geen enkele analist gehoord die het geen Penalty vond. Maar die hebben allemaal zeker een Ajax bril op en jij een objectieve bril? Kom op, wees een beetje reëel.
Als er contact is kan dat, moet de verdediger niet zo dom inkomen, tenminste dat is de redenatie die ik rondom Schwaab Neres lees...
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan