Ajax - PSV | Woensdag 10 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
dat wel, maar die beker is zo'n enorme waste of time en energie..
Als het alleen om de beker ging zou je inderdaad denken fuck it. Maar dit is een groter probleem dat seizoen niet meer opgelost gaat worden ben ik bang.
 
En daarnaast zijn er vaak maar één of twee afspeelopties wanneer we de bal hebben. Die zijn natuurlijk erg makkelijk dicht te lopen voor de tegenstander en dan is het óf tikkie terug, óf we zijn de bal kwijt.

De enige way out zijn individuele hoogstandjes, maar daar op hopen is gewoon dom.
Eerlijk is eerlijk. Daar had Rosario wel de mooiste van. Maar goed, 2-0 achter dus.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Ten Hag helemaal niet zo'n goede trainer vindt, of niet bijzonder althans. Ten Hag begon ook matig bij Ajax. Hij had het geluk dat hij op een gegeven moment generatie talenten Frenkie en De Ligt in de schoot geworpen kreeg, Ziyech bij Ajax bleef en er even flink met geld werd gesmeten om Blind in zijn prime en Tadic aan te schaffen. Een jaar later was Ajax schatrijk en kon het jaarlijks oogsten van de CL pot beginnen, omdat geen andere NL club daar nog in de buurt komt. Ik vind zelfs dat Ajax gezien de financiële middelen nog maar zuinig presteert. Twee jaar op rij een toch vrij realistische doortocht naar de CL knockout verneukt. Kampioen worden ze wel, maar dat is ook niet zo moeilijk met zo veel kwaliteit in je selectie, en dan met name ook in de breedte. Ten Hag maakt regelmatig rare selectiekeuzes en leunt wel heel erg op zijn sleutelspelers. Op het beruchte CL jaar na geeft Ajax eigenlijk zelden nog echt thuis tegen topteams in de CL. Of Ten Hag beter is dan Schmidt? Ik kan dat na 1 seizoen Schmidt niet beoordelen, hoe belabberd Schmidt het nu dan ook bij ons doet (al kun je op basis van resultaten nog zeggen dat hij het met 2e staan en overwinteren in Europa nog niet heel slecht doet). Hoe dan ook, nooit kapot geweest van Ten Hag als trainer. Als hij 2 jaar eerder was ingestapt bij Ajax was hij binnen die twee jaar ontslagen.
Ten Hag laat de laatste weken wel wat aardige tactische dingen zien, dacht ik.
 
Overigens: die mensen die vinden dat Unnerstall zo veel beter is dan Mvogo worden wellicht ook terechtgewezen. Ik heb niks tegen Unnerstall, en we staan niet puur door Unnerstall achter. Maar hij is niet de nieuwe Gomes die het verschil maakt, die een klasse beter is dan Mvogo.
Ik denk ook niet dat daar ons probleem ligt en derhalve vind ik het prima dat Mvogo blijft staan in de competitie.
Niemand zegt hier dat Unnerstall "zoveel beter" is. Het argument is dat het lood om oud ijzer is, en dat het voetballende gedeelte van Mvogo ook niks voorstelt, en het heeft sowieso niks met de tactiek te maken. Aangezien ze allebei van gelijkwaardig niveau zijn, vind ik iig dat je dan beter je eigen keeper de voorkeur kunt geven i.p.v. voor een andere club 2 jaar lang een huurling warm te houden en je eigen doelman te laten rotten op de bank. Dat was het argument.
 
Zoals gezegd interesseert het resultaat van deze wedstrijd me geen reet. Ik vind het wel heel positief voetbal van Ajax om naar te kijken vanavond. Die Alvarez - ik weet gewoon weer niet wat ik zie...
Makkelijk spelen met Blind naast je... Ik blijf zijn techniek en motoriek echt zeer gebrekkig vinden, maar goed hij lijkt zich te ontwikkelen.
 
De dag dat Schmidt toe durft te geven dat zijn visie misschien niet altijd de beste is zal ik gaan juichen.
 
Niet dus. Hij mag niks met Ajax te maken hebben. Met een oogje dicht zou hij in het publiek mogen zitten, maar dat mag nu sowieso niet ivm Corona.

Ja. Gejinxt in zijn topic. Vandaag slecht helaas. Net als de rest.

Ja. Waarom niet gewoon rammen.

Dat snap ik dus niet. Sangaré speelt pas echt slecht. Verliest continu Klaassen uit het oog. Rosario draalde bij de 2-0, maar er was voorin ook niemand aanspeelbaar.

In tegenstelling tot de commentator vond ik tot de 1-0 PSV heerlijk lekker leunen. Gebeurde niet veel. PSV loerde prima. Maar daarna werd het pas echt dramatisch. De enige met een voldoende is Mo. Dumfries en Sangaré wat mij betreft de allerslechtsten.
Dumfries is niet meer de Dumfries van vorig seizoen.
 
We


Ik denk echt dat Schmidt wegsturen niets gaat helpen. MvB wist hier niks van te maken, Faber wist hier niks van te maken, Schmidt nu ook niet. Nee stuur eerst maar eens JdJ en die amateuristische scouting van ons weg. Die hebben geen idee van het samenstellen van een selectie.
Onzin. MvB had een kutteam vergeleken hiermee, Schmidt heeft veruit het beste materiaal sinds guardado/Gini/Memphis.
 
‘Weet je wat we doen? We verliezen al een jaar of drie de belangrijke wedstrijden. Weet je wat we daarom gaan doen vanavond?’
‘Nou?’
‘Precies hetzelfde als altijd. Hetzelfde overduidelijke systeem. Dat verwachten ze deze keer nooit!’
‘Nou zeg: briljant! Ik zeg: doen! Met dezelfde cliché spelers op cliché plaatsen?’
‘Ja.’
‘Gaan we doen.’
 
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Ten Hag helemaal niet zo'n goede trainer vindt, of niet bijzonder althans. Ten Hag begon ook matig bij Ajax. Hij had het geluk dat hij op een gegeven moment generatie talenten Frenkie en De Ligt in de schoot geworpen kreeg, Ziyech bij Ajax bleef en er even flink met geld werd gesmeten om Blind in zijn prime en Tadic aan te schaffen. Een jaar later was Ajax schatrijk en kon het jaarlijks oogsten van de CL pot beginnen, omdat geen NL club daar nog in de buurt komt. Ik vind zelfs dat Ajax gezien de financiële middelen nog maar zuinig presteert. Twee jaar op rij een toch vrij realistische doortocht naar de CL knockout verneukt. Kampioen worden ze wel, maar dat is ook niet zo moeilijk met zo veel kwaliteit in je selectie, en dan met name ook in de breedte. Ten Hag maakt regelmatig rare selectiekeuzes en leunt wel heel erg op zijn sleutelspelers. Op het beruchte CL jaar na geeft Ajax eigenlijk zelden nog echt thuis tegen topteams in de CL. Of Ten Hag beter is dan Schmidt? Ik kan dat na 1 seizoen Schmidt niet beoordelen, hoe belabberd Schmidt het nu dan ook bij ons doet (al kun je op basis van resultaten nog zeggen dat hij het met 2e staan en overwinteren in Europa nog niet heel slecht doet). Hoe dan ook, nooit kapot geweest van Ten Hag als trainer. Als hij 2 jaar eerder was ingestapt bij Ajax was hij binnen die twee jaar ontslagen.
Ja als als... ik vind dit echt een dooddoener: als hij niet goed had gepresteerd, dan was het “ hij kan de grote talenten niet beter maken”. Doet ie het wel, dan is het “ hij had de beschikking over de beste talenten”. Bovendien troeft hij nu Schmidt volledig af. PSV blijft maar spelen zoals ze begonnen, terwijl er keer op keer gevaar ontstaat.
Nee itt Schmidt ontwikkelt Ten Hag zich wel. Schmidt blijft hangen in zijn tijd in China of zo. Hij kan niets verzinnen, in andere wedstrijden ook niet als het niet loopt.
 
Ai, Sangaré speelt weer erg belabberd. Oververmoeid misschien? Echt een topspeler, maar nu al een aantal wedstrijden echt niet goed. Niet zo erg als Dumfries, wat dan je aanvoerder is, maar ai ai...

Ik had al verwacht dat men Rosario (deels ook wel terecht hoor) de 2-0 zou aanrekenen ondanks dat hij de bal niet kwijt kon omdat er weer eens niemand bewoog. Maar ik vind hem samen met Boscagli en Ihattaren de enigen die nog wel dingen goed doen.

Mijn God, Malen, Zahavi, Sangaré, Dumfries... Wat een drama. Ajax is echt twintig keer beter.
 
Onzin. MvB had een kutteam vergeleken hiermee, Schmidt heeft veruit het beste materiaal sinds guardado/Gini/Memphis.
Maar ook met dat kutteam wist hij erg leuk voetbal op de mat te leggen in dat eerste half jaar. Het kan dus wel gewoon met deze jongens. Het probleem ligt denk ik wat minder oppervlakkig dan het spelers materiaal
 
Wat denk ik een oplossing zou kunnen zijn is tactisch gezien terug naar de basis. Niet allemaal van die moderne speelwijzen als Gegenpressing of hoge backs en zwervende spelers. Duidelijke rollen en automatismen creëeren. Terug. Naar. De. Basis.
Wat Faber deed, zeg maar. Ik ben voor, dan vandaar gaan bouwen
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan